Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение допълва, надгражда и разширява обхвата на действащата национална програма за подпомагане на обществените трапезарии. Изпълнението на проектното предложение ще даде възможност обществената трапезарията в гр. Алфатар да надгради дейността си и да функционира в периода, в който не е осигурено национално финансиране. Чрез реализиране на проектното предложение ще се осигури топъл обяд на хората от целевата група, което ще допринесе за намаляване на броя на живеещите в бедност лица. 
Основната целева група по проекта ще бъде определена в съответствие с предвиденото в Наредбата, както следва:
Вмъквам целевите групи, които ще обхваща проекта, така както ви ги подадохме в началото с бройките.
ОСНОВНА ЦЕЛЕВА ГРУПА: Лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл. 9 от ППЗСП - 78
- Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от съответната дирекция „Социално подпомагане“ - 32
- Самотно живеещи лица и семейства, получаващи минимални пенсии - за осигурителен стаж и възраст; за инвалидност; наследствени пенсии; пенсии, несвързани с трудова дейност - 88
Допълнителна целева група
- Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г., за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; -78
- Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД - 6
- Лица и семейства, получили еднократни или месечни помощи, предназначени за превенция и реинтеграция, отглеждане на детето при близки и роднини и в приемни семейства по реда и условията на ПЗЗД - 2
- Конкретни представители от целевата група по т.1., които не са включени в основната целева група на съответната трапезария - 156 души, които са извън списъците на ДСП.
Проектът ще се реализира чрез дейности и мерки, които ще бъдат изпълнявани съвместно с външен доставчик на социални услуги, за да се постигнат заложените резултати в проектното предложение.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Закупуване на хранителни продукти: Община Алфатар има сключен договор №252/30.12.2014г. с избран доставчик на социални услуги, който е със срок на действие до 31.12.2016г.По настоящата процедура смятаме да продължим работата си с него. Като за целите на проекта избраният доставчик ЕТ „Лъчезар Данков”, сам ще осъществява закупуването на хранителните продукти необходими за приготвянето на топъл обяд. Доставените хранителни продукти следва да бъдат съобразени със следните нормативни актове: 1. Закон за храните; 2.Наредба №5/25.05.2006 г. за хигиена на храните; 3.Наредба №21/15.10.2002 за специфичните критерии и изисквания за чистотата на добавките, предназначени за влагане в храни; 4.Наредба №6 от 28 май 2010 г. за изискванията за качество и контрол за съответствие на пресни плодове и зеленчуци; 5.Наредба №31 от 29.07.2004 г. за максимално допустимите количества замърсители в храните; 6.Изисквания за качество и на стандартите на Европейския съюз, респективно Регламент178/2002 и Регламент№852/2004( ЕО); 1 473 906.30 1 489 992.75
Осигуряване на топъл обяд: Място на реализация: Трапезарията ще се реализира чрез избраният от Община Алфатар доставчик на социални услуги ЕТ „Лъчезар Данков” по силата на сключен договор N252/30.12.2014г. и заповед № РД-250/19.05.2016г. на Кмета на Община Алфатар, с които е определен същият като изпълнител на дейността по осигуряване на топъл обяд на територията на общината. Материалната база, с която разполага Общината, представлява недвижим имот собственост на ЕТ „Лъчезар Данков“ /Акт за собственост - №5 том XV рег. № 10857 дело № 1390 от 2012 год/, чрез която се предоставя услугата Домашен социален патронаж. Имотът е с административен адрес: гр.Алфатар, ул. „Йордан Петров” №16. Кухненския блок е оборудван с необходимите готварски печки, 2 бр. електрическа печка с три фурни, 4 бр. електрическа скара, 4бр. фризер, 4 бр. хладилен шкаф, 1 бр. конвектомат и се състои от: топла кухня, студена кухня за подготовка на продуктите, столова за хранене, която е ремонтирана по проект, и оборудвана с маси със столове, складово помещение за съхраняване на хранителните продукти, помещение за дезинфекция, санитарно помещение - баня и тоалетна. Наличният персонал, който работи за услугата Домашен социален патронаж и Обществена трапезария гр.Алфатар е както следва: Главен готвач– 1 бр.; помощник готвач - 1 бр.; работник кухня – 3 бр.; шофьор - разносвач на храна - 2бр Домашен социален патронаж разполага и с 5 автомобила, които се използват за разнасяне на храна на потребителите на услугата. 73 695.32 74 499.67
Предоставяне на съпътстващи мерки: Три лица с квалификация „социален работник” ще консултират потребителите, на които е осигурен топъл обяд относно ползването на други социални услуги, административни и общински услуги и ще оказва съдействие за предоставяне на здравни услуги при необходимост, ще оказва помощ при закупуване на необходимите им медикаменти тъй като обслужваме 7 населени места. 73 695.31 71 144.67
Определяне на целевите групи: Лицата на които ще се предоставя услугата са определени на база списъци предоставени от ДСП Община Алфатар. Същите са съобразени с Наредба N РД-07-1 от 04.04.2016г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане, съфинансирана от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица. Потребителите, които ще получат храна са от основната целева група лица и семейства на месечно подпомагане по реда и условията на чл.9 от ППЗПСП., с липса на доходи и бизки които да се грижат за тях, самотно живеещи лица и семейства получаващи минимални пенсии. Неполучен обяд ще получат лицата от допълнителна целева група лица и семейства подпомагани за отоплителния сезон, както и такива които са получили еднократна целева помощ за покриване на част от разходите в началото на учебната година, лица които са получили помощи за превенция, интеграция, отглеждане на дете при близки и роднини или приемни семейства, инвалиди, болни и др. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.