Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Наука и образование за интелигентен растеж

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение отговаря на потребности да се компенсира ефектът от преждевременното напускане на училище на уязвими групи от община Видин и град Дунавци, като по този начин се намали тяхната социална изолация и бедността.

Целеви групи на проекта са лица, навършили 16 години от община Видин, основно от град Дунавци: без завършени класове от началния и/или прогимназиалния етап; неграмотни или слабо грамотни лица; лица, отпаднали от системата на образованието; безработни лица.

Основната цел на проектното предложение е да подкрепи уязвими групи от община Видин и град Дунавци за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда.

Очаквани резултати:

- 215 лица, идентифицирани за участие в проекта;
- Проведени 13 курса за ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование;
- 32 лица завършили начален етап от основното образование;
- 81 лица завършили основно образование;
- 14 лица валидирали резултати от неформалното обучение и информалното учене;
- 47 лица продължили в първи гимназиален етап на средно образование,  в професионално обучение и започнали /останали на работа в рамките на шест месеца след приключване участието си в дейностите по проекта.

Основни дейности:

- Реинтегриране в образователната система на лица, навършили 16 години, отпаднали от училище и/или без основно образование, чрез дейности за образователна медиация;
- Курсове за ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование за лица, навършили 16 години;
- Валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене чрез оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално обучение и информално учене, и изискванията за завършване на клас, етап или степен от основно образование;
- Подпомагане прехода от образование към реализация на пазара на труда.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ: Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от община Видин за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от екипа на партньора чрез неговите медиатори. Дейността включва следните поддейности: 1.1. Идентифициране на лица от целевите групи чрез: - Актуализиране на данните от предварителния анализ - При подготовката на проектното предложение кандидатът и партньорът осъществиха предварителен анализ за броя на лицата, които могат да бъдат привлечени в реализацията на проекта. При стартиране на проекта тази информация ще бъде актуализирана. Ще се търси и допълнителна информация, включително от нови източници. - Институционално идентифициране - базира се на постоянна комуникация и координация с основните институции - главно с ДБТ в община Видин. Изразява се в следното: + работни срещи между екипа за управление на проекта, партньорите, медиаторите и ДБТ; + съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането; - Неформално идентифициране - реализира се чрез: + работа на медиаторите на партньора; + осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институции; + ресурса на училището - използване като посредници при включване на целевата група на учениците; + посещения на медиаторите в съседните села на Дунавци и град Видин. - Скрийнинг на идентифицираните лица, който ще се реализира чрез + Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта; + Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3. 1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование чрез: - Индивидуално мотивиране - реализира се от медиатори на партньора непосредствено след идентифициране на лицата по метода "Управление на случай"; - Групово мотивиране - реализират се от медиаторите в сградата на кандидата и на други подходящи места; - Мотивационни срещи съвместно с ДБТ с търсещи работа лица за включването им в обучения; - Мотивационни срещи в град Видин и съседните на Дунавци села. 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен чрез: - Мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас и втори етап на гимназиално образование – 11-12 клас - Ще се реализира чрез: + работа на медиаторите с лицата: консултации и работа със семействата; + малки мотивационни кампании по време на обученията по Дейност 2; + кратки срещи. ЕТАПИ: 1.1. Идентифициране - 1 - 26 месец; 1.2. Мотивация за включване в курсове по ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати - 2-26 месец; 1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 3 - 26 месец. 13 011.00 2 320.00
2. „КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“ : ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование. Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейността ще се реализира на база разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и включва следните поддейности: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване: + Ще се проведат 3 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс; + Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 учебни часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете. 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование: + Ще се проведат 2 курса с по 15 участника за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. Ще участват 30 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване; + Ще се проведат 3 курса с по 15 нови участника за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. Новите лица- идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма; + Ще се проведат 2 курса с 15 нови участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 6 и 7-ми клас; ; + Ще се проведат 3 курса с 15 нови участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас; + Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 учебни часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете; НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е: - Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти; - Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни; - Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс по 2.1 и 2.2 да се води от по двама преподаватели. ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е е направено в т. 11.9. Организация и провеждане на курсове по дейност 2 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове: + Ще се проведат 8 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група. Ще бъдат формирани 2 групи Х 18 курсисти; + Ще се проведат 102 изпита за начален етап от основното образование за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда с 18 допуснати до изпит курсисти; + Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори. ЕТАПИ: 2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-26 месец; 2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 3-26 месец; 2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-26 месец; 253 829.00 30 475.00
3. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ": ЦЕЛ: Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността. ОПИСАНИЕ: Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности: 3.1. Заявяване: Тази поддейност ще се реализира в пряка връзка с реализацията на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Медиаторите на партньора ще насочват идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности по поддейност да подадат заявления към партньора с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите. 3.2. Организиране на изпитите: Организацията на изпитите ще се проведе от екипа на проекта и обучителите/оценителите на партньора в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2. 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба: Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица кандидатът ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити. Тестовете за тези лица ще се се разработят от обучителите на кандидата въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 10 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценителите на партньора ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети: български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас. За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите, ще се предоставят стипендии за успех. ЕТАПИ: 3.1. Заявяване - 5-26 месец; 3.2. Организиране на изпитите - 8-26 месец; 3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-26 месец. 2 010.00 0.00
4.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“ : ЦЕЛ: Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от община Видин и град Дунавци за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда. ОПИСАНИЕ: Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи. На практиката медиаторите на партньора ще продължат работата по мотивиране по Дейност 1.3 с лицата, придобили основно образование в рамките на операцията (успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране) и ще ги насочват да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап или втори етап на гимназиалното образование; към включване в професионално обучение или директно започване на работа. Дейността ще се реализира чрез: 4.1. Индивидуално и групово информиране: - екипът на партньора ще запознае целевата група с подходящи професии; как се придобива професия в училище или ЦПО; подходящи профили и специалности по отделни професии; каква е динамиката на пазара на труда и какво търсят работодателите; 4.2. Консултиране за участие на пазара на труда: - екипът на партньора ще консултира целевата група за: проблеми и трудности при избор на образование и професия; възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; ще проведат групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми; 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси; - екипът на партньора ще проведе с всички, придобили основно образование лица, персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест. Това ще помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни. Ще се предостави информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира. 4.4. Посредничество и проследяване: - екипът на партньора ще подпомогне лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; ще се осъществи връзка между проведеното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии; ще се организират и проведат посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.; - ще се използва интерактивно индивидуално консултиране, включващо: + проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално); + подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално; + консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово; + провеждане на пробно интервю за работа, придружено с анализ и корекции на поведението на участника - групово. ЕТАПИ: 4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-26 месец; 4.2. Консултиране - 5 - 26 месец; 4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5-26 месец; 4.4. Посредничество и проследяване - 5-26 месец. 1 893.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.