Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Иновации и конкурентоспособност

Район за планиране: Всички

Описание

Основната дейност на Туна Деним е производство на мъжки панталони от плат деним. Фирмата произвежда дънкови панталони за световноизвестната марка Levi’s работейки на ишлеме за фирма „Интерсоурс Текстил Ве Конф. Сан. Ве Тидж”, Турция. По-голяма част от продукцията се изнася основно за европейския пазар чрез турската фирма, а другата част предприятието реализира като собствен експорт.
Сериозно ограничение пред възможността за подобряване на производствения капацитет за растеж на фирмата е факта, че сме обвързани само с една марка и от техните заявки зависи и обема на произвежданата продукция. Въпреки, че наличното технологично оборудване е предназначено да отговаря на изискванията за производство на дънки Levi’s, то липсата на някои машини не позволява да произвеждаме пълната гама продукти на марката (напр. дънки с бродерии, с различни видове шевове и закопчавания, др.). Така не можем да отговорим на изискванията на пазара, както и да разширим обема на производство.
През последните години инвестирахме в ново оборудване, но липсата на някои машини в производствената верига не ни позволява да разширим обхвата на дейността си. Това пряко рефлектира и върху възможността да повишим производителността си и да бъдем конкурентни на пазара.
Поради тези причини, с този проект планираме закупуване на различни видове машини с цел разширяване на производството чрез добавяне на нови характеристики на произвежданите продукти и разнообразяване на портфолиото на предприятието чрез производство на военно облекло.
След изпълнение на проекта целим постигане на следните резултати: оптимизиране на производствената верига чрез диверсификацията на дейността; повишаване на производителността чрез ефективно използване на човешкия труд; разширяване на производството; нарастване обема на произвеждана продукция и засилване на експортния потенциал.
Това ще позволи повишаване на рентабилността на производство и финансовите показатели като гарант за устойчив капацитет за растеж на Туна Деним.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1 - Подобряване на производствения капацитет за растеж (дейността ще бъде реализирана чрез закупуване и внедряване на 4 вида машини за разнообразяване на асортимента произвеждани продукти, 5 вида машини за подобряване на производствените процеси и 3 вида машини свързани с диверсификацията на дейността на предприятието): Дейността ще бъде реализирана чрез доставка и пускане в експлоатация на шивашко оборудване необходимо за разширяване на пазарните позиции на вътрешния и външни пазари и осигуряване на устойчив растеж на Туна Деним ЕООД. 1. За разнообразяване на асортимента от произвеждани продукти планираме да бъдат закупени следните машини – 1 грайферен автомат за декоративни бродерии, 1 грайферен автомат за декоративни бродерии с прикачване на етикети и 3 автомата за изработка на декоративни отвори. Всички описани по-горе машини ще позволят на фирмата да произвежда повече и различни дънки от пълната гама продукти на марката Levi’s – с бродерия на джобовете или плата, с различни декоративни отвори и фигури. Различните видове дизайн могат да се програмират предварително на машините. Етикети вече ще се прикачат автоматично, а не ръчно както в момента. 2. За подобряване на производствените процеси в предприятието планираме да бъдат закупени следните машини – 1 автомат за изработване на джоб с филетка, 1 автомат за J-шев на мъжки дънки, панталони, униформи, 1 автомат за автоматично прикачване на колан на панталон, 2 верижни колан машини, 1 машина за пренавиване на конуси и 1 въздушен винтов компресор с променлива производителност. Фирмата не разполага с автомат за J-шев и тази операция се извършва ръчно на прави машини от оператори. Новата машина разполага с програмируема система, където могат да се зададат до 50 различни програми като операцията по ушиване на шева е напълно автоматизирана. В момента 2 човека са ангажирани с тази операция и времето за изпълнение е около 15 секунди, а с новата машина един оператор ще свърши всичко за 9 сек. Фирмата не разполага и с автомат за изработка на филетки и внедряването на тази машина ще замени изцяло използваните в момента прави машини. Новото оборудване разполага с програмируеми функции, което напълно ще автоматизира процеса: автоматично подаване на детайли, рязане на конец, прорязване на краищата на филетката. Автоматът позволява и програмиране на голям брой параметри на джоба. Компресорът е необходим за подаване на въздух на автоматичните машини за извършване на всички операции по ушиване на панталоните. 3. За диверсификацията на дейността на предприятието планираме да бъдат закупени следните машини – 2 автоматични шевни машини за тежки и среднотежки материали, 1 автомат за зачистване на дълги шевове и 1 машина за автоматично валцоване. Чрез тези машини ще можем да изградим още една производствена линия за производство на военно облекло, като ги комбинираме с някои от вече наличните. По този начин няма да сме зависими само от един клиент и ще можем да си гарантираме и ефективно натоварване на производственото оборудване. Стъпките за реализация са: 1. Подготовка на документация за избор на Изпълнител и публикуване на покана (1-4 месец); 2. Процедура по оценка и избор на Изпълнител (5-6 месец); 3. Сключване на договор с избрания Изпълнител (7 месец); 4. Доставка на ДМА (8-11 месец); 5. Монтаж и въвеждане в експлоатация (12 месец); 6. Отчитане на проекта (13-14 месец). 368 453.31 368 453.00
Дейност 2 - Реинженеринг на бизнес модела на предприятието (дейността ще бъде реализирана чрез 1 договор за услуга за извършване на минимум следното: (1) анализ на съществуващите бизнес процеси в предприятието; (2) избор на подход за подобряване на бизнес процесите; (3) въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието; (4) запознаване на служителите с новия модел): Амплитудното развитие на предприятието както по отношение на нетните приходи, така и на човешките ресурси през последните години показва някои проблеми в управленско-организационен аспект. По отношение на производствените процеси се забелязва неправилно функциониране на някои звена и взаимовръзките между тях, наличие на неорганизирани процеси и липса на гъвкавост, неефективност на разходите, затруднения в контрола и ненавременно и адекватно взимане на решения. В резултат на изпълнението на инвестицията по проекта планираме диверсификация на дейността на компанията чрез разнообразяване на портфолиото с произвеждане и предлагане на военно облекло. Това допълнително може да създаде неефективност или хаос в някои от процесите. За да откликнем на съвременните изисквания за качество, обслужване, гъвкавост и ниски разходи е необходимо да се реорганизира бизнес модела на компанията като най-добрия инструмент за това е реинженеринг на бизнес процесите. Дългосрочната цел е постигане на ефективност и висока конкуретоспособност на Туна Деним ЕООД. Стъпки за реализация: 1. Подготовка и изпращане на покана за представяне на оферти (4 месец) 2. Избор на изпълнител и сключване на договор за услугата (5 месец) 3. Изпълнение на заданието за реинженеринга (6-9 месец) 4. Въвеждане на предписанията от реинженеринга в дейността на предприятието (10 месец) 5. Отчитане на изпълнението на дейността (11 месец) 19 800.00 18 700.00
Дейност 3 - Информиране и публичност по проекта (дейността ще бъде реализирана чрез: изработка, доставка и монтаж на 1 брой временна информационна табела; подготовка и публикуване на 4 броя публикации в местна интернет медия; пускане на 2 ТВ съобщения; дизайн и доставка на 16 броя стикери за визуализиране на активите по проекта; изработка, доставка и монтаж на 1 брой постоянна табела): Изпълнението на мерките за информиране и публичност по проекта ще бъде изпълнено съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и има за цел да осигури визуализация и публичност на финансирането от ЕФРР чрез ОПИК 2014-2020. По време на изпълнението на проекта ние ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, чрез следните действия: 1) изработка и монтиране на 1 временна информационна табела, в началото на проекта, на видно за обществеността място на входа на предприятието, съдържаща с информация за проекта, където ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС. 2) публикуване на 4 публикации в интернет медия – в началото на проекта, след внедряване на оборудването и реинженеринга и след приключване на всички дейности по проекта. Публикациите ще съдържат информация за целите, дейностите и резултатите по проекта и ефекта от неговото изпълнение. 3) подготовка и публикуване на 2 ТВ съобщения в местна кабелна телевизия – едно след доставката на активите по проекта и едно в края на проекта. 4) дизайн и доставка на 16 броя стикери за визуализиране на активите по проекта – всички машини. 5) изработка и монтиране на постоянна информационна табела, след изпълнение на всички дейности по проекта, на видно за обществеността място на входа на предприятието, съдържаща с информация за проекта, където ще се споменава финансовата подкрепа от ЕС чрез ЕФРР. Всички материали описани по-горе ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблемата на ЕС и упоменаването „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд - Европейски фонд за регионално развитие; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020; наименованието на проекта; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; Във всички обяви, публикации и съобщения, свързани с изпълнението на проекта, ние ще оповестяваме, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. Стъпките за реализация са: 1. Подготовка и изпращане на покана за представяне на оферти (3 месец) 2. Избор на изпълнител (4 месец) 3. Изпълнение на дейността за информиране и публичност по проекта (4-12 месец) 4. Отчитане на изпълнението на дейността (12 месец) 2 000.00 1 710.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.