Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Основната потребност на „ДЕСПАС” ООД е повишаване на ресурсната ефективност. С настоящото проектно предложение фирмата кандидатства за прилагане на ново, пилотно за България, технологично решение, което представлява производствена иновация. Проектът се основава на извършен одит за ресурсна ефективност.
Проектът е с демонстрационен характер и има за цел да привлече и други предприятия от бранша да въведат подобни мерки в производството си. Чрез проекта предприятието ще управлява ефективно отпадъците си и ще намали използваното количество суровини за единица продукция. Проектът се отнася до един от специфичните отпадъчни потоци и води до намаляване на използваните опасни химични вещества и количеството емисии в атмосферата. Проектът ще се изпълнява около териториите от мрежата Натура 2000. По този начин проектът ще има положителен ефект върху опазването на околната среда. 
Основната цел на проекта е повишаване на ресурсната ефективност на „ДЕСПАС” ООД чрез внедряване на нови технологични решения пилотни за България, които представляват производствена иновация. 
Тя ще бъде постигната чрез изпълнение на следните дейности:
- Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък
- Провеждане на две събития за мултиплициране на резултатите от проекта
- Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
- Визуализация на проекта
Чрез реализирането на гореописаните дейности, включващи мерки за ресурсна ефективност, включени в одита за ресурсна ефективност, ще бъдат постигнати следните основни резултати:
1. Доставена, монтирана и въведена в експлоатация Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел-1бр. 
2. Организирани и проведени събития за мултиплициране на резултатите от проекта–2 бр.
3. Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта
4. Внедрени мерки за подобряване на ресурсната ефективност, съгласно Одит за ресурсна ефективност
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Придобиване на ДМА, свързано с намаляване на суровини и управление на отпадък: Съгласно извършения Одит за ресурсна ефективност (Приложение Е) като част от дейността ще бъде закупена Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел – 1бр., която се състой от: 1. Мултифункционален робот -1бр. 2. Кантираща машина-1бр. Производственото оборудване е интегрирано за интелигентно автоматизирано производство чрез Единен софтуер за управление и Бар код система, а включената към Линията аспирационна система ще спомогне за намаляване на количеството емисии отделяни в атмосферата. Всички разходи за дълготрайни активи ще се реализират в гр. Варна. Така проекта ще бъде изпълняван в землище, което попада частично или изцяло в границите на защитени зони Галата (код BG0000103) и Златни пясъци (код BG0000118) от мрежата „Натура 2000“. Дейността е по елемент А „Внедряване” от насоките за кандидатстване и ще бъде изпълнявана при условията и праговете за режим „регионална инвестиционна помощ”. Тя има за свой основен предмет осъществяване на първоначални инвестиции в материален актив, свързан с разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Активът ще се използва при производството на корпусна мебел и по-точно кухненски мебели от дървесина. Дейността съответства на дейност 1 описана в Одита за ресурсна ефективност, съгласно който закупуването на актива ще доведе до: - Намаляване на количеството използвани суровини при производството на единица продукция (кухненски мебели от дървесина): ПДЧ с меламиново покритие (ЛПДЧ) – намаление с 17,53% МДФ плоскости – намаление с 17,53% ХДФ, лакиран – намаление с 17,53% Шперплат – намаление с 17,53% OSB плоскости – намаление с 17,52% Плотове постформинг – намаление с 17,53% Гърбове посформинг – намаление с 17,53% Дървен материал – намаление с 17,53% HPL ламинати – намаление с 17,54% Кант – намаление с 1,52% Термостопяемо лепило (за кантиране) – намаление с 0,50% Средно претеглена стойност на намалението – 9,9853% - По-ефективно управление на отпадъци при производството на единица продукция (кухненски мебели от дървесина): 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04 – намаление с 87,60% 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки – намаление с 43,81% 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества – намаление с 19,67% Средно претеглена стойност на намалението – 37,7687% - Преминаване от степени „друго оползотворяване“ и "рециклиране" към първа степен “предотвратяване” съгласно йерархията при управление на отпадъците по чл. 6 от Закона за управление на отпадъците, при управление на отпадък с код: 03 01 05 Трици, талаш, изрезки, парчета, дървен материал, талашитени плоскости и фурнири, различни от упоменатите в 03 01 04; 15 01 01 Хартиени и картонени опаковки; 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на специфичен отпадъчен поток: код15 01 01 Хартиени и картонени опаковки и код 15 01 10 Опаковки, съдържащи остатъци от опасни вещества или замърсени с опасни вещества. - Намаляване на количеството използвани опасни химични вещества при производството на единица продукция с 13,5861% - Намаляване на количеството емисии, посредством включената към Линията аспирационна система. По този начин закупуването и въвеждането в експлоатация на описаната производствена линия ще доведе до подобряване ресурсната ефективност на производството чрез по-устойчиво използване на суровините, намаляване на количеството нотпадъци, предотвратяване на производствен отпадък и намаляване на емисиите от производствената дейност. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи:
 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 4-ти месец от изпълнението на проекта)
 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец)
 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 18-ти месец) 830 000.00 829 980.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата (съгласно Приложение Е от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на одит за ресурсна ефективност е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е изготвен одит за ресурсна ефективност на фирма „ДЕСПАС” ООД. Услугата по изготвянето му е възложена на външен изпълнител. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на две оферти. За изпълнител е избрана фирма „ИНХОМ” ООД 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен одит за ресурсна ефективност по образец 5 000.00 5 000.00
Провеждане на две събития за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ резултат на въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел. За постигане на тази цел ще бъдат проведени следните събития: 1. Пресконференция – 1 бр. Пресконференцията ще се проведе след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел и ще има за цел повишаване информираността на заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Пресконференцията ще е насочена към широката общественост чрез публично обявяване на резултатите от изпълнения проект. За да достигне до повече лица тя ще бъде анонсирана чрез съобщение в медия и на нея е могат да присъстват всички заинтересовани страни – предприятия от индустрията и всеки проявил интерес към внедрения пилотен иновативен производствен процес. 2. Кръгла маса или работна среща – 1 бр. Кръглата маса или работната среща ще се проведе също след изпълнение на мерките от одита за ресурсна ефективност, съответно след въвеждане в експлоатация на Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел и ще има за цел повишаване информираността на по-тясно заинтересованите страни и да покаже ефекта от въвеждането на пилотния иновативен производствен процес. Целевата група на събитието ще бъдат предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. На събитията ще бъде представена информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието, с което другите предприятия със сходна дейност, сектор на икономическа дейност и подобни производствени процеси да се насърчат да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Събитията ще се проведат в помещения, собственост на „ДЕСПАС” ООД и със собствено техническо оборудване. Затова разходи за дейността не са включени в бюджета на проекта. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Планиране и подготовка на събитията (19 месец) 2. Провеждане на събитията (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта: Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Дейността има за своя основна цел постигане на мултиплициращ ефект на резултата от въведеното в рамките на проекта пилотно технологично решение - Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел. За постигане на тази цел медийно (в традиционни и дигитални медии) ще бъдат публикувани следните публикации: 1. Статия за внедрената иновативна технология в „ДЕСПАС” – 2 бр. публикации Статиите ще бъдат публикувани паралелно с провеждането на двете събития за мултиплициране на резултатите от проекта. Целевата група на публикациите в традиционни и дигитални медии са предприятията, осъществяващи същата дейност – производство на мебели от дървесина, както и други заинтересовани страни от мебелния сектор като Браншовата камара на Дървообработващата и Мебелна промишленост, които могат да въведат или да разпространят пилотната технология. В тази връзка, ще бъдат избрани медии, чиято аудитория включва целевата група на публикациите. Публикациите ще съдържат информация относно ефекта от въвеждането на пилотната технология в производството на предприятието и ще имат за цел да насърчат други предприятия да въведат същото или подобни ресурсоефективни решения. Дейността ще бъде изпълнена в съответствие с „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация” 2014-2020. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подготовка на публикационните материали (статии) (19 месец) 2. Публикуване (19 – 20 месец) 0.00 0.00
Визуализация на проекта (дейността ще бъде изпълнена чрез закупуване на билборд - 1 бр. и стикери – 2 бр.): Основната цел на дейността е информиране на обществеността за получената безвъзмездна помощ. Дейността ще бъде осъществена в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство. Дейността ще бъде изпълнявана за сметка на кандидата. Като част от изпълнението на дейността ще бъдат закупени 1 бр. билборд и 2 бр. стикери за обозначаване на 2-тa компонента от новозакупената по проекта производствена Линия за интелигентно автоматизирано производство на корпусна мебел. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен билборд, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 Етапи за изпълнение на дейността: 1. Избор на изпълнител (1 месец) 2. Доставка на визуализационните материали и подписване на приемо-предавателен протокол (2 месец) 3. Поддържане на визуализационните материали и изпълнение на изискванията за публичност и визуализация (от 1 до 20 месец) 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.