Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 947 дървета
English

Програма: Добро управление

Район за планиране: Всички

Описание

С проекта ще бъдат разработени и внедрени:
- информационна система (ИС) за предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на е-управление и ИКТ; 
- публичен регистър на проектите и дейностите в областта на е-управление; 
- портал за достъп до ресурси за разработка на софтуерни системи за е-управление.
Проектът ще осигури технологичните средства за контрол върху стратегическото планиране, реализирането на проекти и дейности и разходването на бюджетните средства в областта на е-управление и ИКТ. Това ще доведе до по-ефикасно разходване на публичния ресурс и прозрачност и ефективност на бюджетния процес при ограничаване на инвестициите в ненужни/дублиращи се ресурси. ИС и регистъра ще позволят проследяване на реализацията на мерките и дейностите на административните органи в областта на е-управление и ИКТ. Те ще поддържат аналитични функционалности за целите на контрола по целесъобразност, осъществяван от председателя на ДАЕУ съгласно ЗЕУ. Информацията от тях ще бъде публикувана в отворен машинно-четим формат за пълна прозрачност на данните. Ще бъдат проведени обучения на експерти от ДАЕУ, които ще предоставят методическа подкрепа на административните органи, които вписват информация в системата и регистрите. Ще бъде изграден портал за достъп до ресурси за разработка на софтуерни системи за е-управление, чрез който ще се даде възможност за повторно използване на вече създадените компоненти и знание при разработването на нови софтуерни системи. Проектът е в съответствие с етап 1 от Пътната карта за изпълнение на Стратегията за развитие на електронното управление в Република България за периода 2016-2020 г. и включва следните проекти от ПК: 5.7 „Публични регистри за бюджетен и проектен контрол и информационни ресурси на е-управление“ и 5.27 „Портал за споделени ресурси за разработка на софтуерни системи за е-управление". Регистърът на информационните ресурси (от проект 5.7) ще се реализира в рамките на проект BG05SFOP001-1.001-0001.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Изграждане и внедряване на Информационна система за предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии в дейността на административните органи и техните администрации: В изпълнение на чл. 7г от ЗЕУ, в рамките на дейността ще се изгради, тества и внедри информационна система (ИС) за предварителен, текущ и последващ контрол по целесъобразност в областта на електронното управление и използването на информационните и комуникационните технологии в дейността на административните органи и техните администрации. ИС за предварителен, текущ и последващ контрол ще включва структурирана база данни (регистър), в която всеки административен орган ще попълва информация за: - тригодишните бюджетни прогнози; - проектобюджетите за следващата година; - утвърдените годишни бюджети и извършените промени по бюджетите си в тази област; - текущите и годишните отчети. Тази информация ще подпомогне председателя на ДАЕУ при осъществяването на контрола, предвиден в ЗЕУ. Тя ще включва разбивка по Единната бюджетна класификация, както и по общия терминологичен речник. ИС ще осигурява въвеждане и управление на информация в машинно-четим формат заедно със съответните метаданни. Достъпът до данните ще бъде свободен и безплатен. Предвижда се изграждането на служебен интерфейс за връзка на ИС с ИИСДА, като ще бъде осигурена функционалност за автоматична проверка на данни и засичане на информация. При разработването й, при необходимост ще бъде осигурена свързаността на системата и с други информационни системи на администрациите, включително съдържащи бюджетни данни. Ще бъде разработено ръководство за работа със системата, предназначено за администраторите на профили (служителите, определени от всеки административен орган по реда на чл. 7г, ал. 4 от ЗЕУ да подават информацията към системата по ред, установен в подзаконовата нормативна уредба). Ръководството ще бъде достъпно онлайн за администраторите на профили в системата. Контролът, осъществяван от председателя на ДАЕУ чрез системата, ще позволи да бъдат оптимизирани всички бюджетни разходи за е-управление и ИКТ, като: - ще се постигне по-добро стратегическо планиране на мерките и дейностите за е-управление и ИКТ по сектори и на ниво отделна администрация; - ще се предотврати неефикасното разходване на средства за софтуер и хардуер; - ще се осигури възможност за ефективно използване на информационните ресурси за целите на е-управлението. След реализацията на системата ще бъде проведено обучение за 10 експерти от ДАЕУ, които ще предоставят методическа подкрепа на административните органи, при въвеждането на информация в системата. 313 466.00 272 344.66
Дейност 2. Изграждане и внедряване на публичен електронен регистър на проектите и дейностите в областта на електронното управление и ИКТ в администрациите: В рамките на дейността ще бъде разработен, тестван и внедрен публичен електронен регистър на проектите и дейностите в областта на електронното управление и ИКТ в администрациите. Регистърът ще бъде уеб-базиран. Регистърът се разработва на основание чл. 7д от ЗЕУ. Той ще бъде публична електронна база данни и ще съдържа информация за всички проекти и дейности в областта на е-управление и ИКТ в администрациите. Основните ефекти от внедряването на регистъра ще бъдат: - Публичен достъп до всички проектни идеи в рамките на е-управление, както и техния статус, бюджет, индикативни дейности, утвърдени проекти, план и други; - Предотвратяване на повторна реализация на идентични проекти или на реализация на проекти, които не са съвместими с общата политика по е-управление. При разработването на регистъра, при необходимост ще бъде предвидена опция за свързаността му и с други информационни системи за управление и изпълнение на проекти от различни източници на финансиране, например ИСУН 2020, „ИСАК ONLINE – РЕГИСТЪР” и др. Данните от регистъра ще бъдат публикувани в отворен машинно-четим формат на Портала за отворени данни по реда на Закона за достъп до обществена информация. Регистърът на проекти и дейности ще позволи да бъдат следени и координирани на всички етапи проектите за е-управление и информационни и комуникационни технологии на администрациите, независимо от техния бенефициент и от източника им на финансиране (ЕСИФ, двустранна донорска програма, държавен бюджет и др.). Регистърът ще осигури съгласуваност и проследимост на проектите и дейностите в областта на е-управление и ИКТ в администрациите, финансирани от различни източници. Ще бъде разработено онлайн ръководство за работа с регистъра, предназначено за администраторите на профили в регистъра (служителите, определени от всеки административен орган по реда на чл. 7д, ал. 3 от ЗЕУ) да подават информацията към регистъра по ред, установен с приложимата подзаконова нормативна уредба. Ще има и функционалност за ръчно въвеждане и актуализация на данни. След реализацията на системата ще бъде проведено обучение за 10 експерти от ДАЕУ, които ще предоставят методическа подкрепа на административните органи, при въвеждането на информация в регистъра. 233 466.00 180 018.38
Дейност 3. Изграждане и внедряване на портал за достъп до ресурси за разработка на софтуерни системи за електронно управление: В рамките на дейността ще бъде изграден, тестван и внедрен портал със свободен и безплатен достъп до ресурси за разработка на софтуерни системи. Порталът (dev.egov.bg) ще разполага с удобна навигация, която ще бъде разделена на основни секции, достъпни и като поддомейни: • Общо описание на архитектурата на електронното управление и процесите по включване на нови софтуерни системи към “sandbox” инсталации на основни системи; • Публичен регистър на софтуерни системи, разработени в рамките на електронното управление и Списък на проектите, извлечен от регистъра на проектите и дейностите съгласно чл. 7д от Закона за електронното управление с връзки към документацията и изходния им код. • Документация на интерфейсите на регистрите и информационните системи в структуриран вид; • Публично хранилище със система за контрол на версиите на изходния код на всички проекти или части от проекти за разработка, надграждане или внедряване на информационни системи или електронни услуги; • административен панел. *Описанието на портала е приложено към формуляра за кандидатстване в допълнителен файл. Съгласно чл. 7в, т. 18 от ЗЕУ, председателят на ДЕАУ е отговорен за изграждането и поддържането на хранилище за изходен код и система за контрол на версиите. Хранилището ще бъде изградено като част от проекта, като за изходен код ще поддържа системата за контрол на версиите Git. Хранилището ще се ползва от различни организации, като всяка организация ще има неограничен брой „проектни хранилища“ и неограничен брой потребители. Хранилището ще бъде синхронизирано с платформата GitHub, и по-специално с официалния профил на Република България – https://github.com/governmentbg. За изграждането на хранилището ще се използват готови системи с отворен код, като например GitLab. При сключване на договор за разработване на софтуер по проект, всеки изпълнител ще получава достъп до компонентите на портала, като ще се поддържат профили на различни организации и различни потребители, принадлежащи към една организация. В профила на всеки изпълнител ще има пълен списък на изпълнените от него проекти, както и на приноса на негови служители и към материалите на портала, в т.ч. „репутацията“ им във форума за въпроси и отговори. Порталът ще включва и административен панел, който да бъде използван от представители на възложителя или други упълномощени лица. Потребителският интерфейс на всички компоненти на портала ще бъде достъпен на български и на английски език. Порталът ще бъде единната входна точка за всеки разработчик от фирмите-изпълнители на проекти и ще представлява както технологично улеснение на процесите на разработка, така и място за създаване на общност от разработчици, участващи в електронното управление. Той ще съдържа и всички приложими стандарти и изисквания към системите. Изпълнителите по договори за изграждане и надграждане на софтуер използват проектни хранилища за ежедневна работа. При изграждане и внедряване на нова система, частите от нея, касаещи интерфейси с други системи и предоставяне на услуги трябва да се регистрират в съответен формат в хранилища за бъдещо използване/преизползване. Публичното хранилище ще бъде инсталирано и внедрено в ДХЧО , поддържан от ДАЕУ. Ще бъде разработено ръководство за потребителите, които ще използват функционалностите на портала и публикуваната на него информация, което ще бъде представено и в резюме като кратка видео демонстрация. Ръководството и видео демонстрацията ще бъдат достъпни в самия портал. Потребителите на портала ще бъдат както официалните разработчици, така и технически специалисти и разработчици, които осъществяват граждански контрол по отношение на е-управление, както и други заинтересовани лица, които интегрират системите си със системите за е- управление в БГ. След реализацията на портала ще бъде проведено обучение за 10 експерти от ДАЕУ, които ще оказват методическа подкрепа на потребителите на портала. 99 918.00 85 571.55
Дейност 4. Информация и комуникация: Дейността ще осигури популяризиране на проектните дейности, цели и постигнати резултати. Ще бъдат организирани две публични медийни събития: - Встъпително публично информационно събитие за 50 участници за оповестяване на обхвата на проекта, дейностите и очакваните резултати; - Заключително публично информационно събитие за 50 участници за представяне на постигнатите резултати. Ще бъде изработен и публикуван и онлайн банер на сайтовете на популярни национални ежедневници/водещи информационни портали/информационни агенции. В рамките на два дни след сключване на договора за БФП, бенефициентът и партньорът ще публикуват на своите интернет страници подробна информация за проекта, включително на неговите цели и резултати. Във връзка с популяризиране на проекта и ролята на ЕСФ и Оперативна програма „Добро управление“, ще бъдат изработени рекламно-информационни материали – 20 бр. плакати и 2 рол-банера с конструкция и транспортна чанта. На видно за обществеността място в сградата на бенефициента и на партньора ще бъдат поставени плакати с информация за проекта и финансовата помощ от Европейския съюз. Рекламно-информационните материали ще бъдат брандирани съгласно изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.” 7 104.00 5 832.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.