Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящето проектно предложение е резултат от направен анализ и проучване на нуждите на местно ниво съвместно с Местна активна група по програма ROMACT. Всички планирани дейности са в съответствие с национални, областни и общински стратегии и кореспондират с актуализиран План за действие на община Ботевград в изпълнение на областната стратегия за интегриране на българските граждани от ромски произход и други граждани в уязвимо социално положение /2018-2020/. Проектът включва интегриран подход чрез реализация на дейности, насочени към предоставяне на заетост, образование, социално-здравни услуги и услуги в общността на маргинализираните групи в обществото и малцинствени групи. Ще бъде подобрен достъпа до заетост, образование и здравеопазване за целевите групи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване на образователната среда в детските градини: В 9 от детските градини в община Ботевград децата от етническите малцинства се обучават интегрирано. Чрез реализацията на комплексни мерки и прилагането на интегриран подход, ще повиши качеството на живот, социалното включване и трайна интеграция на деца от маргинализираните общности. Целта на дейността е успешната социализация и интеграция на децата от различните етноси в детските градини, като се създаде подходящ климат чрез съхраняване и развиване на тяхната културна идентичност, превръщане на етнокултурното многообразие в източник на взаимно опознаване, уважение и сътрудничество в общата образователна среда чрез културно-образователни дейности и популяризиране на традиции, бит, култура, обичаи и празници. Бенефициентът по проекта си поставя следните задачи по отношение децата от етническите малцинства: -осигуряване на равен достъп до качествено образование за всички деца за успешна социализация и личностно развитие; -създаване условия за преодоляване на етническата и социална изолация на децата; -превенция на ранното отпадане чрез повишаване мотивацията за участие в учебния процес на децата в смесени етнически групи; -подобряване на образователната среда чрез съвременни интерактивни технологии; За осигурчване на равни шансове за максимално интелектуално, социално, културно и физическо развитие на всяко дете и равнопоставеното му включване в образователния процес, като се превъзмогнат различията, произтичащи от семейна среда, социално положение, етнос и културна общност, 520 деца на възраст от 3 до 6 години от ДГ “Славейче“ гр.Ботевград, ДГ „Иглика“ гр.Ботевград, ДГ “Кокиче“ гр.Ботевград, ДГ “Слънце“ гр.Ботевград, ДГ „Детелина“ с.Врачеш, ДГ „Детелина“ с.Скравена, ДГ “Здравец“ с.Трудовец, ДГ „Здравец“ с.Литаково и ДГ „Зора“ с.Новачене ще бъдат включени в мотивирано, адаптирано и интеркултурно обучение по интереси. За целите на проекта ще бъдат създадени 52 клуба за допълнителни занимания по екология и опазване на околната среда, творческа и музикално-артистична дейност, фолклор и спорт. Всеки клуб ще обхваща по 10 деца, където ще се обучават интегрирано деца от целевата група. Заниманията ще се осъществяват по изработен график и тематични разпределения. Всеки клуб ще има административен дневник, който ще съдържа програмата, графика и присъствени списъци за участниците за всяко едно занимание, разпределено по месеци. Административно отчитане на изпълнението на графика, образователната програма и присъствието ще се изпълнява ежемесечно. Клубовете ще бъдат ръководени от 52 педагог. специалисти със съответния опит, които ще бъдат назначени на трудов договор. Заниманията във всеки клуб ще се провеждат по 2 часа седмично за период от 17 месеца, без м.юли и м.август. Ще бъдат организирани 8 общи мероприятия - 2 спортни, 2 изложби, 2 викторини на открито и 2 концерта, в които ще вземат участие децата от клубовете. За подпомагане дейността им и повишаване качеството и ефективността на образователния процес ще бъдат закупени канц. материали (копирна хартия), различни по вид учебна литература, учебни пособия и помагала, спортни пособия, оборудване и обзавеждане, които ще развият творческото и логическо мислене на децата, ще създадат у тях усет за красивото, ще провокират интерес към екосъобразно поведение и биоразнообразие, здравословния начин на живот, подобряване на музикалната и двигателна култура и отключване на артистични заложби, ще подобрят възприемането на различията, ще развият положително отношение към работа в екип и оказването на взаимопомощ. Експерт образователни дейности ще подпомага методически дейността на групите по интереси, като ще извършва следните дейности: подготвяне на методически материали, методическо консултиране, техническо подпомагане за осъществяване на дейността на всяка група, диагностика и анализ на резултатите. Стойността на дейността е 173880 лв., както следва: 113730 (б.п. 1.1); 210 (б.п. 4.1); 27764 (б.п. 5.1); 11390 (б.п. 6.1); 18300 (б.п. 7.1); 500 (б.п. 8.1); 1986 (б.п. 10.1). 173 880.00 115 409.10
Осигуряване психологическа подкрепа на децата в детските градини: Психологическата подкрепа на децата от етническите малцинства е постоянна необходимост в предучилищното образование, предвид факта че са част от общност със специфична култура. Различния образователен и социален статус на децата, често е съпроводен с дефицити, което рефлектира като цяло в поведението им в детската градина. Целта на изпълнение на дейността е: - осигуряване подкрепа на децата в съответствие с възрастта, потребностите, способностите и интересите им и възможност за пълноценно развиване на потенциал и способности; - ранно предотвратяване на обучителните затруднения, откриване на заложбите и способностите на всяко дете; - интегриране на децата от ромската етническа общност и деца от рискови групи; Това налага необходимостта от психологическа подкрепа, както следва: - проследяване уменията на децата в отделни области на развитие - психо-моторно развитие, познавателно, емоционално и социално, езиково развитие и учене; - диагностика на познавателните интереси и потребности; - корекционно-възпитателна работа при решаване на възникнали проблеми; - стимулиране развитието на моторика и мисленето на децата; Ще бъдат провеждани индивидуални сесии с децата, които имат необходимост от допълнителна подкрепа. Целева група ще бъдат децата, включени в клубове по интереси по Дейност 1. За обезпечаване на дейността на психолога ще бъде закупен преносим компютър и необходимите канцеларски материали и консумативи. Планираната стойност на дейността е както следва: 10 710 – б.п. 1.1; 50 – б.п. 4.1; 700 – б.п. 7.1; Обща сума: 11 460 лв. 11 460.00 13 945.27
Насърчаване участието на родителите: Необразоваността, социалната изключеност и бедността кара родители от етническите малцинства да не приемат училището като място, в което децата им могат да се развият и придобият знания, които ще помогнат за по-нататъшна реализация. Липсата на мотивация и отговорно отношение от тяхна страна към обучението на децата им предразполага за нередовното посещение на учебни занятия от децата, което води до отпадане от училище. Преобладаващата част от родителите на децата са неграмотни, но партньорите разполагат с капацитет – опит и специалисти, което спомага за безпроблемното реализиране на дейността. Непрекъснатата комуникация между родители и деца е важен фактор за положителна мотивация. Целта на изпълнение на дейността е да се повиши тяхната заинтересованост към учебния процес и подобри взаимоотношенията семейство - образователна институция - общество. Партньорите по настоящия проект си поставят следните задачи за изпълнение по отношение родителите на ученици от етническите малцинства: -привличане на родителите и по-широката общественост като партньори в процесите за образователна интеграция на деца от етнически малцинства. -стимулиране участието на семейството в училищния живот. -създаване на атмосфера на толерантност и уважение между деца, родители, педагози и представители на по-широка общественост от различен етничен произход. - разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. Целта на дейността е формиране на родителски капацитет за подкрепа на работата с деца в неравностойно положение и от маргинализирани групи като превенция на рисковете от образователна, социална дезинтеграция и дискриминация. Семейството и образователна институция не трябва да се противопоставят или да се приемат като взаимнозаменяеми. Те са равнопоставени и взаимодопълващи се фактори за балансирано личностно развитие и успешна адаптация на детето в образователна среда. Изпълнението на дейността ще обхване 60 родители на децата от целевата група и ще се извърши от експерт от НПО-партньора с опит в изпълнение на дейността . Планираната стойност на дейността е както следва: 2 000 – б.п. 1.1; 940 – б.п. 4.1; 2 010 – 10.1; Обща сума: 4 950 лв. 4 950.00 4 909.49
Допълнително обучение по български език за учениците от първи до седми клас: От практиката през последните години става ясно, че не малко от учениците допускат и натрупват пропуски в обучението по български език. В дейността по проекта ще бъде реализирано обучение за преодоляване на трудности при ограмотяването и дефицита в цялостното усвояване и прилагане на програмата по български език. Дейността ще се осъществява в малки групи по 8 ученици, което ще даде възможност за проследяване на индивидуалните стъпки в преодоляването на дефицитите за осъществяване на целта по заложената дейност. Допълнителното обучение по български език ще бъде подпомагано методически от образователен експерт и експерт ИКТ за техническо и софтуерно обезпечаване дейността на групите. Групите ще бъдат ръководени от учители - специалисти, които преподават в ОУ“Васил Левски“, гр.Ботевград. Това гарантира познаването от тях на специфичните особености и потребности на всеки участник от групата. Допълнителното обучение ще се осъществява ритмично в рамките на 3 часа седмично за всяка група. Учебните програми ще бъдат съобразени със задължителното учебно съдържание за съответния клас и адаптирано разработени за потребностите на групата. С цел ангажиране и задържане на вниманието, което ще доведе до по-голяма резултативност и по-сериозно отношение към учениковия труд, за дейностите на групите се предвижда използването на интерактивни и атрактивни методи, които ще бъдат обезпечени чрез: - учебни помагала, одобрени от МОН - образователен софтуер/специализиран за привличане и задържане на вниманието на участниците в обучението и гарантира възможността всеки ученик със собствен темп да достигне до разрешаване на поставената образователна задача. - използване на образователен сайт „Уча се“, одобрен и препоръчан от МОН - методически разработки на преподавателите, на база личния им опит и познаване на учениците включени в групите-тестови задачи, игрови елементи, мултимедийни продукти, които материално и технически ще бъдат обезпечени от проекта. - 10 преносими компютъра с цел обезпечаване на използването на новите технологии. - адаптирани учебни помагала за графични умения по български език. - необходимите канцеларски материали и консумативи. Заключителните дейности на групите за учебните години ще бъдат осъществени чрез образователни екскурзии „ Образователно дело в родния край“. За екскурзиите ще бъдат осигурени вода и подкрепящи закуски за учениците. Екскурзиите са предвидени в края на всяка учебна година в рамките на проектната дейност. В тях ще участват учениците, включени в групите за подпомагане по БЕЛ. 10 групи по 10 ученици са 100 ученици за всяка от екскурзиите. За обезпечаването на всяка екскурзия са необходими по 2 автобуса по 50 места. Обектите за посещение са: Взаимното училище в с. Боженица, където учениците по възрастови групи ще проведат в една нетрадиционна среда заключителни за учебната година занимания и ще бъдат подходящо стимулирани. След това ще посетят поляната под крепостта „Боженишки Урвич“, а при хубаво време и самата крепост. Тя е оборудвана с места за отдих и сцена за изяви. Там за около два часа учениците ще отдъхнат сред природата и ще продължат заключителните занимания под формата на сцена на таланта. Предвидените разходи за мин. вода-0.500 мл. и закуска ще бъдат предоставени на участниците в екскурзиите сред природата, за да бъде гарантирано изхранването им по време на целодневно организираното мероприятие. Планираната стойност на дейността е както следва: 63 270 – б.п. 1.1; 1 795 – б.п. 4.1; 6 771 – б.п. 5.1; 8 200 – б.п.7.1; 600 – б.п. 8.1; 420 – б.п. 10.1; Обща сума: 81 056 лв. 81 056.00 71 481.19
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства: През последните години се очертава устойчивост на броя на застрашени от отпадане, по различни причини ученици от училище. Практиката на училището показва, че за задържане на застрашените от отпадане от училище ученици, важна роля играе откриването и развитието на техните силни страни в дейности по интереси. Проектната дейност предвижда оформяне на 5 групи по интереси, заложени в доказалите се, предпочитани от нашите ученици области: музика;хореография;изобразително и приложно изкуство;спорт Дейностите на групите ще бъдат обвързани целево за реализиране на краткосрочни тематични проекти, свързани с дейности, заложени в календарния план на училището. Краткосрочните проекти ще спомогнат и за изграждане и утвърждаване на традиция в училищния живот, тъй като всеки от тях ще се повтори в проектния период. Краткосрочните тематични проекти са заложени така, че във всеки един от тях да могат да намерят изява поне три от групите по интереси. Групата за спорт ще има възможност да се реализира и в междуучилищни състезания, включени в общинския спортен календар. Заложени са следните краткосрочни тематични проекти: - Ден на отворените врати, посветен на народните будители - „Достойни за делото на народните будители“; - Празник по повод Ден на християнското семейство - „Топлината на семейния уют“; - Коледен карнавал - „Магията на Коледа“; - Ден на отворените врати, посветен на патрона на училището - „Левски завинаги подвиг остава“; - Ден на таланта - „Мартенски настроения“; - Седмица, посветена на детската книга и изкуствата за деца - „Приказен свят“ (съвместна дейност с културните институции в града); - Честване Деня на славянската писменост, българската просвета и култура - „Напред и все напред върви“. - Училищен спортен празник „Здрав дух в здраво тяло“. Те ще бъдат реализирани всеки месец, което гарантира динамика в поддържането на интереса към нови изяви. За обезпечаване дейностите на групите по интереси и реализирането на краткосрочните тематични проекти ще бъдат осигурени: Техническо оборудване/принтер със специфични за дейността възможности/ и консумативи;Сценични костюми;Реквизит и декори;Професионално озвучаване на изявите;Спортни пособия;Канцеларски материали и консумативи;Вода и подкрепящи закуски; плакет в кутия от дърво; спортни купи - малка, средна и голяма. Създаване на училищна традиция „Да започнем деня с усмивка, песен и хоро“. Една от предпочитаните изяви за всички ученици са народните танци. Българското народно хоро увлича в своя ритъм всички ученици, дори и тези които все още са неумели. Всяка сутрин в двора на училището ще звучи хоро, а участниците в танцовата формация и преподавателите ще увличат всички да се включат в общото положително зареждащо настроение. Училищна система за мотивиране и стимулиране на застрашени от отпадане ученици. Ще бъде изработена училищна система с ясни правила за присъждане на бонус точки за присъствие в училище, спазване на правилата и постигнати резултати, и възможност за „пазаруване“ с тях. Наред с моралния стимул залагаме на материалното стимулиране, чрез стремеж към възможността за избор и получаване на предпочитан от ученика предмет. Дейността ще бъде подпомагана от образователен експерт, който ще работи за обезпечаване на дейностите и по трите направления. Той ще извършва следните конкретни дейности: подпомагане при изготвяне на сценарии за реализиране на краткосрочните тематични проекти; координиране на дейността на групите за реализиране на краткосрочните тематични проекти; техническо обезпечаване на работата на групите; създаване на условия и организиране на необходимото за създаване на училищна традиция „Да започнем деня с усмивка, песен и хоро“; координира дейността по създаване на училищна система за мотивиране и стимулиране на застрашени от отпадане ученици и нейното реализиране. Планираната стойност на дейността е 77 384 лв., както следва: 31 965 – б.п. 1.1; 3 735 – б.п. 4.1; 18 215 – б.п. 5.1; 12 819 – б.п. 6.1; 9 390 – б.п. 7.1; 2 160 – б.п. 10.1. 77 384.00 6 685.57
Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците: Професионалното ориентиране не е кампаниен и краткотраен процес. Той включва продължителна и надграждаща дейност в посока на: - включване в ценностната система на уважение към всяка професия и полагане на честен труд; - запознаване с естеството и възможността за реализиране в различни професии и трудови дейности; Кариерното консултиране е отговорен момент в завършващия етап на основното образование. То е гаранция за информирания избор от завършващите ученици на гимназия и профил или специалност с осъзната перспективна цел. В това направление проектната дейност ще се осъществява със 100 ученици от целевата група. Тематично тя ще включва гражданското образование, провеждане на практикуми /запознаване с професии и трудови дейности/ и съвместни инициативи с професионални гимназии. Дейността ще бъде организирана, обезпечена и осъществена от експерт образователни дейности. Реализирането на дейността ще бъде обезпечена с преносим компютър и необходимите канцеларски материали и консумативи. Планираната стойност на дейността е както следва: 4 845 – б.п. 1.1; 140 – б.п. 4.1; 1 000 – б.п. 7.1; Обща сума: 5 985 лв. 5 985.00 765.26
Осигуряване на психологическа подкрепа за учениците : Психологическата подкрепа на децата и учениците от етническите малцинства е постоянна необходимост в училищната институция, предвид факта че са част от общност със специфична култура. Различният образователен и социален статус на учениците в училище, често е съпроводен с дефицити, което рефлектира като цяло в поведението им в училище, като осъзнаване на отговорността от редовно посещение на училище, недопускане на закъснения, спазване на правилата за работа в учебен час, зачитане на авторитета на учителя и добрите взаимоотношения с връстниците. Това налага необходимостта от психологическа подкрепа, както следва: - диагностика на познавателните интереси и потребности; - корекционно-възпитателна работа при решаване на възникнали проблеми; - превантивна работа за гражданско образование; Дейността се осъществява както групова и индивидуална с целева група от 100 ученици в непостоянно действащи групи, сформирани според спецификата и предназначението на конкретно осъществяваната дейност. Тематично тя ще включва гражданското образование, провеждане на тренинги и дискусии, решаване на казуси, мултимедийни презентации, както и разрешаване на казуси и индивидуална психологическа консултация или по-системна терапевтична работа. Дейността на психолога ще бъде обезпечена с мебели за кабинета-създаващи професионална обстановка, преносим компютър и необходимите канцеларски материали и консумативи. Планираната стойност на дейността е както следва: 8 265 – б.п. 1.1; 100 – б.п. 4.1; 1 390 – б.п. 7.1; Обща сума: 9 755 лв. 9 755.00 1 305.35

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.