Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Програма за развитие на селските райони (за мерки по чл. 9б, т.2 от ЗПЗП)

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение е насочено към разработване на иновативен метод за микоризиране на фиданки и плододаващи овощни видове за производство на трюфели. За целта ще работят в партньорство (оперативна група) от различни специалисти в областта - двама земеделски производители с техния екип и Институт по декоративни и лечебни растения, като представител на науката. 
Проектът ще се реализира в две местонахождения. В сливова овощна градина в плододаване, собственост на АГРОМИД-2004“ ЕООД в гр.Брезово, в експериментално поле от 5 дка.  и гр.Асеновград - на овощен разсадник от 2.2 дка. , собственост на ЗП проф. д-р Аргир Живондов., където ще се разработва  технология за микоризаране на фиданки от лешници, с което да се  създадат предпоставки за предлагане на нов продукт при производството посадъчен материал.
Планираните дейности включват изследвания по основни проблеми свързани с успешното микоризиране на овощните дървета: проучване структурата и състава на почвата и сравнителен анализ с такава от избрани находища с трюфели; мероприятия за оптимизиране на почвения състав и структура в насаждението; разработване на методика за микоризация на фиданки и на плододаващи дървета и нейното детайлно разписване; изследване на трюфеловата микориза in situ; оценка на микоризацията (всяка година) на насаждението; проследяване общото фитосанитарно състояние преди и след инокулацията с трюфеловия мицел; разработване на технология за микоризиране на овощни дръвчета от сем. Розоцветни и на фиданки. За изпълнението на проекта ще бъде нает офис в гр. София, където екипът ще осъществява целия работен процес, планиране и проследяване на резултатите. В офиса ще работят и три лица, заети с функционирането на ОГ. За осигуряване на условия за работния процес, ще бъдат закупени 6 бр. преносими компютри  и 1 бр. мултифункционално устройство. Техниката и офиса ще бъдат използвани от три  лица от екипа на оперативната група и  трима, заети с функционирането й. Предвиждат се и офис консумативи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
ПЪРВА ГОДИНА - Етап № 1, 2,3,4,5 от Плана за действие: След сключване на договор за БФП ще бъдат наети 3 бр. технически служители, целогодишно заети с функционирането на ОГ. За да осъществяват своята дейност, ще бъде нает офис в гр. София, който ще бъде оборудван с офис оборудване, съответстващо на броя на осигурените служители (3бр.). Предвиждат се разходи за канцеларски материали и поддръжка на офиса за 12м. За изпълнението на целите на проекта, през първата година, се предвижда 10 месечна заетост на колектива от научни работници за осъществяване на първите 5 етапа на иновацията. Съответно са предвидени разходи за възнаграждения, включително 2 броя селскостопански работници, които ще подпомагат научния колектив на терен. За изпълнението на 5-те етапа от иновацията, се предвиждат разходи за услуги - почвени, днк анализи, подобряване на механичния състав на почвата. Етап 1 Събиране на почвени проби от съществуващи трюфелови находища Етап 2 Вземане и изследване на почвени проби от находищата с трюфели и на овощната градина Етап 3 Статистическа обработка на получената информация и сравняване на основните параметри на почвата и публикуване на резултатите от анализите; Етап 4 Оптимизиране на състава на почвата и оптимизиране на структурата на почвата. Разработване на технологично задание Етап 5 Дейности по оптимизиране на почвената структура Тъй като проекта ще се изпълнява на територията на гр. Брезово и гр. Асеновград, се предвиждат командировки, както на лицата, заети с функционирането на ОГ, така и на научните сътрудници. Проектът представлява иновация в областта на производството на трюфели и публичността е има важен принос за него. Предвидени са разходи за популяризиране на резултатите от иновационния проект под формата на работни срещи, информационни семинари и конференции, публикации, излъчване в медии, уеб страница на сайта. Предвидените разходи за първата година са както следва: Текущи разходи : 1. Разходи за възнаграждения и социални осигуровки за лица, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група - 3 броя служители - 34 248 лв. 2. Наем на офис за изпълнението на административните дейности по проекта - 4 548 лв. 3. Закупуване на офис оборудване за изпълняването на дейностите на 3ма служители, наети за административните дейности по проекта -3225лв. 4. Закупуване на канцеларски материали за работния процес - за 12м. - 384лв. 5. Разходи за командировки на лицата, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група - 70 (еднодневни) и 70 (двудневни) командировки на стойност 2100 лв. за еднодневните и 8400 за двудневните командировки. 6. Разходи за поддръжка на офиса - ток, вода, интернет, телефон - 1584лв. Преки разходи : 1. Заплати за 6 научни работници - 57 565,20лв. 2. Възнаграждения за 2бр. селскостопански работници - 8 937,60лв 3. Командировъчни (научни работници)представяне на проекта - 2160лв. 4. Командировъчни (научни работници)изпълнение на проекта - 20,088лв. 5. Разходи за предоставени от членовете на ОГ за нуждите по проекта – 4 бр. земеделска техника - 3,678 лв. 6. Разходи за услуги - ДНК анализи - 100 бр. - 7400лв. 7. Разходи за почвени проби - 46 бр. - 5796лв. 8. Разходи за подобряване на механичния състав на почвата (за 5 дка) - 16 500лв. 9. Разходи за наем и аренда на земеделски площи - 8 дка х 70 - 560лв. Разходи за популяризиране на резултатите от иновационния проект : работни срещи, информационни семинари и информационни конференции: 10. Работна/информационна среща - 6 бр. - 660лв. 11. Информационни семинари - 8 бр. - 1048лв. 12. Информационни конференции - 3 бр. 855лв. 13. Публикации - 8бр. 2400лв. 14. Излъчване в регионални медии - 20 мин - 1880лв. Интернет страница 1. създаване - 525лв. 2. поддържане за 12м - 876лв. Преки разходи за 1вата година от проекта: - ще бъдат закупени 4 бр. компютри и периферни устройства за тях, които ще се използват от научния колектив за изпълнението на дейностите им по проекта. - 2190лв. 187 607.80 93 857.62
ВТОРА ГОДИНА - Етап № 6, 7 от Плана за действие: През втората година от проекта ще бъдат изпълнени дейностите по Етап 6 и Етап 7 от Плана за действие. Необходимо е запазването на офиса за административни дейности, екипа за функциониране на ОГ и научния колектив. Интернет страницата ще се поддържа с актуална информация относно дейностите по проекта. Популяризирането му е от важно значение, както и предвидените информационни дейности, конференции, семинари и работни срещи между членовете на екипа. Предвидени са разходи, както за информационни дейности, така и разходи за командировки, включително за работни срещи между екипа, административния персонал и постоянно пътуване до местонахожденията на проекта. През втората и трета година ще продължи анализа на почвените проби, като броят им е изчислен спрямо нуждите за анализите. Необходими са средства за корекция на показателите на почвата в съответствие с нормите за достигане на оптимална структура на почвата. Оценката на микоризацията ще се прави всяка година на насаждението. Етап 6 включва инокулация с мицел. В същият период се полагат грижи за плантацията – плевене, поливане, мулчиране. Етап 7 представлява оценка на състава на почвата на базата на почвен анализ. Оценка на степента на микоризация и преценка на необходимостта от ново инокулиране. Основните меропирятия в този период ще се свързани с проследяване на процеса на микоризация на овощните дърветата и на фиданките. При опадането на лисата ще се попълни карнета за фитосанитарното състояние. През втората година екипа ще заложи повече средства за информираност и публичност (предвидени са и печатни материали), тъй като проектът ще е във фаза на по-сериозно развитие, което генерира информация за представителите на науката и гражданите. Предвидените разходи за втората година са както следва: Текущи разходи : 1. Разходи за възнаграждения и социални осигуровки за лица, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група - 3 броя служители - 34 248 лв. 2. Наем на офис за изпълнението на административните дейности по проекта - 4 548 лв. 3. Закупуване на канцеларски материали за работния процес - за 12м. - 384лв. 5. Разходи за командировки на лицата, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група - 70 (еднодневни) и 70 (двудневни) командировки на стойност 2100 лв. за еднодневните и 8400 за двудневните командировки. 6. Разходи за поддръжка на офиса - ток, вода, интернет, телефон - 1584лв. Преки разходи : 1. Заплати за 6 научни работници - 57 565,20лв. 2. Възнаграждения за 2бр. селскостопански работници - 8 937,60лв 3. Командировъчни (научни работници)представяне на проекта - 2160лв. 4. Командировъчни (научни работници)изпълнение на проекта - 20,088лв. 5. Разходи за предоставени от членовете на ОГ за нуждите по проекта – 4 бр. земеделска техника - 3,678 лв. 6. Разходи за услуги - ДНК анализи - 75 бр. - 5550лв. 7. Разходи за почвени проби - 16 бр. - 2016лв. 8. Разходи за подобряване на механичния състав на почвата (за 5 дка) - 4500лв. 9. Разходи за наем и аренда на земеделски площи - 8 дка х 70 - 560лв. Разходи за популяризиране на резултатите от иновационния проект : работни срещи, информационни семинари и информационни конференции: 10. Работна/информационна среща - 6 бр. - 660лв. 11. Информационни семинари - 8 бр. - 1048лв. 12. Информационни конференции - 3 бр. 855лв. 13. Публикации - 12бр. 3600лв. 14. Излъчване в регионални медии - 20 мин. - 1880лв. 15. Печатни материали за разпространение на информация от проекта - 1000 бройки - 1060лв. 16. Интернет страница 1. поддържане за 12м - 876лв. Преки разходи за втората година от проекта: 4 бр. компютри и периферни устройства за тях, които ще се използват от научния колектив за изпълнението на дейностите им по проекта. - 2190лв. Отговорен за изпълнението и финансирането на дейностите от втората година е водещият партньор - Агромид - 2004 ЕООД. 168 487.80 0.00
ТРЕТА ГОДИНА - Етап № 8 от Плана за действие: През третата година от проекта, ще бъде изпълнен Етап 8 от Плана за действие. Ще бъде запазен офиса за административни дейности, екипа за функциониране на ОГ и научния колектив. Интернет страницата ще се поддържа с актуална информация относно дейностите по проекта. С оглед на нуждите на проекта ще се запазят дейностите, свързани с популяризирането на проекта и неговия краен резултат. Това включва информационни дейности, конференции, семинари и работни срещи между членовете на екипа. Тези дейности ще продължат да се изпълняват и през втората година, за което са предвидени разходи, както за дейностите, така и разходи за командировки. През втората и трета година, когато ще продължи анализа на почвените проби, като броят е предвиден спрямо нуждите на анализите, включително ще са необходими средства за корекция на показателите на почвата в съответствие с необходимостта от достигане на оптимална структура на почвата. Оценка на микоризацията ще се прави всяка година на насаждението. Етап 8 включва следните научни дейности : Оценка на състава на почвата на базата на почвен анализ. Оценка на степента на микоризация и преценка на необходимостта от ново инокулиране. Очакваните резултати са да има клъстери от коренчета с трюфелова ектомикоза. Основните мероприятия в този период ще се свързани с проследяване на процеса на микоризация на овощните дърветата и на фиданките. При опадането на лисата ще се попълни карнета за фитосанитарното състояние. Получаване на микоризирани овощни видове и на фиданки. Това ще се стане на базата на ДНК анализ. Предвидените разходи за втората година са както следва: Текущи разходи : 1. Разходи за възнаграждения и социални осигуровки за лица, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група - 3 броя служители - 34 248 лв. 2. Наем на офис за изпълнението на административните дейности по проекта - 4 548 лв. 3. Закупуване на канцеларски материали за работния процес - за 12м. - 384лв. 5. Разходи за командировки на лицата, изпълняващи дейности, свързани с функционирането на оперативната група - 70 (еднодневни) и 70 (двудневни) командировки на стойност 2100 лв. за еднодневните и 8400 за двудневните командировки. 6. Разходи за поддръжка на офиса - ток, вода, интернет, телефон - 1584лв. Преки разходи : 1. Заплати за 6 научни работници - 57 565,20лв. 2. Възнаграждения за 2бр. селскостопански работници - 8 937,60лв 3. Командировъчни (научни работници)представяне на проекта - 1428лв. 4. Командировъчни (научни работници)изпълнение на проекта - 20,088лв. 5. Разходи за предоставени от членовете на ОГ за нуждите по проекта – 4 бр. земеделска техника - 3,678 лв. 6. Разходи за услуги - ДНК анализи - 75 бр. - 5550лв. 7. Разходи за почвени проби - 16 бр. - 2016лв. 8. Разходи за подобряване на механичния състав на почвата (за 5 дка) - 4500лв. 9. Разходи за наем и аренда на земеделски площи - 8 дка х 70 - 560лв. Разходи за популяризиране на резултатите от иновационния проект : работни срещи, информационни семинари и информационни конференции: 10. Работна/информационна среща - 4бр. - 440лв. 11. Информационни семинари - 4 бр. - 524лв. 12. Информационни конференции - 3 бр. 855лв. 13. Публикации - 12бр. 3600лв. 14. Излъчване в регионални медии - 20 мин. - 1880лв. 15. Печатни материали за разпространение на информация от проекта - 2000 бройки - 2120лв. 16. Интернет страница 1. поддържане за 12м - 876лв. Отговорен за изпълнението и финансирането на дейностите от третата година е водещият партньор - Агромид - 2004 ЕООД. 165 881.80 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.