Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 624 дървета
English

Програма: Местно развитие, намаляване на бедността и подобрено включване на уязвимите групи

Район за планиране: Всички

Описание

I. Потребност за удовлетворяване
В професионалната структура на безработните най-многобройната група продължава да е тази на лицата без квалификация и специалност-за м.06.22 за област Благоевград е 61,6% сред лицата до 29 г. За община Банско безработицата е с по-ниско ниво (5,78%), но остава проблема с безработните без квалификация. Сред идентифицираните проблеми на територията е високото ниво на  безработните без професионален стаж и квалификация.
Всичко това показва, че реинтегрирането на продължително безработните и без квалификация лица в заетост остава важна задача, като включването на този ресурс в местната икономика ще развие местната заетост и генерира добавена стойност.

II. Цели
 Активиране на неактивните безработни
 Стимулиране на заетостта и повишаване на конкурентоспособността на местните предприятия
 Обучения за безработни с цел да отговорят на изискванията на местните работодатели, за развитие на умения като презентационни умения, писане на CV и мотивационни писма, подобряване на дигиталните умения

III. Целева група
1. Основна целева група - безработни и неактивни лица, които са с адресна регистрация в община Банско:
- 3 лица, които ще бъдат назначени по СКД1
- 10 лица, които ще преминат обучения по СКД4
2. Вторична целева група:
- 3-ма служители на организацията, управляваща проекта
- други 3 лица, свързани с изпълнение на дейностите по проекта 

IV. Основни дейности
1. Управление на проекта, информиране и публичност
2. Подбор на лицата по СКД1
3. Наемане на безработни и осигуряване на заетост за период от 12 мес
4. Осигуряване на оборудване за новите работни места и обучения на наетите лица
5. Подбор на лицата по СКД4
6. Обучение за част от професия: курс 1-ИКТ умения
7. Обучение за ключови компетентности: курс 2-Предприемачество

V. Резултати за постигане
1. Създадени работни места-3 бр
2. Безработни лица, започнали работа-3
3. Проведени обучения-2 бр
4. Безработни лица, участвали в обучения-10
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Управление на проекта, информиране и публичност: А. В управлението и организацията на дейностите по проекта ще вземат участие 2 лица - ръководител и счетоводител. Този екип ще носи пълната отговорност за организацията, изпълнението, контролирането и отчитането на всички заложени дейности по проекта. Проекта ще се управлява и координира от Ръководител и ще се отчита от Счетоводител. Всеки от тях ще вземе активно участие в дейностите по проекта. Работата на екипа ще бъде осъществявана, посредством активна координация и непрекъсната комуникация. Екипа ще се събира и на срещите ще бъде изготвяна оценка на работата по проекта и отделните дейности. Екипността и координацията ще доведат до пълен контрол на проектните дейности и постигане на максимални резултати. Б. Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да се информира и да получи по-ясна представа, както за конкретния проект, така и за другите финансирани подобни проекти и дейности. Да се информира обществеността, че при реализирането на тези проекти се подобряват условията и ресурсите на пазара на труда в България и в частност – територията на Банско. Също така да се покаже, че чрез основните дейности по наемане на работа, обучения за професионална квалификация и ключови компетентности се спомага за повишаване на ефективността на работа и се повишава устойчивостта на заетост. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществят чрез: - информационни табели, които ще се поставят в офиса и работните помещения на Кандидата и Партньора– 2 бр.; - информационни материали, които ще съдържат информация за дейностите и целите на проекта, данни за броя участващите безработни лица, за проведените курсове за професионална квалификация и ключови компетентности – 100 бр; - информационни събития (в началото и при приключване) - 2 бр. - разработване на уеб-сайт за проекта, хостинг и поддръжка - 1 бр. 12 830.00 6 602.15
СКД 1 - Създаване на работни места: Дейността се състои от 2 поддейности: 1. Набиране на 3 лица от целевата група - безработни лица, отговарящи на определените изисквания, за включване в дейностите по проекта. Лицата трябва да са безработни и/или неактивни лица, които са с адресна регистрация в община Банско (желателно е да имат регистрация в Дирекция „Бюро по труда”) и да са заявили желание за включване в дейностите по проекта. 2. Създаване на 3 нови работни места и на тях ще се назначат подбраните лица от целевата група. Лицата ще бъдат назначени на следните длъжности: - 3341-3004 – Офис-мениджър - 1 лице. Лицето ще изпълнява следните основни задачи: • организира процесите по запознаването и информирането на клиентите с продуктите и услугите, които се предлагат; • Работи по подготовка и изпълнение на обучителните процеси и дейности; • Събира и подписва документи за целта на подбора и започването на обучение; • Взима участие в процеси по организиране на събития с цел продажба на предлаганите продукти • Работи със CRM, финансова и учебно-организационни системи. - 3119-3032 - Технолог, професионално обучение - 1 лице Лицето ще изпълнява следните основни задачи: • участва в създаването, коригирането, актуализирането и поддържането на учебни планове и програми; • обработва таблична и текстова информация, оформя учебните планове и програми; • помага в изработването на учебни програми за обучение. Следи за изпълнението на учебната програма и съдържанието на учебните планове и графици; • участва в планиране и организиране на обучения и събития. Съдейства при проучване на нови теми и курсове и съставянето на необходимите планове и програми за нови обучения; • Работи със CRM, финансова и учебно-организационни системи. - 3339-3021 - Организатор, продажби и реклама - 1 лице Лицето ще изпълнява следните основни задачи: • подобрява и организира процесите по запознаването и информирането на клиентите с продуктите и услугите, които се предлагат; • консултира клиенти, които имат интерес да започнат обучение. В това число провежда разговори по телефон, води онлайн имейл кореспонденция и провежда срещи на място в информационния център/приемна на Дружеството; • взима участие в процеси по организиране на събития с цел продажба на предлаганите обучителни продукти; • работи със CRM и организационни системи. За работно помещение, където ще се изпълняват наетите лица задълженията ще се ползва помещение предоставено от партньора. Партньора ще предостави и необходимите консумативи за нормално функциониране на офиса, както и неговата поддръжка. 75 600.00 35 071.64
СКД 1 - Съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки ще целят да подкрепят назначените лица да изпълняват качествено и ефективно своите трудови задължения и да могат да постигнат поставените им цели с отлични резултати: 1. Доставка на обзавеждане и оборудване - в оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността в офис и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето на работещите - всеки модул трябва да се регулират за всеки тип служител и в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото:  Ергономично офис-бюро- (регулиране на височина и движение на плота)- 3 бр  Ергономичен офис стол- (регулиране на подлакътници, облегалка за гръб и за глава, височина на седалката, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение, заемане на равновесно положение по време на работа, като се намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете)- 3 бр  Регулируеми поставки за лаптоп- (регулира височината така, че горната част на екрана трябва да е на линията точно под линията на нивото на очите на служителя. Също така се постигат и другите изисквания за безопасна работа и мониторът да е разположен на разстоянието на дължината на ръката и изравнен с тялото, да е разположен перпендикулярно на прозорците и/или под източниците на светлина и да е наклонен назад)- 3 бр  Маса за доп.оборудване- 2 бр  Офис шкаф- 2 бр Оборудването за служителите ще спомага за нормалното извършване на всички обслужващи дейности на Кандидата по предлагане, организиране, маркетиране и отчитане на различни видове обучения, както и за съставянето, печат и съхраняване на всички необходими документи. От важно значение за учебния процес е и своевременно въвеждане на графици, програми, справки и за електронна обработка и подаване на информация в уеб базирана система за проследяване на цялостния учебен процес:  Компютър лаптоп (мин. HDD/SSD 1 TB, Wi-Fi, мин. 17" FHD IPS)- 3 бр  Многофункционално цветно устройство (принтер/копир/скенер, мин 31 ppm, 512 MB, DADF, двустр.печат,100 lan, wireless, тъч дисплей)- 1 бр Закупеното оборудване ще се запази и използва за същото си предназначение и след приключване дейностите по проекта за срок не по-кратък от 5 години. За осъществяване на дейността на кандидата по провеждане на курсове, Кандидата за своя сметка(собствено финансиране) ще обзаведе учебната зала с 10 компютърни учебни места. 2. Обучение на новоназначените служители. В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с ИКТ и системи за управление. За да могат лицата да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат знания и умения за работа с компютърна техника и системи. За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от основни теоретични познания, така и от възможност да натрупат известен начален практически опит. Чрез придобитите знания и умения всички работещи ще могат качествено и бързо да изпълняват възложените им дейности и задължения по въвеждане и обработка на данни и информация с ИКТ. За постигането на тези цели и за ефективно изпълнение на задълженията си, служителите ще преминат 3 курса: - Дигитални умения - усвояване на високо ниво умения за работа с базов и специализиран стандартен софтуер и обработка на данни и документи; - Работа с графични продукти - усвояване на добро ниво на умения за работа с основните продукти за графична обработка и създаване на материали с графични изображения; - Работа със специализиран софтуер - усвояване на високо ниво на знания и умения за работа със специализираните платформи за провеждане, планиране и отчитане на цялостния процес по провеждане на обученията в академията. 27 389.00 31 034.80
СКД4 - Обучения за безработни лица: Обученията за безработни лица са с цел да отговорят на изискванията на местния бизнес за развитие на дигиталните и презентационни умения, предприемачество и познания по административни документи. В съвременната ера на информационните технологии, всички професии в една или друга степен се допират до работа с компютърна техника или компютъризирани оборудване и системи за управление. За да могат лицата да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да имат умения за работа с ИКТ. За усвояване на умения в областта на ИКТ, курсистите се нуждаят както от теоретични познания и от възможност за практически опит. Това ще позволи да добият увереност в областта на ИКТ. Чрез придобитите знания и умения всички работещи ще могат качествено да изпълняват възложените дейности по въвеждане и обработка на данни и информация с ИКТ. Друг важен елемент за успешната реализация на лицата е да имат познания по всички административни процедури и изисквания по стартиране, развитие и управление на бизнес процеси. За повишаване на конкурентноспособността и капацитета на местните предприятия е важно наеманите лица да притежават знания и умения по развитие на бизнес процесите, административни процедури, презентации, съставяне на документи. Целите на обученията са лицата да добият знания и умения за: I. Kурс 1:  Спазва збут при работа с ИКТ  Ориентиране, идентифициране и стартиране на приложни програмни продукти, съответстващи на спецификата на поставената задача  Въвеждане, редактиране и форматиране на данни в стандартни приложения за обработка на текст и данни при спазване на технологична последователност;  Разпечатване на документи на локален или мрежов принтер  Изпращане и получаване на документи чрез електронна поща, класифициране и съхраняване на документите. II. Курс 2:  основни дейности и стъпки по регистриране и стартиране на дейност  съставяне на презентации  основни документи - CV, писма, заповеди и др.  подбор, управление и развитие на персонала  ИКТ в помощ на бизнеса  нормативи, мерки и политики по опазване на околната среда, изменение на климата и ресурсната ефективност. За постигането на тези умения ще се проведат курсове като се използва помещение предоставено от партньора: I. Курс - за професионално обучение Дигитални умения: - Професия: 482030 - Оператор на компютър - Специалност: 4820301 - Текстообработване - квалификация по част от професия по 1 квалификационна степен - Хорариум часове: 180 уч.часа (36 уч.ч. - теория и 144 уч.ч. - практика) + 3 уч.часа изпити - Брой обучавани лица: 10 лица - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. II. Курс 2 - за ключови компетентности „Предприемачество”: - Хорариум часове: 90 уч.часа (30 уч.ч. - теория и 60 уч.ч. - практика) + 3 уч.часа изпити; - Брой обучавани лица: 10 лица; - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за проведено обучение. За курсовете ще се използва учебна зала, предоставена от партньора. Партньора ще подпомага обучаваните лица като предоставя менторска подкрепа и споделяне на опит в сферата на туризма, чрез пряко участие в провеждане на практиките. Извършените обучения ще са стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обученията, ще се осъществят по модулна система и акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 13 100.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.