Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Програма за морско дело и рибарство

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение попада в обхвата на критерий 1 „Дейности за развитие на нови пазари” в сектор Рибарство и е насочено към Сектор "Търсене на нови пазари". Рибарството е традиционен сектор за нашата страна в годините назад той е давал алтернатива и е осигурявал заетост на множество кадри. Сектор Рибарство е важна част от икономиката на страната, като този сектор обхваща дейностите свързани с производство, преработка и маркетинг на продукти от риболов и аквакултура. Българското рибопроизводство се отличава с високо качество на произвежданата продукция, което позволява тя да бъде предлагана на външни пазари. 
С изпълнението на проекта ще се извърши пазарно проучване с цел откриването на нови пазарни ниши за разширяване пласмента на продуктите от риболов и аквакултура произвеждани от български производители. Проучването ще бъде предмет на задълбочено изследване, като в продължение на 5 месеца експертите ще събират и обобщават информация. По този начин ще се създаде работещ механизъм, даващ възможност да се търсят пазарни позиции за българските производители на риба и рибни продукти, както на българския, така и на чуждестранния пазар. За целта ще бъдат организирани посещения в страни членки на ЕС и трети страни с цел проучване на пазара, за които са предвидни разходи за командировки.
В допълнение ще бъдат проведени търговски консултации и други услуги, насочени към търговците на едро и дребно в сектора.
Чрез своя дългогодишен опит в работата по проблемите на малките и средни предприятия БАМСП се е доказала като организация, притежаваща финансов и технически капацитет. Асоциацията разполага с квалифициран екип от експерти, с богат опит, които ще гарантират изпълнението на дейностите по проекта и постигането на резултати, насочени към трайно подпомагане на производителите от сектор "Рибарство" в България.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучване на пазари и откриване на нови пазарни ниши за разширяване пласмента на продуктите от риболов и аквакултура: Дейността е свързана с провеждането на проучване на пазари и откриване на нови пазарни ниши за разширяване пласмента на продуктите от риболов и аквакултура с цел да бъдат идентифицирани всички възможности за развитие и навлизането на нови пазари от страна на родните търговски на едро и дребно на риба и рибни продукти. Проучването ще бъде извършено от външен изпълнител, който трябва да бъде организация с доказан опит при провеждането на подобен тип услуги. По време на изпълнението на дейността основно ще бъде заложено на търсене на нови иновативни подходи при разработването на стратегията за навлизането на нови пазари. Основно ще бъде поставен акцент на обема на пазара, динамиката на неговото развитие, нивото на цените, конкурентната среда, перспективите за търговците, произвеждащи и търгуващи с риба и рибни продукти, общите условия на пазара и възможностите за откриване на нови пазарни ниши за разширяване пласмента на продуктите от риболов и аквакултура. Проучването на пазара в равна степен е необходим както за лицата, произвеждащи и търгуващи с риба и рибни продукти, които искат да задържат позициите си и да се развиват, така и за тези, които сега навлизат в пазара. Пазарът, това е реална или виртуална плоскост, в която става парично-стоков обмен между субектите на пазара. Понятието за пазара е толкова многостранно и всеобхватно и чрез пручването, което ще бъде направено ще се дадат точни и ясни насоки за навлизането на международни, национални, регионални нови пазари на българските търговци от сектор "Рибарство". 27 700.00 27 700.00
Провеждане на 300 броя търговски консултации, насочени към търговците на едро и дребно: Търговските консултации са важна част от настоящия проект и чрез тях ще се събере необходимата информация за проблемите и предизвикателствата на физическите и юридическите лица, осъществяващи дейност в сектор Рибарство. С идентифициране на проблемите и трудностите пред сектора ще се търсят решения за тяхното решаване. Търговските консултации ще предостовят максимална и изчерпателна информация на всеки един от участниците, осъществяващ дейността си в сектор Рибарство. Консултациите ще бъдат основно насочени към подпомагане на търговци със стопанства в областта на аквакултурата, рибари, преработватели на риба и рибни продукти да разширят своите пазари, да налвлязат на нови пазари, също така и дейности свързани с подобряване на условията за пускане на пазара на продукти от риболов и аквакултури. С цел по-голямо улеснение в процеса на провеждане на търговските консултации ще бъде избрана фирма изпълнител, разполаща с квалифициран екип експерти, които да бъдат ангажирани с изпълнението на дейността и да проведат посещения на място на основните групи, към които е насочен проекта - търговци със стопанства в областта на аквакултурата, рибари, преработватели на риба и рибни продукти. със статирането на дейността, фирмата ще има за задача да идентифицира всички представители на сектор рибарство. Експертите ще трябва да обхванат 300 броя представители на сектор Рибарство, както следва : рибари, предприемачи със стопанства в областта на аквакултурата, преработватели на риба и рибни продукти. Времето, за което ще бъде изпълнена дейността ще бъде 8 месеца. 25 500.00 0.00
Организиране на 7 броя посещения с цел проучване на пазара в страни членки на ЕС и трети страни: От голяма важност е да се направи обективно проучване на чуждестранните пазари в рамките на целия Европейски съюз и на трети страни с цел популяризиране, промотирате и предлагате продуктите от аквакултури, произведени в България. За да се развива сектор Рибарство трябва да се търсят възможности за продажба на българската продукция на чужди пазари, както в страни членки на Европейския съюз, така и извън него. Всеки чуждестранен пазар е различен и поради тази причина трябва да се направи сериозно и задълбочено проучване на всички възможности български компании да изнасят продукция от аквакултури. Поради тази причина експертите по проекта ще осъществят задълбочено проучване на пазарите във седем броя страни членки на Европейския съюз и стрети страни. Предвидено е да бъдат посетени следните страни в ЕС: - Германия, Унгария, Австрия, Белгия и Испания. Третите страни, които ще бъдат посетени са Русия и Турция. С оглед на предвиденото за изпълнение проучване на пазари и откриване на нови пазарни ниши за разширяване пласмента на продуктите от риболов и аквакултура, кандидатът може да промени някои от гореизброените страни взависимост от представените от фирмата изпълнител данни. Предвид изложеното, дейността е предвидена да започне да се изпълнява непосредствено след изпълнението на Дейност "Проучване на пазари и откриване на нови пазарни ниши за разширяване пласмента на продуктите от риболов и аквакултура". По време на посещенията във всяка отделна страна ще бъдат провеждани срещи с производители и техни представители с цел представяне на възможностите за реализация на българска продукция на чужди пазари и най-вече насърчаването сътрудничеството и въвеждане на добри бизнес практики и иновативни решения в сектор Рибарство. В дейността са включени разходи за командировки в чужбина, както и за избор на изпълнител, който да организира отделните пътувания. 67 100.00 44 484.00
Визуализация на проекта: Дейността е свързана с популяризиране на проекта (планираните дейности, цели и резултати) и получената финансова подкрепа от Програма за морско дело и рибарство 2014-2020 г., финансирана от Европейския фонд за морско дело и рибарство. С изпълнението на дейността ще се гарантира прозрачност на целия процес на изпълняваните дейности. Кандидатът ще информира широката общественост за финансовото подпомагане, което е отпуснато от фонда. Проектът ще бъде съпроводен от редица дейности, които ще представят и популяризират изпълнението и постигнатите резултати. Бенефициентът ще информира обществеността за получената от Европейския фонд за морско дело и рибарство подкрепа като използва различни мерки за информация и публичност. За изпълнението на дейността ще бъде изработена една информационна табела, която ще бъдат поставена в офиса на организацията. Освен табелата, по проекта ще бъдат изработени 1000 броя рекламни брошури, 1000 броя флаери, 1000 броя плаката. В бюджета на проекта са предвидени финансови средства за закупуване на описаните материали за визуализация. 2 100.00 2 100.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.