Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 575 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

    „ВИАС“ ЕООД е създадено през 1994 г. в гр. Шумен. Дружеството е с основен код на дейност по КИД-2008: 22.21 – Производство на листове, плочи, тръби и профили от пластмаси. Основна дейност на фирмата е екструзия на профилни системи от поливинил хлорид за врати и прозорци. Основна продукция на компанията е профилът VIVA PLAST, за производството на който се използват висококачествени материали без съдържание на олово, които гарантират екологично и биологично безвреден профил, отговарящ на нормите за чиста околна среда.
    
    С цел подобряване и разширяване на производствения капацитет, намаляване на себестойността на продукцията чрез увеличение на производителността и намаляване на специфичното потребление на електроенергия, с настоящия проект фирмата планира:  
1.	Доставка на нови високопроизводителни и енергийно ефективни машини за производство на PVC профили: миксер за подготовката на материала за производство на профили и дробилка за мелене на бракувани PVC профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството. 
2.	Закупуване на нов камион за транспортиране на готовата продукция. 
3.	Инвестиции за намаляване на разходите на електроенергия, включващи закупуване на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението и доставка на система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор.
4.	Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на ISO 50001, енергиен одит и визуализация.

  Чрез планираните инвестиции по проекта, основната цел на „ВИАС“ ЕООД е подобряването на енергийната ефективност. С намаляване на специфичния разход на енергия, продуктите, произведени от фирмата, ще станат по-конкурентни на пазарите, което ще доведе до по-добри финансови резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на нови машини. Дейността ще бъде извършена чрез закупуване на: Камион шаси - 1бр.; Миксер - 1бр.; Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1бр.; Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1бр.; Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1бр.: Като част от дейността по проекта ще бъдат закупени и въведени в експлоатация следните активи: Мярка 1. Камион шаси - 1 брой. Понастоящем наличния камион за транспорт има висок разход на гориво (41 л/час), поради което “ВИАС” ЕООД желае да го замени чрез проекта с нов, енергоефективен и високопроизводителен. Новата машина е необходим на фирмата за превоз на материали за производство и транспорт на готова продукция. Посредством реализацията на мярката компанията ще разшири производствения капацитет и ще подобри енергийната си ефективност. Мярка 2. Миксер - 1 брой. Миксера служи за подготовка на PV материала за следваща обработка-пресоване на профила. Сега използваната техника е стара, амортизирана и неефективна. Стария миксер е с висока мощност (135 kW), с голямо специфичното потребление е 67,50 kWh/тон продукция, поради което “ВИАС" ЕООД ще го замени с нов, енергоефективен със значително по ниско специфичното потребление на енергия- 3,25 kWh/тон. Така фирмата ще подобри енергийната си ефективност и ще разшири производството на PV профили. Мярка 3. Дробилка за мелене на бракувани PV профили с цел рециклиране и влагането им отново в производството - 1 брой. Производствения процес е съпроводен с получаване на технологичен брак вследствие на окрайчване и изправяне на пресования PV профил. Брак може да се получи и при други производствени и аварийни причини. Използваната сега техника е стара, амортизирана и неефективна, с висока мощност (55 kW) и голямо специфичното потребление- 90,00 kWh/тон , поради което “ВИАС” ЕООД планира чрез проекта да я замени с нова, енергоефективна, високопроизводителна и със значително по ниско специфичното потребление- 7,70 kWh/тон. Посредством инвестицията фирмата ще разшири производствения си капацитет и ще подобри енергийната си ефективност. Проектът включва: дейности за рециклиране на бракувана продукция и използването на рециклирани суровини. Компанията ще намали зависимостта си от първични суровини и ще намали до минимум отпадъците от PV материал. Мярка 4. Доставка на Система за оползотворяване на отпадна топлинна енергия от вентилиран въздух чрез рекуператор - 1 брой. Мярката ще се реализира чрез използване на отпадната топлина от производственото помещение, която се изхвърля през зимния отоплителен сезон и ще минава през рекуператор, който ще връща чист атмосферен затоплен въздух в работното помещение чрез вентилационна система. Рекуперацията е процес, при който отработеният въздух се използва за затопляне или охлаждане на пресния въздух. По този начин се редуцират разходите за отопление и охлаждане, като се подава топлина от затопления вътрешен въздух към пресния студен външен въздух през зимата и обратно, през лятото. Така ще се подобри енергийната ефективност на фирмата. Мярка 5. Придобиване на Автоматизирана система за мониторинг на енерго- потреблението (АСМЕ) - 1 брой. АСЕМ ще се инсталира към новия миксер и ще отчита потреблението на енергия в реално време. Данните ще се отчитат и показват през софтуер достъпен онлайн и ще се използват за непрекъснат мониторинг, анализ, планиране и управление на енергийните разходи в реално време. Ще е възможно да се определи оптималния режим на работа на съоръжението. Въвеждането на АСЕМ ще даде възможност да се планира производствено- технологичния процес и разходите на суровини и енергия. като се подобри енергийната ефективност на фирмата. Инвестициите се отнасят за мерки 1, 2, 3, 4 и 5 от енергийния одит Стъпките за изпълнение на дейността от мярка 1 и 2 са: 1. Избор на изпълнител - чрез „Избор с публична покана“ (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец) Стъпките за изпълнение на дейностите от мерки 3, 4 и 5 са: 1. Избор на изпълнител - чрез съобщение за събиране на ценови предложения (от 2 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 3. Въвеждане в експлоатация (от 10 до 12 месец). 499 436.38 497 875.20
Консултантски услуги за въвеждане на ISO 50001. Консултантски услуги за сертифициране на ISO 50001. Публичност и визуализация. Услуги за Енергиен одит: Като част от дейността по проекта ще бъдат ще бъдат извършени следните услуги: 1. Консултантски услуги за въвеждане на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; 2. Консултантски услуги за сертифициране на системи за енергиен мениджмънт в предприятията- стандарт ISO 50001; Стандарта създава рамка за управление на енергийните характеристики и контрол и намаление на енергийното потребление.Системата за управление на енергията обхваща следните основни процеси: -Енергийно планиране; -Енергиен преглед – включващ енергийното потребление и анализ на използваната енергия; -Енергийно обследване – включващ данни за енергийните характеристики на дейността и определянето на енергийна базова линия; -Планиране на управлението на енергията. Стандартът определя изискванията за създаване, внедряване, поддържане и подобряване на системата за управление на енергията, чиято цел е да даде възможност на фирмата да следва систематичен подход за постигане на непрекъснато подобряване на енергийните характеристики, включително енергийната ефективност , енергийната сигурност, използването на енергия и потреблението. Стандартът има за цел да помогне на компанията непрекъснато да намалява консумация на енергия, и следователно разходите си за енергия и емисиите на парникови газове. Ползите от стандарта са намаляването на разходите за енергийни ресурси и ограничаване на потреблението на енергийни ресурси и по този начин – опазване на околната среда. Това води до подобряване на енергийната ефективност, намаляване на себестойността на произвежданата продукция и повишаване на конкурентоспособността на фирмата. 3. Услуги за Публичност и Визуализация. Планира се изработка и доставка на 2 броя табели които трябва да се монтират на видно място във фирмата. 4. Консултантски услуги за Енергиен одит. Това е единствената дейност по проекта, която се извършва предварително с цел да предпише енергийно ефективни мерки, които да помогнат на кандидат бенефициента да планира инвестициите си. Съгласно указанията във формуляра за кандидатстване се бележат че започват в първия месец със срок на изпълнение 2 месеца. Стъпките за изпълнение на дейностите: 1. Избор на изпълнител - ще се осъществи чрез съобщение за събиране на ценови предложения за избор на изпълнител (от 1 до 4 месец); 2. Сключване на договор и доставка на услугите (от 4 до 10 месец); 33 880.00 32 960.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.