Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът Модернизация на образователните решения за кръгова икономика, стратегически инфраструктури и производства (МИKС-ИП) ще постигне следните резултати 2 въведени съвместни учебни програми с партниращи български висши училища, 5 въведени нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение. Ще бъде инсталирана и настроена платформа за електронно/ дистанционно обучение; Разработени 27 електронни курсове по съответните дисциплини. А като цяло 5 въведени нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение и 2 въведени съвместни учебни програми с партниращи български висши училища. Среда за онлайн комуникация в реално време, предоставяща възможност за конферентна аудио и видео връзка между обучаеми и обучители; 5 въведени нови програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение, които ще се базират на закупуване на цялостни ИКТ системи за 5 дигитални учебни стаи, цялостни ИКТ системи за 5 дигитални лаборатории, закупуване на софтуер/права за ползване на софтуер за функциониране на ИКТ системи за 5 дигитални учебни стаи и софтуер/права за ползване на софтуер за функциониране на ИКТ системи за 5 дигитални лаборатории. 30 обучени преподаватели, от които 1 млад преподавател и 18 в техническите науки. са 9 проведени краткосрочни специализации, от които 4 в техническите науки. 9 споделени преподаватели, от които 5 в техническите науки. 10 проведени събития – борси и хакатон, както и 3 системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти. Те ще доведат до резултата – 3 кариерни центъра, които са получили подкрепа за проследяване на реализацията на завършилите в първата година след дипломирането. 1 създадена мрежа от кариерни центрове на университетите партньори и 2 терминала към нея за общо ползване от партньорите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1.1. Разработване и въвеждане на съвместни учебни програми с партниращите български висши училища, с издаване на общи дипломи: Ще бъдат въведени две съвместни учебни програми с партниращите български висши училища, с издаване на общи дипломи. Едната ще бъде по „Кръгова икономика“, а другата по „Сигурност на стратегически инфраструктури и производства“. Партнирането става в различен обхват за отделните партньори и за комбинация от учебни програми в различни ОКС. Издаването на общи дипломи може да се обсъжда по професионалните направления, за които партньорите имат акредитация от НАОА и по-конкретно, за тези включени в проекта за модернизация: 5.2. Електротехника, електроника и автоматика, 5.3. Комуникационна и компютърна техника, 5.9. Металургия, 3.6 Право и 3.7 Администрация и управление. Партньорство е както следва: • Съвместно обучение на студенти с издаване на обща / двойна диплома. • Обмен на преподаватели по част от дисциплините в „актуализирани“ учебни планове. • Дигитално провеждане на обучение с издаване на дипломи на студенти от кандидата и партньорите по проекта БСУ, ХТМУ и МВБУ и признаване на периоди за обучение с асоциирани) партньори. Подкрепените учебни програми ще насърчават профилната специализация, свързаността и ефективното използване на споделени ресурси (човешки, финансови и материални) между партниращите висши училища. Предвиждат система за актуализация и динамично съответствие с актуалните тенденции и изисквания на пазара на труда и планиране на приема на студенти и докторанти, провеждането на студентски стажове и практики, както и включване на специалисти от практиката за осъществяване на преподавателска дейност. Предвижда се въвеждане на иновативни форми на преподаване и обучение и проблемно базирано обучение. Ще бъдат приети от факултетен съвет в рамките на кандидата и партньорите. Подкрепените учебни програми предвиждат въвеждане на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност. Тпва ще касае разработване на рамка от компетентности (компетентностен профил на специалността), който дефинира т.н. "резултати от ученето" (знания, умения и компетентности), които трябва да се усвоят и демонстрират от обучаваните след завършване на учебния процес (това, което учащият знае, разбира и е в състояние да направи при завършване на учебния процес). Ще бъдат разработени критерии (стандарти), инструменти и механизми за оценка и валидиране на резултатите от ученето. 24 000.00 18 030.45
1.3. Разработване и въвеждане на програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение: Ще се разработят и въведат програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение по „Индустриални решения за Зелената сделка“, “Морско право и крайбрежни територии“, „Проектиране и управление на въздушни и морски дронове“, „Авиационен мениджмънт“, „Електронизация и комуникация за възобновяеми енергийни източници“, както и по „Кръгова икономика“ и по „Сигурност на стратегически инфраструктури и производства“. Те ще са насочени към въвеждане на профили на компетентностите за специалностите, за които се разработват новите учебни програми с оглед постигане на баланс между различните видове компетентности, към въвеждане на хибридни дисциплини, които включват преподаватели от различни области и професионални направления, вкл. от практиката, и същевременно поставят акцент … Подобно на двете съвместни програми подкрепените програми с дигитално образователно съдържание, вкл. за дистанционно обучение ще насърчават профилната специализация, свързаността и ефективното използване на споделени ресурси (човешки, финансови и материални) между партниращите висши училища. Предвиждат система за актуализация и динамично съответствие с актуалните тенденции и изисквания на пазара на труда и планиране на приема на студенти и докторанти, провеждането на студентски стажове и практики, както и включване на специалисти от практиката за осъществяване на преподавателска дейност. Предвижда се въвеждане на иновативни форми на преподаване и обучение и проблемно базирано обучение. Ще бъдат приети от факултетен съвет в рамките на кандидата и партньорите. Тези подкрепените учебни програми също предвиждат въвеждане на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност. Тпва ще касае разработване на рамка от компетентности (компетентностен профил на специалността), който дефинира т.н. "резултати от ученето" (знания, умения и компетентности), които трябва да се усвоят и демонстрират от обучаваните след завършване на учебния процес (това, което учащият знае, разбира и е в състояние да направи при завършване на учебния процес). Ще бъдат разработени критерии (стандарти), инструменти и механизми за оценка и валидиране на резултатите от ученето. 18 000.00 18 000.00
1.4. Разработване на дигитално образователно съдържание: Дигиталното образователно съдържание е сред най-важните елементи в съвременното обучение, особено в условия на глобална пандемия. Процесът на създаване дигитално образователно съдържание включва следните основни етапи: • Планиране, инсталиране и настройване на платформа за електронно / дистанционно обучение, която да бъде в състояние да предоставя образователни услуги на обучаемите 24х7. • Разработване на дигитални ресурси, които са бъдат използвани в обучението. • Качване на разработените ресурси в платформата, за да бъдат използвани от студентите в процеса на обучение. Разработването на дигитално образователно съдържание изисква екипна колаборативна работа, която минава през следните основни етапи: - формиране на работни екипи /всеки екип е съставен от експерти по дисциплината за обучение и тютор-експерт по електронно и дистанционно обучение, който ще наблюдава и консултира екипите/ експертите по дисциплината. Тези експерти работят съвместно, използвайки средствата на образователната платформа. Тюторът може работи с тях присъствено или дистанционно използвайки същите средства. - съставяне на педагогически сценарии, по които ще бъде проведен електронният курс, определяне на структурата, който ще следва всеки учебен модул от курса. - дискусия по сценария на курса и структурата на учебния модул с останалите екипи, които подготвят курсове по своите дисциплини; преработване и допълване на сценария и структурата на учебния модул така че да допълва останалите модули; - видеозапис на лекции на титуляра на курса и интегрирането им в електронния курс или синхронно обучение във виртуална среда; - работа по създаване на курса - изработване на самите обучителни модули, обучение на студентите за работа в дистанционен курс, пилотиране на модула; - изработване на кратко ръководство /електронен формат/ в помощ на студентите, които ще следват курса, включващо минимума от компетентности, които трябва да притежават. При изработването на съдържанието и учебните ресурси и дейности в отделните курсове, ще бъдат използвани всички предимства, предлагани от електронното и дистанционно обучение като използването на мултимедийни ресурси, интерактивни упражнения и тестове, колаборативна работа по проблемни ситуации, проектно-базирано обучение и др. Дейността е насочена към създаване на дигитална среда, осигуряваща непрекъсната интелектуална стимулация и възможности за електронно дистанционно обучение. В рамките на дейността е допустимо разработването на дигитално образователно съдържание единствено за целите на въвеждането на разработените в рамките на проекта нови учебни програми с дигитално образователно съдържание и за дистанционно обучение. 53 093.80 48 210.87
1.5. Внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес: Тази дейност е насочена към апробиране на разработеното дигитално образователно съдържание с цел получаване на обратна връзка от обучаемите. За целта ще бъде създаден виртуален университет, като се използват средствата на облачните технологии. Той ще включва следните основни елементи: • Инфраструктура, необходима за разполагане на обучителните ресурси • Среда за онлайн комуникация в реално време, предоставяща възможност за конферентна аудио и видео връзка между обучаеми и обучители • Система за регистрация и проследяване на резултатите на индивидуално и групово проектно-базирано обучение • Система за автоматично генериране на отговори на онлайн запитвания на обучаеми • Система за получаване на обратна връзка за удовлетвореността на обучаемите По този начин създаденият виртуален университет ще отговори в максимална степен на нуждите на обучаемите. Непрекъснатото подобряване на процесите ще бъде осигурено от съвместната работа на изброените системи. Дейността обхваща прилагането на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в обучението по учебни дисциплини от разработените в рамките на проекта учебни програми. Тя включва създаване на виртуална учебна среда с онлайн учебни материали, с възможност за моделиране на образователни курсове и среда за онлайн комуникация и сътрудничество, с възможност за аудио и видео конференции и групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес. Предвидено е създаването на виртуални лаборатории и виртуални учебни зали. 0.00 0.00
1.6. Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми и за внедряването на облачни технологии в образователния процес: Дейността обхваща прилагането на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в обучението по учебни дисциплини от разработените в рамките на проекта учебни програми. Тя включва създаването на виртуална учебна среда с онлайн учебни материали, с възможност за моделиране на образователни курсове и среда за онлайн комуникация и сътрудничество, с възможност за аудио и видео конференции и групова онлайн работа на студенти за целите на образователния процес. Предвидено е създаването на виртуални лаборатории и виртуални учебни зали по „Индустриални решения за Зелената сделка“, “Морско право и крайбрежни територии“, „Проектиране и управление на въздушни и морски дронове“ и „Авиационен мениджмънт“, „Електронизация и комуникация за възобновяеми енергийни източници“, както и по „Кръгова икономика“ и по „Сигурност на стратегически инфраструктури и производства“. 201 000.00 186 115.61
2.1. Обучения на преподаватели в България: Обученията са насочени към придобиване и усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология и към придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии 14 760.00 8 440.00
2.2. Краткосрочни специализации в асоциираните партньори: Краткосрочните специализации в асоциираните партньори представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от кандидата и /партньорите в чуждестранните асоциирани партньори. Тези краткосрочни специализации са насочени към: - Въвеждане на иновативни методи на преподаване; - Придобиване/усъвършенстване на дидактически знания и умения; - Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; - Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии; - Придобиване/усъвършенстване на предприемачески умения; - Развиване на социална и етична отговорност; - Придобиване/усъвършенстване на умения за „проблемно базирано“ преподаване. Краткосрочните специализации ще се извършват при следните процедури: 1. Подаване на заявления за мобилността с цел преподаване /на всеки 4 месеца 2. Разглеждане на заявленията за мобилността с цел преподаване от университетски експертен съвет по мобилностите. 3. Избор на преподаватели от целевата група за осъществяване на мобилността с цел преподаване. 4. Подписване на споразумение за мобилност с цел преподаване . 5. Провеждане на краткосрочните специализации. 7. Верифициране на резултата от мобилността с цел преподаване посредством документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила краткосрочна специализация, издаден от асоциирания партньор. 57 357.00 57 357.00
2.3. Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища, участващи в проекта: Предвижда обучение на студенти от кандидата и партньорите от преподаватели на друго висше училище кандидата или партньорите, участващо в проекта. В изпълнението на дейността ще бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина. 39 581.00 24 753.80
3.1. Кариерно консултиране и ориентиране на студенти чрез организиране на кариерни борси, съвместно с партниращите български висши училища, както и чрез изграждане на системи за проследяване на реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането: Успешното обучение на 21 век изисква обучението на студентите да бъде свързано с практиката по време на цялото обучение. Целта на настоящата дейност е да подпомогне професионалното ориентиране на студентите, като постоянно ги информира за състоянието и тенденциите на пазара на труда, както и за необходимите знания и умения, които те трябва да придобият. Това професионално ориентиране ще се извърши чрез непрекъснат контакт на университетите партньори с представители на практиката, както и с представители на браншови организации. За постигане на целите на тази дейност ще бъдат изпълнени следните основни елементи: • Кариерни борси с участието на кариерните центрове на партниращите висши училища и работодатели, на които на студентите и младите специалисти ще бъдат представени възможностите за кариерно развитие в България. Представителите на фирмите-участници ще презентират основна информация за своите компании, както и перспективите на бизнеса в съответната сфера. • Срещи, публични лекции и майсторски класове на студентите с представители на практиката, на които на студентите ще бъдат представени изискванията и тенденциите на трудовия пазар, както и съвременни технологии, използвани в работния процес. За правилното проследяване на тези дейности ще бъде разработена онлайн система за проследяване реализацията на завършилите студенти след дипломирането. В тази система ще бъдат автоматично въвеждани от базата данни на университетите-партньори завършилите студенти с възможност за справки по специалност, образователна степен и година на завършване. След това в тази система ще се извършва проследяване на тяхната професионална реализация по 2 начина: • Въвеждане на данни от университетите, събрани чрез анкети със завършилите студенти • Въвеждане на данни от самите завършили студенти чрез регистрация в системата. Системата ще поддържа възможност за създаване на онлайн портфолио на всеки завършил студент и млад специалист, което да бъде достъпно за представителите на бизнеса и потенциалните работодатели. Младите специалисти ще бъдат групирани по ключови думи, професионални направления и сектор от бизнеса, в който работи или има интерес. По този начин разработената система ще бъде онлайн посредник между студентите и младите специалисти от една страна и работодателите от друга страна, като подпомага успешната професионална реализация на младите хора. Ще се подпомогне професионалното ориентиране на студентите чрез кариерните центрове на участващите висши училища, чрез организиране и провеждане на кариерни борси и други съвместни събития между кариерните центрове на партниращите висши училища и работодатели и осигуряване на механизми за проследяване на реализацията на дипломираните студенти. Организирането на кариерни борси ще се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване. 232 500.00 134 226.00
3.2. Създаване на мрежи от кариерни центрове в партниращите български висши училища: Целта на кариерните центрове е да подпомогнат професионалната реализация на студентите. В съвременния глобализиран и взаимосвързан свят е трудно тази дейност да се извършва на локално ниво. Ето защо създаването на мрежа от кариерни центрове би повишило качеството на работата им и би подобрило контактите между студенти и работодатели. По този начин ще се повиши качеството на висшето образование в университетите партньори чрез проследяване и насърчаване на успешното кариерно развитие на техните възпитаници. Тази мрежа ще бъде реализирана виртуално чрез разработване и внедряване на система за управление на кариерните центрове, чрез прилагане на облачни технологии. Системата ще позволява регистрации на работодатели с кратко представяне на фирмата и свободни работни места, групирани по категории и ключови думи, както и по населено място. Работодателите ще могат да управляват своите обяви самостоятелно като ще избират колко време да стои обявата, с кои ключови думи да бъде свързана за по-лесно тематично откриване, както и пред кои студенти да се показва. От своя страна студентите също ще могат да се регистрират в системата, като ще имат възможност да се абонират за обяви в определени категории и свързани с определени ключови думи. Чрез разработената виртуална мрежа от кариерни центрове студентите могат да реализират работа в отдалечен офис на фирми, които не са в тяхното населено място, което значително ще повиши гъвкавостта на кариерните центрове и ще увеличи възможностите за реализация на студентите на пазара на труда. Виртуалната мрежа ще включва и набор от разкази в текстов и / или видео формат на успешно реализирани студенти като добри примери, по които могат да се ръководят настоящите студенти в техния професионален избор. Системата ще включва виртуален асистент, който ще отговаря на въпроси в свободен текст на запитвания онлайн. Този модул ще бъде предварително трениран чрез включване и настройка на модул с изкуствен интелект. Тя ще включва освен това набор от ресурси за онлайн менторство в процеса на кандидатстване за работа, създаване на CV и мотивационно писмо, явяване на интервю, стартиране на собствен бизнес и др. Дейността се осъществява съвместно от кандидата и партньорите и обхваща студенти от включените в проекта три висши училища. Тя включва изграждане на 1 обща информационна мрежа на кариерните центрове с база данни за потенциални работодатели за конкретни позиции за стаж, за постоянна работа, за почасова работа, за работа по проекти или конкретни задания и други и 2 терминала към нея. 97 000.00 89 880.00
3.3. Студентски клубове за развитие на предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност: Дейността се осъществява на ниво кандидат и партньори. В рамките на дейността се провеждат допълнителни обучения на студенти за развитие на техните предприемачески умения, презентационни умения и дигитална креативност, с продължителност 40 часа. Дейността се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, който е описан в секция 11 на формуляра за кандидатстване. Допълнителните обучения на студенти ще бъдат удостоверени от участващите висши училища с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключило обучение. 4 200.00 3 000.00
3.4. Дейности за развитие на меки умения, за разработване на лични професионални планове за реализация, за придобиване на граждански и обществени компетентности, за търсене на работа, организиране на презентационни събития, състезания, интервюта, дискусии и др. за осъществяване на връзка между студенти и работодатели: Дейността е насочена към създаване на уменията на студентите за намиране на работа, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др. чрез провеждане на допълнителни обучения за придобиване на умения за осъществяване на връзка между студенти и работодатели. Допълнителните обучения за придобиване на умения за осъществяване на връзка между студенти и работодатели трябва да бъдат удостоверени от трите участващите висши училища с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключило обучение. В рамките на дейността може да бъдат проведени и различни събития, които подпомагат осъществяването на връзката между студенти и работодатели, като например презентационни събития, състезания, дискусии и др. Дейността се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта. 1 800.00 1 200.00
3.5. Изходяща мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, в т.ч. мобилност за обучение и мобилност за научноизследователска дейност: Изходящата мобилност на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени, в т.ч. мобилност за обучение и мобилност за научноизследователска дейност се основава на механизъм за избор на представителите на целевите групи за включването им в проекта, който е описан. Обособена е в 2 групи според нуждите на допустимите участници: 3.5.А. Мобилност за обучение на студенти и докторанти и 3.5.Б. Мобилност за обучение, преподаване и научноизследователска дейност на постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени. Изходящата мобилност на студенти и докторанти по настоящата процедура (дейност 3.5.А) е свързана с тяхното обучение и се осъществява от чуждестранните асоциирани партньори. 39 515.00 39 515.00
3.6. Входяща мобилност за преподаване: привличане на чуждестранни преподаватели: Дейността предвижда входяща мобилност на чуждестранни преподаватели с цел преподаване на студенти от кандидата. 25 242.00 25 242.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.