Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Община Кайнарджа планира в рамките на 191 работни дни, в периода от 10.03.2021г. до 10.12.2021 г., да осигури балансирано и здравословно хранене на общо 500 лица живеещи на територията на общината.
Чрез реализиране на проектното предложение ще се осигури топъл обяд на хората, което ще допринесе за намаляване на броя на живеещите в бедност лица, а именно: 
1.	Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 
2.	Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 
3.	Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. 
Община Кайнарджа е обявила поръчка с предмет: „Приготвяне и доставка на храна-топъл обяд в Община Кайнарджа, във връзка с изпълнение на процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05FMOP001-5.001- „3.1-Топъл обяд в условията на пандемията от COVID-19”, по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонд за европейско подпомагане на най- нуждаещите се лица“.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяна на целевите групи: Целеви група: 1. Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. 2. Лица, поставени под карантина - без доходи или с ниски доходи под линията на бедност и нямат близки, които да им окажат подкрепа. 3. Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. В условията на извънредна ситуация, общината ще идентифицират най-нуждаещите се лица на територия, като за целта ще използват всякакви източници на информация – сигнали на граждани, информация от Регионалната здравна инспекция за лица, поставени под задължителна карантина, информация от управителите на социални услуги и институции и др. Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне преди стартирането на договора, както и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от ДСП - Силистра за принадлежност към допустимата целева група. Обменът на информация задължително ще да се извършва чрез системата за сигурно електронно връчване на ДАЕУ или чрез средата за електронен обмен на съобщения на ДАЕУ. Декларациите за разкриване на данъчна и осигурителна информация, приложени към заявленията на кандидат-потребителите,ще се представят на ДСП - Силистра в оригинал. От 01.02.2021 г. общинска администрация- Кайнарджа организира прием на заявления-декларации от кандидатите за потребители, към заявленията се прилагат и декларации за съгласие за разкриване на данъчна и осигурителна информация, като такива се попълват от кандидат-потребителите и всички пълнолетни членове в техните семейства. Изключение се допуска единствено за лицата, поставени под карантина, които могат да заявяват желанието си за получаване на топъл обяд в устна/писмена форма, чрез отправяне на искане до общината - на посочен телефон и електронна поща. Със заповеди на кмета на общината ще се сформира екип за управление и отчитане на проекта и комисия за извършване на подбор на лицата подали заявление за ползване на услугата. Ще се разработи и утвърди от кмета на община процедура за подбор, с ясни и проследими правила при подбор на конкретните представители на целевата група и подкрепени от доказателства, отразени в съответните протоколи за определяне на конкретни потребители. Неполучения в съответния ден, топъл обяд, ще се предоставя на други лица от допустимите целеви групи, отразени като резерви в протоколите от извършен подбор. Получаването на топъл обяд от резервите ще се доказва с отделен списък с подпис за получения топъл обяд, към който се прилага и протокол с отразени трите имена на потребителя, за когото е бил предназначен топлия обяд, причината, поради която не е получен. Списъците на лицата от основите целеви групи и на резервите ще са изготвени по населени места. С лицата ободрени от комисията ще се сключат договори за ползване на услугата. Във всички специфични случаи, налагащи предоставянето на топъл обяд, общината ще осигури възможност за служебно изготвяне на документите, необходими за включването на нуждаещо се лице в проектните дейности, причините, налагащи служебното изготвяне на документите, ще се обосновават в протокол на комисията за извършен подбор на потребителя. На лицата, представители на целевите групи, които имат затруднения в придвижването, поставени под карантина и не могат да отидат до пунктовете за раздаване на топлия обяд, топлият обяд ще се предоставя до домовете им. Общината разполага с лек автомобил и служители в Домашния социален патронаж, които ще са ангажирани лицата със затруднения в предвиждането си да получават топлият обяд. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Приготвянето и доставката на храната се извършва всеки работен ден в материалната база на избрания изпълнител "КЕЙ ЕНД ВИ" ЕООД, гр. Сливен, ул. "Димитър Пехливанов" № 2, няма да се допуска приготвяне на храната от предния ден. Осигуряването на топъл обяд представлява еднократно хранене, което включва – супа,основно ястие,хляб в съответствие с изискванията на националното законодателство и осигурява разнообразно седмично меню, което е съобразено с изискването за принос към балансирания режим на хранене.Всеки порцион трябва да включва супа –минимум 250 гр.;основно ястие – минимум 300 гр., хляб–минимум 150 гр.Поне веднъж седмично Изпълнителя следва да се предоставя десерт и/или пресни плодове. Eкип от експерти – един технолог, един диетолог и един готвач, готвачи, работници в кухни, меню за период четири седмици; организация на работа на персонала; брой десерт и/или пресни плодове седмично и информация за въведена система за управление безопасността на хранителните продукти EN ISO 22000:2005 или сертифициране и оценка по HACCP или еквиваленти. Храната се приготвя в деня на доставянето и не се разрешава притоплянето й. Не се допуска доставка на храна приготвена от предния ден.Храните трябва да са приготвени при спазване на грамажа, вкусовите качества и технологичните изисквания за приготвяне на храни и добър външен вид. Хранителните вещества в храната са в подходяща форма и максимална усвояемост.Ястията са разработени и приготвени при оптимално съответствие с: вида на влаганите основни продукти–растителни и животински;вида на мазнините;вида на подправките и вида на ястието;вида на кулинарната обработка на продукта.При приготвянето на ястията да се ограничи до минимум пърженето; да се спазва стриктно грамажа на солта; да не се допуска използването на свинска мас и маргарин, както и прекомерно силно ароматни и дразнещи подправки като лют червен пипер и др. Доставката на приготвената храна трябва да бъде придружена с: документи, удостоверяващи произхода на храната, качество и безопасност. Всяка доставка се приема от длъжностно лице определено от възложителя. Опаковането на всяка порция храна трябва да отговаря на изискванията на Наредба № 2 от 23.01.2008 г. за материалите и предметите от пластмаса, предназначена за контакт с храни и Наредба № 1 от 26.01.2016 г. за хигиената на храните.Храната се издава в еднократни за употреба изотермични съдове, осигуряващи запазване на първоначалната температура на продукцията с плътно прилепващи капаци, изработени от материали, които са разрешени за контакт с храни, миещи и дезинфекциращи средства съгласно Наредба № 2/ 23.01.2008 и № 2 от 23.01.2008 г. издадена от министъра на здравеопазването и министъра на околната среда и водите.Опаковките на предварително пакетираните храни да са с ненарушена цялост. Транспортни средства с които ще се извършва доставката на храна : - Ситроен Джемпер с рег. № СН7547АТ - Удостоверение на ОДБХ № 844/20.05.2019г.; - Мерцедес Спринтер с рег. № СН3121АК - Удостоверение на ОДБХ № 10/26.05.2011г.; - Рено Мастер с рег. № СН5342ВВ - Удостоверение на ОДБХ № 131/25.11.2011г.; -Дачия Логан с рег. № СП3422ВВ- Удостоверение на ОДБХ №2027000305/26.09.2009г. Изпълнителят следва да транспортира доставяната храна за своя сметка, спазвайки всички хигиенни изисквания към транспортните средства за превоз на храна. Договор с избран изпълнител № 46/09.03.2021г. със срок на действие от 09.03.2021г. до 30.09.2021г., като след изтичане на този договор е сключен нов със същия изпълнител след проведена процедура- сключен договор №262/24.09.2021г. 230 191.20 211 453.20
Предоставяне на топъл обяд: Община Кайнарджа е обявила процедура по ЗОП за избор на изпълнител, като в нея са описани изисквания към кандидатите, които трябва да имат имат разработена и внедрена система за управление на качеството и безопасността на храните ISO 9001: 2008 и ISO 22000:2005. Да разполага със съвременна производствена база, кухня-майка,изградена в пълно съответствие с принципите на НАССР, ISO 22000:2005 и действащото законодателство. Екипът експерти на избрания изпълнител, включващ технолог по храните, диетолог и главен готвач, съставя седмично меню за изпълнение. Екипът подбира храни, които да осигуряват здравословно и питателно хранене на бенефициентите. При изборът на храни освен нормативно определените изисквания екипът се съобразява и с културните и религиозни особености на потребителите на услугата и не допуска дискриминация на базата на тези принципи. Рецептите на предложените ястия се съгласуват от диетолога и технолога по храните, за да се прецени от практическа гледна точка по отношение на сезона, наличността на продукти и суровините и съответствието с изискванията за здравословно хранене на всички потребители на услугата, като съобразява спецификата на хранене на лицата с известни здравословни проблеми. След това технологът преценя и техническата възможност за това кои ястия могат да се приготвят, кои няма да намерят място в менюто. Одобрените ястия биват организирани в меню, което да дава максимално разнообразие и същевременно осигурява оптимални дневни количества хранителни вещества и енергийна стойност. Ежедневно технологът консултира главния готвач за начина, по който да бъдат изпълнени рецептите на ястията от менюто за деня – продуктите, които трябва да се вложат, видът им, технологията на приготвяне на ястието, и др. Главният готвач разпорежда на общите работници в кухнята кои продукти в какво количество и вид да бъдат приготвени (измити, обелени, настъргани, нарязани и др.) и организира работата на готвачите по отделните рецепти. Готвачите изпълняват рецептите с предоставените им продукти. Главния готвач следи за температурата на готовност на ястията и води дневник на достигнатите градуси, за да се избегне развитието на опасни микроорганизми в храната. След като ястията са кулинарно готови, се предават на кухненските работниците за порциониране в съдове за еднократна употреба, а технологът завежда в технологичен дневник всички приготвени ястия с уникален партиден номер и описва вложените във всяко ястие продукти по количество и партида на производителя. Готовата за експедиция храна се товари и се извозва до обектите за раздаване от шофьорите с лекотоварни автомобили регистрирани за превоз на храни. Транспортираните храни са придружени от набор документи удостоверяващи произхода на храната, показващи вида на ястията, състав, срок на годност, начин на съхранение, номер на партида, декларация за съответствие, приемно-предавателен протокол. Документите се съставят непосредствено преди експедиция от отговорник за Анализ на опасностите и контрол на критичните точки (НАССР), който проследява целия процес на производството на храна – от доставката на суровините, съхранението им, кулинарната обработка и порционирането до експедицията.Готовата храна се доставя по пунктовете за раздаване в определения от Възложителя времеви диапазон – всеки работен ден между 11:00 и 13:00 часа на обяд. Дружеството притежава собствени превозни средства, които са поддържани чисти и в безупречно състояние и предоставят условия, които не позволяват замърсяване на храните. Специализираните транспортни средства са регистрирани по реда на чл.246 от Закона за ветеринарномедицинската дейност и чл. 6 от Регламент (ЕО) № 852/2004. Предоставянето на храната се извършва при изпълнение и спазване на всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. 11 509.56 10 572.67
Реализиране на съпътстващи мерки: Дейността ще се изпълнява от Община Кайнарджа като е съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. „Разходи за съпътстващи мерки“ по смисъла на чл. 26 от Регламент (ЕС) 223/2014 и ПМС 37/2015 г. и последващите изменения, са всички разходи за дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, като например разходите за консултиране, за изготвяне на информационни материали за основни социални права и насочване към други услуги, за индивидуално и групово консултиране за управление на семейния бюджет, за изготвяне на насоки за балансиран режим на хранене и др. Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Кайнарджа, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; -други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Кайнарджа като бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от втория месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица за всяко населено място, в което се предоставя услугата. Тези лица ще бъдат подпомагани от социални работници от община Кайнарджа, работещи в други социални услуги: Домашен социален патронаж, Дневният център за стари хора,Дневен център за пълнолетни лица с увреждания. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на общината. На потредителите на услугата ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. Община Кайнарджа е изпълнявала съпътстващи мерки по проект "Топъл обяд за гражданите на община Кайнарджа"финансиран по процедура BG05FMOP001-3.002 „Осигуряване на топъл обяд 2016-2019” На територията на общината има действащ Домашен социален патронаж, Дневен център за стари хора, Дневен център за пълнолетни лица с увреждания - работещите в тези социални услуги ежедневно оказват подкрепа на лица обсужвани от тях. В условията на Ковид - 19 пандемията общината е осигурила и предоставя услуги на гражданите изпаднали в затруднено положение, карантинирани и/или диагностицирани от закупуване на хранителни продукти, лекарства, заплащане на сметки, консултиране, насочване, попълване на документи и т.н. 11 509.56 10 572.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.