Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 600 дървета
English

Програма: Храни

Район за планиране: Всички

Описание

В рамките на финансовия план ще се реализират дейности, свързани с осигуряване на материално-техническо и административно обезпечаване на качественото управление и изпълнение на Оперативната програма за храни и/или основно материално подпомагане от Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица 2014-2020.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Експертна подкрепа за реализиране на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ. : Експертната подкрепа ще се осъществи в няколко направления – правна експертиза и експертиза в областта на Закона за обществените поръчки /ЗОП/, специфична експертиза, преводачески услуги, участие в оценителни комисии за подбор на заявления за предоставяне на БФП. Във връзка с това са заложени средства за възнаграждения на външни експерти и служители на АСП за реализиране дейностите по ОПХ както следва: - Правната експертиза и експертизата в областта на обществените поръчки е свързана с провеждане на процедури по реда на ЗОП във връзка с реализиране на операции тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ и тип 4 „Техническа помощ“. Необходимостта от ангажирането на експерти в посочените области произтича от: обема на тръжната документация, проверка на разработената документация и при нужда извършване на корекции след осъществен контрол от АОП; методическа помощ във връзка с поставени въпроси от потенциални участници в процедурите и сключване на договори с избрани изпълнители, процесуално представителство във връзка с постъпили обжалвания. - Специфичната експертиза е свързана с предмета на провеждане на процедури по реда на ЗОП по операции тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ и тип 4 „Техническа помощ“, както и с възникнала необходимост от експертна подкрепа в процеса на управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ. - Възнаграждение на оценители за участие в оценителни комисии за подбор на заявления за предоставяне на БФП. Във връзка с провеждането на процедури за предоставяне на БФП по операции тип 2 „Предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти“ и тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ се ангажират експерти на АСП и/или външни за УО експерти за участие в комисии за оценка на заявления за финансиране като членове с право на глас. Възнагражденията на лицата се определят съобразно приложимото законодателство, извършените дейности и броя отработени часове. - Преводачески услуги са необходими във връзка с осигуряване процеса на комуникация с Европейската комисия, в т.ч. документация, която следва да се представя ежегодно, провеждане на годишните срещи за проследяване на напредъка и участие на служители на УО в мероприятия, свързани с управлението и изпълнението на ОПХ ФЕПНЛ. - Във връзка с постигането на качествено управление и изпълнение на оперативната програма и при възникнала потребност ще бъдат ангажирани служители на АСП от централната и териториална администрация, непопадащи в обхвата на чл. 38, ал. 2 на ПМС № 37 от 23.02.2015 г. и неговите изменения. За изпълнение на конкретни задачи от тези служители е предвидено възнаграждение съгласно действащата нормативна уредба и в съответствие с разпоредбата на чл. 39 от ПМС № 37 от 23.02.2015 г. и неговите изменения. Експертна подкрепа във връзка с подготовка изпълнението на дейности по Програма за храни и основно материално пхозпомагане 2021-2027. 1 338 706.72 1 338 797.72
Изготвяне на анализи, проучвания, изследвания и оценки във връзка с управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ и постигнатите резултати: С оглед гарантиране качественото управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ дейността ще се реализира в две основни направления: - С цел последващо въвеждане на подобрени системи за работа и добри практики са планирани външно оценяване на оперативната програма и проучвания, в т.ч. съобразно изискванията на чл. 17, параграф 4 на Регламент (ЕС) 223/2014 на ЕП и на Съвета от 11.03.2014 г. Обективният анализ на управлението и изпълнението на програмата ще даде възможност за извършване на своевременни промени в нея с оглед постигане на заложените цели. - Предвид спецификата и целите на операция тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ следва да се гарантира качеството на храните. В тази връзка се предвиждат средства за удостоверяване качеството на доставените хранителни продукти чрез извършване на изследвания и анализи от акредитирани лаборатории. - Изготвяне на работни документи във връзка с изпълнение на дейности по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 г. 333 253.40 400 753.40
Информиране и популяризиране на приноса на ФЕПНЛ в България. Подобряване капацитета на партньорските организации.: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 223/2014 на ЕК и на Съвета, държавите-членки следва да информират целевите групи и обществеността за дейностите, които се осъществяват с финансовата подкрепа на ФЕПНЛ. В съответствие с това се планира провеждането на информационни събития, обучения и разпространението на рекламни материали. Във връзка с реализиране на операции тип 2 „Предоставяне на индивидуални пакети хранителни продукти“ и тип 3 „Осигуряване на топъл обяд“ се предвижда провеждане на информационни срещи за запознаване на партньорските организации с планираните мерки за финансиране по ОПХ ФЕПНЛ. Ще бъдат организирани и проведени мероприятия за обучения и/или обмяна на опит на представители на партньорските организации, което ще допринесе за повишаване на техния административния капацитет, както по отношение на процеса по кандидатстване по операции за предоставяне на БФП, така и на качественото изпълнение на проектите за постигане на заложените цели и оптимално усвояване на финансовия ресурс. Популяризирането на приноса на ФЕПНЛ в България сред обществеността ще се извършва чрез разпространението на информационни и рекламни материали, в т.ч. дипляни, рекламни химикалки, плакати и др., разработени със средства по ОПХ ФЕПНЛ. Ще бъдат направени публикации в печатни медии и излъчвания в електронни медии. С цел ефективно изпълнение на дейността по популяризиране на мерките, финансирани по ОПХ ФЕПНЛ и за осигуряване на реален резултат от проведените обучения за партньорските организации са заложени средства за командироване на експерти от УО (пътни, дневни и квартирни) и партньорските организации, за наем на зали, техника и кетъринг за провеждане на срещите, както и за публикации в медии. Във връзка с обявената с РМС 325/14.05.2020г. извънредна епидемична обстановка в страната и в съответствие с Регламент (ЕС) 2020/559 на Европейския парламент и на Съвета от 23 април 2020 година за изменение на Регламент (ЕС) № 223/2014 по отношение на въвеждането на специални мерки за справяне с избухването на COVID-19“ са планирани дейности за подобряване на капацитета на партньорските организации за работа в условията на пандемия, за да се гарантира изпълнението на операциите в условията на криза и да се гарантира, че най-нуждаещите се лица ще продължат да получават подкрепа по програмата в безопасна среда. Въвеждането на мерки в отговор на избухването на COVID-19 свързани с предпазване от заразяване и гарантиране на безопасна помощ за най-уязвимите лица включват осигуряване на необходимите лични предпазни средства и дезинфектанти за ангажираните партньорски организации, адекватни на предписанията и препоръките на здравните органи. В предвид създалата се епидемична обстановка в страната в следствие на разпространението на COVID-19 са предприети превантивни мерки за минимизиране на риска от заразяване и разпространение на заболяването. За изпълнение на дейността са предвидени средства за закупуване на лични предпазни средства и дезинфектанти, с които ще бъде подкрепен капацитета на партньорската организация БЧК, при изпълнение на задълженията й. 589 472.96 597 087.56
Организиране и участие в мероприятия, работни срещи и работни посещения във връзка с управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ, и годишни срещи по проследяване на напредъка в изпълнението на ОПХ ФЕПНЛ с ЕК: В рамките на дейността се предвижда организиране и провеждане/участие на/в работни посещения, работни срещи в т.ч. и с Европейската комисия и представители на FEAD Network, обмяна на опит и участие на служителите на АСП в мероприятия, свързани с управление и изпълнение на програмата, както и в събития, имащи отношение към целите и основните проблеми, към които е насочено изпълнението на оперативната програма. Участието в посочените мероприятия ще повиши ефективността на изпълнението на ангажиментите на служителите, като те ще имат възможност да получат актуална и точна информация за етапа на изпълнение на оперативната програма, да се запознаят с възникнали въпроси, свързани с нейното управление и постигането на заложените цели, както и да се запознаят с добри практики и подходи при справяне с проблемите на бедността и социалното изключване. Това на свой ред ще допринесе за въвеждане на ефективни методи на работа в програмирането, изпълнението, мониторинга, контрола и оценката на оперативната програма, което е от ключово значение за доброто административно управление и ще въздейства положително върху развитието на включените в програмата дейности. Във връзка с изпълнение на тази дейност до края на 2020 г. във финансовия план са предвидени средства за командироване на лица от УО в страната и чужбина (пътни, дневни и квартирни, както и задължителни медицински застраховки за пътувания в чужбина), такси за участие в различни мероприятия и услуги, свързани с организиране на събития и мероприятие по ОПХ ФЕПНЛ. Съобразно заложените в Регламент 223/2014 изисквания се предвижда осъществяването на ежегодни срещи за преглед на напредъка в изпълнението на ОПХ ФЕПНЛ. В резултат от тези срещи държавата следва да гарантира, че след направени коментари от ЕК ще предприеме съответни действия за отразяването им и повишаване на резултатите от финансовата помощ на Фонда. Срещите се провеждат с участието на всички заинтересовани страни, в т.ч. регионални, местни и други публични компетентни органи, както и неправителствени организации. Държавите членки са отговорни за организиране на срещите, във връзка с което е заложен финансов ресурс за техническото им обезпечаване.„Във връзка с обявената с РМС 325/14.05.2020г. извънредна епидемична обстановка в страната и в съответствие с Регламент (ЕС) 2020/559 на Европейския парламент и на Съвета от 23 април 2020 година за изменение на Регламент (ЕС) № 223/2014 по отношение на въвеждането на специални мерки за справяне с избухването на COVID-19“ са планирани дейности за подобряване на капацитета на партньорските организации за работа в условията на пандемия, за да се гарантира изпълнението на операциите в условията на криза и да се гарантира, че най-нуждаещите се лица ще продължат да получават подкрепа по програмата в безопасна среда. Въвеждането на мерки в отговор на избухването на COVID-19 свързани с предпазване от заразяване и гарантиране на безопасна помощ за най-уязвимите лица включват осигуряване на необходимите лични предпазни средства и дезинфектанти за ангажираните партньорски организации, адекватни на предписанията и препоръките на здравните органи.“ Подготовка за изпълнение на дейностите по Програма за храни и основно материално подпомагане 2021-2027 г. 252 396.02 268 879.22
Обучение и квалификация на лицата, изпълняващи функции по управление, изпълнение и контрол на финансовата подкрепа от Европейския съюз: В рамките на дейността се предвижда участие на служителите в обучения в страната и в чужбина. Реализирането на тази дейност ще спомогне за придобиването на нови и развиването на съществуващите знания и умения. Ще се постигне развитие на потенциала на служителите в съответствие с изискванията на работата и приоритетите при разходване на средства от ЕС. Едновременно с това лицата ще получат подготовка, гарантираща по-добро справяне с промените и непредвидени обстоятелства в работния процес. Това е от ключово значение за качественото изпълнение на служебните задължения и на работата на административните звена. Във връзка с реализиране на дейността са заложени разходи за командировки в страната и чужбина (пътни, дневни, квартирни, задължителните медицински застраховки при пътувания в чужбина), както и такси за обучения, и услуги, свързани с организиране на събития и мероприятие по ОПХ. 273 633.57 276 361.70
Мониторинг и контрол на изпълнението на ОПХ ФЕПНЛ: Мониторингът е непрекъснат процес на събиране и обработване на информация, с цел ефективно управление изпълнението на операциите по ОПХ ФЕПНЛ, в съответствие с договорите за предоставяне на БФП и при спазване на правилата на ЕС и националното законодателство. Основен инструмент за мониторинг са проверките „на място”. Чрез тях ще се проследява напредъка в реализирането на дейностите, ефекта и качеството им, съответствието с общата и конкретни цели на договора за БФП. Чрез посещенията на място ще бъде възможно своевременно да се идентифицират потенциални проблеми и да се предприемат съответните корективни действия. Две звена в дирекция МСПЕИ са ангажирани в осъществяване на мониторинг чрез проверки „на място“ - отдел „Мониторинг и оценка“, отговорен за наблюдението на изпълнението на договорите за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по всички операции и отдел „Търгове“ в качеството си на възложител по реда на ЗОП. Непосредствените цели на проверките „на място“ по операциите по ОПХ ФЕПНЛ, извършвани от отдел „Мониторинг и оценка“, са свързани с гарантиране коректното техническо и финансово отчитане на финансираните проекти. Ще се удостоверява точността на представената информация, степента на изпълнение на дейностите и тяхното надлежно документиране, наличността на оригиналните документи, тяхното съхранение в съответствие с общностното и националното законодателство. С оглед спецификите на операция тип 1 „Закупуване на хранителни продукти“ мониторингът ще гарантира спазването на договорите за доставка на хранителните продукти като количествени и качествени параметри, в т.ч. произход, срок на годност, реално извършени доставки в срок и др. Проверките „на място“ ще гарантират съблюдаване на изискванията за информация и публичност, избягването разхищението на храни и предоставянето на съпътстващи мерки. Регулярното им извършване ще позволи своевременната идентификация на потенциални проблеми при изпълнение на проектите и в тази връзка – подпомагане на партньорските организации чрез предложения, препоръки и/или корективни мерки при необходимост. Ще се проследява изпълнението на задължителните предписания на Управляващия орган за отстраняване на констатирани пропуски или слабости при реализиране на дейностите. С оглед реализиране на дейността са заложени разходи за командировки в страната (пътни, дневни и квартирни) на служителите на УО, ангажирани в реализиране на дейността. 60 600.22 60 644.33
Материално-техническо и административно обезпечаване на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ: С оглед успешното реализиране на дейностите и постигане на целите по оперативната програма е необходимо служителите и звената, изпълняващи функции по програмата, да бъдат обезпечени както в материално-техническо, така и в административно отношение. За пълноценно и ефикасно изпълнение на функциите по ОПХ ФЕПНЛ е необходимо осигуряване и поддръжка на съвременно офис обзавеждане и оборудване, което ще отговори на нуждите на работния процес, в т.ч. комуникацията между служителите, изготвяне на документация, нейното съхранение и архивиране. В тази връзка ще се осигурят средства за оборудване и обзавеждане, в т.ч. офис-мебели, преносими компютри, компютърни конфигурации, факс, мултифункционални устройства и др. Ще бъде осигурен финансов ресурс за поддръжка на закупеното обзавеждане и оборудване с оглед гарантиране непрекъснатостта на работния процес, качественото изпълнение на задълженията и сигурността на съхраняваната информация. С цел ефективно и ефикасно осъществяване функциите по ОПХ ФЕПНЛ в рамките на дейността и осигуряване на оптимални условия за мобилност и оперативност при реализиране на ангажиментите по управление, мониторинг и контрол на оперативната програма, през 2016 г. бяха закупени 7 броя служебни автомобили. Заложени са средства, свързани с тяхната експлоатация и поддръжка, в т.ч. гориво, данъци, такси и застраховки, паркинг, автомивка и др. За реализиране на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ е осигурен финансов ресурс за абонаментни такси, закупуване на стандарти и пазарна информация, софтуерно обезпечаване и други, пряко произтичащи от изпълнението на програмата разходи. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфектанти за служителите на управляващия орган на оперативната програма с цел осигуряване на тяхната лична безопасност и безопасността на получателите на подкрепа, и превенция на разпространението на корона вирус COVID-19 при изпълнение на дейностите по „Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане. Осигуряване на лични предпазни средства и дезинфектанти за служителите на Управляващия орган на Оперативната програма, с цел осигуряване на тяхната лична безопасност и безопасността на получателите на подкрепа, и превенция на разпространението на корона вирус COVID-19 при изпълнение на дейностите по „Оперативна програма за храни и/или основно материално подпомагане Процесът на раздаване на хранителни продукти е обект на мониторинг и контрол на място от страна на служителите и звената на УО, изпълняващи съответните функции по програмата. В условията на продължаващата извънредна епидемична обстановка в страната е необходимо да бъде осигурена и тяхната безопасност, поради което се налага закупуването на лични предпазни средства и дезинфектанти и за тях. Разходът е допустим, необходим е в контекста на безпрецедентната ситуация и е във връзка с изпълнение на настоящата дейност 7 - „Материално-техническо и административно обезпечаване на дейностите по управление и изпълнение на ОПХ ФЕПНЛ“. 332 345.19 330 872.06

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.