Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предвижда подобряване на средата и качеството на живот в населените места на община Симитли чрез реконструкция на ул."Марек", ул. "Eделвайс" и ул. от О.Т. 154 до О.Т.160 в гр. Симитли и ул. "Граф Игнатиев" в с. Крупник, част от общинската улична мрежа. Чрез осъществяването на комплекс от СМР-мерки ще се повиши сигурността и безопасността на движение, ще се намали запрашеността и отделянето на фини прахови частици във въздуха и ще се подобри естетическият вид на целевите улици. Осигуряването на достъпна среда ще създаде равни условия за достъп до административни, здравни, образователни и социални услуги и интеграция на хората в неравностойно положение. Постигането на желаното състояние ще бъде възможно чрез реализирането на следните планирани дейности: 1) Реконструкция на ул."Марек", ул. "Eделвайс" и ул. от О.Т. 154 до О.Т.160 в гр. Симитли и ул. "Граф Игнатиев" в с. Крупник – подготвителни работи, реконструкция на уличните платна и тротоари, полагане на пътна маркировка. 2)Контрол над строителния процес (оказване на строителен надзор и упражняване на авторски надзор). 3) Организация и управление на проекта. Основният резултат от изпълнението на проекта ще бъде реконструирани ул."Марек", ул. "Eделвайс", ул. от О.Т. 154 до О.Т.160 и ул. "Граф Игнатиев", с изградени нови тротоари, пътна настилка и маркировка.Като цяло реализирането на проекта ще стимулиране развитието на територията на община Симитли чрез обновяване на малка по мащаби техническа инфраструктура и ще бъде предпоставка за нови инвестиции и съхранение на местната идентичност. Реализацията на проекта ще допринесе за по-високото качество на техническата инфраструктура, достъпност до услуги от различен характер, устойчива и безопасна среда, по-високо качество на живот, задържане на хората и опазване на околната среда. Проектът ще се осъществява в рамките на 24 м.Изпълнението на проектните дейности, вкл. управлението на проекта, ще бъдат възложени на външни изпълнители, избрани по реда на ЗОП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Реконструкция на ул."Марек", ул. "Eделвайс" и ул. от О.Т. 154 до О.Т.160 в гр. Симитли и ул. "Граф Игнатиев" в с. Крупник: Основната цел на Дейност 1 е подобряването на средата и качеството на живот в населените места на община Симитли чрез реконструкция на ул."Марек", ул. "Eделвайс" и ул. от О.Т. 154 до О.Т.160 в гр. Симитли и ул. "Граф Игнатиев" в с. Крупник. Задача на проектното предложение е подобряване на транспортно-експлоатационните качества и носимоспособността на настилката и пътните тела на целевите улици, с оглед осигуряване безопасност на движението, подобряване комфорта на пътуване и обезпечаване на добро отводняване на пътните настилки, и оформяне на средата за живеене като цяло. Обектите на проектните интервенции са част от уличната мрежа на община Симитли, които са комуникационни връзки, осигуряващи достъп до имотите в съответните райони. Улица "Марек" и ул. от О.Т. 154 до О.Т.160 в гр. Симитли са проектирани по нови терени, като до момента част от тях нямат пътна настилка. Улица "Eделвайс" към момента е в лошо състояние с компроментирана настилка и вертикална планировка, липсва маркировка. Улица "Граф Игнатиев" в с. Крупник е проектирана по нов терен и до момента не е имала пътна настилка. За постигане на желаното състояние са предвидени следните видове работи: 1) Подготвителни работи: В рамките на тази дейност ще бъдат развалени, изкопани, натоварени и транспортирани до депо съществуващите асфалтобетонова, трошенокаменна и бетонова настилки и настилката от плочки от всички целеви улици. Ще бъдат развалени, натоварени и депонирани настоящите бетонови бордюри и бетонов окоп. Демонтирани ще бъдат наличните към момента ел. стълбове на ул. „Марек“, като е планирано да бъдат монтирани нови стоманобетонни ел. стълбове. 2) Реконструкция на уличното платно: Новите проектни решения са съобразени със съществуващата улична мрежа и действащия регулационен план в съответния район. Строителните дейности ще включват оформяне на пътно легло от 40 см нефракциониран скален материал с непрекъсната зърнометрия 0-63 мм, подравняване и валиране, последващо полагане на асфалтова смес за основен пласт на покритието АС 31.5 и износващ пласт от плътен асфалтобетон АС 12.5. Отводняването ще се осъществява чрез напречните и надлъжни наклони и ще се отвежда гравитачно към изградените отводнителни съоръжения на прилежащите улици. Предвижда се повдигане стените на ревизионни и дъждоприемни шахти за обектите в гр. Симитли. 3) Реконструкция на тротоар: Тротоарите на улицата ще бъдат изпълнени от унипаваж и ограничени с бордюри 15/25 или 8/16 в зависимост от нивелацията на терена. Конструкцията на тротоара ще бъде изградена чрез полагане и уплътняване на 25 см нефракциониран скален материал с непрекъсната зърнометрия 0-63 мм, след което ще бъде положен и уплътнен пласт циментопясъчна подложка с дебелина 5 см и положен унипаваж. Проектът предвижда скосявания на настилката и понижени бордюри на кръстовищата, позволяващи изравняване нивата на пътното платно и тротоара, отговарящи на Наредба №4/2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания. 4) Поставяне на пътна маркировка: Предвижда се полагане на хоризонтална маркировка от бяла акрилатна боя с перли и монтаж на стандартни пътни знаци, типоразмер II със светлоотразително фолио RA2 на нови тръбни стойки ф 60 мм и Н=3.00м За осигуряване на безопасност на движението по време на реконструкцията на улиците, предмет на проектното предложение, ще бъде направена временна организация със съответната пътна сигнализация. Всички СМР-дейности ще бъдат осъществени съгласно одобрените технически проекти и КСС-ки. 295 979.75 0.00
Контрол над строителния процес: Целта на Дейност 2 е да се окаже необходимия контрол над строителния процес, да се изготви необходимата документация и безпроблемното въвеждане на обектите на проектни интервенции в експлоатация. Така ще бъде гарантирано, че обекта ще бъде изпълнена в съответствие с установените стандарти за качество, както на използваните материали, така и на самата работа. В обхвата на мярката ще бъдат изпълнени следните дейности: 1) Оказване на строителен надзор: Необходимостта от тази активност е обоснована от изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) за строг контрол върху строителния процес и категорията на строежите, съгласно Наредба №1/30.07.2013 г. за номенклатурата на видовете строежи. Обектите на проектни интервенции са 4-та категория. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В ангажиментите на строителния надзор ще бъдат включени: откриване на строителната площадка, заверка на заповедна книга, съставяне на актове по време на строителството, изготвяне на окончателен доклад (акт 16) до Дирекция за национален строителен контрол (ДНСК), Районна дирекция за строителен надзор (РДНСК) или общината, подготвяне на пълен комплект документация за въвеждане на обектите в експлоатация, съблюдаване на нормите (правилата) за безопасност на труда. Строителният надзор ще осигури законосъобразното започване, изпълнение и приключване на строително-монтажните работи, пълно и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, коректно изпълнение на СМР съобразно одобрения инвестиционен проект и съществуващите изисквания, контрол за спазване на условията за безопасност на труда, качеството на влаганите строителни материали и изделия, както и съответствието им с нормите за безопасност. 2) Упражняване на авторски надзор: Съгласно чл. 162 на ЗУТ авторският надзор е задължителен за строежи от първа до пета категория (обектите на проектни интервенции са 4-та категория) и ще бъде оказван от проектанта, изготвил техническата документация по смисъла на Наредба №4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта му е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, както и спазването на параметрите на техническия проект. Осъществяването на авторски надзор от проектанта ще включва следните активности: контрол на строителните площадки във връзка с качеството на строителните работи и стриктното спазване на техническите проекти, консултации на строителните площадки при изпълнение на обектите, участия в срещи и заседания, свързани с реализацията на обектите, съдействие при избор на материалите за изпълнение на строителните работи, изработване на допълнителни чертежи на детайли или извършване на допустими от закона промени в проектите, чрез отразяването им в екзекутивните чертежи. След извършване на СМР, ще бъдат изготвени съответните констативни актове за установяване на годността и приемане на строителните дейности и съответствието на вложените строителни материали. Дейността е възложена на проектанта, изготвил пълната проектно-сметна документация по смисъла на ЗУТ и Наредба №4 с договор. 8 879.39 0.00
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се създаде необходимата управленска организация, административна подготовка и мобилизация на всички ресурси за правилното, навременно, целесъобразно и законосъобразно изпълнение на проекта, при одобрението му от страна на УО на ПРСР 2014 – 2020 г. и сключване на административен договор. Необходимостта й се основава на желанието за качествено изпълнение на проекта и достигане на планираните цели, задачи и резултати. Дейността по управление и отчитане на проекта ще бъде възложена на външен изпълнител с договор, след провеждане на процедура по реда на ЗОП. Основните задачи на външната консултантска помощ за управление на проекта ще бъдат: 1) Административна подготовка за изпълнението на проекта: Ще бъде създадена необходимата административна организация за изпълнение на проекта; мобилизиране на необходимите финансови, човешки и материални ресурси; изготвяне на процедури за проследяване и мониторинг, правила за документооборот и архивиране, и др. 2) Избор на изпълнители на дейностите по реконструкция на целевите улици и оказване на строителен надзор: Изискването за осъществяването на тази задача произхожда от разпоредбата на чл.5 на ЗОП и изискванията за разходване на публични средства, регламентирани в Условията за кандидатстване по настоящата процедура. Изборът на изпълнители ще бъде осъществен съгласно изискванията на ЗОП и при спазване на критериите за най-добра цена, гаранции за качество на работата и време за изпълнение. Консултантът ще съдейства за подготовката на тръжните досиета, а същинското провеждане на процедурите за възлагане изпълнението на дейностите по реконструкция на улиците и оказване на строителен надзор, и сключването на договори ще бъде отговорност на бенефициента. 3) Отчетност на проекта: В обхвата на тази мярка ще бъдат изготвени необходимите технически и финансови отчети, справки и други документи по проекта, изисквани от УО на ПРСР 2014-2020, МИГ „Струма – Симитли, Кресна и Струмяни“ или ръководството на кандидата. Осъществяването на счетоводната отчетност на проекта ще бъде ангажимент и отговорност на бенефициента. 4) Провеждане на регулярни работни срещи за управление на проекта на екипа на консултанта с екипа на община Симитли: Целта на тези работни срещи ще бъде разпределяне на оперативните задачи, проследяване спазването на графика за изпълнение на дейностите и актуализирането му при нужда. На срещите ще бъдат също идентифицирани и отстранявани възможни рискове, които биха довели до забавяне или понижаване качеството в изпълнението на дейностите. В рамките на управлението на проекта ще бъде осъществяван и вътрешен контрол върху неговото изпълнение от страна на бенефициента – община Симитли. Идеята ни е чрез регулярни проверки да се установява актуалното състояние на оперативните дейности по проекта и да се предприемат регулиращи мерки при констатирани отклонения, за да не се допускат до рискови състояния. 2 959.80 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.