Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Операция 3 "Осигуряване на топъл обяд" е насочена към подпомагане на хора в тежко икономическо състояние с цел задоволяване на потребностите им от храни. В рамките на 36 месеца, 723 дни от 13.02.2017 г. до 31.12.2019 г. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от Правилник за прилагане на закона за социално подпомагане, лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях и самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии ще получават безплатна храна, приготвена и доставена от фирма, регистрирана като доставчик на социална услуга "Обществена трапезария" към Агенцията за социално подпомагане на основание чл.18а, ал.3 и чл.37 , ал.1 от Правилник за прилагане на закона за социално подпомагане след провеждане на конкурс.
Целевата група по проекта обхваща 500 души от всички населени места на община Николаево.
Готовата храна ще бъде доставяна до всички населени места на територията на община Николаево в еднократни пластмасови кутии за храна, в кметствата по населени места, откъдето ще бъде получавана от класираните потребители, като се предвижда осигуряване на транспорт до домовете на хората със затруднения в придвижването.
Предоставеният топъл обяд ще се приготвя под контрол от страна на Община Николаево и съгласно изискванията за безопасност на храните, националните стандарти и норми на хранене и изискванията за принос към балансиран режим на хранене.
Предвиждат се съпътстващи мерки, изразяващи се в оказване на подкрепа и съдействие на представителите на целевата група при възникване на конкретни нужди и проблеми, подпомагане на достъп до здравни и образователни услуги; провеждане на индивидуално или групово консултиране.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Целта на дейността е да обхване възможно най-голям кръг от нуждаещи се лица и семейства през целия период на изпълнение на проекта. Един от най-важните фактори за успешната му реализация е обезпечеността с квалифициран човешки ресурс, притежаващ практика и опит в администрирането и отчитането на проектни дейности. За целта ще бъде сформиран екип, който събира заявления на желаещите за участие в проекта лица. Подборът на екипа, който провежда информационната и разяснителна кампания ще бъде направен на база професионален опит в областта на социалните услуги. Операция "Осигуряване на топъл обяд" предоставя възможност да се надгради дейността на Домашен социален патронаж в тази област. Основните целеви групи, които ще бъдат включени в проекта за предоставяне на топъл обяд , ще бъдат: 1. лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗСП; 2. лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях - установени от ДСП гр. Гурково; 3. самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии. Информацията за целевите групи ще бъде предоставена от ДСП гр. Гурково. Подборът на потребителите ще се извърши от комисия, назначена със заповед на кмета на Община Николаево. Дейността включва: 1. Провеждане на разяснителна информационна кампания за старта на проекта чрез публикуване на обяви за набиране на заявления на кандидат-потребители на сайта и на информационните табла на входа на сградата на Общинска администрация гр. Николаево и кметствата на населените места. 2. Определяне на лица и семейства чрез предоставен списък с лица , попадащи в целевата група по проекта от Дирекция "Социално подпомагане"гр. Гурково. 3. Изготвяне на Дневник на регистрираните заявления от кандидат-потребителите на услуга "Топъл обяд". 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Поради изчерпване на капацитета на действащия на територията на община Николаево Домашен социален патронаж е предвидено закупуването на хранителни продукти и предоставянето на топъл обяд да се възложи на фирма доставчик на социални услуга "Обществена трапезария". Община Николаево проведе конкурс и сключи договор с фирма изпълнител на основание чл.18а, ал.3 и чл.37 , ал.1 от ППЗСП. Избраната фирма да разполага с подходяща материална база и капацитет за приготвяне и и доставяне на храна на територията на община Николаево. За да се осигури закупуването на хранителни продукти по прозрачен начин, се предвижда изпълнителят да придружава ежемесечната си фактура с подробна калкулационна ведомост. Веднъж месечно представител на общината ще извършва проверка на място на продуктите и начините на приготвяне на топлия обяд, хигиената на помещенията и местата на съхранение. В началото на всяка седмица изпълнителят ще предоставя подробно меню, съобразено с изискванията на националното законодателство.. Предвидено е тази дейност да стартира от 13.02.2017 г. и да приключи на 30.11.2017 г. Топъл обяд на територията на община Николаево ще се предоставя само в работни дни, в продължение на 36 месеца - общият брой дни, в които ще се предоставя топъл обяд са разпределени по месеци - от 13.02.2017г. до 30.04.2017г. - 52 дни *2,30лв. храноден*500потребители* =42550,00лв. от 01.05.2017г. до 31.12.2019г. - 671 дни * 500 потребители * 2,50лв. единица продукт - топъл обяд = 835000,00лв. Общо за храна - 877,550,00лв. 873 785.00 157 500.00
Осигуряване на топъл обяд: След провеждане на конкурс по чл.18а, ал.3 и чл.37 , ал.1 от ППЗСП Община Николаево сключи договор с регистриран доставчик на услуга "Обществена трапезария"- фирма ,,Топлоконтакт-Сливен” ЕООД /с регистрационен № 20070011/. Община Николаево предвижда разкриване на една обществена трапезария с адрес: Кухня-майка/ кетъринг/ , гр. Сливен, община Сливен, ул. "Самуиловско шосе" №24, Базата за производство на готови за консумация храни ,,кухня-майка/кетъринг/” на фирма ,,Топлоконтакт-Сливен” ЕООД 1 се намира в гр. Сливен, ул.,,Самуиловско шосе” № 24. Кухненският блок се помещава на първия етаж на стоманобетонна сграда с обща площ 250 кв.м. Той се състои от кухня, зала за клиенти/склад/, тоалетно отделение, миячно отделение, две подготвителни отделения, склад за нехладилно съхранение, склад за хладилно съхранение, склад за опаковка, две рампи за товарене/на готовата продукция и на суровини и материали/. Предприятието е оборудвано със следната техника: електрическа фурна – трисекционна/3 бр. тави/, електрически фурни-2 бр.– трисекционни/за 12 бр. тави/, електрическа печка – 1 фурна и 6 бр. котлони 35/35, готварски парен конвектомат ,,LAINOX” 20x2/1 GN, газови котлони 40/40 – 3 бр., газови котлони 20/20 – 4 бр., електрическа фурна за сандвичи ,,Salamander”, фризери – 6 бр., хладилници – 4 бр. Фирма ,,Топлоконтакт-Сливен” ЕООД разполага с 3 броя лекотоварни автомобила/термо фургони/ регистрирани в ОДБХ гр. Сливен за превоз на храни и суровини. Предприятието разполага със следния персонал: 1. Технолог ХВП – 1 бр. 2. Консултант по здравословно и диетично хранене – 1 бр. 3. Главен готвач – 3 бр. 4. Готвач – 1 бр. 5. Работник, кухня – 1 бр. 6. Снабдител, домакин – 1 бр. 7. Управител производствен цех – 1 бр. 8. Счетоводител – 1 бр. 9. Шофьор на лекотоварен автомобил – 3 бр. Храната ще бъде доставяна на крайните потребители в съдове за еднократна употреба и извозвана до пунктовете за нейното раздаване/кметствата на населените места в селата на община Николаево/ и зала за консултации по проект "'Социално включване в община Николаево" , намираща се на адрес гр. Николаево, ул "Г.Бенковски" №2. За трудноподвижните и неподвижни лица храната ще бъде доставяна по домовете. 43 689.25 759 990.00
Предоставяне на съпътстващи мерки: Предоставянето на съпътстващите услуги ще се извършва от Община Николаево и екипа, ангажиран в изпълнението на проекта. Община Николаево е доставчик на редица социални услуги в общността, насочени към най-уязвимите групи жители: - Звено за услуги в домашна среда към Домашен социален патронаж, предлагащо услуги като личен, социален асистент и домашен помощник; - услуги по проект за социално включване. Съпътстващите мерки ще се предоставят спрямо нуждите на всеки отделен потребител. За целта ще бъдат изготвени информационни брошури, съдържащи подробна информация за : - законово установените обществените отношения, свързани с гарантирането на правото на гражданите в Република България на социално подпомагане чрез социални помощи и социални услуги; - видове социални помощи, необходими условия и документи за отпускането им; - актуални срокове и изисквания за получаване на помощи по Закона за социално подпомагане; - социалните услуги на територията на община Николаево, включително местоположение на услугата, кратко резюме и необходими стъпки и документи за ползване на услугите; - бланки за заявления за отпускане на социални помощи; - бланки на заявления за ползване на различни видове социални услуги; - информационни материали за здравословното и балансирано хранене, принципите на здравословното хранене и двигателната активност като фактори в борбата с редица заболявания - наднормено тегло, хипертония и др. На всяка брошура ще се публикуват контактите на екипа на проекта, който ще има ангажимент да подпомага потребителите при избора на определени услуги, координира връзката между потребителя и социалната услуга или Дирекция „Социално подпомагане“, в случаите, които касаят нейните компетенции. На потребителите на услугата ще бъде осигурена възможност за получаване и на други видове услуги, като индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. 43 689.25 43 690.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.