Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 575 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

    ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ – ДБ“ ЕООД e с основна икономическа дейност по КИД-2008: 41.20 - Строителство на жилищни и нежилищни сгради. Дейността на дружеството обхваща цялостния процес на строителството - от всички фази на проектиране, строеж, довършителни дейности до реализацията. Компанията развива строителната си дейност и има завършени обекти в много райони на страната: Велико Търново, Горна Оряховица, Търговище, Априлци и други. 
   След като е извършвала строителни работи и е направено фирмено проучване за нови обекти в северозападна България, ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ–ДБ“ ЕООД е наела база със следния адрес: Област Ловеч, гр. Летница, бул. България 42. В тази база ще бъде придобита механизацията по проекта и ще бъде позиционирана, когато не се ползва на даден обект в България. В базата ще бъдат извършвани и някои текущи обслужвания.
    С цел подобряване на енергийната ефективност и разширяване на дейността си компанията планира да направи инвестиции, като закупи следните нови машини: самосвал с тристранно разтоварване с кран  - две оси; комбиниран багер-товарач; машина за хоризонтален сондаж /къртица/, окомплектована с технологичен инструмент. 
Фирмата ще намали разходите си на енергия, като въведе система за оползотворяване на отпадната топлина от компресора за загряване на тръбите на новозакупената къртица и по този начин да увеличи производителността на машината. Компанията планира да придобие автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и да използва консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт, съгласно стандарт БДС EN ISO 50001.
     Посредством проекта, „ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ–ДБ“ ЕООД кандидатства да закупи нова високопроизводителна строителна техника и по този начин да разшири дейността си, да намали себестойността на строителството и вследствие на това да стане по-конкурентна. Това е предпоставка за устойчиво развитие, което ще разшири пазарните позиции на фирмата в строителния бранш.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ново оборудване. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Самосвал с кран - 1бр.; Комбиниран багер - товарач - 1бр.; Къртица с компресор - 1бр.; Оползотворяване на отпадна топлина от компресор-1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1бр.: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Самосвал с кран- тристранно разтоварване с две оси - 1 брой. Сега използваният под наем камион с кран е с нисък полезен товар /7 тона/ и висок разход на гориво (9,8 л/час), поради което “ИНФРАИНЖЕНЕРИНГ - ДБ” ЕООД планира чрез проекта да закупи по-икономична машина с по-голяма товароносимост. Самосвала с кран е необходим на фирмата за превоз на материали и оборудване до строителните обекти на фирмата в страната. Новозакупената машина ще разшири производството и ще подобри енргийната ефективност на предприятието. Мярка 2. Комбиниран багер - 1 брой. Сега използваме багер под наем, с ниска производителност и висок разход на гориво , поради което фирмата желае да го замени с нов, енергийно ефективен и с по добри производствени възможности. Комбинирания багер е многофункционален и самостоятелно ще може да извършва много и разнообразни дейности, необходими за функционирането на компанията. С помощта на малката кофа се правят изкопи а с голямата насипи и други товарни дейности. Придобитата по проекта машина, ще разшири производството и ще подобри енергийната ефективност на компанията. Мярка 3. Машина за хоризонтален сондаж (къртица) -1 брой комплект къртица, компресор и инструментална екипировка. Понастоящем фирмата използва под наем хоризонтална сонда тип „Къртица“, задвижвана от винтов компресор за сгъстен въздух. Къртицата се използва за хоризонтални сондажни отвори в почвата с цел последващо директно инсталиране на тръби, оптични кабели, др. подземни комуникации и инфраструктурни елементи. Използването на амортизираната стара къртица е съпроводено с големи разходи за експлоатация и затова фирмата планира да придобие нова високопроизводителна къртица в комплект с нов енергоефективен компресор. Така компанията ще разшири дейността си и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 4. Оползотворяване на отпадната топлина за загряване на тръби при хоризонтални сондажи - 1 брой система. Мярката включва закупуване на приспособление за оползотворяване на остатъчната топлинна енергия от охлаждащия въздух на винтов компресор с цел увеличаване на производителността на хоризонтална сонда (почвоизместващ чук) тип „Къртица“. Когато е по студено почвоизместването се затруднява. Чрез затопляния въздух от компресора който се подава в сондната тръба, се размеква почвата което улеснява сондирането чрез почвоизместване при работа през зимата. Така значително се подобрява производителността и се намаляват разходите на енергоносители необходими за компресора. Придобитата по проекта система е необходим на фирмата и ще подобри енергийната ефективност. Мярка 5. Автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението - 1 брой. Данните за разхода на гориво ще се отчитат и показват през софтуер, който позволява да се контролира и управлява енергоконсумацията на новозакупения багер от разстояние онлайн, чрез e-mail или мобилен телефон. Системата за мониторинг дава пълен достъп до актуалната информация за машината – своевременни сервизни предупреждения, алармени известия за критични параметри и повреди, оперативни данни за текущия разход на гориво, както и пълния архив от предходни събития, съхраняван в специална база данни в интернет. Системата ще подобри енергийната ефективност на багера. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1, 2 и 3 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 4 и 5 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 461 069.02 460 387.00
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001, Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001 и Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит.: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1.Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2.Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3.Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4.Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 31 700.00 31 030.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.