Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Сградата на общинската администрация на община Бяла няма топлоизолация, монтираната през 2005 г. дограма не отговаря на настоящите нормативни изисквания, а системата за отопление и вентилация е прекалено енергоемка. 
Сградата на кметството в с. Лом Черковна е построена през 1970 г.Основна причина за ниската вътрешна температура в сградата през зимния сезон, дори когато тя се отоплява с камина, е липсата на топлоизолация. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и PVC, която обаче не отговаря на съвременните нормативни изисквания.
Сградата на кметството в с. Копривец е построена през 1938 г. Тя притежава статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност. Една от основните причини за ниската вътрешна температура в сградата е липсата на топлоизолация на пода,  стените и покрива. Дограмата на сградата е смесена - дървена и метална, която не отговаря на съвременните нормативни изисквания.
Като цяло сградите, в които се помещават общинската администрация на община Бяла и кметствата на с. Лом Черковна и на с. Копривец, не отговарят на изискванията за съвременно офис пространство, което да предоставя комфорт както на работещите в общинската и кметската администрации, така и на ползвателите на предоставяните от администрацията услуги.
Ремонтът и рехабилитацията на посочените по-горе административни сгради по проект „Ремонт и оборудване на общински административни сгради в гр. Бяла, с. Копривец и с. Лом Черковна, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ включващ поставяне на топлоизолация по подовете, стените и покривите на сградите, подмяна на сегашната дограма с модерна PVC дограма и подмяна на отоплителната инсталация на сградата на общинската администрация на община Бяла ще има за резултат повишаване на средната вътрешна температура в сградите в студените дни, подобряване на условията за работа на местната администрация и оттам повишаване на качеството на предлаганите услуги.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Ремонт на общинска административна сграда в град Бяла: Административната сграда се състои от три тела – административна част, едноетажно тяло и топла връзка между тях. Построени са през 1963 год. Административната част представлява четириетажна сграда с частичен сутерен с разгърната застроена площ 998,00 кв. м. Конструкцията й е монолитна. Покривът е двускатен, с въздушна възгланвица около 0,30 m, като над таванската стоманобетонова плоча е изпълнена дървена конструкция обшита с дървена обшивка и покривно покритие от поцинкована ламарина. Отводняването му е външно. Фасадите са изпълнени преобладаващо с облицовка от русенски камък. На лицевата фасада откъм главния вход са изпълнени облицовки от керамични плочки между прозорците във вертикално отношение. Цокълът е от мита мозайка. В тази част на партера са разположени входно фоайе и стълбище, както и една стая за домакина, а на останалите три етажа са обособени работни помещения. Такива помещения са обособени и в частичния партер. Граничните подове са под на отопляем сутерен с настилка от гранитогрес и под към отопляем етаж.Едноетажното тяло е монолитно изпълнение, с конструктивна височина 3,80 m. Покривът е двускатен, плосък, с външно отводняване. Върху покривната плоча са изпълнени циментова замазка и хидроизолация. Фасадите са изпълнени от тухлени зидове и пръскана мазилка. В това тяло са разположени заседателна зала и сървърното помещение. Граничния под е над отопляем сутерен. Топлата връзка е едноетажна, със сутерен. Монолитно изпълнение, с конструктивна височина 3,60 m. Покривът е двускатен, плосък, с външно отводняване. Върху покривната плоча са изпълнени циментова замазка и хидроизолация. Фасадите са изпълнени от тухлени зидове и пръскана мазилка. В това тяло са разположени по едно складово и работно помещения и две тоалетни. Граничния под е над неотопляем сутерен, с настилка от мозайка. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 62 човека персонал. Дограмата на сградата е смесена –трикамерна PVC, която е монтирана 2005 год. и не отговаря на сегашната нормативна уредба, дървена единична и слепена, метална единична и алуминиева стъклопакет. Отоплението и охлаждането на сградата се осъществява с един термопомпен агрегат вода-въздух, присъединен към сградната инсталация чрез двутръбна схема. Агрегата е с мощност на отопление 43,90 kW и охладителна - 33,9 kW, които са недостатъчни за поддържане на необходимия микроклимат в сградата. В сградата не се ползва топла вода за битови нужди. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 89 751 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. 117 340.70 2 115.30
Извършване на дейности по демонтаж на съществуващи термопомпен агрегат и вентилаторни конвектори и доставка и монтаж на нови на подобект: общинска административна сграда в гр. Бяла: Отоплението и охлаждането на сградата се осъществява с един термопомпен агрегат вода-въздух, присъединен към сградната инсталация чрез двутръбна схема. Водоохлаждащият агрегат е монтиран на покрива на едно от ниските тела. Вътрешните терминални тела са вентилаторни конвектори за открит таванен монтаж. Термостстатното управление на вентилаторните конвектори е стенно с функции режим on/off, зим/лято и управление на трискоростен вентилатор. Тръбната разводка е топлоизолирана. Водоохлаждащият агрегат е морално и технически амортизиран, с нисък коефициент на КПД и нисък сезонен коефициент. Той е с мощност на отопление 43,90 kW и охладителна - 33,9 kW, които са недостатъчни за поддържане на необходимия микроклимат в сградата. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. 72 706.80 0.00
Ремонт на общинска административна сграда в с.Лом Черковна: Сградата се състои от две тела долепени едно до друго. Едното е двуетажно със сутерен, а другото е едноетажно също със сутерен. Построена е през 1970 год. Сградата е монолитна – ивични и единични фундаменти, околовръстни бетонови стени в сутерените, а над кота 0,00 стоманобетонови колони, греди и плочи. Околовръстните стени са от тухли с дебелина 0,25 m. Конструктивната височина на първия етаж е 3,20 m, а на втория 3,10 m. Едноетажното тяло е с конструктивна височина 3,20 m. Покривите на двете тела са едноскатни, като над таванската стоманобетонова плоча са изпълнени дървени конструкции обшити с дървена обшивка и върху нея обшивка от поцинкована ламарина. Водоотвеждането на двете тела е външно. Фасадите са с пръскана външна мазилка. Цокълът е с мита мозайка. Граничния под е под над неотопляем сутерен с настилки от мозайка. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 5 човека. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и PVC. Отоплението на сградата се осъществява с камина с водна риза 20 kW. Отоплителните тела са панелни радиатори. За осигуряване на циркулацията на топлоносителя в отоплителната инсталация е монтирана една циркулационна помпа. В по-студените дни се използват и една конвекторна електрическа печка. Електропотреблението на обекта е предвидено в зависимост от спецификата на неговото предназначение и инсталираните вътре консуматори. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 3 507,00 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас Е от скалата на енергопотребление. 47 781.90 40 671.22
Ремонт на общинска административна сграда в с.Копривец: Сградата е двуетажна, със сутерен. Монолитна конструкция – колони, греди, плочи и носещи тухлени зидове. Построена е 1938 год. Конструктиваната височина на първи етаж е 3,60 m, а на втория е 3,45 m. Покривът е четирискатен, с лежаща носеща дървена конструкция, покрит с керемиди. Отводняването е външно. Околовръстните стени на сградата са от плътни тухли с дебелина 0,30 m. Фасадите са оформени с влачена мазилка. По цоклите е изпълнена каменна облицовка върху стоманобетонови стени с дебелина 0,40 m. И на двата етажа са обособени работни помещения. Граничният под е под над неотопляем сутерен с настилки от мозайка. Съгласно писмо № 0800-2820/18.06.18 год. на НИНКН към Министерството на културата, сградата е архитектурно-строителна недвижима културна ценност. При този вид сгради са недопустими намеси по фасадите, а при подмяна на дограмите следва да се спазва оригиналния растер на старата дограма. Сградата се обитава 8 часа на ден, 5 дни в седмицата, средно от 3 човека. Дограмата на сградата е смесена - дървена единична и слепена, метална единична и алуминиева стъклопакет - врати. Отоплението на сградата се осъществява с камина с водна риза 20 kW. Отоплителните тела са панелни радиатори. За осигуряване на циркулацията на топлоносителя в отоплителната инсталация е монтирана една циркулационна помпа. В по-студените дни се използват и две конвекторни електрически печки. Електропотреблението на обекта е предвидено в зависимост от спецификата на неговото предназначение и инсталираните вътре консуматори. Според изходните данни, получени от разпределителното дружество за 2017 година, която е избрана за представителна, консумацията на електроенергия възлиза на 5 478,00 kWh. Съгласно Приложение №10 към чл. 6, ал. 3, т. 1 от Наредба 7 за енергийна ефективност на сгради (Изм. - ДВ, бр. 27 от 2015 г., в сила от 14.04.2015 г.) сградата попада в клас D от скалата на енергопотребление. 60 458.20 0.00
Осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР на обекта предмет на инвестицията: Дейността изисква: 1. Упражняване на авторски надзор по време на изпълнение на строително– монтажните работи, съгласно одобрените технически проекти, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и подзаконовите нормативни актове за неговото прилагане; 2. Подписване на всички актове и протоколи по време на изпълнение на строително–монтажните работи, съгласно ЗУТ и Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; 3. Посещение на обекта (строежа) по време на упражняване на авторския надзор; 4. Експертни дейности и консултации и съдействие на Възложителя при реализацията на проекта, в рамките на компетенциите на Авторския надзор; 5. При упражняване на Авторски надзор, предписанията на Проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него технически проект, се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството. 2 700.00 2 541.62
Предоставяне на консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проекта: Дейността изисква:Предоставяне на консултантски услуги в процеса на управление, изпълнение и отчитане на проекта. Ефективното управление, изпълнение и отчитане на проекта несъмнено ще допринесе до постигане на заложените индикатори за въздействие и резултат. Следва да бъдат предоставени консултантски услуги, свързани с управление, изпълнение и отчитане на проекта в съответствие с изискванията на Възложителя, както следва: - Подпомагане процеса на документиране на изпълнението на проекта, вкл. комплектоване на пакета от документи към заявки за плащане, в т.ч. осъществяване на предварителен преглед на актовете, изготвяни по време на строителството и изискуема документация при подаване на заявки за плащане и предоставяне на препоръки относно оформянето и съдържанието им; проверка и корекция, при необходимост, на приемо-предавателни протоколи за извършени СМР между строителя и изпълнителя; предварителна проверка на проформа фактури и издадени разходооправдателни документи в изпълнение на проекта; проверка на извършени плащания по проекта и коректното им документиране; - Подготовка на необходимата кореспонденция между Възложителя и ДФ „Земеделие” по повод изпълнението и отчитане дейностите по проекта, в т.ч. уведомителни писма, отговори на такива, изготвяне на искания за анекси към сключения с ДФ „Земеделие” договор за финансово подпомагане и други свързани с цялостното изпълнение на проекта; - Осъществяване на сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни в рамките на проекта – Възложител, ДФЗ, изпълнители на договори; - Изпълнение на ежедневните дейности, свързани с отчитане изпълнението на проекта. Избраният изпълнител следва по поставени от възложителя въпроси по изпълнението на проекта да дава отговори след получаване на съответния въпрос, възникнал в хода на изпълнение на проекта; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Възложителя; - Подготовка и представяне на отговор на въпроси и питания от и към ДФ „Земеделие” по време на изпълнение на проекта. Консултиране на Възложителя относно изпълнение на препоръки, дадени от страна на Управляващия орган, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; - Участие при осъществяване на проверки на място от страна на ДФ „Земеделие” по изпълнение на договора, след писмена покана от страна на Възложителя; - Окомплектоване на изискуемата документация към заявки за плащане (фактури, платежни нареждания и др. разходооправдателни документи), свързани с отчитане на дейностите по проекта по отпуснатата безвъзмездна финансова помощ за входиране в ДФ „Земеделие“; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по съответния проект до окончателно отчитане в ДФ „Земеделие”. Предоставянето на консултантски услуги при управлението, изпълнението и отчитането на проектното предложение в случай на сключен договор за отпусната финансова помощ по ПРСР 2014-2020 г. следва да се извършва в срок до получаване на окончателно плащане по проекта от Държавен фонд „Земеделие“. 2 900.00 847.03
Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на СМР на обекта предмет на инвестицията: От Изпълнителя ще се изисква: Упражняване на непрекъснат строителен надзор върху изпълнението на СМР съгласно одобрения инвестиционен проект и изискванията на нормативните актове; Проверка на изпълнените СМР по количества и цени и подписване на протоколи за приемане на изпълнените СМР; Осигуряване съставянето на актовете и протоколите, в съответствие с изискванията на Наредба № 3, преди, по време на строително-монтажните работи и след тяхното завършване; Контрол по опазване на околната среда по време на изпълнение на СМР, в съответствие със ЗООС и ЗУО и наредбите към тях; Контрол върху съответствието на влаганите материали и продукти, съгласно изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване на съответствието на строителните продукти. В тази връзка Извършва контролни проверки по чл. 169б, ал. 2 от ЗУТ, на доставените на строежа строителни продукти (вкл. продукти, които представляват система от компоненти), които се влагат в отделните обекти от строежа, за да се осигури спазването на изискването на чл. 169а, ал. 1 и на наредбата по чл. 169а, ал. 2 от ЗУТ, вкл. извършва проверки за съответствие на: техническите показатели на доставените строителни продукти с данните в представените от Изпълнителя на СМР сертификати и протоколи от изпитвания, със заложените в одобрения инвестиционен проект технически показатели характеристики, както и с техническата документация за продуктите от офертата на Изпълнителя на СМР (ако е приложимо) и от подробните количествено-стойностни сметки за обектите/обекта в състава на строежа; Актуализиране и/или изготвяне на нов технически паспорт на строежа, съгласно изискванията на Наредба № 5/28.12.2006 г. Техническият паспорт се предава на Възложителя на хартиен носител в 3 (три) екземпляра, всеки от които е придружен с електронен носител във формат “doc“ и „pdf“, съответстващ на хартиения. Електронното копие се представя на CD или друг електронен носител: Осъществяване на контрол на качеството на извършваните СМР и предотвратяване с действията си по компетентност нарушаването на технологичната им последователност, чрез издаването на предписания и заповеди, които вписва в заповедната книга на строежа; Постоянно следене относно спазване на графиците за изпълнение на СМР (вкл. приложенията), както и следене за отклонения от тях и своевременно докладване на Възложителя относно всякакви отклонения, възникнали в процеса на изпълнение на работите. Изискване на мерки от страна на изпълнителя по договора за СМР за коригиране на отклоненията, както и контрол върху спазването на тези мерки и при необходимост докладване относно последното; Предварително подробно запознаване със съдържанието на предложените от страна на Изпълнителя на СМР графици, както и в случай на приложимост – актуализираните такива; Контрол върху спазването им съобразно реалния прогрес на СМР и при необходимост информиране на Възложителя. 5 800.00 847.02

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.