Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 603 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на потребности да се компенсира: ефектът от преждевременното напускане на училище на уязвими групи от София - град, социалната изолация, бедността и липсата на трудова реализация.
Целеви групи на проекта са лица, навършили 16 години от община София: без завършени класове от началния и/или прогимназиалния етап; неграмотни или слабо грамотни лица; лица, отпаднали от системата на образованието; безработни лица; лица, търсещи или получили закрила.
Основната цел на проектното предложение е да подкрепи уязвими групи от София - град за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда.
Очаквани резултати:
- 385 лица, идентифицирани за участие в проекта;
- Проведени 23 курса за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
- 61% получили удостоверения за успешно завършени курсове по ограмотяване или за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование по ОП;
- 28 лица валидирали резултати от неформалното обучение и информалното учене;
- 67 лица продължили в първи гимназиален етап на средно образование,  в професионално обучение и започнали /останали на работа в рамките на 6 месеца след приключване на проекта.

Основни дейности:
- Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация;
- Курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години;
- Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование;
- Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и иформалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от община София за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При провеждане на процедурата ще бъде разработено техническо задание, което ще включва изпълнението на следните поддейности: Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Актуализиране на данните от предварителния анализ, изготвен от кандидата и търсене на допълнителна информация, включително от нови източници; - Институционално идентифициране - извършване на постоянна комуникация и координация с основните институции: асоциирания партньор - РУО София град; Д "БТ", Възраждане, Държавна агенция за бежанците и др. Провеждане на работни срещи с екипа на проекта и отговорните институции. Съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането; - Неформално идентифициране - работа на екипа на външния изпълнител в район "Възраждане", "Факулетата" и др. места за идентифициране на нови лица; Осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институциите; Използване на ресурса на училището - включване на учениците от училището като посредници с целевата група. - Скрийнинг на идентифицираните лица - Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Индивидуално мотивиране; - Групово мотивиране; - Мотивационни кампании и срещи; Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Индивидуална и групова мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране за продължаване образованието си в по-горна образователна степен; - Семейни консултации; - Информационна и мотивационни кампании; ЕТАПИ: 1.1. Разработване на техническо задание и провеждане на процедурата - 1 - 2 месец; 1.2. Поддейност 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи - 2-26 месец; 1.3. Поддейност 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене - 3 - 26 месец; 1.4. Поддейност 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 5-26 месец. 22 503.00 20 790.00
2. „КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира в съответствие с разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и включва следните поддейности: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: + Ще се проведат 10 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс; + Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 учебни часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете. 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - + Ще се проведат 6 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват 90 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване; "+ Ще се проведат един етап от 5 курса с 15 нови участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - последователно за 5, 6 и 7-ми клас. След приключване на този етап допълнително ще се проведат 2 курса с 15 нови участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас. В провежданите тези курсове ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочени по Дейност 1 и Механизма, които отговарят на изискванията за предходен завършен етап/клас. + Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 учебни часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете; НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е: - Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти; - Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни; - Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс по 2.1 и 2.2 да се води от по двама преподаватели. 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат 22 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група. Един изпит ще се провежда за 22 допуснати до изпит курсисти; + Ще се проведат 132 изпита за начален етап от основното образование за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда с 18 допуснати до изпит курсисти; + Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове и изпитите по 2.1, 2.2 и 2.2 е е направено в т. 11.9.Организация и провеждане на курсове по дейност 2 ЕТАПИ: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-26 месец; 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 3-26 месец; 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-26 месец; 427 759.00 423 085.00
3. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности: 3.1. Заявяване: Тази поддейност ще се реализира паралелно с реализацията на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Екипът на външната организация, която ще бъде наета за изпълнение на Дейност 1, ще насочва идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности да подадат заявления към кандидата с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите. 3.2. Организиране на изпитите: Организацията на изпитите ще се проведе от екипа на проекта и обучителите/оценителите на Кандидата в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2. 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба: Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица Кандидата ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се разработят въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 20 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценителите на Кандидата ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас. За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите ще се предоставят стипендии за успех. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 5-26 месец; 3.2. Организиране на изпитите - 8-26 месец; 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-26 месец. 4 020.00 325.00
4.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от София град за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи и ще се изпълнява от външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. При провеждане на процедурата ще бъде разработено техническо задание, което ще включва изпълнението на следните поддейности: Подейност 4.1. Индивидуално и групово информиране: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Запознаване на целевата група с подходящи професии; - Как се придобива професия в училище или ЦПО; - Подходящи профили и специалности по отделни професии за целевата група; - Каква е динамика на пазара на труда и какво търсят работодателите и др. Подейност 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Консултиране на целевата група за проблеми и трудности при избор на образование и професия; - Възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; - Провеждане на групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми и др. Подедейност 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Провеждане с всички придобили основно образование лица персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест за може това да помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни; - Предоставяне по подходящ начин информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира. Поддейност 4.4. Посредничество и проследяване: Ще се изиска в заданието външния изпълнител да представи методика и разпише график за работа по тази поддейност, което най-общо включва: - Подпомагане на лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; - Осъществяване на връзка между реализираното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии, посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.; - Използване на интерактивно индивидуално консултиране, което най-общо включва: проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално); подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално; консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово; провеждане на пробно интервю за работа, придружен с анализ и корекции на поведението на участника - групово. ЕТАПИ: 1.1. Разработване на техническо задание и провеждане на процедурата - 1 - 2 месец; 1.2. Подейност 4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-26 месец; 1.3. Подейност 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда - 5 - 26 месец; 1.4. Подедейност 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5 - 26 месец; 1.5. Поддейност 4.4. Посредничество и проследяване - 5-26 месец. 2 660.00 2 640.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.