Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Към момента няма пълна картина на ресурсната обезпеч. и състоянието на ИКИ в сектор „Правосъдие“. Доколкото до момента са предприемани спорадични и частични усилия, проектът предвижда извърш. на първия цялостен и изчерпателен преглед (инвентаризация) чрез експертно обследване на място в използвания сграден фонд на структурите в сектора. Обобщените данни oт прегледа ще дадат пълна информ. за статуса на ИКИ, информационните с-ми и услуги и свързаните с тях процеси и ще послужат за оценка на необходимия капацитет и ресурси за обслужв. на наличните процеси, както и за сравнителна оценка относно желаното състояние в контекста на предвижданите реформи. Така ще се отговори и на потребността за осигур. на допълн. техника за дигитализация и централизация на информац, масиви с оглед въвежд. изискв. за е-правосъдие и е-управление. Необх. е и анализ на състоянието на регистрите в сектора. Следва да се анализират видовете регистри, вида информ., която се съхранява в тях, консистентността на информац., както и степента на семантична съвместимост и възможн. за свързване с др. регистри в контекста на КАО. Прегледът на регистъровата с-ма ще даде систематизирана информ. относно съществуващите регистри, необходимостта от създаване на нови и необходимостта от свързване между регистри с оглед по-лесен достъп и обмен на информ. Използваната методология за изпълнение на дейностите ще предоставя средства за интеграция на резултати с др. проекти в държав. администрация за получаване на обща визия на ИКТ инфраструктурата. Това ще допринесе и за  кохерентност на резултатите по отделните проекти и устойчивост в тяхното изпълн. чрез мултиплициран ефект. Прегледът и анализът на техническата обезпеченост в сектор „Правосъдие“ е предпоставка за изпълн. и на други мерки, предвидени в националните стратегически документи за въвеждане на е-правосъдие, като различни регистри, системи, портали. Разработването им ще доведе до устойчивост на резултатите и изграждане на модерна система на е-правосъдие.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Цялостен преглед (инвентаризация) и анализ на информационната и комуникационна инфраструктура (ИКИ), режими и услуги и свързаните с тях процеси, както и анализ на необходимостта от ресурсно обезпечаване и изготвяне на препоръки с оглед изпълнението на заложените стратегически цели за въвеждането на електронно управление и електронно правосъдие.: Прегледът (инвентаризация) ще се извърши чрез експертно обследване на място в използвания сграден фонд на структурите в сектор „Правосъдие“. В процеса на прегледа ще бъде събрана в структуриран вид подробна информация за ИКИ, информационните системи, услуги и свързаните с тях процеси, както следва: • Наличните технически помещения, в които са разположени ИКТ активи и тяхната обезпеченост по отношение на физическа сигурност, резервно и аварийно електрозахранване, климатизация, безопасност и пр. • Наличните ИКТ активи – компютри и периферия, сървъри, системи за съхранение на и архивиране на данни, комуникационно оборудване и пр. • Наличните информационни масиви – системен и приложен софтуер, информационни системи, бази данни и пр. • Наличния квалифициран персонал за опериране, управление и поддръжка на информационните ресурси. • Наличните договори за външни услуги за техническа поддръжка, комуникационна свързаност, разработка и/или внедряване на информационни системи и др. Данните от ИТ инвентаризацията ще бъдат въведени в структуриран вид в информационна система (ИС), разработена от изпълнителя при спазване на изискванията на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление, като гаранция за съвместимост със системите, разработвани от други бенефициенти. ИС ще притежава функционалности за последващо актуализиране на активите и добавяне на нови, както и за анализ на активите по отношение на състоянието им за бъдещ период от време. ИС ще има също така възможност за генериране на справки по различни критерии, свързани със структурираната информация, която ги описва. Необходимо е системата да притежава средства за анализ на активите по отношение на състоянието им за бъдещ период от време. Въз основа на прегледа ще бъде изготвен аналитичен доклад, който, освен актуалното състояние, ще включва и идентифициране на съществуващите рискове за инфраструктурата и информационните ресурси и оценка на бъдещи такива с оглед поетапното въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектора. Анализът ще включва и оценка на наличния и използван капацитет на инфраструктурата в сектор „Правосъдие“, оценка на необходимия човешки ресурс за поддръжка и развитие, осигуряването с адекватна техническа поддръжка на информационните ресурси, оценка на експлоатационните разходи за информационните ресурси, както и препоръки за необходимото ресурсно обезпечаване в съответствие с поетапното въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектора. 550 000.00 573 753.78
Извършване на цялостен преглед на регистъровата система, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", изготвяне на препоръки за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри. : Тази дейност включва две поддейности - цялостен преглед и анализ на регистъровата система в сектор "Правосъдие" (регистрите, поддържани в Министерство на правосъдието и второстепенните разпоредители с бюджетни кредити към министъра на правосъдието - т.е. в изпълнителна власт), от една страна, и от друга - в органите на съдебна власт – ВСС, съдилища и прокуратури. Регистрите в сектора са в голяма степен взаимосвързани, тъй като вписването или промяната на обстоятелства в регистър/и при изпълнителната власт е следствие от вписването или промяната на обстоятелства в регистър/и в съдебната власт (Като пример в тази посока може да се посочат: регистъра на съдебните решения (поддържан от съдебната власт) и регистъра по несъстоятелността и търговския регистър (поддържан от изпълнителната власт); както и обратното: регистъра на изтърпените наказания при ГДИН и регистъра на „Бюра съдимост“. Предвижда се прегледът да обхване: • видовете информация, съхранявана в регистрите, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/ в сектор "Правосъдие", тяхната консистентност и възможност за взаимодействие система-система; • степента на пригодност на регистрите, автоматизираните информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/, за предоставяне на съхраняваната в тях информация в машинно читаем вид; • степента на семантична съвместимост и възможност за свързване между регистрите на ниво Европейски съюз /имотен регистър, търговски регистър, регистър на съпружеските отношения, бюра съдимост, съдебни решения и др./; • обществените и вътрешни за сектора потребности за редизайн на съществуващи и/или създаване на нови регистри, автоматизирани информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/. На базата на извършения преглед на регистрите ще бъде изготвен аналитичен доклад, който ще съдържа оценка на тяхната технологична обезпеченост и степента им на свързаност. Анализът ще включва и преглед на ангажиментите, произтичащи от членството в ЕС във връзка с регистъровата взаимосвързаност. Аналитичният доклад ще съдържа препоръки за редизайн на съществуващите и създаване на нови регистри, свързаност между регистри, обслужващи ги автоматизирани информационни системи /АИС/ и бази данни /БД/,както и препоръки насочени към удовлетворяване на вътрешни и международни ангажименти и обществени потребности. Задължително е и отразяването на препоръки по отношение на предоставяне на информация от регистрите във връзка с инициативата „Отворени данни“. Препоръките биха могли да дадат посоката и конкретното съдържание на регистровата реформа по отношение на отпадане или обединяване на регистри, както и за необходимостта от нормативни промени. Резултатите от дейността ще послужат за формулиране на обхвата и целите на последващи проекти свързани с регистровата система в сектора, които са идентифицирани в пътните карти за е-управление и е-правосъдие. 200 000.00 143 400.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.