Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проект ОМНИА (ОМНИА - лат. "всичко", т.е. "Всичко за модернизацията на образователните процеси в съвременния университет") се изпълнява от МУ-Пловдив в партньорство с 1.МУ-София, 2.МУ-Плевен, 3.Тракийски университет Стара Загора, 4.НСА, 5.ПУ "П. Хилендарски", 6.УХТ, 7.НЦЗПБ и 8.ИМБ-БАН. Основната цел на проекта е да допринесе за постигане на динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование  чрез модернизация на образователните процеси във висшите училища. Това ще постигнем като разработим, дигитализираме и въведем 9 нови учебни програми, чрез които ще осигурим компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност в обучението на студентите. В образователния процес ще приложим широко цифрова трансформация, електронни ресурси и облачни технологии. Ще въведем практики за споделяне на ресурси и ще изградим виртуален университет, наречен МЕДТЕХ. Ще осигурим специализации на преподаватели в асоциирани партньори от ЕС за усъвършенстване на уменията им за преподаване, за овладяване на гъвкави методи на преподаване и методи за проблемно-базирано обучение. Ще създадем възможности на преподавателите за обучения в България с цел усъвършенстване на дигиталните и чуждоезиковите им умения. В подкрепа на професионалното развитие на студенти, докторанти, постдокторанти, специализанти и млади учени ще продължим добрите практики за мобилност за обучение и НИРД в ЕС и така ще укрепим трансграничното сътрудничество между висшите училища. Планирали сме и дейности за хармонизиране на обучението с изискванията на пазара на труда. За тази цел ще подпомогнем професионалното ориентиране и кариерно развитие на студентите чрез организиране и провеждане на кариерни борси и други събития съвместно с работодатели и партньори. Ще изградим общи информационни мрежи на кариерните центрове и ще проведем обучения по предприемачество, презентационни и дигитални умения.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на нови съвместни учебни програми в Медицински факултет (МФ) на МУ-Пловдив с партньорите в професионално направление 7.1. Медицина, ОНС "Доктор" : Целта на дейността е разработване на иновативни съвместни програми на МУ-Пловдив и партньорите в професионално направление 7.1. Медицина в отговор на идентифицирани потребности на динамично развиващата се медицинска практика. Основна цел на новите учебни програми е въвеждането на компетентностния образователен модел, включващ интердисциплинарен, проектно-базиран и мултидисциплинарен подход. Въвеждането на компетентностни профили за усвоените умения и компетенции за всяка нова съвместна учебна програма ще утвърди съвременни методи в обучението на студентите. По този начин ще отговорим на основната цел на Оперативната програма, а именно чрез модернизиране на образователните подходи в обучението да постигнем динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование на пазара на труда. Етапите на дейността са: сформиране на съвместни работни групи от преподаватели; разработване на документацията на всяка програма; утвърждаване на новите програми от факултетния съвет на МФ на МУ-Пловдив; внасяне за одобрение от НАОА. Ще бъдат разработени следните програми: 1.„Палиативна медицина“ с продължителност 3 г., редовна и самостоятелна форма на обучение, съвместно с МУ-Плевен, ТУ-Стара Загора, Aristotle University of Thessaloniki. Планиран прием 2 студенти. Уникална за България програма, предлага се за първи път в страната. Програмата е с елемент на интердисциплинарност и е в отговор на нарастващите нужди от изследователи по проблемите на палиативната медицина. Ще се обучават лекари, които да се справят успешно с медицинския аспект на проблема, да оказват комплексна помощ за развитието на телемедицинските дейности, насочени към палиативните семейства, да провеждат медицински научни изследвания, да участват с мнение в развиването и приемането на здравни политики. Професионална реализация: научно-изследователски и развойни институти, групи и отдели на медицински компании, регионални, национални и международни НПО в областта на палиативната медицина, болници, хосписи, консултативни центрове и общи практики. Програмата ще бъде разработена на български и английски език. 2. „Гериатрична медицина“ с продължителност 3 г., редовна и самостоятелна форма на обучение, съвместно с МУ-Плевен, Тракийски Университет Стара Загора, Aristotle University of Thessaloniki. Планиран прием 2 студенти. По данни на НСИ в България се очертава устойчива тенденция за увеличаване на средната възраст и нарастване броя на старите хора, като до 2050 г. се очаква почти трикратно увеличение. Целта е обучение на лекари-изследователи по гериатрична медицина, които успешно да провеждат медицински научни изследвания, включително използвайки възможностите на електронната наука (e-science), да участват в реализацията на здравни политики, да овладяват медицинския аспект на проблема. Професионална реализация: университети, научно-изследователски институти и групи, медицински компании, болници, домове за стари хора, хосписи, консултативни центрове. Програмата ще бъде разработена на български и английски език. 3. „Медицина, психология и вяра“ съвместна програма с ПУ и Ecclesiastical Academy of Athens за специалисти по медицина, психология и теология; 3 г.; редовна форма на обучение. Планиран прием – 2 студенти. Целта на програмата е чрез използване на различни академични методи и практики да подготви специалисти с необходимите знания, умения и компетентности за осъществяване на превенция, диагностика и терапия на интелектуални, когнитивни, емоционални, социални и поведенчески нарушения, дискомфорт или нарушена адаптация, приложени към всички възрасти и религиозни общности. Програмата ще обогати профила на МФ, ще подготви необходимите специалисти за нуждите на обществени, социални и религиозни организации, в сферата на болничната и доболнична помощ, дневни центрове и специализирани институции за хора с увреждания, образователни институции, социални служби, научни звена. Програмата ще бъде разработена на български и английски език. 204 780.00 52 838.00
Разработване на нови съвместни учебни програми на МУ-Пловдив с партньорите в професионално направление 7.1. Медицина, ОКС "Магистър": Дейността е продължение на дейност 1, нейната цел и етапи са същите като на дейност 1. 4. „Медицинска микробиология и лабораторна имунология за медико-диагностични лаборатории“ с НЦЗПБ, МУ-Плевен и МУ-София. 3 семестъра. Задочна форма на обучение. Планиран прием на 15 завършили биолози, бакалаври/магистри. Целта на програмата е да подготви биолози-магистри за работа в диагностичните микробиологични, вирусологични, имунологични, паразитологични лаборатории на болнични и извънболнични заведения, където има остра потребност от такива специалисти. Програмата е интердисциплинарна и е предназначена да отговори на нарастващите нужди от професионалисти в областта на лабораторната диагностика на заразните заболявания, които да се интегрират в сферата на диагностичната медицина и да подпомогнат лекарите – специалисти по отделните медицински специалности (микробиология, вирусология, медицинска паразитология и клинична имунология) в рутинната диагностична дейност имаща голямо значение за опазване на общественото здраве, както и в сферата на биотехнологиите. 5. „Биостатистика“, съвместна програма с ПУ "П.Хилендарски", 2 години, задочна форма на обучение. Планиран прием 10 бакалаври и магистри от релевантни професионални направления. Програмата е интердисциплинарна и е в отговор на нарастващите нужди от професионалисти в областта на биостатистиката, които да се интегрират в сферата на медицинските проучвания в различни организации, да определят публичната политика в областта на общественото здраве, както и в сферата на биотехнологиите и биоинформатиката. Фокусът на програмата е към съвременните предизвикателства при анализа на големи бази от данни. Професионална реализация: в научноизследователски организации; университетски изследователски групи; болници; фармацевтични компании; регионални и национални държавни организации, които определят публичната политика в областта на здравето и др. 6. „Спортна физиология, спортна кардиология и спортна травматология“ съвместна иновативна учебна програма с НСА, Democritius University of Thrace Medical School Гърция, и University Hospital in ORTHOPAEDIC SURGERY AND TRAUMATOLOGY, Франция; 2 семестъра. Редовна форма на обучение. Планиран прием 20. Програмата е предназначена за дипломирани магистри по медицина, като втора магистратура. След приемането на новите нормативни актове относно условията и реда за извършване на медицински прегледи на лица, осъществяващи тренировъчна и състезателна дейност възникна остра потребност от лекари със специфична квалификация в областта на програмата. Програмата е нова и уникална за България. Реализация: в медицински екипи на спортните клубове, ( по данни на НСИ само в Министерството на младежта и спорта са над 1000), консултанти в спортни зали, медицинско осигуряване на спортни състезания, спортно-медицински центрове, лаборатории и кабинети и др. Програмата ще бъде разработена на български и английски език. 7. „Диететика“ съвместна с УХТ Пловдив. 4 семестъра, редовна и задочна форма на обучение. Планиран прием 15. Магистърската програма е мултидисциплинарна и отразява връзките между храните, храненето, здравето и болестите. Програмата е особено актуална днес, когато непрекъснато се увеличават хората, които осъзнават колко е важно здравословното хранене и колко трудно осъществимо е. Целта на програмата е да се придобият общи специализирани медицински знания за храненето като биологичен и социален процес, за храните като елемент на околната среда и продукти на съвременните технологии, за съвременните методи и подходи за оценка на хранителния прием и статус и контрол на храните, за връзката между храненето и болестите, здравния риск и превенцията на болестите, диетотерапия, оценка на риска и безопасността на храните, фактори, повлияващи осигуряването с храни. Реализация: консултанти по хранене в различни организации, експерти по качество и безопасност на продуктите в общественото хранене, специалисти по хранене в санаториуми и клиники, научни лаборатории и др. 249 592.90 70 427.98
Разработване на нови съвместни учебни програми на МУ-Пловдив с партньорите по професионално направление 7.3. Фармация: Целта е разработване на иновативни съвместни програми на МУ-Пловдив и партньорите в професионално направление 7.3. Фармация. Основна цел на новите учебни програми е въвеждането на компетентностния образователен модел, включващ интердисциплинарен, проектно-базиран и мултидисциплинарен подход. Въвеждането на компетентностни профили за усвоените умения и компетенции за всяка нова съвместна учебна програма ще утвърди съвременни методи в обучението на студентите. По този начин ще отговорим на основната цел на Оперативната програма, а именно чрез модернизиране на образователните подходи в обучението да постигнем динамично съответствие между търсенето и предлагането на специалисти с висше образование на пазара на труда. Етапи на дейността: сформиране на екипи, разработване на програмите, подготовка и внасяне на документацията за одобрение в НАОА. 1. „Иновативни лекарства“ - съвместна програма с ИМБ-БАН, редовно обучение. Продължителност 4 семестъра: 3 семестъра за развитие на теоретични и практически умения (курсове, лекции, лабораторни упражнения в областта на синтеза, количествения (GC, GC-MS, HPLC) и структурен анализ (IR, UV, XRD, SEM, TEM). Последният семестър е предназначен за финализирането на научно-изследователски проект и защита на магистърска теза. Програмата отговаря на нарастващото търсене от фармацевтичната индустрия на висококвалифицирани кадри, притежаващи знания и умения за целия процес на разработване на лекарства. Програмата ще се изучава като втора магистърска степен. Първата магистърска степен на студентите може да бъде в областта на медицинските или природните науки. Иновациите в областта на лекарствата обхващат много теми като разработване на нови ваксини, изследване на антитела, генна терапия, медицинско хранене. Това е интердисциплинарна област, която обединява експертизата от химични, биологични и медицински науки и е от решаващо значение за търсенето на нови решения за нелечими заболявания. Програмата се фокусира върху диагностика и подобряване на малки молекулни и биомолекулни лекарства. Има за цел да обучава студенти в областта на фармацевтичните науки и изследванията на лекарствата, да предоставя знания и да изгражда практически опит за научно-изследователска работа. Това е програма за обучение на високо ниво в областта на иновативните стратегии за диагностика и терапия. Завършилите програмата ще бъдат добре подготвени да посрещнат предизвикателствата в международна мултидисциплинарна фармацевтична среда. Реализация: в областта на иновативните лекарства в университети и научно-изследователски институти, във фармацевтичната или биотехнологичната индустрия, разработване на лекарствени политики. Планиран прием 15 магистри. 2.2. „Предприемачество и иновации във фармацевтичния бизнес“ съвместна интердисциплинарна програма с ПУ, задочна форма на обучение с продължителност 3 семестъра. Програмата дава знания за съвременната фармацевтична технология, икономическите и социално-правни аспекти на иновационния процес във фармацията и сродните индустриални области, като ключов сектор на модерната икономика. Ще бъде разработена в съответствие с най-новите постижения на фармацевтичната наука и практика, социалните изследвания на науката и технологиите (STS), икономиката на техническата промяна, които са утвърдени академични дисциплини, преподавани в престижни университети. Акцентът е върху връзката между предприемачеството и иновациите във фармацията. Реализация: завършващите студенти изграждат капацитет за стартиране на собствен бизнес в избрана от тях област (start-up), експерти и консултанти по управление на фармацевтични иновационни проекти в съществуващи малки и средни фирми, или в корпоративна среда, в сродни индустриални отрасли (ветеринарно производство, парфюмерия, козметика), регулаторни органи, фармацевтични компании, фирми за клинични проучвания на лекарствени продукти, научно-изследователски организации. Планиран прием 20 студенти. 104 024.30 32 232.00
Разработване на дигитално образователно съдържание на новите съвместни учебни програми и въвеждане в практиката: Целите на дейността са: 1. Създаване на дигитална среда за обучение, която подпомага изграждане на нови и усъвършенстване на налични дигитални компетенции на обучаемите. Чрез дигиталното образователно съдържание (ДОС) и дистанционно обучение студентите ще имат възможност за самоподготовка, дистанционно учене и комуникация, преподавателите ще усъвършенстват уменията си, методите и средствата за преподаване в електронна среда. 2. Въвеждане на ДОС, електронни ресурси и облачни технологии в обучението по учебни дисциплини от разработените в рамките на проекта учебни програми, т.е. въвеждане на новите учебни програми. Разработените по дейности 1, 2 и 3 нови съвместни учебни програми са програми с дигитално образователно съдържание. Затова планираме разработване за всяка една от тях на ДОС. Динамично развиващата се бизнес среда и появата на качествено нови концепции и технологии в обучението изискват от ВУ промени, водещи до бързо и ефективно адаптиране към новите условия. Тези промени се реализират в динамична среда чрез нови парадигми, подходи и концепции, като осигуряват конкурентоспособност на ВУ. Сложната епидемиологична обстановка при COVID 19 наложи ускорено въвеждане на E-Learning. Дигиталното образование обхваща един или няколко от следните елементи: електронни технологии в аудиториите; електронни учебници; анализ на обучението с помощта на ИКТ; междудисциплинарно преподаване и обучение с помощта на облачно съдържание; геймификация; дистанционно обучение с присъствени срещи или изцяло дистанционно обучение; онлайн обучение и използване на отворени образователни ресурси. За новите учебни програми ще бъдат дигитализирани информационни материали за обучение на студентите в електронна среда, като собствени текстове и статии, дигитални учебници и научни статии, авторски схеми и фигури. Ще бъдат разработени и презентационни материали с вградени илюстрации под формата на фигури, графики и изображения, част от които ще са анимирани или в презентацията ще е вградена друга медия (видео, аудио). Ще бъдат използвани и различни форми на мултимедийно съдържание/видеоресурси като видеоклас (синхронно) в реално време и видеозапис/видеоклип и видеоклас (асинхронно). Ще бъдат представяни и допълнителни линкове към външни дигитални ресурси - препратки към видео и аудио материали, справочно-информационни бази данни (A.D.A.M., AccessMedicine, MEDLINE, Scoupus), Университетска библиотека, видеоматериали. Екипите преподаватели ще работят заедно, обединявайки специфични знания и умения. След разработването и дигитализирането на новите учебни програми следва тяхното въвеждане през учебната 2022 - 2023 година. Прием по всички нови съвместни програми ще бъде реализиран съвместно от партньорите – 101 студенти. По проекта ще бъдат споделяни ресурси между партньорите: Споделени преподаватели от участващите ВУ, които ще обучават студенти от друго ВУ, включено в проекта; Споделена материална база на партньорите за провеждане на стаж по новите учебни програми - студентите от МУ-Пловдив ще ползват базата на НЦЗПБ по програма "Медицинска микробиология и лабораторна имунология за медико-диагностични лаборатории", студентите по програма "Диететика" ще ползват за стаж базата на УХТ;Базата на МУ-Пловдив и неговия Център за електронно и дистанционно обучение ще се ползва и за обучение по предприемачество на студенти на партньорите; До залите за създаване на дигитално съдържание достъп ще имат и преподавателите на партньорите, а също и до залите за контролирано изпитване. Всички програмите са изготвени по изискванията на Европейската система за трансфер на кредити (ECTS) и позволяват трансфер на кредити от други специалности и ВУЗ. Наред с осигурения достъп до информационните ресурси на университета, обучаващите се студенти по новите учебни програми ще ползват специализираните научни фондове и бази данни на партниращите университети. Ще бъде предоставена и възможност на студентите да участват в изследователски проекти по време на обучението си. 163 196.15 0.00
Изграждане на иновативна дигитална инфраструктура за МУ Пловдив – виртуален университет МЕДТЕХ: Целта на дейността е да се изгради инфраструктурата (Виртуален университет МЕДТЕХ) за прилагане на разработеното дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в обучението по учебните дисциплини по разработените в рамките на проекта нови учебни програми. С изграждането на МЕДТЕХ ще осигурим връзка между концепциите: Облачна среда за виртуална академия, Зали за създаване на дигитално учебно съдържание и провеждане на уебинари, Увеличаване капацитета на дискови масиви за архив на данни и Зали за контролирано електронно изпитване. Горепосочените концепции, изпълнени в тяхната цялост, ще позволят на преподавателите и студентите да използват най-модерните технологии за провеждане на иновативно обучение, да се дигитализират и автоматизират голяма част от процесите по преподаване и изпитване. Оптималната свързаност и последователност е следната: 1. Създаване и дигитализиране на учебно съдържание - Преподавателите разработват иновативни дигитални учебни материали използвайки служебни устройства и предоставената техника в „Зала за създаване на дигитално учебно съдържание и провеждане на уебинари“ (1 бр.). Залата за дигитално съдържание ще позволи провеждането на уебинари, работни срещи, дигитални форуми, подкаст и други събития, свързани с учебния процес. 2. Съхраняване и архивиране на учебно съдържание - Дигитализираните учебните материали ще се изработват в широкоизползвани стандартизирани формати, използвани в LMS системите. За целта ще се използват софтуерни решения, закупени по проекта и инсталирани върху изчислителна техника („Увеличаване капацитета на дискови масиви за архив на данни“), намираща се в МУ-Пловдив. Изчислителната техника в МУ-Пловдив ще се използва за архивиране, достъп и обработка на учебни материали от преподавателите. 3. Преподаване и достъп до учебно съдържание - „Облачната среда за виртуален университет“ ще служи като място, в което ще се срещат преподавател и студент във варианти на хибридно, синхронно електронно и асинхронно електронно обучение. Дигитализираните материали ще са достъпни за студентите в системата при упълномощаване от преподавател под формата на курсове, задания, модули и др. 4. Оценка на знанията - За оценка на текущи знания и провеждане на изпити ще бъдат използвани „Зали за контролирано електронно изпитване“ (6 бр.). Устройствата в тях ще бъдат използвани от студентите за достъпване и решаване на изпитните материали в средата на виртуалния университет. Резултатите от индивидуалното и групово представяне на студените ще бъдат архивирани и съхранявани върху увеличените дискови масиви. Информацията ще се използва за архив, анализ и оптимизиране на иновативни дигитални методи за обучение. За новите учебни програми по проф. направление Фармация планираме: 1. Изграждане на дигитална (онлайн) лаборатория с набор от модели на реални диагностични и терапевтични апаратури, както и на фармацевтични и технологични процеси. За целта се предвижда разработване на специализиран софтуер. 2. Създаване на виртуална лаборатория „чиста стая“ съгласно стандартите на Добрата производствена практика и всички съвременни фармакопеи (USP, Eur.Ph.) и разширяването й за целите на обучение по програма „Иновативни лекарства“, в частност за симулиране на работа с цитотоксични и радиофармацевтични лекарства. Чрез симулация студентите се сблъскват с различни сценарии и задачи, основани на конкретни случаи, включително правилни процедури за почистване, изчисления на дози, смесване, правилно почистване и изхвърляне на отпадъци, избор и верификация на продукта. Разходите за изграждането на „чисти помещения“ за образователни цели се неоправдано високи. Освен това, големият брой студенти, посещаващи реални помещения за чисти помещения, биха компрометирали работата на чистата стая, докато чрез симулационно обучение може да се проведе виртуално упражнение върху много скъпо лекарство, без това да струва нищо, защото се извършва в симулирани условия. Място на изпълнение гр. Пловдив. 819 299.75 612 646.44
Професионално развитие на преподаватели: Целта на дейността е да подпомогне професионалното и личностно развитие на преподавателите, включени в проекта чрез обучение и краткосрочни специализации за усъвършенстване на уменията им за преподаване. Целевата група по дейността са преподавателите от включените в проекта професионални направления на кандидата и партньорите ВУЗ. Планираме три основни поддейности за професионално развитие и повишаване на квалификацията на преподавателите: 1. Обучения на преподаватели в България, насочени към: - Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч. професионална терминология; - Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително за използване на ИКТ-базирани иновационни образователни технологии. Провеждането на тези обучения е обусловено от необходимостта за разработване на дигитално образователно съдържание на разработените нови учебни програми и от необходимостта за провеждане на дистанционно обучение. Непрекъснато повишаващите се изисквания за високо качество на обучение, имплементиране на резултатите от последните научни изследвания в обучението на студентите изискват от преподавателите нови знания и умения, предимно в областта на ИКТ и чуждоезиковите умения. ПЕТ от новите учебни програми ще бъдат на чужд език, краткосрочните специализации и изходящи мобилности са планирани в асоциирани партньори от ЕС, което поставя изискването за добро владеене на поне 1 чужд език от преподавателите. Доброто владеене на чужд език и добрите дигитални умения са предпоставка за ефективна комуникация с колеги и партньори от ЕС, включване в международни научноизследователски проекти, проучване и внедряване на водещи научни резултати в преподаването, популяризиране на собствени научни резултати на конгреси, конференции и др., възможност за преподаване в университети от ЕС и др. Кандидатът и партньорите висши училища осъзнават значимостта на планираните обучения на преподавателите за тяхното личностно и професионално развитие и затова всички са планирали обучения на своите преподаватели, от включените в проекта професионални направления. 2. Краткосрочни специализации за преподаване в асоцииран партньор от ЕС Краткосрочните специализации в асоциираните партньори представляват мобилност с цел преподаване на преподаватели от участващите в проекта български висши училища (кандидат/партньор) в чуждестранен асоцииран партньор, който е удостоен с харта за висше образование „Еразъм“. Целта е овладяване на иновативни и гъвкави методи на преподаване, усъвършенстване на дидактически знания и умения, усъвършенстване на умения за "проблемно базирано" преподаване и др. Затова планираме преподаване в асоцииран партньор самостоятелно или в партньорство с техен преподавател.Всички партньори ВУ (без УХТ и МУ София) планират краткосрочни специализации в асоцииран партньор за своите преподаватели. Разпределение на изходящи мобилности в асоциирани партньори при двуседмична специализация на преподаватели: Universitá Campus Bio Medico Di Roma – 13 преподаватели Democritus University of Thrace – 16 преподаватели Aristotle University of Thessaloniki – 8 преподаватели Ecclesiastical Academy of Athens – 12 преподаватели University of West Attica – 8 преподаватели 3. Мултиплициране на резултатите от проведените краткосрочни специализации чрез споделяне на преподаватели между българските висшите училища, участващи в проекта. Дейността включва обучение на студенти от едно висше училище, участващо в проекта, от преподаватели на друго висше училище, участващо в проекта. В изпълнението на дейността могат да бъдат включени единствено преподаватели, които в рамките на проекта са завършили краткосрочна специализация в чужбина (мобилност с цел преподаване по поддейност 2). При мултиплицирането на резултатите от проведените краткосрочни специализации и ще бъдат включвани преподаватели, които преподават по 1 или повече професионални направления на кандидата и партньорите, включени в проекта. Място на изпълнение България. 1 270 839.00 76 100.00
Кариерно ориентиране на студенти и мобилност на целевите групи: Целите на дейността са: 1. Подпом. на проф. ориент. на студентите чрез организ. на кариерни борси, кариерни събития и обуч. за разв. на предпр. умения, презент. умения и дигит. креативност 2. Подпом. проф. разв. на целевите групи чрез изходяща мобилност и привл. на преподаватели от ЕС Кариерният център към МУ-Пловдив ще се включи активно при организ. на 5 тематични съвм. кариерни борси (двудн. събития) с партньорите, разпределени по нововъведените уч. програми: - Тематична кариерна борса „Иновации и модерни бизнес решения в медицината и фармацията“ (програми: Биостатистика, Иновативни лекарства, Предпр. и иновации във фармац. бизнес). - Тематична кариерна борса „Медицина, спорт и нутрициология“ (програми: Диететика, Спортна физиология, спортна кардиология и спортна травматология). - Тематична кариерна борса „Научните постижения заедно с бизнеса в борбата със съвременните епидемии и пандемии“ (програми: Медицинска микробиология и лабораторна имунология за медико-диагностични лаборатории, Иновативни лекарства, Предприемачество и иновации във фармацевтичния бизнес). - Тематична кариерна борса „Медицината и психическото здраве на пациентите“ (програми: Медицина, психология и вяра, Гериатрична медицина, Палиативна медицина). - Тематична кариерна борса „Съвр. медицина за повиш. качеството на живот“ (вс. програми с общо предст. като фин. събитие за разпр. на резулт. по проекта и обща кариерна борса с лайф стрийминг) Предв. се пров. на 5 тематични съвм. кариерни борси (двудн. събития) с партньорите, разпр. по нововъведените уч. програми (за МУ Пловдив, б.р. 10.1 в режим непомощ) и 13 събития за кариерно ориент. на студентите (9 бр. за МУ Пловдив - б.р. 11.1 в режим миним. помощ, 2 бр. за НСА и 2 бр. за ПУ "П. Хилендарски" - б.р. 10.2 в режим непомощ). Предв. се изгражд. на 9 бр. с-ми за просл. на реализ. на завършилите студенти в 5-те ПН на МУ Пловдив (б.р. 13.1 в режим миним. помощ), както и общо 7 бр. общи информац. мрежи на кариерните центрове - 4 бр. за МУ Пловдив (б.р. 15.1 в режим миним. помощ), 1 бр. за НСА и 2 бр. за ПУ "Паисий Хилендарски" (б.р. 14.1 в режим непомощ). На интернет стран. на МУ Пловдив ще функционира постоянен линк към Междууниверситетски кариерен център за развитие на медиц. специалисти, който на практика ще осъществи интегрирането на система за проследяване реализацията на завършилите студенти в първата година след дипломирането им. Системата за проследяване ще бъде включена като функционалност в новоизработена динамична уеб страница на кариерния център чрез форма за регистрация, насочваща потребителите към форми за обратна връзка и други функционалности. Създаването на този център е нова съвместна мрежа на кариерните центрове на горепосочените партньори. Тя ще представлява обща информационна мрежа с база данни за потенциални работодатели, позиции за стаж, постоянна работа, почасова работа, работа по национални и международни проекти, научно-изследователска работа и др. В рамките на проекта всички партньори планират обучения на своите студенти от професионалните направления, включени в проекта за развитие на предприемачески умения (40 часа) и обучения за развитие на презентационни или дигитални умения (40 часа поотделно за всяко обучение). Планираните обучения са в отговор на идентифицираните нужди и дефицити в обучението на студентите по предприемачество чрез самооценката в HEInnovate. Всеки партньор планира изходяща мобилност за обучение на студенти и докторанти в асоцииран партньор от ЕС, която ще е свързана с тяхното обучение и ще се осъществява от чуждестранен асоцииран партньор, удостоен с харта за висше образование „Еразъм“. За постдокторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени планираме изходяща мобилност в асоцииран партньор от ЕС за обучение, преподаване и научноизследователска дейност. МУ-Пловдив предвижда входяща мобилност на изявени чуждестранни преподаватели във връзка с разработените нови съвместни програми по проекта. Място на изпълнение България и ЕС. 1 517 828.00 88 743.48

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.