Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът предлага комплекс от взаимосвързани дейности и инициативи с иновативен характер, които да стимулират интереса на децата от уязвими групи и маргинализирани общности към системно учене и пълноценна професионална и житейска реализация с подкрепата на обучители, педагози, родители, използвайки предизвикателствата, които предлагат новите информационни и комуникационни технологии в предоставянето и използването на интернет базирани ресурси и електронни издания, учебници и образователен софтуер. Той е насочен към пълноценното интегриране на децата роми в образователния процес в неговата неразривна  взаимовръзка с професионалната реализация чрез  учене в модерна и съвременна учебна база с цел превенция на ранното отпадане от училище и успешна личностна реализация след завършване на училище. Чрез прилагането на интерактивни методи за обучение, чрез учебните програми на  Junior Achievement за начален, прогимназиален и гимназиален етап на обучение и методиката на международната програма Reading and writing for critical thinking ще се създава нагласа и събужда интерес за стимулираща личностна и професионална реализация на учениците.  Ученето чрез съпреживяване, ролевите игри и симулации, интерактивните дейности с помощта на новите технологии са в пълно съзвучие с основните приоритетни оси на ОП НОИР  и чрез качествената промяна на учебната среда, която ще бъде реализирана чрез проекта с изграждането на „Интерактивна класна стая“.  Чрез успешното осъществяване на всички планирани дейности в края на проекта ще се постигне основната цел -  повишаване на вътрешната мотивация за обучение и професионална ангажираност към професиите, които предлага местната фирма, предоставяща учебна и производствена учебна практика, а  чрез съвместните дейности с родителите на тези ученици всички участници в проекта ще бъдат мотивирани да създадат и следват собствени планове за личната си професионална реализация след завършване на училище.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Създаване на ИКТ образователна среда за активно социално включване чрез повишаване достъпа до качествено образование на ученици от маргинализираните групи: Създаването на интерактивна и естетическа образователна среда, осигуряваща условия за иновативна методика на преподаване, ще насърчи интереса и повиши мотивацията на учениците от маргинализираните групи за учене по предметите от общообразователната и професионалната област и ще подпомогне включването им в системата на професионалното образование. Дейността ще реализира в двете училища: Обединено училище "Васил Левски", с.Тенево, община "Тунджа" и в Основно училище " Христо Ботев", с.Кукорево, община "Тунджа". Реализирането на тази цел изисква осъвременяване на цялостния учебен процес и създаване на естетична и интерактивна образователна среда за техническо осигуряване на присъствени и онлайн дейности: Ще бъдат създадени 2 интерактивни кабинета – по един във всяко от общинските училища. (ОУ „Христо Ботев“, село Кукорево, община „Тунджа“ и ОбУ „Васил Левски‘, село Тенево, община „Тунджа“) В двете училища ще бъде осигурено оборудване на на общо 20 други класни стаи със съвременни технически средства - мултимедия (проектор, екран), лаптоп/-и, мрежово и комуникационно оборудване. Така учениците от маргинализираните групи ще могат по достъпен, интересен, атрактивен, аудиовизуален начин да възприемат и осмислят учебно съдържание по всички общообразователни и професионални предмети, като се използват различни образователни платформи („Уча се”), виртуални библиотеки, учебни филми и видеоклипове, видеоуроци, образователни предавания, интернет учебни ресурси. Интерактивната класна стая позволява учениците да използват общи ресурси, като изграждат умения за самостоятелна и съвместна работа; самостоятелно търсене на ресурси с учебна цел; самостоятелни презентации и отговори на учебни задачи от всяко работно място и оценяване още по време на учебния час, индивидуално решаване на тестове и други задачи; проектиране с помощта на мултимедия на работен екран на работата на отделен ученик с цел съвместно обсъждане на резултати и насърчаване на учебни постижения; насърчаване на активността на всеки ученик чрез отдалечен достъп до неговия работен екран; използване на метода "Обърната класна стая". Цялостният образователен модел е фокусиран върху изграждане на образователната среда в училището. Изграден е на базата на интегриране на интерактивни методи на обучение, основаващи се на учене чрез правене и моделиране, развиване на компетентностите чрез дейности, насочени към активно учене и креативно мислене, подпомогнати от уеб базираните технологии. 57 038.00 0.00
Повишаване качеството на образованието на деца и ученици от маргинализирани групи чрез дейности за професионално ориентиране и развитие с цел социалното им включване и приобщаване и намаляване на броя на отпадащите от училище: Втората поддейност в осъществяването на Дейност 1 след създаването на интерактивна образователна среда за техническо обезпечаване на присъствени и онлайн дейности е свързана с повишаване качеството на образованието чрез дейности за ранно и последващо професионално ориентиране и развитие на децата и учениците от маргинализирани групи с цел социалното им включване и приобщаване и намаляване броя на отпадащите от училище чрез събуждане на силен интерес към прагматични и важни в житейски, професионален и личен план въпроси и чрез създаването на творчески продукт "Учебни предприятия" по системата на Джуниър Ачийвмънт. . Дейностите за професионално ориентиране и развитие на учениците са свързани с обучение по селективно избрани програми на НПО „Джуниър Ачийвмънт” (в рамките на актуално споразумение с МОН). Изборът на програмите е свързан с европейски измерения в образованието – изграждането на ключова компетентност инициативност и предприемчивост. Обучението на учениците ще се осъществява чрез клубни форми в тематична прогресия и образователни концентрични кръгове: Ние, Нашето семейство, Нашата общност, Нашият град (село), Аз, Моят избор на професия, Лични финанси, Умения за успех, Моите умения – моят ключ към бъдещето. Използваната методика е пряко свързана с целевата група и се основава на учене чрез правене (дейностен подход), интерактивност (тук се прилага и американската образователна технология "Развитие на критическото мислене чрез четене и писане" (Reading and Writing for Critical Thinking) и привличане на хора от бизнеса. В резултат на получените практически умения учениците създават Учебна компания по системата на Джуниър Ачийвмънт. В края на проекта се провежда Иновационен лагер с участието на ментор (бизнес-консултант). Дейностите се реализират в ОбУ "Васил Левски", с. Тенево и Основно училище "Христо Ботев", с. Кукорево Иновационен лагер 2021/2022 юли - 2 дни - Профилакториум "Бакаджик" 10 ученици от ОбУ "В.Левски", с.Тенево и 10 ученици от ОУ "Хр. Ботев" , с. Кукорево - храна, нощувка 1 организатор - пътни, дневни, храна, нощувка 2 учители - пътни, дневни, храна, нощувка 1 медицинско лице - пътни, дневни, храна, нощувка - пътни, дневни, храна, нощувка Хонорар за ментор (бизнес консултант) - пътни, дневни, храна, нощувка шофьор - пътни, дневни, храна, нощувка Нафта 19 484.00 0.00
Закупуване на учебници, учебни пособия, инструменти, материали с цел подобряване достъпа и мотивацията на ученици от маргинализирани групи за включване в системата на професионалното образование: Дейността включва закупуването на учебници по специалността "Шлосерство" за ученици от 9 и 10 клас, като учениците от 8 клас ползват закупените чрез фирма "Палфингер" учебници за изтеклата учебна 2018/2019 г. За тази цел се проучват учебните планове по новата учебна програма за 10 клас и се формулират критерии , свързани със социалния статус на участниците от целевата група. Останалите учебници се оставят в библиотечния училищен кът за общо ползване. Изграждане на кабинети по кариерно развитие. 15 602.77 0.00
Интерактивна дейност - пътуващ театър : Следващата дейност е създаването на Пътуващ театър с ученици, родители, професионален актьор с цел повишаване достъпа и качеството на образованието и намаляване процента на ученици, преждевременно напуснали системата и чрез допълнителна работа на педагогически специалисти, включително и през лятото. Подготовка на спектакъла "Криворазбраната цивилизация" и симулация на възстановен селски бит и начин на живот - автентични дрехи, кухня, речев етикет, трудови и творчески дейности Провеждане на практически семинар в три етапа: 1. Имало едно време – преоткриване на традиционни местни производства и занаяти 2. Планирай своето бъдеще - Моята лична история / моите въпроси - Лов на ресурси – оценка на критични ситуации от ежедневието, стратегии за справяне - Сравняване на стилове – индивидуален подход към проблемите, успешни и неуспешни примери - Мост към бъдещето – създаване на способности за осмисляне на индивидуален образователен маршрут на всяко дете Какво знам, какво мога, какъв искам да стана - осъзнаване на личната компетентност и образование за успешната реализация 6 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.