Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма Дони Стайл ЕООД - Дряново е утвърден производител на дамско, мъжко и детско облекло, бельо, бански костюми, спортни и връхни облекла. Компанията произвежда над 100 000 броя изделия годишно в 5 различни икономически дейности. С настоящия проект компанията стартира дигитализацията на своето производство, която да отговаря на критериите на Индустрия 4.0. Това е първият етап от пълното цифровизиране на предприето и обхваща целия кроялен участък. За тази цел Дони Стайл внедрява иновативен производствен процес на изцяло автоматично кроене чрез Автоматична CAD/CAM система за управление на кроялен участък и допълнително специализирано оборудване. Система включва пълна връзка между седем модула в това число: Автоматичен конвейерен кътер, Автоматична накатавъчна машина, Накатавъчна маса, Плотер с две глави, Режещ плотер, Машина за качествен контрол и Визуален дигитайзер с два софтуерни продукта. Специализираното допълнително оборудване предвидено за закупуване по проекта се състои от Машина за полагане на лента, Машина за събиране на два плата, с окомплектовка за допълнителни функции, Пневматична притискаща топла преса, Принтер с режещ кътер и Машина за пакетиране на дрехи. 
Закупуването на всички тези активи ще доведе до елиминиране на много ръчен труд, увеличение ефективността на разходите с 18%, намаляване на използването на ресурсите с 35% и намаляване на отпадъците с 64%. Освен това настоящия проект ще постави началото на трансформация на производство на фирмата съгласно Индустрия 4.0. 
Проектът се отнася за код на икономическа дейност 14.14, затова в одита не са включени продуктите от справката към НСИ с кодове 14.12, 14.13, 14.19 и 14.39. 
Производствените площадки, на която ще се изпълнява проекта се намират в населено място, чието землище попада частично в границите на защитена зона от мрежата на "Натура 2000". Защитената зона е по Директива за местообитанията, която се допира до защитена зона по Директива за птиците с код BG0000214-Дряновски манастир.

Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейности по извършване на ресурсен одит по образец (дейността е извършена чрез изготвяне на ресурсен одит съгласно Приложение Е, бюджетен ред 14.1): В рамките на тази дейност фирма Дони Стайл ЕООД чрез външен изпълнител извърши обследване за ресурсна ефективност на производствената си база и процеси. Ресурсният одит е извършен по образец от регистриран одитор и се основава на произвдството на предприятието за предходните три години, като за базова година е взета 2016г. В одита са препоръчани 6 дейности за повишаване на ресурсната ефективност и намаляване на отпадъците. Внедряването на нови машини трябва да доведе до подобряване на основни производствени процеси, като кроене, гладене и шиене и разширяване производствения капацитет на предприятието. Изпълнението на проекта ще доведе до елиминиране на много ръчен труд, увеличение ефективността на разходите с 18%, намаляване на използването на ресурсите с 35% и намаляване на отпадъците с 64% Стъпки за реализацията на дейността: 1. Подготовка на процедурата за избор на доставчик на услуги за извършване на ресурсен одит по образец и определяне на Комисия за разглеждане на офертите. 2. Събиране, разглеждане и оценка на получените оферти за избор на изпълнител за извършване на ресурсен одит. 3. Изготвяне на протокол за взетото решение и избран доставчик. 4. Сключване на договор с избрания изпълнител 5. Извършване на ресурсен одит на Дони Стайл ЕООД по образец (Приложение Е към Условията за кандидатстване) с изготвен енергиен одит на 20.04.2018 г. и изготвяне на приемно- предавателен протокол за изпълнение на услугата. 9 800.00 9 800.00
Закупуване на Актив 1 - Намаляване (на единица продукция) на една или повече от използваните в рамките на производствения процес суровини, без да се добавят нови такива и Предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровини - текстил/плат, трико, хастар и подлепващо/ и на отпадъците от спомагателен материал - хартия за кроене и спомагателен материал - картон: Дейността съответства на дейност 1 и 4 от Одита за ресурсна ефективност. Закупуване на Актив 1 ще доведе до намаляване на суровина А - текстилни материали (плат, трико, хастар, подлепващо), спомагателен материал Г - хартия за кроене и спомагателен материал Д - картон, които се използват в производството на всичките 8 вида продукти. Планираният за придобиване актив 1 - Автоматична CAD/CAM система се състои от 7 модула, както следва: 1. Автоматичен конвейерен кътер- 1 бр. 2. Автоматична накатавъчна машина - 1 бр. 3. Накатавъчна маса 14 m - 1 бр. 4. Плотер с две глави - 1 бр. 5. Режещ плотер - 1 бр. 6. Машина за качествен контрол - 1 бр. 7. Визуален дигитайзер - 1 бр. Режещият плотер премахва нуждата от печат върху хартия (икономия на хартия и мастило) – той има възможност да реже директно картона. Освен това той дава възможност за изключително икономично и ефективно разполагане на детайлите върху работната ширина на картона, което от своя страна води до намален разход на картон. При накатаване с автоматична количка процесът е роботизиран и усукване на текстилния материал не съществува. Накатаващата количка реже сама пластовете плат, трико, хастар и подлепващо по точната дължина без надбавка 6 см, както е при ръчното настилане. Кроялният робот (кътер) дава възможност за точна и прецизна работа, без риск от повреждане на детайли, дава възможност за фино и бързо кроене дори и на най-дребните детайли (работи се под вакуум), без да се налага те да бъдат огрубявани предварително – което от своя страна означава спестяване на материал. При производството на връхни облекла при съществуващия в момента технологичен процес се налага огрубяването на минимум 50% от детайлите от плат и подлепващо, за да се гарантира точното им изрязване след подлепване. При автоматичното кроене това не е необходимо, тъй като технологията позволява усъвършенстване на процеса и фино кроене без огрубяване. Автоматизираното кроене позволява намалена консумация и на спомагателен материал Г - хартия за кроене и спомагателен материал Д - картон, тъй като за разлика от ръчното кроене при автоматизираното в повечето случаи не е необходимо изпечатването на тази хартия – роботът крои без хартиени кройки. За качеството на готовата дреха е от съществено значение процеса на разкрояване. При ръчното разкрояване не може да се постигнат перфектни резултати по отношение на акуратност и това води до чести грешки, а оттам и до брак на плат и забавяне на процеса. Чрез внедряването на роботизирано кроялно оборудване ще се заменят извършваните ръчно операции и ще позволи много по-бързо и точно изпълнение, с минимален риск от грешки, съответно по-малко брак и по-рационално използване на платовете. Дрехите, които могат да се разкроят с новото оборудване за броени секунди, при минимална разходна норма, и с доста голяма точност на формите и размерите, в момента се изработват за часове. Дейност 4 - Предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровини - текстил/плат, трико, хастар и подлепващо/ и на отпадъците от спомагателен материал - хартия за кроене и спомагателен материал - картон, съответстваща на Дейност 1 от одита. Тази дейност води до намаляване на суровина А - текстилни материали (плат, трико, хастар, подлепващо), спомагателен материал Г - хартия за кроене и спомагателен материал Д - картон, които се използват в производството на всичките 8 вида продукти. Актив 1 води до по-ефективно управление на отпадък А – отпадък от суровина А (плат, трико, хастар и подлепващо), на отпадък Г – отпадък от спомагателен материал Г (хартия за кроене) и на отпадък Д от спомагателен материал Д (картон), образувани при производството на всички 8 вида продукти. По-ефективното управление на посочените отпадъци с помощта на актив 1. CAD/CAM система, се постига с „предотвратяване“ образуването на посочените отпадъци, чрез тяхното намаляване (на единица продукция) при етап „подготовка“. 657 350.00 657 330.00
Закупуване на Актив 2, 3 и 4 - Намаляване (на единица продукция) на една или повече от използваните в рамките на производствения процес суровини, без да се добавят нови такива и Предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровина А - текстилни материали и на отпадъците от суровина Б - конци: Дейността съответства на дейност 2 и 5 от Одита за ресурсна ефективноствключва закупуване на: • Актив 2. Машина за полагане на лента - 1 бр.; • Актив 3. Машина за събиране на два плата, с окомплектовка за допълнителни функции - 1 бр.; • Актив 4. Пневматична притискаща топла преса - 1 бр. Тази дейност ще доведе до намаляване на суровина А - текстилни материали (плат, трико, хастар и подлепващо) и суровина Б - конци, които се използват в производството на продукт 8. Тениски. Преди придобиването на актив 2 тениските се изработват с имитация на безшевно изпълнение, като първо се ушива скроения продукт и след това върху шевовете му се залепват ръчно нужните елементи, които създават впечетлението за безшевна изработка. Това води до преразход на конци и до бракуване на бройки, вследствие на ръчното облепяне. Придобиването на активи 2, 3 и 4 ще допринесе за намаляване (на единица продукция) на суровина А - текстилни материали (плат, трико, хастар и подлепващо) и суровина Б - конци, които се използват в производството на продукт 8. Тениски, защото с придобиването на линия за безшевно шиене на тениски, ще отпадне необходимостта от това, първо да се зашият, откъдето ще намалее разхода за суровина Б - конци. Отпада риска за бракуване на продукция от прегаряне на плата, както е при ръчното подлепване, тъй като новата пневматична притискаща преса може да залепя при ниска температура - намалява разхода за суровина А - текстилни материали. Дейност 5 - Предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровина А - текстилни материали и на отпадъците от суровина Б - конци, съответстваща на Дейност 2 от ресурсния одит. Тази дейност води до намаляване на суровина А - текстилни материали (плат, трико, хастар и подлепващо) и суровина Б - конци, които се използват в производството на продукт 8. Тениски. Активи 2, 3 и 4 водят до по-ефективно управление на отпадък А – отпадък от суровина А (текстилни материали) и отпадък от суровина Б (конци), образувани при производството на продукт 8. Тениски. По-ефективното управление на посочения отпадък с помощта на активи 2, 3 и 4, се постига с „предотвратяване“ образуването на посочения отпадък, чрез неговото намаляване (на единица продукция) при етап „шиене“. Преди придобиването на активи 2, 3 и 4 тениските са се изработвали с имитация на безшевно изпълнение, като първо се ушива скроения продукт и след това върху шевовете му се залепват ръчно нужните елементи, които създават впечетлението за безшевна изработка. Това води до преразход на конци и до бракуване на бройки, вследствие на ръчното облепяне (прегаряне на бройки, изкривяване и др.). 88 700.00 88 670.00
Закупуване на Актив 5 и 6 - Намаляване (на единица продукция) на една или повече от използваните в рамките на производствения процес суровини, без да се добавят нови такива и Предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровина В - полиетиленови пликове за опаковки и спомагателен материал Г - хартия: Дейността съответства на дейност 3 и 6 от Одита за ресурсна ефективност е свързана с придобиването на: • Актив 5. Принтер с режещ кътер - 1 бр. и • Актив 6. Машина за пакетиране на дрехи - 1 бр., Тази дейност ще доведе до намаляване на суровина В - полиетиленови пликове за опаковка и спомагателен материал Г - хартия, които се използват в производството на всичките 8 вида продукти. Придобиването на активи 5 и 6 ще допринесе за намаляване (на единица продукция) на суровина В - полиетиленови пликове за опаковка и спомагателен материал Г - хартия, които се използват в производството на всичките 8 вида продукти, защото новият принтер ще печата точно толкова етикета, колкото са необходими за поръчката. Стикерите с баркодове се отпечатват точно по размер, с което се елиминира генерирането на отпадъка от хартия. Преди придобиването на актив 5 фирмата е поръчвала на специализирани фирми изработката на етикети, като поради по-ниската цена при по-голяма поръчка в повечето случаи е купувала повече от необходимите й етикети, при което излишните се превръщат в отпадък. Изпечатването на баркодовете се е извършвало на обикновен принтер, като на един лист се събират най-много два или три баркода, които се изрязват ръчно и остатъка от листа също се превръща в отпадък. Преди придобиването на актив 6. Машина за пакетиране на дрехи опаковането на готовите изделия се извършвало ръчно, използвайки готови полиетиленови пликове, като след поставяне на дрехата в плика се отрязват около 50 см от всеки плик, за да остане дължина пасваща точно на дрехата. Отрязаната част се изхърля. Дейност 6 - Предотвратяване (намаляване на единица продукция) на отпадъците от суровина В - полиетиленови пликове за опаковки и спомагателен материал Г - хартия. Тази дейност води намаляване на суровина В - полиетиленови пликове за опаковка и спомагателен материал Г - хартия, които се използват в производството на всичките 8 вида продукти. Актив 5 води до по-ефективно управление на отпадък Г – отпадък от спомагателен материал Г (хартия), а актив 6 води до по-ефективно управление на отпадък от суровина В - полиетиленови пликове за опаковки, образувани при производството на всички 8 вида продукти. По-ефективното управление на посочените отпадъци с помощта на активи 5 и 6 се постига с „предотвратяване“ на образуването им, чрез тяхното намаляване (на единица продукция) при етап „опаковка“. Преди придобиването на актив 5. Принтер с режещ кътер, фирмата е поръчвала на специализирани фирми изработката на етикети, като поради по-ниската цена при по-голяма поръчка в повечето случаи е купувала повече от необходимите й етикети, при което излишните се превръщат в отпадък. Придобиването на актив 5 ще допринесе за за по-ефективно управление на отпадък Г - хартия (спомагателен материал Г - хартия), който се използва в производството на всичките 8 вида продукти, защото режещият принтер ще отпечатва етикета с точния му размер, а количеството етикети ще съответства точно на необходимото за дадена поръчка без излишен остатък от хартия. Придобиването на актив 6 ще допринесе за за по-ефективно управление на отпадък В - полиетиленови пликове (суровина В - Полиетиленови пликове за опаковки), който се използва в производството на всичките 8 вида продукти, защото новата машина за опаковане използва полиетилен на ролка, тип ръкав, при което изделието се поставя вътре и прерязването се извършва винаги по размер. Няма генериран отпадък. 16 950.00 16 873.92
Организиране и провеждане на 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта : В рамките на тази дейност Дони Стайл ЕООД ще организира и проведе 2 събития за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта, както следва: 1) Работна среща за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта Първото събитие ще бъде организирано към края на проекта, непосредствено след успешното внедряване на пилотната за България технология за производство на дамски облекла в дейността на Дони Стайл. На него ще бъдат поканени производители от текстилния бранш, представители на фирми от сектор „Лека промишленост”, извършващи сходна дейност, представители на Браншова организация за текстил и облекло (БОТО), Българска асоциация за текстил, облекло и кожи (БАТОК), Българска асоциация на производителите и износителите на облекло и текстил (БАПИОТ) и други. Целта на работната среща ще бъде да запознае участниците с концепцията на проекта, с ползите иновативната технология, както и с конкретните стъпки за нейното внедряване в производството на Дони Стайл. В допълнение, ще бъдат обсъдени възможностите за приложението на технологичното решение и в други текстилни предприятия. С цел да се онагледи по-ясно представяната технология и ползите, които тя предлага, ще бъдат презентирани различни видеа и снимки, както и ще бъдат демонстрирани текстилни изделия, изработени чрез пилотната технология. 2) Кръгла маса за представяне и мултиплициране на резултатите от проекта Второто събитие ще бъде организирано през последния месец от изпълнението на проекта, като целта му ще бъде да представи проекта и пилотната технология на производители от текстилния бранш и други заинтересовани страни. На този етап фирма Дони Стайл ще е финализирала успешно всички проектни дейности и ще разполага с най-точни данни относно постигнатите резултати вследствие от внедряването на иновативното технологично решение в нейното производство. След представянето на проекта и резултатите от него, ще бъде проведена и практическа демонстрация в реални производствени условия на технологичните възможности на пилотната технология. В заключителната част на събитието ще се проведе дискусия между участниците за това как пилотната технология може да бъде модифицирана и приспособена към различните текстилни производства. Така, кръглата маса ще послужи като отправна точка за всички други текстилни предприятия от бранша, желаещи да оптимизират своите производства от гледна точка на влагани ресурси, генерирани отпадъци и качество на крайните изделия, постигнати чрез внедряването на пилотната технология – предмет на настоящото проектно предложение. Организирайки и провеждайки посочените събития, Дони Стайл ще разпространи информация за проекта сред заинтересованите страни, както и ще създаде предпоставки за мултиплициране на резултатите от него, което ще осигури устойчивост на иновативната идея в средносрочен и дългосрочен план. 4 000.00 4 000.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: С цел достигане до максимално голяма аудитория, чрез което да се създаде потенциал за мултиплициране на резултатите от проекта, „ЛГРП“ ЕООД ще извърши редица публикации в традиционни и дигитални медии, както следва: 1) Публикации в традиционни медии - Публикации в специализирани списания - Дони Стайл ще подготви публикации относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще бъдат публикувани в специализираните списания „Текстил и облекло” и „MODA”. В тях ще бъде описана процесната иновация, водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология. 2) Публикации в дигитални медии: - Публикация в онлайн списание „Текстил, облекло, кожи и технологии” - Дони Стайл ще подготви публикация относно проекта, дейностите и резултатите от него, които ще се разпространят чрез онлайн списанието. Ще бъде описана процесната иновация, водеща до ресурсна ефективност и друга релевантна информация, която би била полезна за организации, проявяващи интерес към приложението на пилотната технология. - Публикация в социални медии – Facebook. Ще бъдат извършени редица публикации чрез профила на Дони Стайл в социалната медия – Facebook. Освен информация за проекта и пилотната технология, във Facebook ще се публикуват и новини относно провежданите събития за мултиплициране на резултатите от проекта –работната среща и кръглата маса. Чрез публикациите в дигитални медии ще се осигури достигане до максимално голяма аудитория от потенциални заинтересовани страни без ограничение в териториалния обхват, което ще допринесе за повишаване потенциала за мултиплициране на резултатите от проекта. При извършването на всички публикации в традиционни и дигитални медии с цел мултиплициране на резултатите от проекта ще бъдат спазвани всички изисквания за публичност и визуализация. 3 000.00 3 000.00
Публичност и визуализация на проекта: Всички предвидени мерки за визуализация по настоящия проект ще бъдат изпълнени в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.“, както и с изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. Предвиждат се мерки за информация и публичност както на проектните цели и резултати, така и на приноса на ЕС. Планираните дейности включват: 1) Изработвяне и поставяне на 1 бр. постоянен билборд (пълноцветен печат) на видно място около сградата, където се изпълняват дейностите по проекта. Билбордът ще съдържа: емблема на ЕС и упоменаване на ЕС; общо лого за програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата програма, проекта и главната му цел; обща стойност на проекта и размер на европейското и националното съфинансиране в лева, начална и крайна дата на изпълнение на проекта. 2) Отпечатване и поставяне на стикери – 24 бр. върху производственото оборудване, закупено по проекта. Стикерите ще бъдат изработени на самозалепваща хартия, пълноцветен печат, с размери, съобразени с големината на оборудването, върху което ще бъдат поставени. 3) Изработване и поставяне на постоянна информационна табела на входа на сградата, където ще се изпълняват дейностите по проекта. Размерите на табелата ще бъдат значителни, така че да бъде лесно забележима за широката общественост. В допълнение на това, финансирането по ОПИК ще бъде оповестявано във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта. При отчитане на дейностите по визуализация на проекта на УО ще бъде предоставен доказателствен материал за осъществените мерки, като ще бъдат предоставени копия, снимки, линкове и екземпляри от произведените информационни материали. Стъпки за реализацията на дейността: 1.Разпределение на задачи по проекта между членовете на екипа (месец 1) 2.Избор на изпълнител за визуализация на проекта без провеждане на процедура (по указание на УО) на базата на минимум 2 (две) съпоставими оферти (месец 2) 3.Изработване и поставяне на 1 брой билборд (месец 2-20) 4.Изработване и поставяне на 24 броя стикери върху новото оборудване (месец 20) 5.Изработване и поставяне на 1 постоянна информационна табела в сградата на дружеството (месец 20) 1 000.00 878.70

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.