Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект "Помощ за независим живот" на Община Николаево предвижда функциониране на Звено за услуги в домашна среда, създадено по проект "Помощ в дома" като доставчик на социалните услуги "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник". В новия проект Звеното разширява дейността си, като добавя към посочените услуги в общността и предоставяне на нови услуги като мотивационна подкрепа на потребителите и техните семейства, психологическа подкрепа на персонала, предоставящ услуги по домовете. Ще се създаде   мултидисциплинарен екип от специалисти /сътрудник социални дейности, социален работник и медицинска сестра/, който ще извършва социалната оценка на кандидатите за потребители на два етапа - при стартиране на проекта и при приключване на проект "Нови възможности за грижа"/ в началото на април 2016 г./, ще извършва предоставянето на новите услуги/ мотивационна подкрепа на потребителите и психологическа подкрепа на персонала/, ще изготви Правила за работа на Звеното. 
Проектът предвижда на първи етап да започнат работа 6 души персонал - 3 социални асистенти  и 3 домашни помощници, които да обгрижват 10 потребители. На втори етап - екипът ще направи оценка на всички потребители, обгрижвани по "Нови възможности за грижа", след което към Звеното ще бъдат назначени 25 нови лица - 16 лични асистенти, 6 социални асистенти и 3 домашни помощници, които да обгрижват оценените нови потребители. 
Екипът от специалисти ще бъде назначен на работа  по-рано от другия персонал, за да има време да направи социална оценка на всички, заявили желание да бъдат потребители. През време на извършване на социалната оценка/първи етап/ ще тече процесът на оценка и подбор на кандидатите за социални асистенти и  домашни помощници.
Общ брой потребители - 43
Общ брой персонал за предоставяне на услуги в домовете - 31 души, разпределени по следния начин:
- лични асистенти - 16 бр.
- социални асистенти - 9 бр.
- домашни помощници - 6 бр.
Екип от специалисти към Звеното - 3 бр.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Организация и управление на проекта: Обезпечеността на проекта с човешки ресурси с необходимата квалификация , опит и позиция е един от най-важните фактори за успешната му реализация. За тази цел общината определя служителите, отговорни за подготовката, организацията и управлението на проекта. Екипът за организация и управление на проекта се състои от трима души и включва ръководител, координатор и счетоводител. 19 239.75 15 663.03
Подбор и оценка на кандидати за потребители. Подбор и оценка на кандидати за персонал на Звено за услуги в домашна среда.: Периодът за подготовка на предоставяне на услугите на потребителите обхваща първите два месеца от стартиране на дейностите по проекта. Реалното предоставчяне на услугите ще започне от третия месец. След сформиране на екипа за управление със Заповед на кмета на общината, ще бъде обявен период за набиране на документи за всички кандидати за потребители и персонал на Звеното. Подборът на кандидатите за асистенти се извършва от Комисия за оценка и подбор на желаещите да започнат работа, която се създава със заповед на кмета на Община Николаево, и преминава през два задължителни етапа: 1. Разглеждане на документи; 2. Интервюиране - с цел установяване на мотивацията и нагласата за работа; след провеждане на събеседването комисията излиза с окончателно решение. По аналогичен начин ще се извърши и подборът на специалистите, които ще сформират мултидисциплинарния екип към Звеното за услуги в домашна среда - обявяване на период за прием на документи, след което се пристъпва към тяхното разглеждане и като последна стъпка - интервюиране на кандидатите. Мултидисциплинарният екип ще бъде назначен през втория месец/ средата/, за да се гарантира качествено извършване на социалната оценка на кандидат потребителите. За лица, предоставящи социални услуги могат да кандидатстват безработни лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. 'Подборът на кандидати за потребители се извършва чрез социална оценка на потребностите, която ще се извърши от мултидисциплинарен екип, назначен към Звеното за услуги в домашна среда. Обект на обследване ще бъдат всички лица, заявили желание да бъдат обгрижвани. Оценката на потребностите включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способност за справяне с ежедневните дейности; социална активност и интереси; взаимоотношения със семейството; битови условия на живот; допълнителни потребности. Първият етап ще се извърши при стартиране на дейностите по проекта, вторият ще се състои в началото на месец март 2016 г. , когато приключват дейностите по проект "Нови възможности за грижа". Всички потребители, получавали услугата "Личен асистент" по последния ще бъдат обект на нова социална оценка. След извършването и и при доказана необходимост те ще се включат като потребители по проект "Помощ за независим живот", което на практика ще започне от 01.04.2016 г. 0.00 16 132.88
Обучение на персонал: Цел на дейността е провеждане на обучение за качествено предоставяне на социалните услуги. Организиране и провеждане на въвеждащо обучение за кандидатите за лични асистенти, социални асистенти и домашни помощници, които не са преминавали подобно обучение и не притежават документ, удостоверяващ такова. Обучението се провежда преди одобрените лица да започнат работа в домовете на потребителите за изграждане на умения и знания, необходими за удовлетворяване на неговите нужди и потребности. В съответствие с принципите за устойчиво развитие на ОП РЧР в предвиденото обучение ще бъде включена тема, свързана с екологичната устойчивост - Модул по опазване на околната среда и повишаване на екологичното съзнание. Обучението ще бъде с продължителност 48 часа. Предвиждаме да бъдат обучени 15 лица, които към момента на кандидатстване за работа не притежават документ, удостоверяващ преминаване през идентично обучение по други схеми и програми. 744.00 743.87
Предоставяне на психологическа подкрепа на лицата, предоставящи социални услуги и мотивационна подкрепа на потребителите на социални услуги.: Екипът назначава на втори трудов договор за допълнителен труд при същи работодател медицинска сестра и обявява период за набиране на кандидати за 2 позиции от специалисти които ще формират екип от експерти към Звеното за услуги в домашна среда с различен профил на компетентност - един сътрудник социални дейности и един социален работник. Изискванията за заемане на длъжността на Сътрудник социални дейности: - Висше образование - бакалавър или магистър; - сфера на образование - педагогически профил, социални дейности, медицинско образование или друг хуманитарен профил; - желателно е да притежава минимум 2 години професионален опит в съответната сфера. Изисквания за социален работник: - Висше образование - бакалавър или магистър; - сфера на образование - педагогически профил, социални дейности или друг хуманитарен профил; - желателно е да притежава минимум 2 години професионален опит в съответната сфера. Подборът на заявилите желание ще се извърши на два етапа - съответствие на подадените документи и квалификация с изискванията за заемане на длъжността и втори етап - събеседване, след което сформираната за подбора на специалистите комисия ще се произнесе с окончателно решение за избор. С одобрения кандидат за сътрудник социални дейности ще бъде сключен трудов договор, а със социалния работник - граждански договор. Екипът от специалисти ще бъде назначен през втория месец от стартиране на проекта с оглед навременна извършване на социална оценка на кандидат-потребителите. Специалистите в Звеното извършват следните основни дейности: -Социална оценка на всички заявили желание кандидат-потребители; -Психологическа подкрепа за персонала, предоставящ социални услуги - Психологическата подкрепа за персонала, предоставящ социални услуги по домовете на потребителите е дейност, целяща подкрепа на помагащите професионалисти. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне. Симптоматиката на бърнаут може да се прояви и при хора, които дълго време се грижат за болен член на семейството. Професионално прегаряне, /бърнаут/е изчерпване на енергията при професионалистите в сферата на социалната помощ, когато те се чувстват претоварени от проблемите на хората, с които работят. Една от стратегиите за справяне с професионалното прегаряне е психологическото консултиране. За преодоляването на синдрома на професионално прегаряне е необходима специализирана помощ от специалист. - Мотивационна подкрепа на потребителите - Провеждането на мотивационна подкрепа на потребителите на социални услуги в общността е обусловено от недостатъчната им ангажираност в процеса на предоставяне на социални услуги. Мотивационната подкрепа се провежда в две основно направления: - Подкрепата на хората с увреждания - и подкрепа за родителите на деца с увреждания Мотивационната подкрепа е свързана с работа по приемането на болестта на децата и човека с увреждане, трудностите около справянето с ежедневните грижи при едните и при другите, интензивните емоции, които често се появяват в семейства с болно дете или възрастен болен като срам, вина, чувство за безпомощност, изолиране от близките и общността. Чрез фокусираната върху личността на потребителите услуга се постигат следните положителни въздействия: - Участие на потребителите. Крайната цел е постигането на пълноценно участие на лицата от целевите групи в живота на обществото. - Мотивиране на клиентите да развиват своята независимост и възможност за самостоятелно функциониране. - Промяна на нагласите. - Интервенция на възможно най-ранен етап, чиято цел е да се минимизира отрицателния ефект на съответния дефицит и да се компенсира максимално рано, преди да са настъпили отрицателните последици на социалното изключване. В зависимост от индивидуалните потребности експертите ще провеждат мотивационната подкрепа с определена интензивност: - ежедневна; - веднъж или два пъти в седмицата; - месечна - веднъж в месеца. 28 073.56 281 866.89
Дейности по информиране и публичност: В съответствие с изискванията за осигуряване на публичност на проекти, финансирани от европейските фондове, се предвиждат дейности по информиране на целевите групи, крайните бенефициенти, както и на цялата общественост в общината и региона за дейностите и резултатите от финансирания по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 проект. Дейностите по информиране и публичност ще се изпълняват при стриктно спазване на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Този наръчник се основава на Регламент (ЕС) NO1303/2013 за въвеждане на единни мерки за проекти, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на ЕС, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство. Техническите характеристики в Наръчника са в съответствие с Регламент за изпълнение(ЕС) No 821/2014 , приет от Европейската Комисия за определяне на правила за прилагане на Регламент (ЕС) NO1303/2013. Освен предвидените дейности за информиране и публичност, във всеки документ, свързан с изпълнението на проект "Помощ за независим живот" , който се използва за обществеността или за участниците, се посочва че финансиращата ОП "Развитие на човешките ресурси"2014-2020 се осъществява с подкрепата на Европейски социален фонд на ЕС. 2 586.00 2 586.00
Предоставяне на интегрирани услуги според специфичните потребности на потребителите от Звено за услуги в домашна среда: През 2013 г. към Домашен социален патронаж гр. Николаево бе създадено Звено за услуги в домашна среда по проект "Помощ в дома", което бе доставчик на социалните услуги: "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник" в продължение на 12 месеца. След приключване на дейностите по "Помощ в дома" Звеното продължи да предоставя услугата "Социален асистент" на трима потребители от община Николаево за период от 12 месеца, съгласно изискването за осигуряване на устойчивост. Звеното за услуги в домашна среда ще бъде доставчик на трите услуги : "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник" в домовете на потребителите. Предвижда се фактическото предоставяне на услугите да стартира през м. януари 2016 г. и ще продължи до м. юни 2017 г.включително. Подготвителният етап ще обхване първия и втория месец от стартиране на проекта - след сформиране на екипа за управление със Заповед на кмета на общината, ще бъде обявен период за набиране на документи за всички кандидати за потребители и персонал на Звеното. Подборът на кандидатите за асистенти се извършва от Комисия за оценка и подбор на желаещите да започнат работа, която се създава със заповед на кмета на Община Николаево, и преминава през два задължителни етапа: 1. Разглеждане на документи; 2. Интервюиране - с цел установяване на мотивацията и нагласата за работа; след провеждане на събеседването комисията излиза с окончателно решение. За лица, предоставящи социални услуги могат да кандидатстват безработни лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. 'Подборът на кандидати за потребители се извършва чрез социална оценка на потребностите, която ще се извърши от мултидисциплинарен екип, назначен към Звеното за услуги в домашна среда. Обект на обследване ще бъдат всички лица, заявили желание да бъдат обгрижвани. Оценката на потребностите включва оценка на общото физическо и психическо състояние на потенциалния потребител, способност за справяне с ежедневните дейности; социална активност и интереси; взаимоотношения със семейството; битови условия на живот; допълнителни потребности. Подборът на кандидат - потребители и тяхната социална оценка ще се извърши през първите два проектни месеца. Всички потребители по проект "Нови възможности за грижа" ще бъдат обект на социална оценка. След извършването и и при доказана необходимост те ще се включат като потребители по проект "Помощ за независим живот", което на практика ще започне от 01.04.2016 г. Целта е предоставяне на качествени социални услуги на потребителите, съобразени с техните индивидуални потребности, установени чрез изготвяне на социални оценки. Екипът на проекта подготвя и сключва трудови договори с 6 лица, които ще предоставят услуги в домовете на потребителите. Екипът по проекта подготвя и сключва трудов договор с един Сътрудник Социални дейности - който да се заеме с управлението на Звеното и разработва Правила за предоставяне на интегрирани социални услуги от Звено за услуги в домашна среда. Екипът подготвя и договори за предоставяне на услуги с потребителите и разяснява правата и отговорностите на страните по договора - права и отговорности на потребителя и неговите близки, права и отговорности на прекия доставчик - социален асистент, личен асистент и домашен помощник, права и отговорности на бенефициента - община Николаево. В рамките на 18 месеца в различните населени места на територията на общината се предвижда да бъдат предоставяни услугите "Личен асистент", "Социален асистент" и "Домашен помощник". 289 327.56 7 502.75

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.