Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 602 дървета
English

Програма: Фонд "Вътрешна сигурност"

Район за планиране: Всички

Описание

За пълноценно функциониране и изпълнение на задълженията на ГДГП свързани с граничен контрол, гранични проверки, противодействие на престъпността през държавната граница, извършване на проверки и справки в автоматизираните информационни фондове, административни дейности които подпомагат и осигуряват извършването на граничния контрол, включително материално-техническото, финансово и друго осигуряване, също  и други съпътстващи дейности използват информационни ресурси, разположени на локално и централно ниво. Тези информационни ресурси са разположени върху вече морално остарели в хардуерно и софтуерно отношение блейд сървъри, доставени по програма ФАР, проект BG2006/018-343.07.02 през 2009 г. Същите физически са оразмерени и с капацитет да обслужват текущите нужди на ГДГП и чийто капацитет към настоящия момент е крайно недостатъчни за реализация на всички регламентирани бекъпи и надеждно съхраняване на всички данни. От друга страна информационните технологии се развиват изключително бързо и в ГДГП са налични сървъри, които са със съвременни по-високи версии на операционните им системи и които не се поддържат от остарелия софтуер на сега наличните блейд сървъри. Всичко това води до потенциална заплаха от загуба на данни.
Чрез реализирането на дейността ще се доставят съвременни модернизирани хардуер и софтуер за създаване на планирани – пълни и периодични бекъпи. Ще се повищи надеждността за съхранение на информационните масиви с данни и файлове на ГДГП и тяхната сигурност. Ще се минимизира риска от загуба на данни. При евентуална критична ситуация ще се минимизира и времето за възстановяване работоспособността на информационните системи и файлове. Освен репликацията на данните се предвижда да се прави бекъпиране на текущото състояние и архивиране на неизползваните файлове. 
В дългосрочен план това ще доведе до цялостно подобряване на техническия капацитет на ГДГП.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Доставка и интеграция на софтуер и хардуер за бекъп на данни и документи от локалните информационни фондове на Главна дирекция „Гранична полиция“.: Чрез реализирането на доставка и интеграция на софтуер и хардуер за бекъп на данни и документи от локалните информационни фондове на Главна дирекция „Гранична полиция“, ще се доставят съвременни модернизирани хардуер и софтуер за създаване на планирани – пълни и периодични бекъпи,. ще се повищи надеждността за съхранение на информационните масиви с данни и файлове на ГДГП и тяхната сигурност. Ще се минимизира риска от загуба на данни. При евентуална критична ситуация ще се минимизира и времето за възстановяване работоспособността на информационните системи и файлове. Освен репликацията на данните се предвижда да се прави бекъпиране на текущото състояние и архивиране на неизползваните файлове. В дългосрочен план това ще доведе до цялостно подобряване на техническия капацитет на ГДГП. Относно закупуването на специализиран софтуер, това е софтуер които се използва само и единствено за създаване на разервни копия на данните. Производители могат да бъдат: Airone`s , Commvault, Symantec и други. Относно закупуването на хардуер се придвижда това да бъде, сървър за монтаж в сървърен шкаф или специализиран хардуер (appliance) върху, който софтуера ще създава резервни копия на данните. Индикативните бройки на закупената техника и оборудване са: - Брой доставени хардуер за бекъп данни - минимум 5 броя; - Брой доставен софтуер за хардуер за бекъп на данни - минимум 5 броя. „Съгласно договор № 3282оп-283/09.03.2023г. по ЗОП финансиран по проекта стойността на хардуера е 946 314 лв. с ДДС. а на софтуера е 277 447,20 лв. с ДДС“. Във връзка с изпълнение на дейността заинтересованите страни са : Служители на Главна дирекция „Гранична полиция“ – МВР на външни граници включително и временните външни граници. 1 223 761.20 1 223 761.20
Информация и публичност: Проектните предложения следва да съдържат мерки за изпълнение на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. - Лицата, които участват в проекта ще бъдат уведомени за това финансиране; - документите, които ще се изготвят ще съдържат текст и необходимите обозначения, съгласноо делигиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. - в структурните звена, на които ще бъде доставено оборудването се поставят информационни табели. - доставеното оборудване ще бъде обозначено със стикери. - след доставката на оборудването ще бъде изготвена информация заедно със снимков материал, които ще бъдат публикувани на страницата на ГДГП в съответния раздел. 0.00 0.00
Организация, управление и изпълнение на проекта.: Със заповед на директора на Главна дирекция " Гранична полиция" - МВР е създаден екип за организация управление и изпълнение на проект по дейност "Доставка на софтуер и хардуер за бекъп на данни и документи от локалните информационни фондове на Главна дирекция „Гранична полиция“, както и за: - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - организация и участие в изпълненето на дейностите; - координация,мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екип за управление и изпълнение на проекта / спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/; - представяе на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проеката; - водене на документацията; - водене на счетоводство и отчитане на разходите; - подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпъление на проекта и текущо отчитане ( периодични севещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвижда се средства за възнаграждения на експерти, които са определени за изпълнението на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организацията и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. Разходите за персонал са изчислени на база човекочасове/човекомесеци. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. В индикативния бюджет са заложени разходи за командировки с цел контрол, проверка и приемане на дейностите по договорите и цялостното изпълнение на проекта, като са предвидени разходи за гориво(бензин,дизел и др. в зависимост от вида на използваното служебно МПС). Разходите за командировка са направени на база следния разчет: 1. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 2. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 3. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 4. 4 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 400 лв + 4 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 960 лв. Общо нощувки и дневни пари 1360лв. 5. 3 човека по 20 лв(дневни) на ден за 5 дни = 300 лв + 3 човека по 60 лв. (нощувки) на ден за 4 дни = 720 лв. Общо нощувки и дневни пари - 1020 лв. Общо цялата сума за командировките: 6 460 лв., като се има предвид, че сумите е индикативни. 67 298.80 25 231.72

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.