Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на проекта ще бъде приготвян и доставян обяд до домовете на 100 брой потребители, считано от 08.03.2021 г. и на 80 брой потребители, считано от 01.09.2021 г., представители от целевите групи. Услугата ще се извършва ежедневно в работните дни, по време на срока на договора. Обядът ще включва супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната ще бъде приготвяна по предварително изготвено седмично меню, като всяка порция ше бъде опакована в отделна пластмасова кутия за еднократна употреба, преди доставката си до дома на потребителя. Ще бъде дадена възможност на потребителите, при изявено желание от тяхна страна и подадена заявка, да получат и допълнителна подкрепа, съгласно допустимите съпътстващи мерки. Допълнителната подкрепа може да бъде извършвана от доставчиците на обяда, доброволци или служители на района. Проектът предвижда топлият обяд да бъде доставян до домовете на всички потребители по време на целия срок на изпълнение на проекта, независимо от тяхното здравословно състояние и/или епидемиологичната обстановка.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Определяне на потребителите от целевите групи.: Дейността ще започне преди стартирането на договора и ще се изпълнява през цялото му време. Ще бъдат идентифицирани лицата в нужда, спадащи към някоя от следните целеви групи: - Лица без доходи или с ниски доходи под линията на бедност - хора в затруднение поради влошената икономическа обстановка в страната, хора, които поради възрастта си или налични увреждания са в по-висок риск от заразяване и неблагоприятно протичане на инфекцията. - Лица, обект на социално подпомагане, за които е установена нужда от допълнителна подкрепа и в условията на извънредна епидемична обстановка, са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности. Основният източник на информация относно подбора на лицата подали заявление-декларация и допустимостта им да ползват услугите по проекта, ще бъде извършена проверка за всеки индивидуален случай от Дирекция „Социално подпомагане“ относно попадането му в обхвата на целевите групи. Предвид базата данни на Дирекцията, считаме че получената от нея информация ще бъде най-всеобхватна и достоверна. Услугите ще могат да ползват и лица идентифицирани като крайно нуждаещи се и по други канали за комуникация, като например сигнали от граждани, неправителствени организации, училища и др. Получените по този ред сигнали ще бъдат проверени относно принадлежността им към целевите групи, както и с цел недопускане на двойно финансиране от ДСП. След извършената проверка и в случай, че отговарят на условията на Програмата, ще бъдат добавяни като потребители на услугите по проекта. В случай, че броят на установените лица, спадащи към целевите групи, надхвърли броя на максимално допустимите за района, ще бъде извършен допълнителен подбор, с оглед приоритизиране на най-нуждаещите се лица. Преди стартиране на дейността по приготвяне и доставка на топлия обяд, всички идентифицирани нуждаещи се лица подлежат на потвърждаване от съответната ДСП за принадлежност към допустимата целева група. Изпълнението на дейността цели да бъде извършен подбор на 100 брой потребители, считано от 08.03.2021 г. и на 80 брой потребители, считано от 01.09.2021 г., най-нуждаещи се лица, които да получават топъл обяд. 0.00 0.00
Приготвяне на топъл обяд: Дейност ще се изразява в приготвяне на обяд (супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт) и доставката му до домовете на потребители, отговарящи на условията за принадлежност към целевите групи на проекта. Партньорската организация предоставя топъл обяд на 100 брой потребители, считано от 08.03.2021 г. и на 80 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. за период от 19 брой месеци в рамките на общо 391 работни дни. Всяка порция ще бъде опакована в отделна пластмасова кутия за еднократна употреба и ще бъде доставена от служители на фирмата, която ще приготвя храната, до дома на всеки един потребител. Ястията, включени в седмичните менюта, които ще предоставят на най- нуждаещите се лица ще бъдат приготвяни от избрания изпълнител и ще осигуряват здравословна, качествена и разнообразна храна, чрез използването на безопасни работни практики в условията на пандемия, спазването на хигиена на храненето и всички разпоредби на Закона за здравето, Закона за храните и поднормативната уредба по прилагането им, както и на приложимото европейско законодателство в областта на храненето. Седмичните менюта ще включват разнообразни видове ястия, осигуряващи балансирано хранене, ще съдържат информация за алергените и ще бъдат изготвени от лицето, което е наето съгласно разпоредбата на чл. 13, ал. 1 от Закона за храните. Рецептите за приготвяне на ястията, които се използват ще са съотносими към тези, посочени в Сборниците с рецепти за заведения за обществено хранене. С оглед спазване препоръките на Националния оперативен щаб, приготвянето на топлия обяд ще бъде извършвано само от лица, спазващи всички необходими предпазни мерки – носене на маски, ръкавици и спазване на социална дистанция. Помещението, където ще бъде приготвяна храната ще бъде редовно дезинфекцирано, като работещите там също ще спазват всички препоръки и ще бъдат снабдени с маски, ръкавици и дезинфектанти. Ще бъде препоръчано на потребителите също да носят маски и ръкавици когато получават обяда си. Изпълнителят е избран след процедура и при спазване разпоредбите на ЗОП, където поставянето на изискване за местонахождението на кухнята-майка, е определено като ограничително условие. С подписването на договор, изпълнителят поема ангажимента да доставя приготвената храна до домовете на потребителите всеки работен ден за обяд, в часовия диапазон от 11 до 14 часа. При транспортирането и доставката на топлия обяд ще бъдат спазвани указанията на БАБХ за провеждане на контрол за изпълнение изискването по чл. 5 от Регламент ЕС № 852/2004 на Европейския Парламент и Съвета от 29 април 2004 г., регламентиращ хигиената при производството на хранителни продукти. 79 505.50 66 037.10
Предоставяне на топъл обяд: В рамките на дейността ще бъде доставян обяд до домовете на 100 брой потребители, считано от 08.03.2021 г. и на 80 брой потребители, считано от 01.09.2021 г. за период от 19 брой месеци в рамките на общо 391 работни дни. Услугата ще се извършва ежедневно в работните дни, по време на срока на договора. Обядът ще включва супа, основно ястие, хляб и поне веднъж седмично десерт. Храната ще бъде приготвяна по предварително изготвено седмично меню, като всяка порция ще бъде опакована в отделна пластмасова кутия за еднократна употреба, преди доставката си до дома на потребител, съгласно всички изисквания на Закона за храните по отношение на пакетирането и транспортирането на храни. Проектът предвижда топлият обяд да бъде доставян до домовете на всички потребители по време на целия срок на изпълнение на проекта, независимо от тяхното здравословно състояние и/или епидемиологичната обстановка. Получаването на храната ще бъде удостоверявано с попълването на Дневник на потребителя от всеки един ползвател на услугата. Дневникът ще бъде предоставян на потребителите на месечна база, като след приключване на месеца ще бъде предаван на отговорните служители, а потребителите ще получат нов дневник за следващия месец. С оглед спазване препоръките на Националния оперативен щаб, доставката на топлия обяд до домовете на потребителите ще бъде извършвано само от лица, спазващи всички необходими предпазни мерки – носене на маски, ръкавици и спазване на социална дистанция. Ще бъде препоръчано на потребителите също да носят маски и ръкавици когато получават обяда си. С цел недопускане разхищението на храни, в случай на неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение и консумация, се предоставя на определените резерви. 3 975.28 17 589.00
Реализиране на съпътстващи мерки: Реализирането на съпътстващи мерки ще бъде съобразено с противоепидемичните мерки с цел ограничаване на разпространението на COVID-19 и със специфичните нужди на хората в тези условия. Съпътстващите мерки ще се реализират през целия период на изпълнение на договора. Планирането и предоставянето на съпътстващи мерки ще се основава на извършен анализ и установени специфични потребности за всеки отделен потребител. Предоставянето на съпътстващите мерки ще се извършва индивидуално, предвид пандемията от COVID-19. Съпътстващите мерки ще включват помощни и консултантски услуги за подобряване на достъпа до основните обществени услуги за нуждите на жилищното настаняване, социалното благосъстояние, здравеопазването, образованието и заетостта, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение и въз основа на индивидуалната му нужда. Съпътстващите мерки ще бъдат предоставяни само в случай на заявена нужда и желание на одобрен потребител, като ще бъдат насочени индивидуално към заявените от него потребности. Получаването на съпътстващите мерки няма да бъде обвързвано с доставката на топъл обяд и няма да има задължителен характер. Съпътстващите мерки ще бъдат предоставяни при зачитане основните права и съблюдаване принципите, признати по-специално в Хартата на основните права на Европейския съюз, в т.ч. зачитане на човешкото достойнство, личния и семейния живот, правото на защита на личните данни, правата на детето, правата на възрастните хора, равенството между мъжете и жените и забраната на дискриминацията. Съпътстващите мерки ще бъдат предоставяни под следнити форми: - Основни социални консултантски услуги - като предоставянето на информация, насочена към разрешаване на неблагоприятна социална ситуация, на основните права и задължения, особено във връзка с осигуряването на социални услуги, как да се предотврати зависимостта от социалните услуги или информация по отношение на възможностите за подпомагане на членовете на семейството на потребителите; - Дейности за подпомагане на утвърждаването на правата, законните интереси и обработването на лични дела или посредничество – например осъществяване на контакти със социалната среда, образователни дейности и дейности, свързани с активирането, съдействие пред различни общински и държавни институции; - Дейности, предотвратяващи кризисни ситуации и социално изключване и насочени към премахването на отрицателни социални въздействия (като финансово консултиране, консултации по хранене и емоционална и психологическа подкрепа грижи). За предоставянето на съпътстващите мерки е възможно да бъдат изработени,отпечатани и разпространени сред потребителите брошури, относно пандемията. Възможно е да бъдат наети специалисти в определени области, които да извършат консултация по определена тема, за която даден потребител е заявил потребност. 3 975.28 3 982.20

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.