Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът цели да помогне на учениците в Общ.Брацигово, произхождащи от ромското малцинство, да се изградят като пълноценни граждани и да постигнат успешна професионална и социална реализация.Пълноценната социализация започва още в ранна възраст, поради което единия фокусът на проекта е насочен към ученици от началния курс на обучение.Другият фокус е обърнат към горния курс на обучение и е насочен към превенция от преждевременното напускане на образователната система от ученици.Обхватът на проекта предвижда допълнителни занимания в мултикултурна среда с деца от I до IV от НУ Васил Петлешков и от V до XII от СОУ Народни будители.Общият брой на вкл. деца при изпълнение на проекта е 174 като от тях 135 са с ромски произход, от тях 60 момчета и 75 момичета.В рамките на проекта е предвидено осигуряване на условия,дейности,услуги и ресурси за усвояване на българския език, посредством допълнително обучение на ученици с проблеми при употребата на книжовен български език.Осигурени са дейности по извънкласни занимания, които да развият допълнителни умения и компетентности в учениците - приложни изкуства, театрално изкуство, спортни занимания, етнография и компютърна грамотност.Проектът включва дейност по Кариерно ориентиране на ученици, с цел да се научат да развиват уменията си за планиране на учебно и лично време, за кариерно развитие, за преодоляване на типични грешки, свързани с избора на образование и професия и др.Предвидени са дейности, насочени към работа с родители, за разясняване ползите от образователна интеграция, негативите от възпрепятстване на децата от редовно посещаване на учебни занятия и преодоляване на негативни обществени нагласи. Целите и дейностите по проекта са съобразени с дългосрочните приоритети на Стратегия "Европа 2020" и с инвестиционния приоритет по Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014-2020.
Очакваните резултати надграждат схеми от програмен период 2007-2013 и кореспондират с План за действие на община Брацигово.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Допълнително обучение по български език : *Цел: Целта на тази дейност е първо да компенсира пропуските при децата от I-ви до IV-ти, тъй като част от децата от маргинализираните групи тръгват на училище без да говорят добре официалния български език и без да са усвоили основните знания и умения, необходими за справяне в учебния процес. Друга цел на тази дейност е да се компенсират пропуските при усвояване на учебния материал при деца от V до XII клас посредством подобряване нивото на владеене на български език, както и да се осигури добра комуникация, способстваща за пълноценно включване в образователния процес. Дейността спомага за постигане на успешна образователна интеграция на деца и ученици от ромски произход и е обвързана с изпълнението на "Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите" (2012-2020). *Обхват: Дейността ще се изпълнява от двете училища: НУ „Васил Петлешков” и СОУ „Народни будители“ гр.Брацигово. Предвижда се провеждане на допълнително обучение по български език на ученици с потребност от изучаване на български език, организирани, както следва: НУ „Васил Петлешков”: 4 групи с 4-ма преподаватели. Ще бъдат обхванати 58 ученика от I до IV клас, като от тях 50 са от ромско малцинство, разпределени 22 момчета и 28 момичета. Допълнителните занимания ще се провеждат 2 ден в седмицата, с продължителност по 2 учебни часа, което ще спомогне да се решат общи и индивидуални проблеми, свързани с употребата на книжовния български език. СОУ „Народни будители“: 3 групи с 3-ма преподаватели. Ще бъдат обхванати 36 ученика от V до X клас, като от тях 32 са от ромско малцинство, разпределени 11 момчета и 21 момичета. Допълнителните занимания ще се провеждат 2 дни в седмицата, с продължителност по 2 учебни часа, което ще спомогне да се решат общи и индивидуални проблеми, свързани с употребата на книжовния български език. Критерий за избор на ученици, включени към дейността, е ниско ниво на владеене на български език от децата, в следствие на което изпитват затруднения при употреба на официалния български език, отразяващо се върху усвояването на основни знания и умения, необходими за справяне с учебния процес. Групирането на децата не е по полов признак и не е в разрез с хоризонталния принцип за равенство между половете. Подбраните ръководители са добре запознати със спецификата на проблемите при всеки ученик. *Етапи на изпълнение: Дейността ще се изпълнява в рамките на 12 месеца. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - продължителност 12 седмици, през този период ще се разработят планове и програми за провеждане на допълнителните занимания по български език, съобразени с индивидуалните нужди на учениците. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта. 2. Изпълнение - продължителност 32 учебни седмици и е насочен към работа с деца, включваща овладяване на пропуски по учебния материал от часовете по български език, подобряване на правоговора, правописа и речитатива, комуникационните умения. Предвидено е организиране на кръгли маси, работни срещи и открити уроци. Предвидено е организиране на интерактивна олимпиада по български език и литература, където децата от двете училища ще покажат усвоените знания и умения. А за показали старание и напредък в изпълнение на дейността, както и с цел засилване на интереса към посещение на часовете за допълнително обучение по български език се предвижда организиране на екскурзии с учениците. Предвиждат се екскурзии в гр. Сопот – къща-музей Иван Вазов и до гр.София – посещение на Националната библиотека. Периодът на провеждане на екскурзиите ще бъде конкретизиран при разработване на планове и програми в подготвителния етап на дейността. 3. Заключителен етап - продължителност 8 седмици с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите. 35 821.96 0.00
„И аз искам..” - клуб по информационни технологии : *Цел: Да се осигури равнопоставеност, социализация и недопускане на дискриминация на учениците от ромски произход. Да се провокират интересите и въображението на учениците чрез богати възможности за разнообразни дейности. Да се постигане на равенство на възможностите. И не на последно място да се научат да работят безопасно в интернет пространството. Работата в екип ще способства за постигане на социално включване и развитие на толерантност и търпимост. *Обхват: Дейността ще се изпълнява от училище: НУ „Васил Петлешков”. Една група от 16 ученика от І до ІV клас с един ръководител, от тях 8 с ромски произход В този клуб ще участват ученици от български и ромски произход-социално слаби и с нисък социален статус. Поради тези причини децата от семействата с ромски произход нямат възможност да работят и да общуват със своите връстница посредством новите технологии. *Етапи на изпълнение: 1. Подготвителен етап - През подготвителния етап с продължителност 12 седмици ръководителят ще изготви разпределение по теми, които ще се представят в рамките на 64 учебни часа. Темите ще бъдат обвързани с изпълнение на дейностите, заложени в клуб „И аз искам…“. През този етап на изпълнение се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността. 2. Изпълнение - В етапа на изпълнение с продължителност 32 седмици децата ще се запознаят с работа с текст ,работа с интернет ,работа с различни проекти от Комениос лого , word , работа с програмата пейнт. Към дейността се предвижда организиране презентации за родители на участниците в клуба и за широката общественост, с цел засилване на ангажираността на родителите в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 3. Заключителен етап - Към заключителния етап на дейността с продължителност 8 седмици ще се проведе открито занятие пред родителите 7 996.32 0.00
”Сръчковци” - клуб по приложни изкуства : *Цели на дейността: Основаната цел на дейността е подпомагане на учениците, произхождащи от етнически малцинства, да се изградят като пълноценни граждани с възможност да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация и ще бъде постигната чрез усвояване на знания и формиране на умения за работа с достъпни материали и инструменти и развитие на компетенции за използване на инструкции и образци, както и стремеж към предлагане на идеи. *Обхват: Дейността ще се изпълнява от училище: НУ „Васил Петлешков”. Ще бъдат сформирана 1 групи с 1 ръководител и общ брой деца 15 като 7 от тях са от ромски произход. С цел да се избегне сегрегация и дискриминация, възникнала при отделяне на децата от ромски произход от останалите ученици, обучението ще се провежда в мултикултурна среда, което е съобразено при групиране на учениците. Критерии за избор на ученици, включени към дейността, са проявени заложби и интерес към приложните изкуства. Работата по екипи, в мултикултурна среда ще спомогне за пълноценнтата социализация на деца и ученици от етническите малцинства. *Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. 1. Подготвителен етап - През подготвителния етап с продължителност 12 седмици ръководителят ще изготви разпределение по теми, които ще се представят в рамките на 64 учебни часа. Темите ще бъдат обвързани с изпълнение на дейностите, заложени в клуб „Сръчковци“. През този етап на изпълнение се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и/или услуги за нуждите на проекта, в частност - за възникналите нужди по дейността. 2. Изпълнение - В етапа на изпълнение с продължителност 32 седмици децата ще се запознаят с интересни идеи за украса, тематично ориентирана за различните празници и традиции,. Ще се запознаят с различни техники на рисуване, моделиране и работа с хартия, с което ще развият умения и компетенции като сръчност, творческа мисъл, работа в екип, стремеж към успех и самоутвърждаване. Към етапа на изпълнение се предвижда организиране посещение в старинната част на града. Дейността ще формира позитивно отношение към труда и разбирането, че той променя живота на хората. Към дейността се предвижда организиране на изложби за родители на участниците в клуба и за широката общественост, с цел засилване на ангажираността на родителите в образователния процес и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. 3. Заключителен етап - Към заключителния етап на дейността с продължителност 8 седмици ще се проведе мероприятие - посещение и включване на учениците в работа с глина в цеха в Брацигово. Дейността надгражда реализиране на схеми по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013г., схема „Да направим училището привлекателно за младите хора“ и „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“, използвайки добри практики от предходния програмен период. *Разходи за екип за изпълнение: 1594,32лв. *Наем на зала: Предвиден е наем на зала за представяне на заключителна изложба пред ученици, възпитаници на училището, и широка аудитория - 100 лв. * Предвидени дестинации и целите на пътуване: С цел засилване на интереса към посещение на извънкласните дейности се предвижда организиране на екскурзия - Посещение на Национална художествена галерия - гр. София. Цел - запознаване на децата с различни форми на изкуството - 1200лв. 5 048.22 0.00
"Спортът моя свят" - клуб за извънкласни занимания по спорт: *Цели на дейността: Дейността предвижда допълнителни часове с ученици от етническите малцинства, свързани с провеждане на спортни занимания. Целта на дейността е изграждане на умения и компетенции за работа в екип, способстващо за интеграцията на деца в мултикултурна среда. Спортът ще спомогне за изграждане на децата като личности, за сплотяване на учениците, работещи съвместно в мултикултурна среда, справяйки се заедно с трудностите, разчитайки един на друг. Спортът ни учи да сме дисциплинирани, културни, отговорни. Това повишава шансовете за успешна професионална и социална реализация. *Обхват: Дейността ще се изпълнява от двете училища: НУ „Васил Петлешков” и СОУ „Народни будители“ НУ „Васил Петлешков”: 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 20 ученика от I до IV клас, като от тях 10 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 52 учебни часа за целия период на проекта, като 12 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 32 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 8 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. СОУ „Народни будители“: 2 групи с 2-ма преподаватели. Ще бъдат обхванати 48 ученика от V до XII клас, като от тях 37 са от ромско малцинство. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 200 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 140 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 40 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. *Етапи на изпълнение: НУ „Васил Петлешков”: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 52 учебни часа за целия период на проекта, като 12 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 32 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 8 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. СОУ „Народни будители“: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Общият брой на учебните часове, предвидени в обхвата на дейността е 200 учебни часа за целия период на проекта, като 20 от тях са за подготовка на изпълнение на дейността, 140 учебни часа са за работа с деца и провеждане на между училищна спортна олимпиада и 40 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели, резултати и индикатори. Организацията и изпълнението на дейността залага на добри практики от предходния програмен период, изпълнявани по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2007 – 2013г., схема „Да направим училището привлекателно за младите хора“ и „Образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства“. За изпълнението на дейността ще се използва изцяло ремонтираният градски стадион „Христо Гюлеметов – Бонбона“ в град Брацигово, реализиран с европейски средства по програма за развитие на селските райони 2007-2013г. (ПРСР), съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони (ЕЗФРСР). 22 901.32 0.00
ТЕАТРАЛ - клуб по театрално изкуство: *Цели на дейността: Дейността предвижда допълнителни занимания с ученици от етническите малцинства, предоставяйки им възможност за себеизява посредством театралното изкуство. Изпълнението на дейността ще обхване ученици от СОУ „Народни будители“. Целта на дейността е да се ангажира вниманието на децата по интригуващ начин към българския език чрез заучаване на реплики и фрази при пресъздаване на приказки от българския и ромския фолклор. Подобряването на комуникационните умения ще увеличи възможността за социално-икономическа интеграция на маргинализираните общности и пълноценна социализация на ученици от етническите малцинства. *Обхват: Учениците са организирани в 1 група с 1 преподавател. Ще бъдат обхванати 12 ученици от V до ХІ клас, като 6 от тях са от ромско малцинство. Общият брой учебни часове, предвидени в обхвата на дейността, е 190 за целия период на проекта, като 36 от тях са за подготовка на програма за изпълнение на дейността, 130 учебни часа за работа с ученици и 24 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели и резултати. Етапи на изпълнение: Подготвителен етап–През подготвителния етап с продължителност 8 седмици /36 часа/ ръководителят ще организира учебния процес като подбере и разработи подходящи сценарии за поставяне на пиеси и представления. Организацията ще бъде съобразена с възможностите на учениците, техните желания и нужди и ще бъде насочена към развитие и съхранение на културните ценности на учениците. Темите ще бъдат обвързани с разширяване и задълбочаване на знанията за българския и ромски бит и култура, с празничния календар, с предания и легенди; Темите ще бъдат обвързани и с обогатяване на знания и опит и ще помогнат на учениците да разберат, че в една държава могат да съжителстват различни култури. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и услуги за нуждите на проекта. В подготвителния етап на дейността се предвижда закупуване на материали, консумативи и оборудване, които ще са необходими за организацията на образователния процес. Изпълнение–Периодът за изпълнение е с продължителност 32 седмици /130 часа/. Дейността ще бъде насочена и към подобряване на концентрацията, вниманието, работа с текст на български език, дикция и правоговора на учениците. Ползвайки текста на дадена творба, като ситуация, чрез игрови задачи, учениците участници в дейността ще бъдат въвеждани в основните принципи на социално поведение и комуникация за позитивни дейности за преодоляване на неравнопоставеност, посредством подобрена комуникация и работа в екип в мултикултурна среда. За нуждите на дейността и при възникване на необходимост ще се ползват услугите на професионални актьори и режисьор. Заключителен етап – Периодът на заключителния етап е 8 седмици /24 учебни часа/ с цел финализиране на дейността и отчитане на резултатите и индикатори. 11 527.70 0.00
МОЯТА КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ - клуб по приложни изкуства : *Цели на дейността: Дейността предвижда допълнителни занимания в мултикултурна среда с ученици от етническите малцинства от СОУ „Народни будители“, предоставяйки им възможност за себеизява чрез приложни изкуства. Основаната цел на дейността е подпомагане на учениците, произхождащи от етнически малцинства, да се изградят като пълноценни граждани с възможност да постигнат успешна професионална, социална и творческа реализация и ще бъде постигната чрез усвояване на знания и формиране на умения за работа с достъпни материали и инструменти и развитие на компетенции за използване на инструкции и образци, както и стремеж към предлагане на идеи. *Обхват: Учениците са организирани в 3 групи с 3-ма преподаватели. Ще бъдат обхванати 20 ученици от V до VІІІ клас, като 10 от тях са от ромско малцинство. *Етапи на изпълнение: Дейността ще стартира с началото на изпълнение на проекта. Предвижда се разделение на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Общият брой учебни часове, предвидени в обхвата на дейността, е 190 за целия период на проекта, като 30 от тях са за подготовка на програма за изпълнение на дейността, 130 учебни часа за работа с ученици и 30 учебни часа за финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели и резултати. Подготвителен етап – Този етап е с продължителност 8 седмици /30 учебни часа/, през който период ще се разработи програма и план за провеждане на занимания за изучаване, пресъздаване и представяне на фолклорното и културно наследство на българския, ромския и други етноси, формирали заедно националната българска култура такава, каквато я познаваме днес. С цел осигуряване на ефективност при разходване на средства, предоставени от Европейския съюз, се предвижда време за подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители за осигуряване на доставки и услуги за нуждите на проекта. Изпълнение – Продължителността на етапа на изпълнение е в рамките на 32 седмици /130 учебни часа/ в който етап са включени и ваканциите на учениците през съответния период. Изпълнението на дейността е насочено към изучаване на културното и фолклорно многообразие на етносите в българската култура за да създаде подходяща среда на толерантно отношение и взаимно опознаване на учениците от различни културни етноси. Към изпълнение на дейността се предвижда организиране на изложби и представления за различни празници с цел засилване на ангажираността на родителите към образователния процес, проявяване на способности и повишаване на мотивацията на учениците за посещение на учебните занятия. Заключителен етап – Периодът на заключителния етап е с продържителност 8 седмици /30 учебни часа/ с цел финализиране на дейността и отчитане на резултати и индикатори. 16 067.84 0.00
Кариерно ориентиране – възможности за образователна, професионална и личностна реализация.: В рамките на дейността се предвижда кариерно консултиране и професионално ориентиране на ученици от етническите малцинства. Дейността ще бъде изпълнена в рамките на Център за кариерно ориентиране в училищното образование – гр. Пазарджик, създаден по проект BG051PO001-4.3.02 „Система за кариерно ориентиране в училищното образование” и стартира своята дейност на 01.10.2012 г. Целта на дейността е децата в ранна възраст да имат досег до идеята за кариерно развитие, което ще способства за осъзнаване на образованието като необходимост за социална, професионална и творческа реализация. Дейността предвижда формиране, надграждане и усъвършенстване на различни умения и способности на учениците посредством обучения и консултиране за кариерно ориентиране. За целите на настоящата дейност центърът за кариерно ориентиране разполага с: печатни материали – Наръчник на кариерния консултант, каталожни брошури на професиите, флайери, дипляни; уеб-базирани ресурси – информационно-търсеща система за кариерно ориентиране и интерактивни упражнения; филми – 30 филма с теми от областта на кариерното ориентиране и др. Посочените информационни ресурси предоставят достъпна (съобразена с възрастовите особености на учениците), актуална и достоверна информация. Дейността е идеологическо продължение на реформата в професионалното образование и обучение за усъвършенстване на професионалните умения и усвояване на нови знания от ученици чрез разработване на система за кариерно ориентиране в системата на училищното образование и развитие на ученето през целия живот. В обхвата на дейността ще попаднат ученици от с учениците от I-IV клас за създаване на първите и най-ранни проекти форум ”Малък професионалист” - НУ ”Васил Петлешков” и учениците от V до XII клас - подготовка за преход към по-висока степен на образование/пазар на труда от СОУ "Народни будители", с цел ориентиране при продължаване в следващия етап на обучение. 800.00 0.00
Работа с родители от етнически малцинства, с цел превенция от възпрепятстване на децата от редовно посещение на учебни занятия.: Напускането на образователната система от ученици е не само социален, но и педагогически проблем. Причините за това са комплексни. Корените на това явление трябва да се търсят в семейната среда, в мотивацията на учениците за учебен труд, в слабия стремеж за личностна реализация ви др. В последно време бе намален броят на преждевременно напусналите образователната система ученици в училище, но има една друга категория ученици, които са застрашени от преждевременно напускане. Много ромски деца отпадат от училище преди да са завършили осми клас и да придобият основно образование: този проблем е сериозен в компактното население в община, като особено остро се проявява в с.Исперихово,. Дейността ще е изцяло насочена към работа с родители, за да се предотврати възпрепятстване на децата от редовно посещаване на учебни занятия. Ще бъдат обхванати лица, представители на малцинствените групи, които ще преминат обучение, за да възприемат важността от училищното образование. Целта на дейността е осъзнаване на образованието като ценност и предпоставка за успешен старт в живота. Ограмотяване на родителите е превенция срещу увеличаване броя на отпадналите от училище и напусналите образователната система деца. Предвижда се разделение на дейността на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап. Подготвителният етап на дейността е с продължителност 1 месец. През този период от време ще се идентифицират основни проблемни групи от ученици, чийто родители не са достатъчно ангажирани с учебния процес и/или възпрепятстват децата си от редовно посещение на учебните часове. Участие в този етап ще вземат всички партньори по проекта. През подготвителния етап се предвижда: - селекция на представителите на родителите от етническите малцинства, които ще бъдат включени в обучението; - разработване на теми и материали за провеждането на четирите семинара; примерни теми: 1. Биография и собствена история на семейството. Потенциал, възможности и силни страни – лектория и дискусия; 2. Компетентности и способности на семейството. Отговорността да си родител – лектория и дискусия; 3. Тренинг с родителите: „В обувките на моето дете”; 4. Ролята на семейството за приобщаване и активизиране на децата в образователния процес. Дисциплина – граници, отношение, защита – презентация и дискусия; 5. Родителите и училището – възможно партньорство – дискусия; 6. Изборът на училище и подготовка на детето за учебния ден. – лектория и дискусия; 7. Пубертет – предизвикателство за деца и родители – лектория; 8. Ранни бракове – последици – дискусия и лектория;. 9. Изработване на наръчник за родителя – информационна книжка и други. - съставяне на график за протичане на обученията и наем на помещения за избраните дати. - организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта. - организиране на кетъринг за кафе-паузите Изпълнението на дейността ще е с продължителност един месец за провеждане на четирите семинара. Родителите ще имат възможност да се запознаят с основите тематики на обученията, както и с напредъка на техните деца в образователния процес. На семинарите ще присъства и психологът по проекта, който ще насочи вниманието към установени проблеми при работата с учениците, които проблеми оказват негативно влияние върху процеса на социално - икономическа интеграция. Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатите цели с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока. Работата с родителите от етническите малцинства и превенцията от ранно отпадане от образователния процес ще създаде предпоставки за успешна социализация на децата от маргинализираните общности. Дейността включва основни стратегически цели, заложени в "Стратегия за образователна интеграция на деца и ученици" 2015 - 2020 и в Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж" 2014 - 2020. 4 680.00 0.00
Разясняване на ползите от образователната интеграция и преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход.: Комплексността на проблемите, свързани с интеграцията, изисква цялостен анализ на причините и факторите, възпрепятстващи равноправното включване на ромите в българското общество. Един от основните фактори е отрицателната обществена нагласа към процеса на интеграция. На практика без осъзнаване на ползите от социално-икономическата интеграция на ромите е невъзможно разработването на цялостна политика за интеграция, която да е в състояние да предложи адекватни решения на комплексните предизвикателства пред интеграцията. Реалистичните и жизнеспособни политики в областта на многообразието се основават във висока степен на информираност и анализ на статуквото и динамиката в развитието на общностите. Ето защо дейност, насочена към запознаване на обществото с ползите от интеграция на ромите е ключова за развиване на други дейности и политики в тази насока. Целта на дейността е посредством запознаване на широката общественост с ползите от образователна интеграция на маргинализираните групи и приемането на различното да се преодолеят негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Дейността ще започне в 9-я месец от стартирането на проекта, с цел изпълнението на проекта да е в напреднала фаза, за да се представят постигнатите до момента резултати, но и да се гарантира обществена подкрепа преди навлизане в окончателния етап на изпълнение на дейностите. Предвижда се разделение на дейността на подготвителен етап, изпълнение и заключителен етап, с обща продължителност 3 месеца. Подготвителният етап на дейността е с продължителност 1 месец. През този период от време ще се идентифицират основни проблеми при възприемането на интеграцията и причините за отрицателните обществени настроения. През подготвителния етап се предвижда: - селекция на представителите на родители без разлика от етническия произход, които ще бъдат включени в семинара; - разработване на теми и материали за запознаване на широката общественост с ползите от интеграцията и негативите от деинституционализация и сегрегация на деца от маргинализираните групи; Примерни теми клубове: 1. Между културно обучение, повишаване на информираността, сензитивност и умения за подкрепа, чрез общи творчески занимания на родителите: - „Моето дете” – изработване на книга за детето; - „Моето дете – моето съкровище” – изработване на кутия на качествата; 2. Решаване на конфликти между родители и деца: - дискусия „Отворени пространства” – всеки родител взима участие в обсъждането на поставен проблем; - подход „Домино” – създаване на екип от родители; 3. Толерантност и търпимост. Вечер на етническата толерантност, с участие на ученици; 4. Мултикултурни ценности – презентация; 5. Създаване на „Клуб на родителя” в училище и други. - съставяне на график за протичане на семинарите и наем на помещения за избраните дати; - организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта; - организиране на кетъринг за кафе-паузите. Продължителността на всеки семинар ще е един ден. Двата семинара ще се проведат в рамките на един календарен месец. Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатото с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока. 4 200.00 0.00
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност (включително чрез провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност).: Комплексността на проблемите, свързани с негативните нагласи, изисква цялостен анализ на причините и факторите, възпрепятстващи равноправното включване на различните етноси в българското общество. Един от основните фактори е негативната обществена нагласа към ромското малцинство. Поведението на по-образованите и издигнали се в йерархията роми ще рефлектира върху съществуващите негативни нагласи, стереотипи и предразсъдъци по отношение на цялата общност. Сега вече принос и отговорност за решаването или нерешаването на ромските проблеми ще имат и тези ромски представители. Интеграцията на ромите в значителна степен ще зависи от уменията, начина, мащаба на тяхното участие в решаването на проблемите на ромския етнос. Точно образованата част от ромите има шанс да промени стереотипите и негативните нагласи в обществото, защото в обществените нагласи всяко нещо оказва влияние по един индиректен начин. Ако се покаже хубавото в живота и културата на ромския етнос и той бъде представен и откъм добрата му страна това може да намали напрежението, недоверието и страховете от ромския етнос. Целта на дейността е посредством запознаване на широката общественост с ползите от образователна интеграция на маргинализираните групи и приемането на различното да се преодолеят негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. Дейността ще започне през 7-я месец от стартирането на проекта. Подготвителният етап на дейността е с продължителност 1 месеца. През този период от време ще се идентифицират основни проблеми за негативните обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. През подготвителния етап се предвижда: - селекция на представителите на родители без разлика от етническия произход, които ще бъдат включени в семинара; - разработване на теми и материали за запознаване на широката общественост с ползите от интеграцията и негативите от деинституционализация и сегрегация на деца от маргинализираните групи; - съставяне на график за протичане на семинарите и наем на помещения за избраните дати; - организиране на презентирането и разпределението на задълженията между членовете на екипа по проекта; - организиране на кетъринг за кафе-паузите. Продължителността на всеки семинар ще е един ден. Двата семинара ще се проведат в рамките на един календарен месец. Заключителния етап на дейността е с продължителност един месец, в който етап се предвижда финализиране на дейността и отчитане на постигнатото с цел устойчивост на резултатите и организиране на бъдеща работа в тази насока. 3 460.00 0.00
Осигуряване на психологическа подкрепа за нуждите на проекта: В деца и ученици, представители на малцинствените групи, при процес на десегрегация и попадане в мултикултурна среда на обучение, се пораждат специфични образователни потребности, свързани с тяхната социализация и възможност за гарантиран на равен достъп до качествено образование. Десегрегираните училища, ориентирани към изграждане на интеркултурно образование, включващи деца от различни етноси, които залагат на психологическа подкрепа, са най-ефективното средство за борба с дискриминационните отношения – те създават гостоприемна общност, изграждат толерантно общество и постигат образование за всички. Нещо повече – те осигуряват действено образование за мнозинството от децата и подобряват ефективността и в крайна сметка рентабилността на цялата образователна система. Целта на дейността е да се осигури психологическа подкрепа за учениците от етническите малцинства при процеса на социализация и икономическа интеграция, за да се постигне утвърждаване на интеркултурното образование. Изпълнението на дейността ще е с продължителност 12 месеца. Психологът ще е на разположение на децата от НУ „Васил Петлешков” и СОУ „Народни будители“ за обсъждане на проблеми и притеснения, възникнали по време на образователния процес. Той ще провежда и консултации с преподавателите при възникнали казуси при изпълнение на дейностите по проекта. Психологът ще участва при разработване на материалите за семинарите, които ще се проведат с родителите от етническите малцинства и/или с родители, търсещи или получили международна закрила, които възпрепятстват децата си от редовно посещаване на учебни занятия и родители без разлика от етническия им произход за разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието. 2 319.60 0.00
Информиране и публичност: С цел да се даде „видимост” на целите, обхвата и резултата от използване на ОП Наука и образование за интелигентен растеж, гарантирайки откритост и прозрачност при изпълнението на проекта са разработени дейности, които включват следните мерки: PR кампания: • Провеждане на пресконференция/презентация за оповестяване стартирането на проекта,с цел популяризацията му сред обществеността и осигуряване на широка публичност, ще бъдат поканени всички жители на Община Брацигово, членове на екипа, представители на МОН, представители на местните и централни медии и всички заинтересовани. • Провеждане на заключителна пресконференция/презентация за оповестяване края на проекта, постигнатите резултати и т.н., ще бъдат поканени всички жители на Община Брацигово, членове на екипа, изпълнители по проекта, представители на МОН, представители на местните и централни медии и всички заинтересовани. Пресконференциите трябва да бъдат отразени в местни и национални медии, както и в други електронни медии, относно стартирането и приключването на проекта, запознаване на населението на Община Брацигово с източниците на финансиране на проекта, основните цели и очаквани резултати. В рамките на тази дейност ще бъде избран изпълнител за изработване и монтаж на информационна табела на мястото на изпълнение на проекта. Информационната табела ще отговаря на всички изисквания, относими към материалите за публичност и визуализация и ще оповестява основни данни за проекта, както и безвъзмездния принос на ЕСФ за изпълнението му. Ще бъдат отпечатани и разпространение брошури с информация за проекта и приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Европейския социален фонд за изпълнението му. При необходимост ще бъдат организирани и други брифинги, изпращането на съобщения и даване на интервюта от Ръководителя на екипа и/или оторизирани/ упълномощени от Водещия партньор представители. Ще бъдат изготвени и брошури за разпространение на резултатите от проекта. 3 500.00 0.00
Организация и управление на проекта: За целите на дейност е сформиран екип, който ще бъде ангажиран с организация, управление и отчитане на проектните дейности. Основната цел е установяването на система за добро управление на проекта, както и междинни дейности за гарантиране на успешната му реализация и постигане на заложените цели. Сформираният екип за управление на проекта е високо квалифициран и подготвен за изпълнение на задачите. Екипът от експерти, които са подбрани, притежават опит в извършването на подобни дейности. Екипът ще е отговорен за отчитане на проекта в различните етапи от реализирането му. Ще поддържа и съхранява необходимата документация, съгласно изискванията на УО. Ще кореспондира с партньорите, заинтересованите лица и Управляващия орган по програмата. Предвижда се да следи за ефикасното и ефективното разходване на договорените средства и да контролира провеждането на процедури за избор на външен изпълнител за целите на проекта съгласно националното законодателство. Част от задълженията на екипа за управление на проекта включват изготвянето на междинни технически доклади и финансови отчети за напредъка по проекта и окончателен технически доклад и финансов отчет след приключване на дейностите по проекта. За качественото изпълнение на дейността ще се утвърдят вътрешни правила за работа на екипа за управление. С особено внимание ще се следи правилното попълване и поддържане на досието на проекта. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Дейността ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. 17 820.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.