Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Основните видови риба, чийто улов се развива на територията на българското черноморие, са: калкан, лефер, паламуд, попчета, рапан, сафрид, цаца, черна морска мида и черноморска барбуня. Съгласно Многогодишеннационаленстратегически план зааквакултуритев Република България(2014-2020), тъй като пазара на продукти от аквакултури все още не е добре структуриран и прозрачен, следва да се приложи интегриран подход при прилагане на мерките,свързани с предлагането на пазара. Целта на проекта е да се изпълнят дейности, свързани и с повишаването на експортния потенциал на продуктите:. Ще се стартира с провеждане на пазарно проучване, което задълбочено да анализира състоянието и потенциала на сектора. Паралелно ще се организира и преглед на добри практики в страни от ЕС и не само. За да стартира същинската промоционална кампания, ще бъдат идентифицирани и описани кулинарни рецепти и маршрути, както и ще бъдат създадени специализирани рекламни материали като флаери, брошури и карти. След това предстои вече активното промотиране като за целта ще бъдат разпространени рекламните материали, ще се участва в две избрани промотиращи събития, както и ще се направят пет онлайн публикации. Краят на кампанията ще завърши с еднодневно промо събитие организирано на територията на община Созопол. На него ще присъстват гостуващи делегации, които ще се включат и в организираната научна дискусия, част от събитието.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
провеждане на пазарно проучване: Основните видови риба, чийто улов се развива на територията на българското черноморие, са: калкан, лефер, паламуд, попчета, рапан, сафрид, цаца, черна морска мида и черноморска барбуня. Съгласно Многогодишеннационаленстратегически план зааквакултуритев Република България(2014-2020), тъй като пазара на продукти от аквакултури все още не е добре структуриран и прозрачен, следва да се приложи интегриран подход при прилагане на мерките,свързани с предлагането на пазара. Целесъобразно е да се подпомагат следните дейности, свързани и с повишаването на експортния потенциал на продуктите: • Насърчаването на производството на продукти от аквакултури, получени пометоди със слабо въздействие върху околната среда и биологична аквакултура; • Допринасяне за прозрачността на производството и на пазарите; провеждане на пазарни проучвания; • Допринасяне за проследимостта на продуктите на аквакултурата; • Провеждане на регионални, национални или транснационални рекламникампании за риба и други водни организми, както и на информационни кампании заповишаване на обществената осведоменост в сектора на рибарството и аквакултурата. За целта на проекта и промоционалната кампания ще се направи изследване и задълбочен анализ на състоянието на сектора и добрите практики в други Европейски държави. 1 500.00 0.00
изследване на добри практики: Средиземноморските страни са водещи на европейския пазар за рибни продукти. Според плана, Пазарното позициониране на производството от Българските, към настоящия момент не е на конкурентно равнище с производителите от ЕС-27 и региона на Балканите.. Особеността на европейския пазар се състои във факта, че структурата на търсенето на продуктите не е хомогенна, като само на Испания, Франция и Италия се дължат 62% от разходите за потребление на продукти от риболов и аквакултура. С добавянето на Германия, Великобритания и Португалия, стойностите надхвърлят 85% или едва шест страни членки формират значимата част от потреблението на продуктите на подсектора. Съгласно публикуваното изследване на DGMARE „Факти и цифри на ОПОР 2012“, по регионален признак, най-високите нива на консумация се наблюдават в южноевропейските страни и Прибалтика. Тези страни предлагат отлична база за изследване на добри практики относно разработване на стратегии и реализиране на дейности за търсене на нови пазари и подобряване на условията за пускане на пазара на продукти от риболов и аквакултури, за пазарни ниши, за коопериране и други форми на сдружаване за съвместно позициониране и реализиране на продукцията. В допълнение, ще се потърсят и добри практики в часта на маркетинга и дистрибуцията. Не е тайна, че все още маркетинговата инфраструктура в страната не е добре развита. България е сред малкото страни-членки на ЕС, където все още няма единна национална рибна борса, макар че средства за това да са били предвидени и администрацията бе заложила планове за структуриране на пазара. Не са изградени и планираните за реализация регионални и местни рибни тържища и пунктове за изкупуване на риба. Съществува остра необходимост от създаване на съвременна организация на пазара на риба и рибни продукти, което несъмнено ще се отрази позитивно и върху организацията на производството, и върху контрола и отчетността на произведената продукция, респективно върху пълнотата на статистиката. Друга съществуваща нужда е организиране и създаване на обекти за продажба на едро и мрежа за разпространение на риба и рибни продукти, включително специализирани борси и пунктове за изкупуване на риба В някои планински и селски региони разпространението на последните практически отсъства, поради което консумацията на риба в тези региони е значително по-ниска от средната. Маркетингът на основните култивирани видове се осъществява най-вече във веригите супермаркети, специализираните рибни магазини и заведенията за обществено хранене. Поради липса на споменатите по-горе пазарни структури, продажните цени на продукцията остават все още сравнително ниски. Изключително важни за изследване и изучаване с цел адаптиране в страната ни са организации на производителите и между браншови организации, включително на международно ниво. Това би улеснило колективното управление и/или инициативите за саморегулиране между производители, преработватели и търговци в сътрудничество със сдруженията на потребителите и неправителствените организации, за да прилагат и контролират изискванията и разпоредбите за качество и етикетиране. 1 500.00 0.00
изготвяне на кулинарни рецепти и маршрути: В нашата страна, като цяло, има сравнително по-ниско ниво на консумация на риба. Причините за това са няколко: • икономическата криза при прехода към пазарна икономика; • липсата на традиции да се консумира риба; • сезонния характер на производството и риболова, обусловен от специфичните климатични условия в страната; • липсата на добре организирана инфраструктура на пазара за риба и рибни продукти и; • недостатъчно ефективна реклама; • високите цени на продуктите. Една от дейностите ни е насочена към промяна на тази тенденция. Като част от промоционалната кампания ще бъдат събрани и описани различни готварски рецепти. Те ще включват традиционно приготвяне на риба, както и модерни рецепти. Ще се даде възможност на представителите на целевата група да предоставят своите предложения. В същото време, различни известни кулинарни експерти и блогъри ще бъдат въвлечени в промоциране на ястия и рецепти за приготвяне на различни видове черноморски риби. Това ще спомогне за развиване на партньорска мрежа, за увеличаване на познанията, производството и консумацията на тези риби, извън традиционния период за това. Дейността е насочена и към създаване на автентично съдържание по темата, идентифициране на места за промотиране и консумация, както и съставяне на кулинарни маршрути. 3 200.00 0.00
изготване на визуален проект на рекламните материали: Тази дейност включва цялата криейтив част по визуалната страна на проекта 4 630.00 0.00
редакция и предпечатна подготовка: Тази дейност включва процесът на проектиране на печатните материали с програми за страниране, илюстрации и обработка на изображения 2 000.00 0.00
отпечатване на рекламни материали: Дейността включва отпечатване на 3000 бр. флаери, 3000 бр. рецептурни брошури и 5000 бр. карти на интересните места за производство и консумация, маршрути Печат разбивка: 1. Флаери 3000 бр. , обща цена 2370 лв., 0,79 лв. за брой 2. Рецептурни брошури 3000 бр., цена 1500 лв., 0,5 лв. за брой 3. Карти на интересните места за производство и консумация с маршрути и описание 5000 бр., цена 7500 лв., 1,5 лв. за брой 11 370.00 0.00
организиране на промо събитие в Созопол: Като част от промоционалната кампания ще бъдат ангажирани с участие и статии няколко кулинарни блогъра, както и местни ресторантьори, винопроизводители и готвачи. Нагледно ще бъдат демонстрирани различни рецепти за приготвяне на черноморски риби. Също така ще има презентации за комбинирането на тези храни с различни видове питиета- вино, бира и т.н. Това ще се случи на територията на община Созопол като за целта ще се организира еднодневно дефиле на българската черноморска риба. Ще има организирани безплатни щандове за презентация и продажба, както и съпътстваща шоу и научна програма. Ще бъдат поканени и гост- делегации от различни държави, които да презентират свои добри практики с цел обмяна на опит и създаване на партньорски мрежи. На тематична научна среща, ще се обсъди Засилване на връзката между наука, производство и пазар, както и възможността за изграждането на единен бранд на черноморските риби и аквакултури. 27 000.00 0.00
8. Разпространение и участие в различни национални и международни събития: Дейността е насочена към разпространение на подготвените и отпечатани промоционални и рекламни материали. Това ще бъде извършено из цяла България в подходящи локации и чрез местни партньори като общински администрации, камари, сдружения и т.н. В местна дигитална медия ще бъдат създадени и поддържани специализирани теми. Там ще бъдат публикувани статии с уникално съдържание, чиято цел е насърчаване на производството и консумацията на черноморски риби. Като част от промоционалната кампания ще бъдат ангажирани с участие и статии няколко кулинарни блогъра, както и местни ресторантьори, винопроизводители и готвачи. Нагледно ще бъдат демонстрирани различни рецепти за приготвяне на черноморски риби. Също така ще има презентации за комбинирането на тези храни с различни видове питиета- вино, бира и т.н. Материали ще бъдат разпространени и по времето на различни местни събития, дегустации и панаири, насочени към гурме туризъм, храни, вино и пиво. 6 000.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.