Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Целта на настоящия проект е намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с храни с оглед преодоляване на основно материално лишение като се осигури безплатен топъл обяд за нуждаещи се лица. Ще бъде създадена една обществена трапезария в град Котел и ще се разкрият пунктове за раздаване на топъл обяд в съдове за еднократна употреба в населените места от общината. Социалната услуга „Обществена трапезария” ще се предоставя от регистриран  доставчик на услугата. Процедурата по възлагане на управлението на социалната услуга ще се реализира при спазване на разпоредбите на Закона за социално подпомагане и Правилника за неговото прилагане. Съгласно официалния отговор на Директора на Дирекция „Социално подпомагане” – Котел, отговарящите на условията за получаване на топъл обяд от основната група са 2615 лица като е направено уточнение, че информацията е много динамична. Това обуслови изборът на Община Котел от 500 лица за подпомагане. Приготвянето на топъл обяд ще се извършва от регистриран доставчик на услугата, ще се пакетира в съдове за еднократна употреба и ще се превозва в специализирани превозни средства до всеки пункт в общината. Раздаването на храната се осъществява от 11.00 до 13.00 часа след полагане на подпис от потребителите в изготвени предварително списъци с личните им данни. Ще се изготвят и формуляри за обратна връзка, които ще бъдат на разположение на потребителите. В допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат и съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, които се изразяват в индивидуално/групово консултиране и съдействие за ползване на социални и/или административни услуги, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, както и за индивидуално или групово  консултиране в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на потребителите.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 071/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевата група по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. В основната целева група ще предоставена възможност да бъдат включени желаещи от следните представители, съгласно официален отговор на ДСП: * лица и семейства на месечно подпомагане по реда на чл.9 от ППЗСП; * Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП; * Самотно живеещи лица и семейства с минимални пенсии; * Скитащи и бездомни хора не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; *Лица от уязвими групи граждани на трети страни, по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците към настоящия момент не са идентифицирани такива, но при възникване на необходимост ще бъдат включени допълнително. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: * Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта - 2241 лица; * Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД) - 130 лица; * Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД - 151 лица; * Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на Правилника за прилагане на Закона за закрила на детето - не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; * Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение - не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; * Лица и семейства, настанени в приюти и домове за временно настаняване - не са идентифицирани към настоящия момент, но при необходимост ще бъдат включени; Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвaтa гpyпa щe ce извъpшвa нa бaзa cпиcъци и инфopмaция, пpeдocтaвeни oт диpeкция „Сoциaлнo пoдпoмaгaнe“ гp.Котел и подадено заявление за ползване на услугата от всеки представител на целевите групи. От вcички пoдaдeни зaявлeния щe бъдaт пoдбpaни до 30.11.2016 г. – 1900 потребители, а от 1.12.2016 г. – 2200 потребители до 31.03.2018г., а след 01.04.2018г. до 31.03.2019г. -2100 представители на целевата група, 1900 представители на целевата група след 01.04.2019г. до 31.07.2019 г., от 1.08.2019 до 31.12.2019 г. на 1820 потребители, от 01.01.2020 до 29.02.2020г. за 1760 потребители, от 01.03.2020 до 30.04.2020г. за 500 потребители, нa кoитo щe ce пpeдocтaви ycлyгaтa. Щe бъдe изгoтвeн cпиcък нa oдoбpeнитe нyждaeщи ce, a пpи eвeнтyaлнo oтпaдaнe нa някoй oт вeчe oдoбpeнитe пoтpeбитeли, нeгoвoтo мяcтo щe бъдe зaeтo oт cлeдвaщия в cпиcъкa.Конкретните потребители биха могли да търпят промени в хода на реализация на проекта поради отпадане на обстоятелствата за ползване на услугата, за което одобрените кандидати ще бъдат информирани от лицата предоставящи съпътстващи услуги като ще попълнят декларация, че при настъпване на такива обстоятелства са длъжни незабавно да информират Община Котел. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Процедурата по закупуване на храни ще бъде част от предоставяната услуга "Обществена трапезария", която ще се предоставя от регистриран доставчик, избран съгласно Закона за социалното подпомагане и Правилника за прилагането му. В документацията за избор на доставчик е записано: "Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата." Основно изискване в конкурсната документация е наличие на стандарти за контрол на безопасността на храните ISO 22000:2005, при който производствения процес е изцяло проследим - от приемането на първичните суровини до доставката до крайния потребител и за управление на качеството ISO 9001:2008. Всички тези обстоятелства ще подлежат на проверка от общината по време на действие на целия проект. Процедурата за избор на регистриран доставчик от деня на обявяването й /индикативна дата на обявяване 1 юли 2016 г./ до избора на доставчик трае 59 дни /45 от обявяването и до 14 дни за работа на комисията/, поради това Община Котел смята за реалистично на 1 септември 2016 г. да има избран доставчик и следователно от 1 септември 2016 г. да стартира доставката на топъл обяд. Междувременно, ако е сключен договор за безвъзмездна финансова помощ през м. юли или в началото на м.август 2016 г. ще е преминала и процедурата за подбор на потребителите от допустимите целеви групи. Ето защо за дата на стартиране на дейността на трапезарията считаме, че е 1 септември 2016 г.. Доставчикът ще предоставя топъл обяд всеки календарен ден за посочения период, което се равнява на 242 календарни дни до 30.04.2017г.. Разпределението по месеци за предоставяне на услугата е както следва: м. септември 2016 г. - 30 дни м. октомври 2016 г. - 31 дни м. ноември 2016 г. - 30 дни м. декември 2016 г. - 31 дни м. януари 2017 г. - 31 дни м. февруари 2017 г. - 28 дни м. март 2017 г. - 31 дни м. април 2017 г. - 30 дни При избрани 1900 потребители за 91 дни и 2200 потребители за 151 дни до 30.04.2017г., а от 01.05.2017г. до 29.02.2020г. - .за периода от 336 месеца в рамките на 1035 календарни дни до 29.02.2020г. и още 41 работни дни до 30.04.2020г. Конкурсът за избор на доставчик на услугата „Обществена трапезария” приключи със сключване на договор № 131/26.08.2016 г. с избрания изпълнител фирма „Кей енд Ви” ООД с удостоверение за регистрация в АСП № 528-01 за предоставяне на социални услуги ОБЩЕСТВЕНА ТРАПЕЗАРИЯ. Конкурсът за избор на доставчик на услугата „Обществена трапезария”, обявен на 09.05.2017 г. приключи със сключване на договор № 143/30.06.2017 г. с избрания изпълнител фирма „Кей енд Ви” ООД с удостоверение за регистрация в АСП № 528-01 за предоставяне на социални услуги ОБЩЕСТВЕНА ТРАПЕЗАРИЯ. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа -Топъл обяд се предоставя чрез възлагане на управлението на услугата с избран доставчик по реда на ЗСП и ППЗСП, Заповед за обявяване на конкурса по ЗСП-№1З-169/05.05.2017г. и сключен договор №143/30.06.2017г. 6 126 601.95 6 126 641.65
Осигуряване на топъл обяд: За Община Котел се предвижда създаване на една "Обществена трапезария с пунктове за раздаване на храна в населените места, от които има одобрени представители на целевите групи. Изпълнителят на социалната услуга „Обществена трапезария”, фирма „Кей Енд Ви” ООД разполага със съвременна производствена база, кухня-майка с удостоверение за регистрация в БАБХ № 2190/25.04.2012 г., адрес: гр. Сливен, община Сливен, ул. „Димитър Пехливанов” № 2, изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000:2005 и действащото законодателство. Обектът може да се разглежда като съвкупност на четири основни зони – складова част, кухня, ситничаро-сладкарски цех и административна част. Складовата част съдържа помещения отговарящи на специфичните условия за съхранение на отделните видове суровини. Налични са отделни складове за съхранение на пакетирани стоки, варива, брашна и консерви, както и хладилни помещения за съхранение на плодове и зеленчуци, млечни продукти, месо и риба. За всеки отделен вид продукт се използва различно съоръжение: Зеленчукорезачка, Картофобелачка 100-120 кг/час, Картофобелачка 60-80 кг/час, Месомелачка, Машина за формиране на мляно месо (топчета, кюфтета), Тестобъркачка 22 л., Тестобъркачка 32 л., Планетарен миксер 5л., Планетарен миксер 25 л., Тесто-отделителна машина, Тесто-окръглителна машина, Втасална камера за 16 тави, ел. пекарна с 3 камери х 2 тави (60х40), Конвекторна фурна за 10 тави, Газов парен казан 60 л., Готварски плот с 2 котлона – газ, Готварски плот с 4 котлона – газ, Фритюрник 10 л., Скара 60х40, Колбасо-резачка, Пасатор, 25 см потопяема част, 13 000 оборота/мин., 250W, Професионален хладилен шкаф, -18° C / -15° C, Професионален хладилен шкаф, 0° C / +4° C, Професионален хладилен шкаф, +10° C (Яйца), Хладилна камера, 0° C / +4° C, 10 м³, Хладилна камера, -18° C, 12 м³, Различни видове ел. везни, 6-300 кг. Складовата част се управлява от отговорник склад, който приема доставените суровини, проверява тяхното състояние, качество, срок на годност и придружаващи документи. Служителят завежда необходимата информация във входящ дневник и ги разпределя по съответните складови помещения и хладилни камери. След като бъдат правилно съхранени, необходимите за приготвяне на дневното меню видове и количества продукти се извеждат в кухненския блок и ситничаро-сладкарския цех. Кухненския блок е разделен на няколко отделни помещения – подготвителни за плодове и зеленчуци, за месо, риба, млечни продукти, яйца; топла и студена кухня; разливно помещение. В подготвителните помещения се извършва предварителната обработка на продуктите – почистване, белене, рязане и т.н. Топлата кухня е мястото където се извършва топлинната обработка на продуктите и където се случва фактическото приготвяне ястията. Студената кухня е отредена за приготвянето на ястия, които не се нуждаят от топлинна обработка като салати, сосове, студени супи (напр. таратор). Готовите ястия се порционират и приготвят за транспортиране в разливното помещение. Там се разпределя и продукцията от ситничаро-сладкарския цех. Персоналът, зает в предоставянето на услугата „Обществена трапезария” е следния: двама главни готвачи, трима готвачи, майстор производство на хлебни изделия, консултант здравословно хранене, инженер технолог по храните, отговорник ДПП, четирима шофьори. Доставката ще се осъществява с шест транспортни средства, регистрирани в ОДБХ и РИОКОЗ. Организацията на производствения процес и цялостното функциониране на фирмата се осъществява от администрацията. Тук се изготвят седмични менюта, които се предават на клиентите за одобрение. По одобрените менюта се изготвят ежедневни менюта, по които ще се работи. На база заявеният брой порции се определят необходимите видове и количества суровини за приготвяне на ястията и се организира персонала за максимално ефективна работа. 306 330.12 306 332.11
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Котел, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Котел като бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от втория месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица за всяко населено място, в което се предоставя услугата. Тези лица ще бъдат подпомагани от социални работници от община Котел, работещи в други социални услуги: домашен социален патронаж, ЦСРИ, Дневният център за стари хора, клубове на пенсионера и инвалида и др. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Котел. Този материал, заедно с анкетна карта ще бъде предоставен на служителите на община Котел, които ще осъществяват съпътстващите дейности. В анкетната карта, която ще бъде разработена с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги ще бъдат поставени въпроси за техни проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. Тези от потребителите, които не са грамотни и не могат да попълнят анкетните си карти ще бъдат анкетирани и техните анкети ще бъдат попълнени от служителите на община Котел, а те самите ще бъдат насочени към образователната система за придобиване на известна степен на грамотност по действащи в момента проекти и/или обучения на територията на общината. След получаване на обратната информация ще се разработи индивидуален подход към проблемите на всеки един от потребителите на услугата за да бъде подпомогнат съобразно нуждите си. 306 330.08 306 332.08

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.