Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще допринесе за подобрена видимост на веригата за доставка на стоки/ храна като в по-дългосрочен мащаб ще изгради дълготрайно доверие между всички участници: производител- търговец/ преработвател- потребител, т.е. чрез децентрализираната система всеки може да получи прозрачна и надеждна информация за произхода и качеството на храната си. 
Очакваните основни резултати от дейностите са:
•	Доклад от извършено проучване за използване на blockchain технологията за проследяване произхода и качеството на произведените стоки, в частност оранжерийно производство на краставици. Възможности за прилагането на blockchain технологията и за други (оранжерийни и полски) зеленчуци и плодове
•	Доклад от проведен анализ за нагласите на земеделските стопани и крайните потребители за използване на blockchain технологията за проследяване произхода и качеството на произведените стоки
•	Разработена и внедрена Децентрализирана система за проследяване на произхода и качеството на произведените стоки. Софтуер и специфично оборудване към него предмет на интелектуално право
•	Мултиплициране на резултатите от проекта, в т.ч. промотиране използването му и за други зеленчукови култури- оранжерийни и полски, и трайни насаждения посредством информационни срещи, семинари и конференции; публикации и излъчвания в регионални медии
•	Принос към колекцията от практически знания на ЕС чрез мрежата за ЕПИ посредством разработени за целта информационни материали
Крайните ползи са в две направления: 
-	земеделските стопани като участници във веригата за доставки: възможност да гарантират  произход и качество на крайните потребители- демографски групи, готови да плащат повече за произход и качество и по този начина да генерират по-висока принадена стойност на произвежданите от тях стоки
-	крайни потребители на зеленчуци и плодове- получават прозрачна и надеждна информация за произхода, транспорта и качеството на храната си


Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подготвителна дейност : Това е първа фаза от проекта и включва : 1. Изграждане на функциониращ офис на ОГ, в т.ч. назначаване на административния екипа към офиса на ОГ: сключване на трудови договори с посочените 3ма служители за административно управление (координатор, счетоводител и административен сътрудник) , оборудване на офиса с необходимите мебели и компютърна техника, създаване на условия за работа- доставка на канцеларски материали, ток, вода, телефон и интернет. Планираните разходи за отразени във финансовия план, раздел Текущи разходи и включват всичките разходи за функциониране на офиса за трите години, въпреки че дейността е наречена "подготвителна" и нейният срок е 2 месеца. Тук са включени и разходите за командировки на административния екип във връзка с участие в ежемесечните работни срещи на членовете на ОГ. Тъй като част от срещите освен в София ще се провеждат и в Пловдив за целта са командировъчните са посочени като еднодневни и двудневни. Включени са разходите за поддръжка на офиса през трите години и разходите за консумативи- канцеларски материали. Включени са разходите за разработка и поддръжка на интернет страницата на ОГ- функционалнотите й ще бъдат зададени от екипа за управление на ОГ със съдействието на представителите на НССЗ и АУ, а договорът за услуга с външна фирма/ физическо лице ще бъде подписан от представляващия ОГ Виктор Асенов. 2. Извършване на необходимите проучвания и анализи, свързани с използването на block chain технологиите и нагласите на потребителите какъв набор от параметри и начин на видимост на веригата на производство очакват да са публични: сключване на договор с фирма/ физическо лице за извършване на тези проучвания, в т.ч. и разработка на техническа спецификация за разработка на софтуера на децентрализираната система. Този етап е много важен за определяне на функционалностите на децентрализираната система. За да се подготвят техническите спецификации ще проведат проучвания и анализи от външна фирма/ физическо лице със съдействието на представителите на АУ. Етапът е програмиран за 2 месеца, твърде амбициозно, поради което ефективното разплащане няма да се състои в този период, а в следващата дейност (причина- плащанията ще се извършват след окончателно приемане на докладите, техническите спецификации и приключване на процедурата по т.3. 3. Финализиране на технически спецификации и документация за стартиране на процедура за избор на изпълнител за разработка на софтуера и доставка на периферните към него устройства. Фактическо провеждане на процедура по ПМС 160/ 2016 г. Този етап не изисква разходи, тъй като ще бъде извършван от административния екип. Членовете на ОГ ще одорят техническите спецификации. 4. Разработка на подробен план за разпространение на резултатите, включваш информационни събития, публикации и печатни материали. Считаме за особено важно да имам ясно разписан план за разпространение на резултатите по месеци и теми, разработен от представтелите на НССЗ със съдействието на всички членове на ОГ. Планът няма да се разминава със заложените дейнсоти за разпространение, но ще бъде детайлно разписан по теми, срокове, отговорници и т.н. Този етап не изисква разходи, тъй като ще е част от оперативните действия на всеки един участник в ОГ и най-вече - НССЗ. 179 769.00 175 862.36
Разработка на Децентрализирана интелигентна система за проследяване на произхода и качеството на произведените стоки (продукти) : Дейността включва: 1. Разработка на Децентрализирана интелигентна система за проследяване на произхода и качеството на произведените стоки (продукти) по индивидуален проект. 2. Доставка на периферните устройства - работна станция към софтуера с регистратор, кантар и баркод четец 3. Тестване на системата Разходите по тази дейност, освен разходите към външната фирма посочени във финансовия план като преки разходи, включват и разходите за персонал в оранжерията на ЗП Виктор Асенов. Тестването ще се извършва в реални условия, т.е. трябва да има насаждения, за които да се спазват всички технологични схеми за отглеждане на продукта в случая- краставици, т.е. на този етап ще се разплащат част от закупените ПРЗ, семена и торове (плащанията ще са поетапни на ниво доставка, а не наведнъж за 3-годишния период). В този период ще има и разходи за участниците от ОГ, които ще наблюдават експеримента: представителят на АУ от гледна точка за спазване на дефинираните функционалности на децентрализираната система, представителите на НССЗ- от гледна точка за подготовка на материали за интернет страницата и за разпространение на резултатите, а представителят на "Опора Заден България" ООД- за наблюдение и обучение с цел внедряване на системата в неговата оранжерия. 80 000.00 66 504.22
Внедряване на системата за проследяване на качество и произход на произвежданата продукция: Внедряване на системата, което означава че целият технологичен процес в оранжерията на ЗП Виктор Крумов се записва като индивидуални записи в разработения софтуер. Постепенно, след изчистване на целия процес в записите, се включва и оранжерията на "Опора заден България" ООД. Минималните записи , които се поддържат (функционалностите на софтуера се определя в дейност 1, техническо задание) в софтуера, са: период на засаждане, периоди и количества по вид използвани семена, торове, ПРЗ, бране, тегло на продукцията, условия на съхранение. При необходимост се извършват корекции в параметрите на системата- до края на 1 година от сключване на административния догоовор при отчитане на подходящия технологичен период за отглеждане на културата Разходите по тази дейност формално са определени на 0 лв., тъй като основните разходи за първата година се правят в частта на дейност 2 (закупуване на семена, торове и ПРЗ, разходи за персонал), а разходите за участието на представителите на ОГ- възнаграждения и командировки също са включени в дейност 2. По същество дейност 2 естествено преминава в дейност 3 и 4. По тази причина основните разходи са посочени в дейност 4. 0.00 222 842.46
Проследяване на произхода и качеството на произведените стоки (продукти) - пълна експлоатация и натоварване на системата: Регистриране/отчитане на всяко действие по технологичния процес в двете оранжерии Обсъждане на резултатите между членовете на ОГ Проследяване действието на системата от страна на преработватели/ търговци, потребители (граждани) Разходите по тази дейност са свързани с разходи за експлоатация на оранжерията ан ЗП Виктор Асенов- работници, семена, торове и ПРЗ при спазване на технологичните схеми за отглеждане на краставици. В тази дейност са включени и разходите за възнаграждение на участниците в ОГ, които също според ангажиментите/ компетентностите им по проекта, извършват свойте наблюдения. 520 033.99 136 404.17
Разпространение на резултатите : Разпространение на резултатите включва изпълнение на Плана, който е приет в рамките на дейност 1 и ще се извършват от представителите на НССЗ, които имат богат практически опит в това направление.: 1. Създаване и поддържане на актуална информация на интернет страница; периодично качване на информация под формата на текст, таблица, снимки, филмчета и др. 1а. Активиране/ създаване на профили в социални медии- Фейсбук и Туйтър. Регулярно постване на информация. 2. Провеждане на информационни събития и семинари, в т.ч. и обучителни- общо 91 брой, като минимум 2 конференции 3. Разработка, отпечатване и разпространение на печатни материали- листовки и брошури. Разработка и отпечатване на наръчник за използване на системата 4. Разработка и публикуване на информация в регионални медии. Участия в излъчване на регионални медии 5. Разпространение на резултати директно в мрежата на ЕПИ Разходите за извършване на дейност 5, освен разходите по перо- разпространение на резултатите по т.2,буква "и", включват и разходи за лекторски на информационните семинари/ обучения, разходи за команировки и частично разходи за възнаграждение на представителите на НССЗ и АУ, ангажирани с разработване на материалите, които ше се публикуват и отпечатват. 100 000.00 28 315.68

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.