Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Чрез настоящият проект ще се предоставя топъл обяд на живеещи в бедност лица от община Гурково, чрез подпомагането им с храни, с оглед преодоляване на основно материално лишение . Общината разполага със съвременно обзаведена кухня на Домашен социален патронаж - Гурково.  ДСП се намира в сградата на бивша детска ясла, преустроена и модерно оборудвана за Дом за стари хора. Намира се на ул. "Патриарх Евтимий" № 5  в гр. Гурково.  В сградата има обособени кътове за хранене. Домашният социален патронаж е социална  услуга , която е с над 30 годишен опит в приготвянето на богата и питателна храна за възрастни , болни и самотни хора, които не могат сами да си я приготвят. За нуждите на ДСП - Гурково  е закупен нов автомобил през 2015 г. , за доставка на приготвената храна по домовете на потребителите. Храна се приготвя за потребители от гр. Гурково, с. Паничерево и с. Конаре и се доставя по домовете им в работните дни от седмицата срещу заплащане на такса,  утвърдена от Общински съвет - Гурково.
В настоящият проект общо 200 лица до 31.12.2017 г. и от 01.01.2018 г. 300 лица от община Гурково общо 40 месеца ще получават безплатно топъл обяд в работните дни от седмицата, като  по този начин ще се подобри качеството им живот  и ще им бъде осигурена  помощ и подкрепа.
Към проекта са предвидени и съпътстващи мерки  - възможности за ползване на други социални и административни услуги, а също така и други форми на подкрепа - индивидуално и групово консултиране във връзка с техни проблеми, възникнали по време на действие на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи. : Целевите групи по проекта ще бъдат определени съгласно допустимите за кандидатстване по проекта лица: 1. Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 2. Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от дирекция „Социално подпомагане” - 3. Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии -за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 4. Лица от уязвими групи –граждани на трети страни, по смисъла на §1, т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците - За всяко от тези лица, подали заявление за участие в проекта, ще бъде направена преценка от служители на Дирекция "Социално подпомагане" - Гурково за това дали отговаря на допустимите целеви групи. Информацията ще бъде предоставяна и давана чрез предварително изготвени поименни списъци на всички лица, подали заявление за участие в проекта в деловодството на Община Гурково през периода на прием на заявления за участие. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти - Трапезария 1: Община Гурково предстои да обяви обществена поръчка за избиране на доставчик на хранителни продукти за детските градини, ученическия стол и за домашен социален патронаж. В условията на обществената поръчка по ЗОП ще бъде включена и клауза за доставка на хранителни продукти за проект"Осигуряване на топъл обяд в община Гурково".Закупените хранителни продукти ще бъдат в количества за приготвяне на обяд за 35 потребители през месеците на изпълнението на проекта както следва : за периода 01.09.2016г. до 30.04.2017г. - 8 месеца - 166 работни дни *35 потребители *2,30 храноден =13 363,00лв. за периода 01.05.2017г. до 30.06.2017г. - 2 месеца - 42 работни дни *35 потребители * 2,50 единица продукт - топъл обяд = 3 675,00лв. Общо за храна за Трапезария 1 - 17 038,00лв. В изготвената техническа спецификация са дадени основните изисквания, на които трябва да отговарят хранителните продукти, предмет на доставката : 1. Нормативни документи, които следва да се спазват: а) изискванията на Закона за храните, Закона за ветеринарномедицинската дейност и задължително да са придружени от търговски документ, съдържащ информация за качество, произход, годност и др. или друг изискуем от законодателството на страната документ към датата на доставката; б) Наредба №5 от 25.05.2006 г. за хигиената на храните; в) Наредба № 16 от 28.05.2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци; г) Наредба № 21 от 15.10.2002 г. за специфичните критерии и изисквания за чистота на добавките, предназначени за влагане в храни; д) Наредба № 31 от 29.07.2004 г. за максимално допустимите количества замърсители в храните; е)Наредба № 1 от 09.01.2008 г. за изискванията за търговия с яйца за консумация; ж)Наредба №32/23.03.2006 год. за окачествяване, съхраняване и предлагане на пазара на месо и черен дроб от домашни птици; з)Наредба за изискванията към напитките от плодове (приета с ПМС №219/2002г.); и)Наредба за изискванията към захарите, предназначени за консумация от човека (приета с ПМС №196/2002 г.); й)Наредба за изискванията към плодовите конфитюри, желета, мармалади, желе-мармалади и подсладено пюре от кестени (приета с ПМС № 45/2003 г.); к)стандартите на ЕС, респективно Регл. (ЕО) №178/2002 и Регл. (ЕО) № 852/ 2004 л) всички нормативни актове и разпоредби, гарантиращи качеството и годността на хранителните продукти предмет на поръчката; 2. Поставени са изисквания доставката на хранителните продукти да е придружена със сертификат за произход и качество, експертен лист или друг аналогичен документ и да се извършва при спазване на нормативно определените санитарно-хигиенни изисквания. 3.Изисквания за опаковане на храните. 1. Опаковките на храните не трябва да създават възможности за замърсяването им или за преминаването в тях на чужди и опасни за здравето на потребителя вещества. 2. Опаковките на предварително пакетираните храни трябва да са изпълнени така, че да не позволяват промяна на храната. 3. При установяване на нарушение на целостта на опаковката, хранителните стоки не се приемат. 4.Етикетирането трябва да е извършено съгласно чл. 4, т.1а от Наредба за изискванията за етикетирането и представянето на храните, а на етикета трябва да е обозначено съдържанието, посочено в чл. 6, ал.1 от същата наредба. 4.Транспортиране на хранителните продукти за сметка на изпълнителя да се извършва съгласно изискванията на Закона за храните и Закона за ветеринарномедицинската дейност за транспортни средства за превозване на суровини и храни от животински и неживотински характер. Доставките да се извършват със специализирани транспортни средства, които притежават Удостоверение за регистрация на транспортно средство, издадено от съответния компетентен орган – за превоз на хранителни продукти от животински и неживотински произход. Обяда ще включва супа, основно ястие, хляб, при възможност ще се осигурява и десерт. 9 951.71 3 657.50
Закупуване на хранителни продукти - Трапезария 2: Община Гурково разкрива Трапезария 2 на база избран изпълнител по реда на ЗОП, като храната ще се предоставя в 4 – ри пункта. Храната ще се доставя от фирма – доставчик, чрез кетъринг, в работните дни от седмицата и се предава на отговорниците на пунктовете срещу подпис и приемателно – предавателен протокол. Отговорниците раздават храната на потребителите по списък, лично срещу подпис или на упълномощено от потребителя лице. Ще се предоставя топъл обяд в Трапезария 2 от 01.07.2017г. на 200 лица в 125 работни дни. за периода 01.07.2017г. до 31.12.2017г. - 6 месеца - 125 работни дни *200 потребители * 2,50 единица продукт - топъл обяд = 62 500,00 лв. и от 01.01.2018г. до 31.12.2019г. за 300 потребители за 504 работни дни* 2,50 единица продукт - топъл обяд =378000 лв. 438 827.50 33 075.00
Осигуряване на топъл обяд: Община Гурково ще извършва дейността самостоятелно в обект "Хранителен блок с дейност кетъринг при дом за стари хора", където се помещава ДСП - Гурково, който е общинска собственост и притежава удостоверение по чл.12 от Закона на храните. Кухнята на Домашен социален патронаж - Гурково разполага с една професионална печка с една фурна, 1 конвектомат, 4 котлона на директно газоподаване, с три складови помещения за хранителни продукти , 4 фризера и 4 хладилника, ел.уреди за белене на картофи, миксери и др. За реализацията на услугата е закупен през 2015 г. лекотоварен автомобил. Чрез ДСП се предоставят социални услуги в общността на територията на три населени места от община Гурково – гр. Гурково, с.Паничерево и с. Конаре, с общ капацитет 85 места. Персоналът, който се грижи за потребителите на Домашния социален патронаж се състои от 6 щатни длъжности, заети от 6 физически лица: касиер - домакин, калкулант, главен готвач, пом. готвач, разносвач и шофьор. Осигуряване на топъл обяд ще се реализира по предварително подготвени и съобразени с балансираното хранене седмични менюта. Важно условие за балансираното хранене е разнообразието на храните. В менюто ще се включват 6 групи храни: Зърнени храни и картофи; Зеленчуци и плодове; Мляко и млечни продукти; Месо, риба, яйца, бобови храни и ядки; Добавени мазнини; Захар и захарни продукти, сладкарски изделия - За трапезария 1, а за трапезария 2 – фирмата ще доставя храната до следните пунктове за раздаване : - гр. Гурково, ул. Патриарх Евтимий №5 – сградата на Домашен социален патронаж; - гр. Гурково , ул.”Първи май” № 1 – Пенсионерски клуб; - с. Паничерево - Пенсионерски клуб - с. Конаре , община Гурково – Сградата на бивша детска градина, а приготвянето на храна ще се осъществява от Фирма „Сивон” ЕООД гр. Нова Загора след приключен избор на изпълнител по ЗОП, с материална база в гр. Нова Загора, ул.“Цар Иван Асен II“ № 9 – наети помещения съгласно договор за наем на имот. Фирмата разполага с 9 бр. помещения – 4 бр. складове, кухненски блок, подготвително помещение, разливно помещение и 3 бр. помощни помещения за персонала. Фирмата е оборудвана със следната техника: 5 бр. конвектомати, 4 бр. газови котлони, 2 бр. електрически скари, хладилна маса, хладилници – вертикални 3 бр., съоръжения за рязане, белене, везни и др. За изпълнението на договорите сключени с фирмата са назначени лица с постоянни трудови договори - 2 бр. готвачи, 1 бр. пом. готвач, 1 бр. технолог, 2 бр. шофьори, 8 бр. помощник – кухня, управител на кетъринг и медицинско лице. 22 438.96 437 014.43
Предоставяне на съпътстващи мерки : Съпътстващите мерки, допълващи предоставянето на топъл обяд по настоящия проект ще бъдат следните: - индивидуални и/или групови консултации на потребителите на услугата с цел да получат подкрепа от екипа според всеки конкретен случай; - закупуване на лекарства със средства на потребителя; - покупки за нуждите на потребителя; - плащане на битови сметки; - извършване на административни услуги; - подпомагане достъпа до здравни услуги; - съдействие при самообслужване и др. 22 438.96 16 835.22

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.