Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

С настоящото проектно предложение Община Козлодуй ще има възможност да започне дейностите по предоставяне на топъл обяд през 2016 и 2017 г. в обособено помещение  за  обществена трапезария, разполагащо с необходимото оборудване и обзавеждане.
Проектът ще обхване най-уязвимите жители от гр. Козлодуй, засегнати от форми на крайна бедност и ще им осигури топъл обяд в работните дни от месеца. В проекта ще бъдат включени 100 лица потребители, попадащи в допустимите целеви групи, посочени в Наредба № РД-07-1 от 2016 г. 
Основната цел на проекта е намаляване на броя на живеещите в бедност лица, чрез подпомагането им с топъл  обяд, с оглед преодоляване на основно материално лишение.
Основните дейности по проекта са: 1. Определяне на целевите групи; 2. Закупуване на хранителни продукти; 3. Осигуряване на топъл обяд; 4. Предоставяне на съпътстващи мерки.
В резултат от изпълнението на проекта ще бъдат постигнати следните резултати:
- намален броят на лицата, живеещи в крайна бедност;
- разширен обвата на социалните услуги, предоставяни на територията на гр. Козлодуй.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на целевите групи: Целевата група по проекта са 40 лица, отговарящи на условието: - Лица и семейства на месечно подпомагане, по реда и условията на чл. 9 от Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане - 40 лица; Неполученият топъл обяд, ще бъде разпределян на допълнителна целева група, която включва: -Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление; - Майки /осиновителки/, които получават месечини помощи за отглеждане на дете до навършване на 1 год. по реда на чл. 8 ал. 1 от ЗСПД. Общинска администрация Козлодуй ще се ангажира с реализирането на проектното предложение, тъй като разполага с достатъчно квалифициран персонал, който има опит в предоставянето на социални услуги на територията на общината. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Дейността по закупуване на хранителните продукти ще се извърши от Община Козлодуй, съгласно изискванията на националното законодателство за прозрачен избор на доставчик, избран с процедура по реда на ЗОП. Предвижда се раздаването на топъл обяд да започне от 01.11.2016 г. и да приключи на 31.12.2019 г. Раздаването ще се извършва само през работните дни, като общият брой дни, в които трапезарията ще предоставя топъл обяд е 468 р.д. 26 месеца. Обществена трапезария 1 - за 70 представители на целевата група, считано от 01.11.2016 г. до 30.11.2018 г. и от 01.12.2018 г.- 31.12.2019 г. на 40 представители от целевите групи с период на прекъсване - от 01.05.2017 г. – до 17.09.2017 г., от 01.05.2018 г. до 13.11.2018 г. и от 01.05.2019 г. до 15.09.2019 г., за периода от 26 брой месеци в рамките на общо 468 , работни дни, разпределени по месеци както следва: Брой работни дни за 2016г. –43 дни, разделени по месеци както следва: месец Ноември 2016 г. - 22 дни; месец Декември 2016 г. - 21 дни; Брой работни дни за 2017 г. –113 дни, с период на прекъсване , разделени по месеци както следва : месец Януари 2017 г. - 21 дни; месец Февруари 2017 г. - 20 дни; месец Март 2017 г. - 22 дни; месец Април 2017 г. - 18 дни ноември 2017 г. – 14 работни дни от 13.11.2017 г.; декември 2017г. - 18 работни дни брой работни дни за 2018г. – 154 дни, с период на прекъсване от 01.05.2018 г. до 16.09.2018 г. брой работни дни за 2019г. – 158 работни дни, с период на прекъсване от 01.05.2019 г. до 15.09.2019 г Общият брой на потребителите, на които ще се предоставя топъл обяд, е 70 лица до 30.11.2018 г. и от 01.12.2018 г. до 31.12.2019 г. - 40 лица Доставките на хранителните продукти ще са по предварителни заявки. Общите изисквания към доставяните храни са: 1. Да са опаковани и етикирани на български език съгласно българското законодателство; 2. Да се придружават от документи доказващи произхода и безопасността /здравни документи/, както и първични финансови документи /стокова разписка, приемо-предавателни протоколи, фактури, товарителница и др./; 3. Документа за произход трябва да съдържа информация за вида, количеството и партидата на съответната фирма производител. Задължителна информация е и държавата производител; 4. При доставките могат да се прилагат и други документи на български език, доказващи качеството и безопасността на доставяните хранителни продукти; 5. Хранителните продукти да са в срок на годност. Типовете хранителни продукти, необходими за приготвяне на топлия обяд включват: мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, риба и рибни продукти, яйца и яйчни продукти, хранителни мазнини, пресни и преработени плодове и зеленчуци, зърнени продукти, захар и захарни продукти. Съгласно приложена от партньорската организация декларация Приложение IIа - проведена процедура по ЗОП с Уникален номер на обществената поръчка в РОП –00307-2017-0032 и № на договори с избрани изпълнители №427, №428, №429, №430, №431 от 07.11.2017г. и №436 от 10.11.2017г. 42 217.07 42 275.51
Осигуряване на топъл обяд: В рамките на дейността ще се реализира 1 обществена трапезария. Община Козлодуй разполага със собствена материална база за съхранение и приготвяне на храна, която се помещава в сградата на Начално училище "Васил Левски", гр. Козлодуй, общ. Козлодуй, ул. „Георги Димитров” № 16 и ще изпълнява дейността самостоятелно. Помещенията, в които ще се приготвя топлия обяд отговарят на всички специфични хигиенни изисквания и необходими условия. Подовите настилки са гладки и се поддържат чисти и в добро състояние и позволяват ефективно почистване и дезинфекция. Стените са покрити с водоустойчиви, неабсорбиращи, нетоксични материали, подходящи за влажно почистване, дезинфекция и обработка с противогъбични средства. Повърхностите, които влизат в контакт с храните, вкл. и тези на оборудването, се поддържат чисти и в добро състояние, позволяват лесно измиване, а където е необходимо и дезинфекция, гладки са, изработени от водоустойчиви и нетоксични материали, подходящи за влажно почистване. Обектът, където ще се осъществява дейността по приготвяне на топлия обяд разполага с кухненски блок и складови помещения със самостоятелно влизане за зареждане, което улеснява последователността на извършваните операции от зареждане до готова храна. Кухненският блок е много добре оборудван (готварска печка, професионални фурни, скара, картофобелачка, зеленчукорезачка, хладилници, фризери и кухненска посуда /термоустойчиви казани, тави и др./, кухненски маси и др.). Персоналът, който ще бъде ангажиран по осигуряването на топлия обяд ще бъде от 3 човека: - готвач 1 бр.; - работник кухня - 1 бр.; - домакин - 1 бр. 2 110.85 2 113.78
Предоставяне на съпътстващи мерки: Съпътстващите мерки, които ще бъдат предоставени в рамките на проекта, ще помогнат на най-уязвимите групи за преодоляване на бедността и социалното изключване. Подкрепата, която тези лица ще получат, е адресирана не само към основните им жизнени нужди и материални лишения, но и върху тяхното социално приобщаване. В рамките на проекта се предвижда да бъдат предоставени следните съпътстващите мерки: 1. Индивидуално и групово консултиране С оглед възможността за включване на конкретни потребители от целевите групи по проекта в други социални услуги, предоставяни на територията на община Козлодуй, включително и такива, финансирани от ОП "Развитие на човешките ресурски" 2014-2020, периодично ще се провеждат консултации, в зависимост от установените потребности. 2. Информиране за преодоляване на социалното изключване Чрез поредица от срещи с лицата от целевите групи ще се създадат условия за по-добро социално включване и подобряване на взаимната адаптация на крайните потребители в средата, в която те живеят. По този начин, лица от целевите групи ще получат полезна и практична информация, за да могат на следващ етап да се възползват от реалните мерки за активен и пълноценен живот. За изпълнение на съпътстващите мерки ще се сформира екип от служители на Община Козлодуй, притежаващи необходимия опит в предоставяне на социални услуги, които ще предоставят подкрепа на лицата, ще съдействат за решаване на установени конкретни проблеми, ще подпомагат достъпа до здравни услуги, ще насочват лицата към дирекция „Социално подпомагане“ за отпускане на социални помощи и ще информират потребителите по различни въпроси. 2 110.85 2 113.78

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.