Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез настоящия проект се обединяват усилията и мотивацията на три Местни инициативни групи от различни географски територии за прилагане на иновативни решения при създаване и промотиране на уникални местни продукти. Водещ фактор в настоящото партньорство е желанието  на местните групи и наличния потенциал на териториите  за  създаване на обща териториална марка и нейното промотиране чрез използване на иновативни инструменти. Трите района имат общ поминък, свързан с производство на вино и селскостопански продукти, но същевременно разполагат с разнообразни дадености, отличаващи ги с характерни за местните територии и общности продукти и забележителности. Не на последно място, местните културни институции имат капацитет да участват в представяне на уникално културно наследство чрез иновации, което спомага едновременно за съхраняване и популяризиране. Трите МИГ ще осъществят  съвместни дейности с принос към устойчивото развитие на своите местните общности. Дейностите по  проекта  ще спомогнат за  постигането на целите на стратегиите на МИГ за ВОМР, както и на ПРСР 2014 – 2020 г. чрез предвидените съвместни обучения, споделяне на опит  и  въвеждане на иновативни дейности на местно ниво.
Целите на проекта са свързани с представяне на уникални местни продукти от трите територии под един покрив и като една териториална марка по иновативен начин чрез интерактивна платформа. Виртуалното пространство ще бъде среща на всички креативни доставчици на продукти, традиционни и характерни за всяка територия под общ бранд. Умните територии са популярен подход в Европа, но в селските райони на които ще се изпълнява проекта не са прилагани. Умните територии е иновация за представяне на уникални местни продукти от различни видове доставчици на едно място. Резултатите са свързани с разработен съвместен продукт и онлайн-услуга въз основа на изследвания, регистриране на марка, реализиране на  маркетингова кампания и  изграден капацитет по време на изпълнение на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация, координация и управление на проекта: Съвместна дейност на водещата организаиция и партньорите. Организацията и управлението на проекта ще се осъществява от сформиран екип по проекта, включващ координатор и счетоводител. Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. Всички предвидени длъжности по проекта, са резултат от преценката на Бенефициента за нуждите му спрямо характера и мащабите на дейността. Предвидените длъжности не се дублират по никакъв начин, като за всеки член на екипа са планирани различни и специфични задължения и отговорности. Работата на всеки представител на екипа ще допринесе за постигане на общите и специфични цели по проекта, както и за достигане на предвидените индикатори. Бенефициентът ще сключи договори/ допълнителни споразумения с лицата, като за всяка отделна позиция е предвидено да има задание/длъжностна характеристика за изпълнение на длъжността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Създава се съвместен Комитет за управление на проекта, включващ по двама представители на Управителния съвет на партниращите МИГ, ръководителя на проекта и координатора на дейностите по проекта. Съвместният Комитет за управление на проекта има за цел гарантиране на ефективността и ефикасността на проекта, чрез вземането на ключови решения, създаването на обща система за комуникация и координация, подкрепата на партньорите в дейностите, за постигане на целите на проекта, описани в чл.1 и мониторинга на проекта, както и по-всички останали въпроси по изпълнението на проекта Съвместният Комитет за управление на проекта се председателства от водещия партньор. Координатора на проекта - ще отговаря за цялостната организация и координация на дейностите по проекта. Организира и контролира работата на останалите членове на екипа. Разпределя задачите в рамките на екипа. Следи за координация и комуникация с Управляващия орган. Отговаря за изготвяне и предаването на отчетните документи от страна на бенефициента.Участва в изготвяне на документацията и провеждане на тръжните процедури за избор на външни изпълнители по проекта, изготвяне и предоставяне на отчетните документи от страна на бенефициента до Управляващия орган . Счетоводител на проекта – Отговаря за финансовата отчетност на проекта, съгласно изискванията на ПРСР и националното законодателство. Прилага механизми за контрол върху изпълнението на възложените дейности, по отношение на финансовите му аспекти. Извършва плащания по проекта, осчетоводява всички приходи и разходи съобразно бюджета на проекта. Завежда каса, банкови операции, следи за точното разходване на средствата, както и документирането им, съгласно одобреният бюджет и изискванията на УО. Координатори по проекта ще имат и партньорите: -МИГ"Средец" -МИГ"Тутракан-Сливо поле" Съвместният Комитет за управление на проекта, включващ по двама представители на Управителния съвет на партниращите МИГ, ръководителя на проекта и координатора на дейностите по проекта ще провежда ежемесечни срещи и заседания . Предвидени са 15 работни еднодневни срещи на Комитета. 0.00 18 662.09
Извършване на проучване на тема: "Изследване на културното наследство на територията на МИГ ( изкуства, занаяти, обичаи, традиции, културни продукти, дейности, свързани с уникален бит и др.). : Дейността има принос към общите продукти на проекта! Забележка: по своя бюджет за 2020г. по подмярка 19.4., МИГ имаше планувано подобно изследване. След решението МИГ да кандидатства с настоящия проект преценихме, че на територията е необходимо по-задълбочено изследване и планирания по мярка 19.4. анализ няма да бъде извършен. Там анализа е комбиниран с изследване и по други теми, което поради мащаба на проучването няма да допринесе за получаване на необходимите резултати. Това мотивира нашето решение да предвидим това изследване в настоящи проект. Културното и природно наследство на селската територия са сред основните ресурси, гарантиращи местна идентичност и добавена стойност. В резултат на проучването ще бъде създадена ресурсна база с данни за културното и природно наследство на територията на МИГ. Данните ще послужат за формиране на териториална марка, за създаване на териториален продукт и общ продукт по проекта заедно с партньорите. Културното наследство е ключов елемент за укрепване на регионалното и глобалното сътрудничество. Това наследство във всички негови изразни форми трябва да бъде съхранено, развито и предадено на бъдещите поколения като свидетелство за човешкия опит и стремежи, така че да се насърчава творческото съзидание в цялото му разнообразие. Проучването, изучаването и съхранението на местните идентичности - култура, бит, типични местни храни, типични местни продукти, музика и изобразително изкуство, история, традиционни занаяти, обичаи и ритуали, неписана и писана традиция са от съществено значение да бъдат подкрепени от МИГ. До момента на нашата територия няма събрана база с данни за изкуства, занаяти, обичаи, традиции, културни продукти, дейности, свързани с уникален бит и др. Ще бъдат проучени местните читалища като доставчик на живо културно наследство и услуги, както и материално и нематериално наследство с което разполага територията като ресурси. В Интерактивната иновативна платформа, всеки културен продукт и неговия доставчик ще бъде описан и публикуван, с възможност информацията да се актуализира. Резултатите от това проучване ще бъдат в основата на разработването на Годишен електронен културен календар от събития, който ще е достъпен в интернет-платформата "Умни територии-всички под един покрив". Различните културни продукти могат да станат по-конкурентни чрез създаването използването на местна марка или обща марка на територията. Дейността има принос към постигане на основната цел на проекта, а именно - Постигане на устойчивото развитие на териториите на МИГ и техните местните общности чрез създаване на умни територии -всички под един покрив-иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти. 4 691.00 4 691.00
Извършване на проучване на тема: "Изследване на местни производители за създаване на териториална марка/бранд.: Дейността има принос към общите продукти на проекта! Обусловена е необходимостта МИГ да изследва подробно на своята територия местните продукти, които могат да се включат в териториалната марка/бранд и да участват в иновативната интернет-платформа -Умни територии -всички под един покрив: иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти! Ще бъдат проучени подробно и създадена актуална база с данни за -Земеделски продукти: плодове, зеленчуци и др., вкл. и отглеждани по биологичен / екологичен начин; -Преработени животински продукти: месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, мед и др. -Продукти на местните винопроизводители. -Консервирани храни -Туристически продукти -Сувенири -Атракции Различните продукти могат да станат по-конкурентни чрез създаването използването на местна марка или обща марка на територията. Това ще позволи всеки местен продукт да бъде по-конкурентен, разпознаваем и устойчив. Разделът „Продукти на местни производители“ в интернет-платформата ще съдържа няколко страници. Всяка от страниците трябва да съдържа кратко описание за всеки продукт на съответната територия, придружено от фото и/или видео материали. трябва да съдържа четири страници, както следва: „Туризъм“; „Атракции“; „Храни“ и „Напитки“. Всяка от тези страници ще съдържа текстови описания, придружени от фото и/или видео материали, съответно на отделни туристически продукти, атракции, храни и напитки. Дейността има принос към постигане на основната цел на проекта, а именно - Постигане на устойчивото развитие на териториите на МИГ и техните местните общности чрез създаване на умни територии -всички под един покрив-иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти. 4 691.00 4 691.00
Разработване на интернет-платформа „Умни територии -всички под един покрив: иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти!“ : Съвместна дейност за общ продукт на проекта! Идеята на проект „Умни територии -всички под един покрив: иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти!“ се нуждае от изграждане на уникално софтуерно решение съобразено със специфичните изисквания на МИГ. Подходът за разработване на платформата трябва да бъде реализиран със съвременни програмни средства и в съответствие с актуалните тенденции в уеб дизайна. Съдържанието на платформата може да бъде структурирано в следните раздели: „МИГ“; „Новини“; „Читалища“; „Културен календар“; „Културно наследство“; „Местни продукти“ и „Форум“ и др., включително интерактивен форум, видео, възможности за онлайн обучения и интерактивна карта на продукти и на събития. - създаване на неограничен брой динамични уеб страници, като вложени дървовидни структури; - създаване на неограничен брой галерии изображения, с автоматичен ъплоад на множество файлове - създаване на неограничен брой видео галерии с възможност за автоматичен ъплоад на видео или вкарване на външно съдържание. - създаване на мейл кампании, към които крайният потребител да може да се абонира и да влиза в съответните мейл листи, от които ще получава периодично автоматизирани съобщения. - управление на администраторите на Клиентският уеб-сайт. - Система за създаване и управление на анкети. Чрез тази система ще има възможност, динамично да се създават и управляват неограничен брой анкети. Платформата трябва да съдържа минимум 10 бр. секции с падащи менюта и минимум 10 бр. секции с линк. Основната информация и основния фон може да не повтарят фона и информацията в падащите менюта при посочване. ЕТо и някои от интерактивните раздели: Разделът „Носители на уникални културни продукти“ трябва да съдържа три страници, както следва: „Доставчици на територията на МИГ Лясковец-Стражица“; на територията на „МИГ –Тутракан-Сливо поле“; на територията на „МИГ -Средец“ . Всяка от страниците трябва да съдържа кратко описание за всеки продукт на съответната територия, придружено от фото и/или видео материали. Разделът „Продукти на местни производители“ трябва да съдържа три страници, както следва: „Доставчици на територията на МИГ Лясковец-Стражица“; на територията на „МИГ –Тутракан-Сливо поле“; на територията на „МИГ -Средец“ . Всяка от страниците трябва да съдържа кратко описание за всеки продукт на съответната територия, придружено от фото и/или видео материали. трябва да съдържа четири страници, както следва: „Туризъм“; „Атракции“; „Храни“ и „Напитки“. информация. Системата за управление на съдържанието на сайта трябва да позволява на регистриран потребител да редактира тази информация. Разделът „Туристически атракции“ трябва да съдържа три страници, както следва: „Обекти на територията на МИГ Лясковец-Стражица“; на територията на „МИГ –Тутракан-Сливо поле“; на територията на „МИГ -Средец“ . Всяка от страниците трябва да съдържа кратко описание за всеки продукт на съответната територия, придружено от фото и/или видео материали. Системата за управление на съдържанието на сайта трябва да позволява на регистриран потребител да редактира тази информация. Разделът „Културен календар“ трябва да се визуализира под формата на интерактивна карта и да представлява актуален календарен план на културни събития, организирани от трите територии. Дизайнът на страницата трябва по подходящ, интуитивен и лесен за възприемане начин да представя събитията в хронологичен ред (възходящо по дата на провеждане). При зареждане на страницата трябва да се визуализират предстоящите, спрямо момента на зареждане, събития, а подходящо организирана навигация трябва да позволява да се преглеждат миналите и предстоящите в по-далечно бъдеще събития. Дейността има принос към постигане на основната и специфичните цели на проекта. 12 000.00 9 420.00
Проучване на тема:" Традиции, обичаи и занаяти практикувани в миналото и настоящето на територията на „МИГ Средец“: Дейността има принос към общите продукти на проекта! С проучването ще се събере и систематизира материал/база данни за занаятите, традициите и обичаите, които са се практикували в миналото и настоящето в населените места от територията на " МИГ Средец". Ще се систематизира събрания теренен материал и ще се изготви доклад на хартиен и електронен носител, а от него ще се подготви книга за издаване (печатно издание и онлайн на интерактивната платформа). До момента занаятите, традициите и обичаите, които са се практикували в миналото и сега се практикуват в населените места на територията на "МИГ Средец" не са проучени изцяло. Материала от проучването е мост към бъдещето, чрез интерактивната иновативна платформа - "Умни територии-всички под един покрив" ще достигне до подрастващите и младите хора , за да се съхранят и запазят във времето. Различните културни продукти могат да станат по-конкурентни, чрез създаването използването на местна марка или обща марка на територията. Дейността има принос към постигане на основната цел на проекта, а именно - Постигане на устойчивото развитие на териториите на МИГ и техните местните общности чрез създаване на умни територии -всички под един покрив-иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти. 4 691.00 5 051.00
Проучване на тема :" Занаяти, обичаи, традиции от поколения на поколения на територията на МИГ Тутракан -Сливо поле": Дейността има принос към общите продукти на проекта! С проучването ще се събере и систематизира материал/база данни за занаятите, традициите и обичаите, които са се практикували в миналото и настоящето в населените места от територията на " МИГ Тутракан -Сливо поле". Ще се систематизира събрания теренен материал и ще се изготви доклад на хартиен и електронен носител, а от него ще се подготви книга за издаване (печатно издание и онлайн на интерактивната платформа). До момента занаятите, традициите и обичаите, които са се практикували в миналото и сега се практикуват в населените места на територията на "МИГ Тутракан - Сливо поле" не са проучени изцяло. Материала от проучването е мост към бъдещето, чрез интерактивната иновативна платформа - "Умни територии-всички под един покрив" ще достигне до подрастващите и младите хора , за да се съхранят и запазят във времето. Различните културни продукти могат да станат по-конкурентни, чрез създаването използването на местна марка или обща марка на територията. Дейността има принос към постигане на основната цел на проекта, а именно - Постигане на устойчивото развитие на териториите на МИГ и техните местните общности чрез създаване на умни територии -всички под един покрив-иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти. 4 691.00 6 958.00
Тридневен Фестивал "Всички под един покрив": Фестивалът може да се причисли към съместните дейности по проекта, тъй като в него участие ще вземе всеки от партньорите. Фестивалът е обществен празник, обединен около конкретна тема, в случая това са уникалните и характерни за три територии продукти (изкуства, занаяти, обичаи, традиции, културни продукти, дейности, свързани с уникален бит, продукти на местни производители -земеделски продукти: плодове, зеленчуци и др., вкл. и отглеждани по биологичен / екологичен начин, преработени животински продукти: месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, мед и др., продукти на местните винопроизводители, консервирани храни, туристически продукти, сувенири и др., обединени под териториална една марка/бранд. Събитието следва притежава уникална привлекателност, която може да бъде поддържана за определен период от време. Тази характерност трябва да бъде подчертана от високо качество на организация и провеждане и стремеж към съвършенство, както и с използване на конкретната среда. Трябва да създава специфична атмосфера, в която пейзажът, характерът на селската територия, ангажираността на местните жители и културната традиция на целия район, са допринасящи фактори. Място на провеждане на Фестивала: град Лясковец, обл. Велико Търново . Времетраене на Фестивала: 3 дни • Изготвяне на сценарий ( цялостна индивидуална концепция - декорация, дизайн, облекло и програма); • Изготвяне на списък с гости и журналисти; • Изпращане на покани; • Осигуряване на реклама и рекламно време в регионални и национални медии: в минимум 2 национални и 3 регионални медии; • Изготвяне, отпечатване и разпространение на афиши за популяризиране на фестивала; • Осигуряване на участници в изложението: мин. 20 от различни сфери: култура, кулинария, занаяти и др., като всички са местни производители от територията на общините Лясковец и Стражица; • Организиране на транспорт на участници в събитието - наем на автобуси за трансфер на територията на МИГ ; • Осигуряване на сцена и необходимото оборудване за провеждането на фестивала с изложбена площ за минимум 20 участника (в т.ч. шатри/къщички или друга площ, подходяща за изложение и персонал, необходим за обслужването при участниците в изложението) • Осигуряване на модератор/и и/или водещ/и; • Обособяване на кът за демонстрация на занаяти, обичаи, кулинария и др. - оформяне на демонстрационни и експозиционни пространства - монтаж/демонтаж и поддръжка по време на събитието; • Обособяване на кът за дегустация; • Осигуряване на кетъринг за всеки ден от фестивала в рамките на 3 дни за мин. 100 гости на събитието; • Осигуряване на озвучителна техника и озвучител; • Осигуряване на културна програма за трите дни на провеждане на фестивала; • Организиране на конкурс за най-атрактивни продукти на местни производители и най-добро представяне на културна програма/демонстрация; • Осигуряване на заснемане на хронология на събитието и изработване на кратък видеоклип и филм; • Дизайн, предпечат и печат на рекламна брошура за Фестивала в рамките на 2000 броя. • Организиране на конкурси - “Най-вкусни домашни консерви с плодове и зеленчуци”, “Най-вкусно традиционно ястие” и “Най-атрактивен щанд”. • Организиране на коктейл за партньорите по проекта за най-малко 45 човека; • Организиране на настаняване за 10 човека – гости на събитието от страна на партньорите за 2 нощувки. 20 000.00 22 200.00
Фестивално събитие - Панаир на традиции, обичаи, занаяти, гозби, продукти, култура и бит, автентични за региона на " МИГ Средец" под наслов " Всички под един покрив": Фестивалът може да се причисли към съместните дейности по проекта, тъй като в него участие ще вземе всеки от партньорите. Панаирът е обединен около темата/ надслова " Всички под един покрив" и има за цел да покаже автентичността на културното наследство и местно производство от територията на МИГ Средец" и е свързан с промотирането на уникалните и характерни за три територии продукти обединени под една териториална марка/бранд. Място на провеждане: гр. Средец, общ. Средец, обл. Бургас. Времетраене : 1 ден Фестивалното събитие ще се осъществи , чрез следните дейности: 1. Изготвяне на сценарий ( цялостна индивидуална концепция - декорация, дизайн, облекло и програма); 2. Изготвяне на списък с гости и журналисти; 3. Изготвяне и изпращане на покани; 4. Изготвяне, отпечатване и разпространение на афиши за популяризиране на панаира; 5. Изготвяне, дизайн и отпечатване банери с поставки за самото събитие; 6. Осигуряване на участници в изложението: минимум 20 от различни сфери: култура, кулинария, занаяти, производители и др., като всички са територията на община Средец.(осигуряване на заплащане за участието на участниците и осигуряване на финансов ресурс за продуктите предназначени за дегустацията); 7. Организиране на транспорт и/или финансов ресурс за транспорт на участници в събитието ; 8. Осигуряване на оборудване за панаира- сцена, стативи, шатри/павилиони; 9. Осигуряване на озвучителна техника и озвучител; 10. Осигуряване оркестър; 11. Осигуряване на модератор/и и/или водещ/и; 12. Обособяване на кът за демонстрация на занаяти, кулинария и др. - оформяне на демонстрационни и експозиционни пространства - монтаж/демонтаж и поддръжка по време на събитието; 13. Обособяване на кът за дегустация; 14. Обособяване на кът за сцена; 15. Осигуряване на кетъринг 50 гости на събитието; 16. Осигуряване на музикална програма; 17. Осигуряване на аниматори за забавление на най-малките гости; 18. Осигуряване на фото и видео заснемане на панаира; 19. Организиране на коктейл за партньорите по проекта за най-малко 35 човека; 20. Организиране на настаняване за 10 човека – гости на събитието от страна на партньорите за1 нощувка. 14 800.00 14 604.00
Фестивал: Панаир на традициите - МИГ Тутракан - Сливо поле със слоган " Рецептите на баба с нов живот ": Фестивалът може да се причисли към съместните дейности по проекта, тъй като в него участие ще вземе всеки от партньорите. Фестивалът е обществен празник, обединен около конкретна тема " Рецептите на баба с нов живот " и има за цел да покаже автентичността на културното наследство и местно производство от територията на МИГ Тутракан Сливо поле и е свързан с промотирането на уникалните и характерни за три територии продукти обединени под една териториална марка/бранд. Събитието следва притежава уникална привлекателност, която може да бъде поддържана за определен период от време. Тази характерност трябва да бъде подчертана от високо качество на организация и провеждане и стремеж към съвършенство, както и с използване на конкретната среда. Трябва да създава специфична атмосфера, в която пейзажът, характерът на селската територия, ангажираността на местните жители и културната традиция на целия район, са допринасящи фактори. Място на провеждане на Фестивала: град Тутракан и Сливо поле . Времетраене на Фестивала: 2 дни • Изготвяне на сценарий ( цялостна индивидуална концепция - декорация, дизайн, облекло и програма); • Изготвяне на списък с гости и журналисти; • Изпращане на покани; • Осигуряване на реклама и рекламно време в регионални и национални медии: в минимум 1 национална медия и 2 регионални медии; • Изготвяне, отпечатване и разпространение на афиши за популяризиране на фестивала; • Осигуряване на участници в изложението: мин. 16 от различни сфери: култура, кулинария, занаяти и др., като всички са местни производители от територията на общините Тутракан и Сливо поле • Организиране на транспорт на участници в събитието - наем на автобуси за трансфер на територията на МИГ ; • Осигуряване на сцена и необходимото оборудване за провеждането на фестивала с изложбена площ за минимум 20 участника (в т.ч. шатри/къщички или друга площ, подходяща за изложение и персонал, необходим за обслужването при участниците в изложението) • Осигуряване на модератор/и и/или водещ/и; • Обособяване на кът за демонстрация на занаяти, обичаи, кулинария и др. - оформяне на демонстрационни и експозиционни пространства - монтаж/демонтаж и поддръжка по време на събитието; • Обособяване на кът за дегустация; • Осигуряване на кетъринг за всеки ден от фестивала в рамките на 2 дни за мин. 100 гости на събитието; • Осигуряване на озвучителна техника и озвучител; • Осигуряване на културна програма за два дни на провеждане на фестивала; • Организиране на конкурс за най-атрактивни продукти на местни производители и най-добро представяне на културна програма/демонстрация; • Осигуряване на заснемане на хронология на събитието и изработване на кратък видеоклип и филм; • Дизайн, предпечат и печат на рекламна брошура за Фестивала в рамките на 2000 броя. • Организиране на конкурси - “Най-вкусни домашни консерви с плодове и зеленчуци”, “Най-вкусно традиционно ястие” и “Най-атрактивен щанд”. • Организиране на коктейл за партньорите по проекта за най-малко 45 човека; • Организиране на настаняване за 10 човека – гости на събитието от страна на партньорите за 1 нощувки. 19 458.04 19 458.00
Регистриране на териториална/регионална марка/бранд : Съвместна дейност с участие на партньорите, която ще доведе до общ продукт на проекта. Стратегиите на МИГ, които се изпълняват в момента следва да осигурят устойчиви работни места, качествена заетост, да създават местни продукти и добавена стойност, разнообразяват неземеделските дейности и водят до подобряване качеството на живот. Проектните дейности ще осигурят информация за създаване на местна марка/ бранд, която да бъде регистрирана Местните продукти, които територията на трите МИГ-а може да генерира могат да се структурират в следните категории: -Земеделски продукти: плодове, зеленчуци и др., вкл. и отглеждани по биологичен / екологичен начин; -Преработени животински продукти: месо и месни продукти, мляко и млечни продукти, мед и др. -Продукти на местните винопроизводители. -Консервирани храни -Продукти на местни занаятчии и производители -Туристически продукти. -Културни продукти. Различните продукти могат да станат по-конкурентни чрез създаването използването на местна марка или обща марка на за трите МИГ-територии. Това ще позволи всеки местен продукт да бъде по-конкурентен, разпознаваем и устойчив. Марката представлява знак, който може да бъде представен графично и чиято основна функция е да отличава стоките или услугите на едно лице от тези на други лица. Местните продукти следва да имат марка, защото марката е ключов елемент в политиката на една компания: повишаването на нейната стойност означава запазване на пазарните дялове и придобиване на нови. Местните продукти, включително и тези от тях, които са автентични или характерни само за района на МИГ могат да се регистрират като търговски марки, марки за услуги, колективни и сертификатни марки. Под географско означение се разбира наименование за произход и географско указание. Наименованието за произход е наименованието на страна, район или определена местност от тази страна, служещо за означаване на стока, която произхожда от там и чиито качества или свойства се дължат предимно на географската среда, включваща природни и човешки фактори. Географското указание е наименованието на страна, район или определена местност от тази страна, служещо за означаване на стока, която произхожда от там и притежава качество, известност или друга характеристика, които могат да се отдадат на този географски произход. За географски означения се смятат и традиционни наименования, които отговарят на изискванията на определенията за наименование за произход и географско указание. Защо е важно местните продукти от територията на МИГ да имат собствен бранд? Марката е набор от възприятия в съзнанието на потребителя. Брандът е нещо различно от продукта или услугата. Бранда е нематериален актив и съществува в съзнанието на потребителя. Понятието „бранд“ има много по-широко значение и приложение от „търговска марка”. То включва всичко, което мислят и чувстват потребителите по отношение на дадена стока или услуга. Брандът е в съзнанието на потребителя. Идентичността на бранда трябва да остане постоянна, да се запази, когато брандът навлиза на нови пазари и когато представя нови продукти. Стилът, чрез който се предава посланието на бранда с думи и образи е израз на същината на бранда т.е. на основната ценност на бранда. Следователно стилът не може да бъде еднократен и случаен, а той трябва да е в унисон с ценностите на местната общност. Водещата организация ще поеме ангажимента да подаде документи и да регистрира подходяща марка с означение на местните продукти от територията на общините Лясковец, Стражица, Средец, Тутракан и Сливо поле. Също така това ще бъде съвместен продукт: интегриран туристически продукт на основата на местната идентичност и на потенциала на териториите на МИГ . Експерт-специалист ще разработи съдържанието на марката и документите за регистрация. 2 480.00 3 700.99
Осигуряване на рекламни материали за проект „Умни територии -всички под един покрив: иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти!“ : Реализирането на проекта има необходимост от рекламни артикули за широко популяризиране, публичност и информиране на местната общност, по време на събития, изложения и др. МИГ планира да произведе следните рекламни артикули, от които са предвидени бройки за всеки партньор: -Рекламни магнити за хладилник с бранд на проекта -Реламен ключодържател с бранд на проекта -Рекламна шапка с бранд на проекта -Рекламна тениска с бранд на проекта -Рекламна термо - чаша с бранд на проекта -Книжка „Местен бранд за успешни територии“ -Брошура „Всички под един покрив“ -Книжка „ Нашите уникални продукти“ -Рекламен стикер на с бранд на проекта -Транспарант по проекта - Рекламна флашка с бранд на проекта - Рекламна анти –стрес топка с бранд на проекта - Информационни табели за проекта Рекламните и информационни артикули ще осигурят условия за промотиране на проекта, чрез тях информацията за приноса на Програма за развитие на селските райони, и подмярка 19.3 „Подготовка и изпълнение на дейности за сътрудничество на местни инициативни групи“ от мярка 19 „Водено от общностите местно развитие” от ПРСР 2014 - 2020 г. ще достигне до повече хора от териториите на трите МИГ-а. Книжката с уникални продукти ще събере най-добрите местни продукти от трите територии и ще бъде промотиращ материал не само на хартия, а и онлайн (всички издания по проекта ще бъдат достъпни за ползване и онлайн на интернет-платформата по проекта). 0.00 11 668.50
Закупуване на техническо оборудване за изпълнение на проекта: Закупуването на техническо оборудване по проект „Умни територии -всички под един покрив: иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукти!“ е от съществено значение за техническо обезпечаване на изпълнението на проекта. МИГ-Лясковец-Стражица" е водеща организация в настоящия проект. В административния офис на МИГ по подмярка 19.4. има 1 лаптоп с по-добри характеристики, закупен през 2017 година и един лаптоп с много ниски характеристики, закупен през 2015 година. Планираният екип на МИГ по подмярка 19.4. за 2021 година се състои от 4 човека. МИГ също така разполага само с 1 брой мултифункционално устройство-нисък клас. Това обуславя необходимостта да бъде закупено техническо оборудване, което ще се ползва само за администриране на проекта. Предвиденият лаптоп е с високи технически параметри, които ще позволят на МИГ като водеща организация да поддържа по време на проекта и след приключване на проекта в периода за устойчивост създадената интер активна платформа, за чиято администрация следва да има лаптоп с подходящ софтуер. Също така МИГ като водеща организация ще съхранява и актуализира всички събрани бази с данни от проучвания и реализиране на проекта. Водещата организация ще подава всички отчети и ще съхранява всички документи. Затова е необходимо да се закупи ново мултифункционално устройство. МИГ в момента разполага със стар мултимедиен проектор, закупен през 2012 година, който е с изчерпани технически възможности. За провеждането на срещи и събития, които МИГ ще организира по време на проекта, за екипните срещи и др. е необходимо закупуването на нова мултимедия с която да се работи удобно и да е технически изправна. 0.00 3 630.00
Провеждане на Работни/информационни срещи: Съвместна дейност на водещата организация и партньорите. Провеждане на еднодневна работна среща за най-малко 10 участници – кафе-пауза, наем на зала. МИГ планира да проведе следните срещи: 15 работни срещи на Съвместния Комитет за управление на проекта съвместно на екипа на проекта и представители на партньорите. Провеждането на срещи е един път месечно. Работните срещи са необходими за успешно реализиране на дейностите по проекта. Срещите ще се провеждат в офиса на МИГ-водеща организация. На срещите ще се обсъждат задачите в оперативен план ,ще се консолидират мнения и предложения по реализация на дейностите, ще се подготвят документи. 2 730.00 910.00
Провеждане на Информационни срещи/семинари на територията на МИГ: Провеждане на еднодневна информационна среща/семинар за най-малко 20 участници - кафе-пауза, наем на зала. МИГ планира да проведе 6 на брой информационни срещи на своята територия. 4 от срещите ще бъдат с потенциални участници в проекта- местни производители и местни доставчици на културни продукти. 2 от срещите ще бъдат информационни и промотиращи с населението на територията на МИГ. 1 746.00 1 746.00
Провеждане на Информационни конференции: Провеждане на еднодневна информационна конференция за най-малко 50 участници - кафе-пауза, наем на зала, техническо обезпечаване на събитието . МИГ като водеща организация по проекта планира да проведе 2 на брой информационни конференции за местната общност на територията на МИГ и партньорите. Едната конференция ще се проведе в началото на проекта, втората -в края на проекта. Информационните конференции са подход за постигане на по-голямо обществено популяризиране и приобщаване към идеите на проекта. 1 396.00 1 396.00
Публикация в регионални медии: Предоставяне на информация за проекта чрез регионални медии, като съдържанието на публикацията във вестници е до 3 страници А4. МИГ като водеща организация ще публикува регулярно информация за проекта в регионални медии. Предвидени са 10 е до 3 страници А4. Предвидени са по 2 броя публикации за партньорите. 2 160.00 3 919.20
Извършване на експертна работа: Външни услуги, свързани с полагане на експертен труд по разработване на териториална барка/бранд за трите територии, които участват в проекта. След събиране на базата с данни за културното наследство и производството на уникални местни продукти от трите територии, участващи в проекта, експерта ще разработи продукт, който ще предложи за регистриране на териториална марка. Разработването на местен бранд е експертен труд, без който териториите не могат да регистират марка. 2 685.00 2 863.99
Разработка па маркетингова стратегия за промотиране и развитие на териториите на МИГ - партньори по проекта на основата на местната идентичност : Съвместна дейност с участие на партньорите, която ще доведе до общ продукт на проекта. Разработката на маркетингова стратегия за промотиране и развитие на териториите на МИГ - партньори по проекта на основата на местната идентичност ще се извърши от експерт по маркетинг. Разработена маркетингова стратегия за промотиране и развитие на териториите на МИГ - партньори по проекта ще се разработи на основата на местната идентичност , отразявайки всички специфики и обединявайки всички пазарно ориентирани местни ресурси. стратегията ще спомогне на териториите чрез план за продажба не само на местния бранд на трите територии, но и на местните производители и доставчици на традиционни продукти. 1 790.00 0.00
Изработка и доставка на сгъваем щанд със сгъваем покрив и изложбени плотове.: Изработване и доставка на 10 бр. на сгъваеми щандове със сгъваем покрив и изложбени плотове за фестивалното събитие по проекта, така също и за последващи(т.е. след приключване на дейностите по настоящия проект) събития от този тип , които ще се организират в населените места от територията на МИГ Средец. Технически характеристики: 1.В разгърнато състояние: H = 2.00 m – Н1 = 2,20 m L = 2.00 m B =2.00 m 2.Покрив , гръб и две страници от винил – сгъваеми 3. В сгънато състояние : L = 2.80 m B = 0.20 m H = 0.25 m 4. Метална конструкция от неръждаема стомана с шарнири и стопери /фиксатори/ 5. Място за надписи и реклама - горен ръб на покрив L = 2.0 m H = 0.20 m 6. Ситна метална мрежа/ситна, метална/ L = 2.0 m H = 0.70 m 33 800.00 27 480.00
Предпечатна подготовка, дизайн, отпечатване и доставка на книга: „ Традиции, обичаи и занаяти практикувани в миналото и настоящето на територията на „МИГ Средец“: Книгата е резултат от проведеното проучване и събрания теренен материал за традициите , обичаите и занаятите, които са се практикували в миналото , и за тези които се практикуват и днес. На територията на " МИГ Средец ,такава книга не е издавана. "1. Формат : 60/90/16(145х200 мм); 2. Хартия книжно тяло: обемна80 г. /кв. м. , белле; 3. Подвързия: Мека, термолепена; 4. Корици: Едностранен хром205 г./кв.м; Цветност: 4+0 цвята + ламинат(мат/гланц); 5. Обем: До 100 стр. чернобели + До 30 стр. цветни; 6. Тираж: 350 бр. 4 837.00 4 196.50
Проучване на тема : Минало, настояще и бъдеще в традициите на свободната борба на територията на" МИГ Тутракан - Сливо поле": Дейността има принос към общите продукти на проекта! Традиците са ключов елемент за укрепване на регионалното и глобалното сътрудничество. Това наследство във всички негови изразни форми трябва да бъде съхранено, развито и предадено на бъдещите поколения като свидетелство за човешкия опит и стремежи, така че да се насърчава творческото съзидание в цялото му разнообразие.Проучването, изучаването и съхранението на местните идентичности в народните борби, неписани и писани традиция са от съществено значение да бъдат подкрепени от МИГ Тутракан Сливо поле. До момента на нашата територия няма събрана база с данни за този спорт и постиженията на поколения наред спортисти. Чрез този спорт на територията на МИГ през вековете са се възпитавали стотици млади хора, семейства и родове. Този вид спорт се е слял с ежедневието и е станал част от местните традиции, обвързани с идентичността на района. Няма друга такава теритоиря с толкова стари корени в атрактивните народни борби. Зато ва те са толкова важни за местното население.Чрез новите постижения в народните борби и чрез иновативните решения на проекта, те ще бъдат включени под формата на традиционна дейност, практикувана за здраве и сплотяване на местната общност и в 21 век. Дейността има принос към постигане на основната цел на проекта, а именно - Постигане на устойчивото развитие на териториите на МИГ Тутракан Сливо поле и техните местните общности, чрез създаване на умни територии. Популяризацията на териториите е важен елемент в традициите и бита на местната общност. Свободната борба е тясно обвързана с местния бит, с празниците на територията на МИГ, с възпитанието на младите хора, със здравословното хранене и живот, с ежедневието. 4 691.00 4 660.00
Предпечатна подготовка, дизайн, отпечатване и доставка на книга: " Занаяти, обичаи, традиции от поколения на покления на територията на МИГ Тутракан Сливо поле": Книга: за " Занаяти, обичаи, традиции от поколения на покления на територията на МИГ Тутракан Сливо поле" . подготовката на проектно предложение „Умни територии - всички под един покрив: иновация за създаване и промотиране на уникални местни продукт! Материала е необходим за територията, т.к традиците и културния туризъм са теми ,който са заложени в стратегическите документи за развитие на двете общини Тутракан и Сливо поле. Чрез описанието на типичните за региона обичаи и традиции, ще се получи един плавен преход от поколение на поколение. Предлагането на иновативни решения за местни продукти и награждане на културния календар на територията на МИГ Тутракан Сливо поле. Книгата ще се ползва, като образувателен материал, както от ученици и студенти, така и от посетители на територията на МИГ Тутракан Сливо поле при различни културни събития. Различията на всяка територия, трябва да се знаят и да са основа за обединение, защото традициите са част от единтичността на нацията. Познаване на миналото за дадена територия е част от решенията за настоящето и бъдещето. 2 299.90 0.00
Предпечатна подготовка, дизайн, отпечатване и доставка на книга: " Минало, настояще и бъдеще в традициите на свободната борба на територията на МИГ Тутракан -Сливо поле: Книга: за " Минало, настояще и бъдеще в традициите на свободната борба на МИГ Тутракан Сливо поле" . Материала е необходим за територията, т.к традиците, спорта и културния туризъм са теми ,който са заложени в стратегическите документи за развитие на двете общини Тутракан и Сливо поле. Чрез описанието на типичните за региона традиции в спорта, ще се получи един плавен преход от поколение на поколение. Предлагането на иновативни решения и награждане на културния календар на територията на МИГ Тутракан Сливо поле. Книгата ще се ползва, като образувателен материал, както от ученици и студенти, така и от посетители на територията на МИГ Тутракан Сливо поле при различни културни събития. Различията на всяка територия, трябва да се знаят и да са основа за обединение, защото традициите са част от единтичността на нацията. Познаване на миналото за дадена територия е част от решенията за настоящето и бъдещето. 2 299.90 2 298.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.