Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 946 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът доразвива Единния портал на електронното правосъдие, разработен по предходен проект, като цели да се унифицира и централизира информацията от интернет сайтовете на съдилищата в Република България, чрез актуализирани в съответствие с промените в нормативната база единни шаблони. Ще бъде извършена миграция на интернет страниците на съдилищата в Единния портал. В проекта ще се осигури необходимата централизирана информация за ефективно използване на поне една нова електронна услуга, а именно Подаване на заявление за издаване на заповед за изпълнение по реда на чл. 410 от ГПК. Проектното предложение съответства на заложените в Стратегията за въвеждане на електронно управление и електронно правосъдие в сектор „Правосъдие“ 2014 – 2020 г стратегически цели.
Целите и дейностите на проектното предложение са пряко насочени към Приоритет 4 „Добро управление и достъп до качествени обществени услуги“, който обхваща подприоритетите: Инвестиции в изграждане на институционален капацитет за добро управление, качествена и независима съдебна система и Достъп до качествени обществени услуги и ефективно прилагане на електронното управление с оглед на провеждането на реформи.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1: Прилагане на унифицирани модели и стандарти за съдържание, миграция на интернет страници на съдилищата към Единния портал за електронно правосъдие и неговото надграждане: Съществуващите към момента разнородни (както по дизайн, така и по функционалност и предлагани услуги) сайтове на различните съдилища възпрепятстват въвеждането на еднотипен подход към гражданите и предоставяните им услуги. Различията в структурите на сайтовете създават неудобство и затруднения за потребителите, което спомага за нарасналото недоверие на гражданите в качеството и прозрачността на съдебната система. В тази връзка от изключително значение за постигане на по-висока ангажираност, прозрачност и обществено доверие, е оптимизирането и унифицирането на работата на различните съдилища на територията на страната. Настоящата дейност се явява продължение на изграденият по Проект „Електронно правосъдие - проучване и изграждане на единна комуникационна и информационна инфраструктура и единен електронен портал на съдебната власт” - Единен портал за електронно правосъдие, който в настоящия си вид поддържа ограничен брой услуги и информация. Тя е насочена именно към преодоляване на тези обстоятелства като за целта ще бъде създадена единна система – портал, включващ в себе си порталите на всички съдилища (миграция на сайтовете на съдилищата към единния портал). Към момента има 182 сайта в съдебната система - 180 сайта на съдилища и 2 сайта на ВАС и ВКС. Чрез изпълнение на Дейност 1 съществуващите сайтове на съдилищата ще бъдат намалени от 180 на 1, който да обхваща информация за всички съдилища в страната и да притежава функционалностите и онлайн услугите, предоставяни към момента от всеки един по отделно. В този процес не са включени двата върховни съда (ВАС и ВКС), поради спецификата в тяхната работа и значението им за съдебната система като цяло. След приключване на дейностите по проекта порталите ще бъдат общо 3 – Единен портал за електронно правосъдие, порталите на ВАС и ВКС. Чрез използване на разработените в рамките на проект „Електронно правосъдие - проучване и изграждане на единна комуникационна и информационна инфраструктура и единен електронен портал на съдебната власт” единни шаблони, Единният портал за електронно правосъдие ще бъде доработен, така че към системата за управление на съдържанието ще бъдат включени всички съществуващи функционалности на сайтовете на съдилищата. Шаблоните ще бъдат доработени съгласно приетите унифицирани модели и стандарти, с което системата ще бъде значително надградена. Освен миграцията на сайтовете Единният портал за електронно правосъдие ще бъде надграден с внедряване на нова електронна услуга, насочена към всички лица, които подават заявления за издаване на заповед за изпълнение – адвокати, процесуални представители и заинтересовани страни - „Подаване на заявление за издаване на заповед за изпълнение по реда на чл. 410 от ГПК“, като тя ще бъде изцяло нова услуга и ще бъде приложима за използване от всички съдилища. Липсата към момента на подобна услуга в съществуващите сайтове на съдилищата допълнително затруднява гражданите чрез административно натоварване, изразяващо се в по-голямо време за извършване на услугата, утежняване работата на администрацията и забавяне на съдебното производство. Надграждането на функционалността на съществуващите информационни системи ще се разработи при спазване на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление, като в този смисъл ще се използват онлайн интерфейс за свободен публичен автоматизиран достъп до документите, съгласно всички изисквания на Директивата 2013/37/ЕС за повторна употреба на информацията в обществения сектор и актовете по нейното транспониране и др., подробно описани в т. 1 от Приложение 7 към Насоките. Порталът ще бъде в съответствие със съвременните интернет стандарти за достъпност, включително и чрез устройства с различен форм-фактор: десктоп компютри, лаптопи, таблети, мобилни телефони и др. 608 620.00 352 300.00
Дейност 2: Централизиране на информацията от Системата за управление на съдебните дела (САС) в Единния портал за електронно правосъдие : Изграждането на високо обществено доверие и повишаване на качеството на работа в съдебната система предполага стремеж към интеграция на всички съществуващи системи и регистри в един унифициран портал, който да бъде използван както от гражданите, така и от администрацията. В тази връзка и с цел постигане на съответствие на изискването за все по-голямо въвеждане на е-правосъдие, по настоящия проект се предвижда интегрирането на Единния портал за електронно правосъдие с изградената по ОПАК Система за управление на съдебните дела, използвана основно от съдебната администрация и локално инсталирана във всяко едно от съдилищата. В рамките на настоящата дейност се предвижда съществуващите към момента регистри и информация да бъдат прехвърлени изцяло към Единния портал за електронно правосъдие, след извършено уеднаквяване на интегрираните в отделните съдилища системи на САС (на базата на извършен в Етап III анализ на необходимостта от промени в софтуера на САС). Към момента има извършено прехвърляне от локално съществуващите САС на 21 от общо 182 съдилища към Единния портал за електронно правосъдие, което налага необходимостта от продължаване и прехвърляне на информацията от регистрите на останалите 161 локални САС. Централизирането на информацията ще осигури възможност за облекчаване на начина на достъп до информация от страна на гражданите и бизнеса, както и заинтересованите страни - адвокати и процесуални представители. Електронната папка на делото без заличени лични данни ще облекчи не само гореизброените, но и администрацията в органите на съдебната власт - деловодители, секретари и други. Съществуващите към момента функционалности на локалните САС ще бъдат прехвърлени в Единния портал за електронно правосъдие, като за целта ще бъде изграден самостоятелен модул на САС в рамките на портала. Този модул ще съдържа същите възможности и функционалности за търсене и достъп до информация, които към момента са интегрирани в различните съдилища, а именно: - Реализация на възможност за електронен обмен на данните между съдилищата; - Регистриране на събития от съществено значение за съдебната статистика в стандартизирана форма; - Внедряване на обновените функционалности на Системите за управление на съдебните дела. Създаден е централен уеб базиран интерфейс за публикуване на съдебните актове, интегриран със системата за електронно правосъдие. Осигурена е възможност за систематизирана и актуална информация за наличността, специалността и дейността на вещите лица, както и за проведените съдебни експертизи и за резултатите от тях. Софтуерът е интегриран със системите за управление на съдебните дела. Освен горепосоченото извършването на прехвърлянето на информацията от всички съдилища ще осигури по-добър достъп и лесно търсене от новия модул в Единния портал в архивите на всички съдилища, като цялата информация ще бъде налична и достъпна. При необходимост и с оглед увеличаването на натовареността на софтуера на САС (през него ще се осигурява достъп до регистрите на всички 182 съдилища, вкл. ВАС и ВКС, включващи информация за преписки, съдебни дела и др.) на база на предварително извършен анализ (Етап III) от дейността ще се направят промени по софтуера, които да спомогнат за неговата оперативност и да улеснят прехвърлянето, съхраняването, достъпа и сигурността на информацията. Това прехвърляне на съществуващите информационни системи и регистри на едно място, ще бъде реализирано при спазване на Предварителните условия за допустимост на проекти за е-управление - Приложение 7 към Насоките за кандидатстване по настоящата процедура. 98 930.00 97 650.03
Дейност 3: Осигуряване на информация и комуникация по проекта: Описание Целта на дейността е изпълнение на приложимите мерки за информация и комуникация по проекта и по-конкретно – запознаване на всички заинтересовани страни и широката общественост относно предвидените дейности и реализираните в рамките на проекта достижения. За ефективното изпълнение на заложените дейности е необходимо качественото им комуникиране с възможно най- широк кръг заинтересовани страни. Дейността ще се проведе в пълно съответствие с изискванията на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 и съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За популяризиране на проекта и информиране на обществеността за ползите от неговото изпълнение в рамките на дейността ще се: • Организира встъпителна конференция за оповестяване началото на проекта; • Изработи и достави 3 плаката размер А3 - за дветепресконференциии за сградата на ВСС; • Визуализирани и доставени 100 броя USBта, които ще бъдат предоставени на участниците в конференциите; • Организира заключителна конференция за оповестяване резултатите от изпълнението на проекта. 6 012.00 4 637.04

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.