Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Към края на 2014 г. населението  в Област Добрич на възраст от  15 до 29 години е 
 29 011 човека.  Районът е характерен с демографски спад  и висок процент на преждевременно отпадналите от училище. Фирма „Джи Ес Малмгрен интериърс“ ООД  в партньорство с местните предприятия "Тръбна мебел" ООД, „НЕОПЪРЛ  БЪЛГАРИЯ“ ЕООД и ПГ по МТЕ „М. В. Ломоносов,“ кандидатстват за финансова подкрепа, като се ангажират да използват местния потенциал за активиране и предоставяне на възможност  за развитие на икономически неактивните младежи от областта. Инициативата  предоставя подкрепа  за включване в образование, обучение и възможност за заетост в местни предприятия с потенциал за растеж и разкриване на работни места. Предвидено е изграждане на специализирано звено към учебното заведение и мерки за привличане  на широк кръг представители от местната общност за  достигне до  неактивните младежи, включването им в проектните  дейности и информиране за услугите, предлагани от АЗ. В тясно сътрудничество със звеното  ще работи психолог за индивидуална психологическа консултация или терапия. Изработена е методика за активиране,  която се базира на дългогодишния опит  на учебното заведение  за работа с младежи  и  характера на партньорството, като гаранция за устойчивост и затваряне на веригата – включване в  образование и обучение - квалификация - работно място. За  отпадналите  преждевременно от училище се предвижда  възможност за връщане в образование с придобиване на професионална квалификация  по четири професии  в дневна или задочна форма на обучение,  търсени  на  пазара на труда. За младежите в трудоспособна възраст проектът  предвижда възможности за обучение за придобиване на първа или втора степен на професионална квалификация и заетост в предприятията- партньори, както и заетост без предварително  професионално обучение като нов/първи шанс за работа. Всички обхванати от проекта младежи ще могат да се включат в мотивационно обучение за активно търсене на работа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда.: Цел: Да се подпомогнат и активират за промяна на статуса икономически неактивните младежи от целевия регион. Обосновка: Целевата група по проекта включва млади хора с различен социално-демографски профил и степен на мотивация. Според национално изследване на Уницеф едва 14% от неактивните младежи са чували за програмите на Агенцията по заетостта и само 5% са се възползвали от тях. Пак там е посочено,че 84% от младежите не познават друг начин за намиране на информация за работа освен чрез лични контакти, които не винаги са най-добрия източник на такъв тип информация. Неактивните младежи нямат знания, опит и мотивация за промяна на положението, в което се намират. Те се нуждаят от помощ и специално внимание за повишаване на мотивацията към посока активно поведение на пазара на труда. Дейността ще започне през първи и ще продължи до 8 проектен месец, ще се изпълнява от партньора Професионална гимназия Ломоносов в сътрудничество с кандидата.Към училището ще се създаде звено за работа с неактивните младежи,което ще се състои от 1 ръководител, 1 експерт, 2- ма младежки сътрудници (за община Балчик и община Добрич- селска) и 2-ма младежки организатори. В тясно взаимодействие със звеното ще работи психолог за придобиване на активно поведение на пазара на труда. За координиране на изпълнението ще се създаде координационно звено, което ще включва ръководителя на звеното и определени отговорни служители от страна на партньорите, който ще провежда заседание най-малко веднъж месечно в присъствието на членове на екипа по проекта. Ще се инициира създаването на младежка организация за доброволческа дейност към училището по реда на Закона за младежта, в която ще се поканят на доброволен принцип да участват настоящи и бивши ученици на гимназията, както и ученици от други училища. Младежката организация ще осъществява доброволческа дейност за информиране и осъществяване на връзки и работа с връстници. Звеното ще извършва идентифициране и активиране на неактивните младежи при съобразяване с индивидуалните нужди на всеки по приложена към проектното предложение методика. За младежите, живеещи извън град Добрич ще бъде осигурен облекчен достъп до консултиране и активиране. По данни на общините в страната, в малките селища се наблюдава изостаналост спрямо условията на градската среда и е налице по-ниско качество на живот. Достъпът до формално и неформално образование, професионално образование и обучение, информация и консултиране на младите хора в малките населени места и селските райони е ограничен. Почти липсват възможности за икономическа активност и за смислени занимания през свободното време. От и за някой от малките населени места в региона транспортът до областния град е изключително органичен. Без специализиран транспорт голяма група младежи от населените места, които са засегнати най-сериозно от младежка безработица и неактивност няма да получат достъп до проекта. За включване в проекта разчитаме на мотивация чрез участие в привлекателни дейности, които да породят желание за включване в образование, обучение и заетост. За улеснение на младежите, живеещи в по-малките населени места, предвиждаме да бъде организиран транспорт до гр. Добрич, и обратно, с който младежите ще получат достъп до консултиране и участие. В сградата на училището ще бъде изградена зала за ателие "Кариера", която ще бъде оборудвана с 6 броя компютри и един принтер. Оборудването е необходимо за работата на ателието, което ще предложи на младите хора привлекателен за тях начин да тестват собствените си личност и интереси. Под ръководството на младежките организатори те ще използват ресурсите на интерактивния продукт "Електронно портфолио за вашето бъдеще", като с желани от тях методи (използване на компютър) и игрови модели ще бъде изготвен профил, включващ предложение за различни професии и кариера, подходяща за тях, както и индивидуален профил с техни основни характеристики. 39 890.00 24 161.04
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа.: Цел: Да се стимулират и насочат неактивните младежи към образование, обучение за придобиване на професионална квалификация и заетост чрез целеви обучения за мотивиране. Обосновка: Дейността е необходима за да се повиши мотивацията на младежите, те да придобият активно поведение на пазара на труда, да получат знания и компетенции, които да улеснят прехода им към образование и трудова дейност. Предвижда се предоставяне на мотивационно обучение на 90 представители на целевата група, разпределени в 9 групи, по изработен график при стартиране на обучението на всяка група и списъци на обучаемите в групата. Младежите ще бъдат насочвани към включване в мотивационно обучение от експертите в звеното по изпълнение на проектна дейност 1 след проведена индивидуална работа с тях. Обучението ще бъде с хорариум 30 часа и ще се осъществи от 2 до 7 проектен месец, в рамките на 5 учебни дни за всяка група, при дневна заетост 6 учебни часа дневно в Професионална гимназия Ломоносов. Освен благоприятните условия за провеждане, това ще позволи съвместяване с другите предвидени в приложената методология възможности за участие в дейността по идентифициране и активиране. Целим неактивните младежи да бъдат привлечени за по-дълго време в училището, да свикнат да го посещават, да станат част от нова и мотивираща среда, която да породи у тях желание за подражание и промяна. Участието в ателие "Кариера", индивидуалната работа с експертите от звеното и психолог ще допълнят комплекса от мерки, насочени към повишаване на мотивацията на младежите за активно включване и промяна. Ще бъде изготвено техническо задание за изпълнение на услугата, в което ще се предявят изисквания обучението да се проведе от специалист с образователна степен "бакалавър" или "магистър," който познава законодателството в областта на заетостта, образованието, обучението на възрастни, социалното подпомагане и др., както и знания за програми и насърчителни мерки, финансирани от държавния бюджет, и схеми, реализирани по ОП “Развитие на човешките ресурси”. Към изпълнителя на обучението ще бъдат предявени изисквания учебната програма да включва придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост. Обучението ще трябва да даде знания и умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. С избрания изпълнител на услугата ще се сключи договор, в който ще се опишат всички условия по дейността: изисквания за предоставяне на учебни материали, определените обучители, срокове за представяне от страна на възложителя на графици на обучението, списъци на обучаемите, срокове за представяне, водене на необходимата документация за техническа и финансова отчетност. По време на обучението ще се водят присъствени списъци на обучаемите. Удовлетвореността от провеждане на обучението ще бъде оценена с изходящи анкети карти, попълнени от участниците след приключване на обучението. При завършването на всеки курс ще се изготви констативен протокол. Участниците в обучението ще получат сертификат за проведено мотивационно обучение по проекта, издадено от организацията изпълнител на обучението. 9 900.00 3 740.00
Предоставяне на професионално обучение на лицата от целевата група, съобразено с изискванията на работното място.: Цел на дейността: Участниците от целевата група да придобият професионални знания, необходими във връзка с наемане на работа на конкретно работното място. Обосновка: Успешното реализиране на дейността е предпоставка за изпълнение на проектна дейност 4 и изпълнението на проектните цели. Ще бъдат предоставени възможности за включване в обучения за придобиване на професионална квалификация по следните професии, условно разделени на две групи: обучаеми първа група, за придобиване на първа степен на професионална квалификация по професии: професия код 543090 "Работник в дървообработването", специалност код 5430906 „Производство на мебели“- 8 представители от трета целева група с минимално входящо образователно равнище завършен начален етап на основно образование или успешно завършен курс за ограмотяване, организиран от училища в системата на народната просвета, хорариум на обучението 300 учебни часа, документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация- първа степен, номенклатурен номер 3-54, на МОН, издадено от обучаващата организация Успешно завършилите обучението ще бъдат наети на работа при кандидата Джи Ес Малмгрен интериърс ООД; Професия код 521090 „Заварчик“ , специалност код 5210901 „Заваряване“- 6 представители от трета целева група с минимално входящо образователно равнище завършен начален етап на основно образование или успешно завършен курс за ограмотяване, организиран от училища в системата на народната просвета по реда на Закона за насърчаване на заетостта, хорариум на обучението 300 часа, документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация- първа степен, номенклатурен номер 3-54, на МОН, издадено от обучаващата организация. Успешно завършилите обучението ще бъдат наети на работа при партньора "Тръбна мебел" ООД; Професия код 521110 „Шлосер“; специалност код 5211101 „Шлосерство"- 6 представители от трета целева група с минимално входящо образователно равнище завършен начален етап на основно образование или успешно завършен курс за ограмотяване, организиран от училища в системата на народната просвета, хорариум на обучението 300 часа, документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация- първа степен, номенклатурен номер 3-54, на МОН, издадено от лицензирана обучаваща организация. Успешно завършилите обучението ще бъдат наети на работа при партньора "Тръбна мебел" ООД. Обучаеми втора група- за придобиване на втора степен на професионална квалификация по професия: код 521040 „Машинен монтьор“, специалност код 5210414 „Металообработващи машини“ - за придобиване на втора степен на професионална квалификация - 6 представители от трета целева група с минимално входящо образователно равнище завършени Х или ХI клас, придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити за завършване на средно образование или завършено средно образование. Документ доказващ завършеното обучение- Свидетелство за професионална квалификация- първа степен, номенклатурен номер 3-54, на МОН, издадено от лицензирана обучаващата организация. Успешно завършилите обучението ще бъдат наети на работа при партньора „НЕОПЪРЛ БЪЛГАРИЯ“ ЕООД. Обучението на първа група ще се проведе от 5-ти до 8-ми проектен месец, в рамките на 45 работни дни, а обучението на втора група -4-ти до 8-ми проектен месец в рамките на 102 учебни дни. Обучението по всички професии ще трябва да съдържа теория и практика, включително и производствена практика с дневна заетост на обучаемите не по-малко от 6 учебни часа в делнични дни. Часовете по производствена практика ще бъдат с дневна заетост 7 учебни часа по 50 минути. Обучението ще се провежда в гр. Добрич в дневна форма, квалификационен курс в учебна база на изпълнителя. Обучението по производствена практика и практика по специалността да се проведе на територията на предприятието, което ще назначи бенефициентите след приключване на обучението. 38 100.00 9 480.00
Наемане на лица от целевата група на длъжности, попадащи в обхвата на единични групи професии от 2 до 9 клас от НКПД 2011 г., за период от 6 месеца.: В дейността ще бъдат включени 34 представители на целевата група, които ще бъдат назначени на работа и включени в субсидирана заетост по проекта при кандидата и партньорите както следва: Джи Ес Малмгрен интериърс ООД - кандидат ще назначи на работа 8 представители на целевата група, придобили професионална квалификация по професия Работник в дървообработването, специалност код 5430906 Производство на мебели на длъжност с код 7522 1002 Дърводелец, мебелист ,7 клас от НКПД 2011 г, за 6 месеца в периода от 9 до 14 проектен месец.Тръбна мебел ООД- партньор ще назначи на работа 12 представители на целевата група, съответно: 6 лица, придобили професионална квалификация по професия код 521090 Заварчик , специалност код 5210901 Заваряване на длъжност с код 7212 1001 Заварчик, 7 клас от НКПД 2011 г., за 6 месеца в периода от 9 до 14 проектен месец и 6 лица, придобили професионална квалификация по професия код 521110 Шлосер; специалност код 5211101 Шлосерство на длъжност с код 7222 3011 Шлосер, 7 клас от НКПД 2011 г., за 6 месеца в периода от 9 до 14 проектен месец НЕОПЪРЛ БЪЛГАРИЯ ЕООД- партньор ще назначи на работа 6 представители на целевата група, придобили професионална квалификация по професия код 521040 Машинен монтьор, специалност код 5210414 Металообработващи машини на длъжност с код 7233 2021 Монтьор, машинни инструменти, 8 клас от НКПД 2011 г., за 6 месеца в периода от 9 до 14 проектен месец. ПГ по МТЕ М. В. Ломоносов - партньор, ще назначи на работа 8 представители на целевата група, без проведено професионално обучение по проекта, съответно: за 6 месеца в периода от 3 до 8 проектен месец общо 4 лица, от които: 1 лице на на длъжност с код 9112 0004 Чистач/ Хигиенист, 9 група професии, 1 лице на длъжност с код 9214-0015 Работник озеленяване, 9 клас от НКПД 2011 г., 1 лице на длъжност с код 4110 2006 Технически изпълнител, 3 група професии, 1 лице на длъжност с код 4311 2002 Касиер, домакин, 3 клас от НКПД 2011 г.и за периода от 9 до 14 проектен месец 4 лица от които: 1 лице на на длъжност с код 9112 0004 Чистач/ Хигиенист, 9 група професии, 1 лице на длъжност с код 9214-0015 „Работник озеленяване“, 9 клас от НКПД 2011 г., 1 лице на длъжност с код 3313 3001 Счетоводител, оперативен, 3 група професии, 1 лице на длъжност с 2424 6004 Организатор обучение, 3 клас от НКПД 2011 г.Съответните работодатели (кандидатът и партньорите по проекта) ще разкрият работни места в съответствие с описаните длъжности, ще сключат трудови договори по чл. 68 ал.1 т.2 от Кодекса на труда с представителите от целевата група, придобили квалификация по проекта или насочени от звеното за изпълнение на дейност 1. Ще съблюдават изискването на схемата наетите лица да не са наемани при тях през предходните 12 месеца. Кандидатът и партньорите ще създават необходимата организация за работа на заетите лица. Ще изплащат трудовите възнаграждения за отработеното време на наетите младежи в съответствие с разпоредбите на Кодекса на труда; допълнителни възнаграждения по минимални размери, установени в Кодекса на труда; възнаграждения за основен платен годишен отпуск по Кодекса на труда. Ще изплащат осигурителни вноски за сметка на работодателя за фондовете на ДОО върху брутно трудово възнаграждение; върху минималния осигурителен доход за съответната длъжност и година, съгласно чл.6, ал.3 от Кодекса за социално осигуряване, фонд ТЗПБ, както и за фондовете за Допълнително задължително пенсионно осигуряване и Националната здравно осигурителна каса; Ще изготвят, водят и предоставят текуща и отчетна документация и ще осъществяват перманентен контрол по изпълнение трудовите задължения на наетите лица. Във всяко предприятие ще се води отделна присъствена форма за наетите, въз основа на която ще се изплащат трудовите възнаграждения по индивидуални банкови карти. След изтичане срока на договора, работодателите ще изготвят поименен протокол за лицата, които ще бъдат преназначени, при наличие на взаимно съгласие между страните. 101 957.28 13 651.92
Организация, управление и мониторинг на проекта: Цел: Осигуряване на условия за реализиране на проектните цели, спазване на принципите на добро финансово управление на бюджета, коректно изпълнение на сключения договор с АЗ. Обосновка: Дейността е необходима за осигуряване на ефикасно, ефективно и надеждно изпълнение на проекта. Ще се изпълнява от 1-ви до 15- ти проектен месец. Проектът ще стартира с оперативна среща на партньорите, на която ще бъдат обсъдени въпросите за координация и мониторинг.Ще бъде издадена Заповед № 1 по проекта, в която ще се регламентират задълженията на екипа по проекта и разпределение на задълженията между партньорите въз основа на подписаното споразумение за партньорство. Всички проведени партньорски работни срещи и проектни дейности ще бъдат детайлно документирани. Координаторът на проекта ще води дневник, който ще улесни изготвянето на междинните и крайния отчет на проекта. Ще се създаде досие на проекта, по дейности ще се класифицират всички издадени документи. Всеки партньор ще определи отговорен служител, който да участва в оперативното управление на проекта и финансов експерт, който да отговаря за разходооправдателните документи. За управлението и координирането на дейностите ще се използва онлайн платформа (Google Drive ) на която ще се качват всички документи, резултати, партньорски срещи, месечен календар на дейностите с поставени крайни срокове за изпълнение на конкретните задачи. Работата с онлайн платформата ще позволи проследяване на оперативното изпълнение на проекта, кой какво има да върши и дали се спазват планираните срокове, както и за евентуално възникнали проблеми и своевременно предприемане на необходимите мерки. Координация между партньорите ще се извършва и по скайп, телефон, преки разговори и планирани срещи. Ще бъдат разработени общи формуляри в съответствие с приложимите образци по схемата, както и ще бъдат разработени специфични за проекта и ще се определят сроковете за представянето им. Ще бъдат ясно разписани и разпределени отговорностите на участниците в изпълнението на проекта на ниво екип и партньори и ще бъдат предоставени писмени указания за работа. Ще бъдат издавани оперативни заповеди и подготвени планиращи документи: адаптиране на плана за действие към актуалното време, план за оперативни срещи на екипа, план за провеждане на процедури по ПМС, който ще бъде представен на УО за утвърждаване. Ще бъде изготвен план за разходване на средствата по проекта, план за вътрешен мониторинг и оценка на проекта. При управлението на проекта ще се спазват принципи на екипност, прозрачност, оперативност, ясно формулиране на ролите. За осигуряване на правилна насока на проекта ще се осъществява регулярен мониторингът на дейностите, резултатите и издадените документи. Процедурата по осъществяване на мониторинг се ще се състои от три последователни и взаимосвързани етапа: надзор на фактически извършваните дейности; сравнение между фактически извършваните и планираните дейности; тълкуване и използване на тази информация при по-нататъшното планиране на дейностите по проекта. По време на изпълнение на проекта, въз основа на извършвания мониторинг ще извършва и регулярна оценка на процеса на работата и на резултатите от проекта, за да се осигури гаранция, че проектът носи добавена стойност за целевата група и всички останали заинтересовани страни. Членове на екипа, на звеното за изпълнение на Дейност 1 и отговорните лица от страна на партньорите детайлно ще се запознаят и стриктно ще спазват Ръководството на бенефициента за изпълнение и управление на проекти по процедура BG05M90P001-1.002 „АКТИВНИ” по ОП РЧР. Ежемесечно ще бъдат изготвяни отчети за напредъка на проекта, които ще се представят на ДО в предвидените срокове.Екипът по проекта ще работи в пряка връзка и сътрудничество с изграденото звено за изпълнение на Дейност 1 и ще участва в изпълнението на дейността чрез изградения координационен съвет към него 18 891.00 10 607.14
Информация и публичност: Цел: Основната цел на разпространението е да повиши осведомеността за постиженията като резултат от проекта, да се даде широка разгласа и видимост на целите, възможностите, които проекта ще предостави на неактивните младежи, резултатите от проекта и финансовия принос на ЕСФ и Иницативата за младежка заетост. Обосновка: Дейността се предвижда, за да се постигне максимална разгласа, прозрачност и публичност при изпълнението на проекта. Изпълнението и всички издадени материали за информиране ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, обявен от Управляващия орган. Дейността ще се изпълнява от 1 -ви до 15-ти проектен месец. Дейността за разпространението на проекта ще определи в голяма степен възможностите за достигане до целевата група и възможността младежите да се възползват от проекта. В своята начална фаза, проектът трябва да достигне до възможно най-много потенциални преки бенефициенти по проекта и дейността е от съществена важност за реализиране на следващите етапи и дейности по проекта. Още първата работна партньорска среща ще се приеме и утвържди на единна стратегия – план, който да послужи за отправна точка на методите за разпространение в различните етапи от проектния цикъл.Планът ще включва и консултации с преките бенефициенти и тяхното ангажиране по време на изпълнението на проекта. Изработването на рекламните материали ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ПМС 118. Кандидатът ще подготви техническо задание във връзка с необходимата информация и изисквания за оформление. За информиране на потенциалните преки бенефициенти, заинтересованите страни и обществеността, както и за разпространяване на финансовия принос на общността ще бъдат изпълнени: Провеждане на пресконференция при стартиране на проекта – за да се оповестят предвидените дейности, срокове, обхвата и очакваните резултати от реализирането на проекта. Текуща информация за проекта и възможностите за участие на неактивните младежи на различни етапи от изпълнение на проекта ще бъде осъществявано чрез съобщения по местното радио. В изпълнение на предвидената методика за идентифициране през първи проектен месец ще се проведе информационна среща в актовата зала на партньора, на която ще бъдат поканени да присъстват широк кръг представители на местната общност, които ще бъдат поканени чрез съобщение по местното радио, е-мейл, телефон и преки покани. На участващите в информационните събития ще се раздават брошури за проекта. Брошури ще се раздават на потенциалните преки бенефициенти по проекта при провеждането на кампанията за информиране.Те ще бъдат с различно информационно съдържание- с информация за професиите, за проекта като цяло, за възможностите за включване, информация за предвидените срокове, информация за възможните работни места и партньорите, информация за възможните услуги и мерки към неактивните младежи от АЗ. Ще се изработят 4 рекламни табели, която ще се поставят на видно място в обектите на всеки партньор. Ще се проведе един заключителен семинар по проекта за оповестяване на реализираните дейности и постигнатите резултати. На местата на провеждане на информационни събития, местата за провеждане на обучителните дейности, работните места, офиса на звеното, класните стаи, офисите на партньорите по проекта, както и на подходящи места в населените места в областта ще бъдат поставени плакати с основна информация за проекта.Закупеното оборудване за изпълнение на дейност 1 ще бъде обозначено със стикери с отличителните символи на ОП РЧР и наименованието на проекта. 1 877.00 1 105.67

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.