Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът е разработен да отговори на нуждите на педагогическия и ръководния персонал в 8 образователни институции от различни населени места в страната от повишаване на квалификацията, знанията и уменията, необходими за успешната реализация на образователния процес в условията на многообразна етнокултурна среда.
Целеви групи по проекта са  211 педагогически специалисти и 12 образователни медиатори.
Основната цел на проекта е да повиши професионалната квалификация и компетентности на представителите на 8 образователни институции за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и формиране на умения у децата и учениците за насърчаване на етнокултурното многообразие в България.
Очаквани резултати:
- Разработени/актуализирани политиките на образователните институции за интеграция на децата и учениците от етническите малцинства и насърчаване на многообразието, като специално внимание ще се отдели на необходимите дейности за повишаване на квалификацията и уменията на персонала;
- 211 педагогически специалисти и 12 образователни медиатори ще преминат обучения за работа в мултикултурна среда;
- 211 педагогически специалисти ще повишат професионалната си квалификация в тази сфера и ще придобият съответните квалификационни кредити.
Резултатите по проекта ще бъдат постигнати посредством реализирането на следните дейности:
Дейност 1 -  "Разработване и актуализиране на стратегии, планове, програми, анализи, препоръки, компетентностни профили и др. на образователната институция за работа в мултикултурна среда, според идентифицираните нужди";
Дейност 2 - "Провеждане на краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които завършват с присъждане на квалификационни кредити";
Дейност 3 - "Провеждане на краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти за работа в мултикултурна образователна среда, които не завършват с присъждане на квалификационни кредити"

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. „РАЗРАБОТВАНЕ И АКТУАЛИЗИРАНЕ НА СТРАТЕГИИ, ПЛАНОВЕ, ПРОГРАМИ, АНАЛИЗИ, ПРЕПОРЪКИ, КОМПЕТЕНТНОСТНИ ПРОФИЛИ И ДР. НА ОБРАЗОВАТЕЛНАТА ИНСТИТУЦИЯ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА, СПОРЕД ИДЕНТИФИЦИРАНИТЕ НУЖДИ“: ЦЕЛ: - Да се разработи и приложи от всяка партньорска образователна институция стратегия за квалификация на учители и административен персонал в областта на образованието за работа в мултиетническа среда; - Да се утвърди моделът на интеркултурното образование като стратегия за образователна дейност в мултикултурна среда на всеки един партньор. ОПИСАНИЕ: Дейността включва следните елементи: - Двама експерти - психолог и експерт образователни дейности на кандидата и/или на партньорите, ще извършат системен анализ и оценка на средата, в която работят образователните институции (партньори по проекта)- местна власт, доставчици на социални услуги, НПО, настоятелство, местни общности, медии и други. Първоначално те ще изготвят Методика за анализ и оценка на средата и на тази база ще реализират анализа и изготвят Доклад с оценка и препоръки към партньорите; - Двама експерти - психолог и социолог на кандидата и/или на партньорите, ще извършат оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата. Едновременно с това те ще реализират изследване на мнението и отношението на учениците към начина на работа в мултикултурната среда в съответното училище/детска градина. Първоначално те ще изготвят Методика за оценка на работата на педагогическите специалисти и дизайн за изследване на мнението и отношението на учениците. На тази база те ще реализират изследванията и ще изготвят Доклад с анализ, оценка и препоръки; - Двама експерти - психолог и експерт образователни дейности на кандидата и/или на партньорите, ще идентифицират потребностите на педагогическите специалисти от обучения за работа в мултикултурна среда във всички образователни институции, партньори по проекта. За тази цел първоначално ще се изготви Методика за идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти. На база методиката двамата експерти ще извършват проучването и ще изготвят Доклад с оценка на потребностите от обучения за работа в мултикултурна среда. Накрая с помощта на екипа на проекта и партньорите ще се извърши анализ и ще се изготви План-програма за провеждане на обученията на педагогическите специалисти и образователните медиатори, като се актуализират доколкото е възможно заложените в проекта теми на обученията и сроковете за тяхното провеждане. - Един експерт образователни дейности на кандидата и/или на партньорите ще изследва необходимостта от образователни медиатори за всички партниращи образователни институции, включително и там, където няма такива. Той ще извърши анализ на дейността и приноса на образователните медиатори към работата в мултикултурна среда в образователните институции, в които те работят. Експерт образование ще изготви два продукта от тази дейност - Доклад с анализ и препоръки за необходимостта от образователни медиатори и Доклад с анализ, оценка и препоръки за работата на образователните медиатори. - Трима експерти - психолог, експерт образователни дейности и експерт административни дейности на кандидата и/или на партньорите ще работят по изготвяне или актуализиране на стратегически документи на училището/детската градина за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства с акцент върху повишаване капацитета на педагогическите специалисти и образователните медиатори. Те ще извършат анализ на съществуващите документи в партньорските образователни институции и съвместно с техните екипи ще изготвят или актуализират стратегически документи за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. ЕТАПИ: - Системен анализ и оценка на средата - 1-2 м.; - Оценка на работата на педагогическите специалисти с родителите и с децата - 1-3 м.; - Идентифициране на потребностите на педагогическите специалисти - 2-4 м.; - Изследване на необходимостта от образователни медиатори за партниращите образователни институции - 2-4 м.; - Изготвяне/актуализиране на стратегически документи - 3-6 м. 21 380.00 0.00
2. „ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ ОБУЧЕНИЯ НА УЧИТЕЛИ, ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ И ДИРЕКТОРИ ОТ УЧИЛИЩА И ДЕТСКИ ГРАДИНИ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, КОИТО ЗАВЪРШВАТ С ПРИСЪЖДАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ“ : ЦЕЛ: - Да се повиши квалификацията на 211-те педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, с оглед равноправно участие на всички ученици в българската образователна система, повишаване на мотивацията за учене, включително за изучаване на майчиния език, и подкрепа на културната идентичност на децата и учениците; ОПИСАНИЕ: В рамките тази дейност ще бъдат проведени краткосрочни обучения на учители, директори и други педагогически специалисти от 8-те партньорски образователни институции, които ще завършат с присъждане 1, 2 и 3 квалификационни кредита, съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. : „ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ С РОДИТЕЛИ В УСЛОВИЯТА НА МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“ - 1 кредит; - 8 акад. часа; - 211 педагогически специалисти - 11 групи Х 9 обучаеми и 14 групи х 8 обучаеми По време на обучителния тематичен курс ще бъдат представени основните ромски групи в България, както и техните културни особености. На учителите ще бъдат представени вече пробвани практики при работата с родители от различни етнически групи. В курса ще бъдат представени и теми като: родителски клуб (сформиране и взаимодействие), план-график за работа с родителите, специфични културни особености при работа с родители от различните етноси и т.н. Обучителният тематичен курс включва теоретична и практическа част. Начин на завършване на курса: тест „ИНТЕРАКТИВНИ МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ ПОДХОДЯЩИ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“ - 2 кредита; - 16 акад. часа с изцяло присъствена форма, без нощувки - 211 педагогически специалисти - 11 групи Х 9 обучаеми и 14 групи х 8 обучаеми В курса ще бъдат представени съвременни интерактивни методи за работа в мултикултурна среда, които задържат по-дълго вниманието на децата/учениците и ги включват по-активно в образователния процес. Така децата/учениците придобиват по-устойчиви знания и компетентности. Интерактивните методи, които ще бъдат представени на учителите в курса са събирани в продължение на 5 години, от педагози от цялата страна, и са адаптирани, както към децата в ДГ, така и към учениците в училищата. Обучителният тематичен курс има, както теоретична, така и практическа част. Начин на завършване на курса: тест „МУЛТИКУЛТУРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ОТ А ДО Я“ - 3 кредита; - 24 академични часа с изцяло присъствена форма, с 3 нощувки - участници - 211 педагогически специалисти - 11 групи Х 9 обучаеми и 14 групи х 8 обучаеми Този квалификационен курс е замислен да бъде в изцяло в присъствена форма. В теоретичната част ще бъдат представени всички фактори за успешно мултикултурно образование като: компетенции на учителите, работа с родителите, взаимодействието с институциите и не на последно място - подходът към децата от различните етноси. В практическата част на курса учителите ще направят своите планове за подобряване взаимодействието с децата/учениците, и техните родители, на ниво даден учител и на ниво институция. В тези планове те ще оценят силните и слабите страни на работата си до момента с децата/учениците, техните родители и институциите, и ще направят план как да подобрят работата си в мултикултурната среда на всяко едно ниво. Тези индивидуални и институционални планове за подобряване на образователния процес в мултикултурна среда, ще бъдат с продължителност една година. Обучителният тематичен курс има, както теоретична, така и практическа част. Начин на завършване на курса: всеки учител ще изготви свой индивидуален план за подобряване работата си в мултикултурна среда, а всички учители от едно учебно заведение ще изготвят един общ институционален план. ЕТАПИ: 1. „ВЗАИМОДЕЙСТВОЕТО С РОДИТЕЛИ В УСЛОВИЯТА НА МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“ - 7- 12-ти месец; 2. „ИНТЕРАКТИВНИ МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ ПОДХОДЯЩИ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ В МУЛТИКУЛТУРНА СРЕДА“ - 12-ти - 18-ти месец; 3. „МУЛТИКУЛТУРНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ОТ А ДО Я“ - 13-ти - 24-ти месец 135 251.00 0.00
3. „ПРОВЕЖДАНЕ НА КРАТКОСРОЧНИ ОБУЧЕНИЯ НА УЧИТЕЛИ, ПЕДАГОГИЧЕСКИ СПЕЦИАЛИСТИ, ДИРЕКТОРИ И ОБРАЗОВАТЕЛНИ МЕДИАТОРИ ОТ УЧИЛИЩА И ДЕТСКИ ГРАДИНИ ЗА РАБОТА В МУЛТИКУЛТУРНА ОБРАЗОВАТЕЛНА СРЕДА, КОИТО НЕ ЗАВЪРШВАТ С ПРИСЪЖДАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИ КРЕДИТИ“ : ЦЕЛ: - Да се повишат професионалните компетентности на 211 педагогически специалисти от 8 образователни институции и 12 образователни медиатори за работа в мултикултурна среда и за преподаване на знания и формиране на умения у децата и учениците за възприемане на етнокултурните различия. - Да се създаде подходящ социално-психологически климат в училището и обществото. ОПИСАНИЕ: В рамките тази дейност ще бъдат проведени 2-ве обучения, в които ще се включи цялата целева група на проекта 211 педагогически специалисти и 12 образователни медиатори: „ДОБРИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРАКТИКИ ПРИ РАБОТАТА В МУЛТИКУЛТУРА СРЕДА, ОТ БЪЛГАРИЯ И СВЕТА“ - 16 акад. часа; Двудневно обучение без нощувка; - 211 педаг. специалисти и 12 образ. медиатори. Обучението ще представи на участниците добри практики за работа в мултикултурна среда от Европа и САЩ, където екипът на отдел "Образование и култура" на Фондация КУЗМАНОВ е посещавал десетки учебни заведения (ДГ и училища). По време на курса на обучаемите ще бъдат представени: - Интервюта с учители от България, Европа, Русия и САЩ, които работят в мултикултурна среда, в които интервюта педагозите ще представят практически подходи при работата си, пред какви предизвикателства се изправят и как ги решават, както и успехите им в преподавателската дейност; - Добри педагогически практики за работа в мултикултурна среда, които екипът на Фондация КУЗМАНОВ е събрал от отминалите седем Национални Педагогически конференции, в които са са участвали над 270 учители. Ще се представят успешни практики за работа в детски градини и училища с мултикултурни ученици/деца.Тези добри педагогически практики екипа на фондацията е събрал в специални сборници, които ще бъдат представени систематизирано пред включените в проекта учители и медиатори. В края на това обучение ще бъдат представени теоретични и практически насоки на успешни и доказали се във времето образователни подходи за работа в мултикултурна среда. „ПЕДАГОГИЧЕСКИЯТ ЕКИП - ОСНОВЕН ФАКТОР, ЗА ДА СЕ СЛУЧИ МАГИЯТА МУЛТИКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“ - 16 акад. часа; Двудневно обучение без нощувка; - 211 педаг. специалисти и 12 образ. медиатори. В обучението ще бъдат представени пред обучаемите характеристиките на успешния екип, ще бъдат проведени занимания за сплотяване на педагогическите колективи, ще бъдат обследвани отделните екипи на отделните учебни заведения с цел идентифициране на евентуални проблеми и отстраняването им. Учителите ще бъдат въвлечени и в редица практически занимания, с които ще се идентифицират ролите в екипа и ще се подобри неговата ефективност. Изграждането на добре функциониращ екип е труден и дълговременен процес. Сформирането на екипа минава през няколко етапа, които ще бъдат обяснени и представени от обучителите на организацията. Често директорите на учебните заведения не използват по най-добрия начин знанията, компетенциите и уменията на своя екип, защото правилно не разпределят ролите в него. Педагогическите специалисти и медиаторите ще бъдат запознати с основните особености на ромсксия и турския етнос у нас, за да бъдат по-подготвени в своята работа и да разпределят по-добре ангажиментите в екипната си дейност. При обследване на екипите на детските градини и училищата, включващи учители и медиатори, ще бъдат използвани стандартизирани световни инструменти и експертни оценки от обучителите, чрез които ще се идентифицират силните и слабите страни на всеки училищен екип (и на ДГ), включен в проекта. Ще бъдат идентифицирани кои колеги от каква подкрепа и квалификация имат нужда за да бъдат пълноценни елементи в екипите си. Ще бъде предоставена и друга специализирана информация в помощ на директора да управлява и възлага по-ефективно задачи на своя екип (учители и медиатори). ЕТАПИ: 1. „ДОБРИ ПЕДАГОГИЧЕСКИ ПРАКТИКИ ПРИ РАБОТАТА В МУЛТИКУЛТУРА СРЕДА, ОТ БЪЛГАРИЯ И СВЕТА“ - 7-ми -15-ти м.; 2. „ПЕДАГОГИЧЕСКИЯТ ЕКИП - ОСНОВЕН ФАКТОР, ЗА ДА СЕ СЛУЧИ МАГИЯТА МУЛТИКУЛТУРНО ОБРАЗОВАНИЕ“ - 16-24 м. 59 541.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.