Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

БТПП и партньорите КТ Подкрепа и КНСБ ще допринесат за усъвършенстване управлението на човешките ресурси чрез иновативни инструменти за превенция на текучеството 
Със съдействието на регионалните им структури чрез методология за изследване на факторите, влияещи върху текучеството, те ще проведат национално проучване на причините за текучеството във фирмите по сектори и региони и на влиянето на текучеството върху бизнеса 
Въз основа на проучването ще се подготви анализ на факторите, влияещи върху динамиката и трендовете на текучеството по сектори и региони и на ефекта му върху бизнеса. Той ще е изходна база за разработване на Индекс на риска от текучество, базиран на матрица на рисковите фактори, влияещи върху текучеството, Ръководство за измерване на индекса и на инструментариум за превенция на текучеството 
При разработването на инструментариума ще се прилагат европейски практики. Той ще включва пакети от мерки за контрол и превенция на текучеството, вкл. индивидуални профили на работещите в предприятието; прилагане практиките на КСО; надграждане на Виртуалната социална академия www.vsa.bcci.bg с платформа за он-лайн консултации за работодателите и др.
БТПП и партньорите ще извършат предварителна оценка на въздействието на инструментариума
БТПП, КТ Подкрепа и КНСБ ще подготвят аргументирани предложения за усъвършенстване на нормативната уредба с цел превенция на текучеството във фирмите
Инструментариумът ще се тества пилотно и ще се апробира в 100 предприятия. За целта ще се проведе обучение на консултанти за въвеждането му. В предприятията консултантите ще организират инструктаж и обучение на ръководството и на експертите по човешки ресурси в тях за прилагане на разработените пакети.
Планира се окончателна оценка на въздействието на апробирания инструментариум
С помощта на асоциираните партньори ще се подготви масово въвеждане на инструментариума в целевата сфера на операцията за безвъзмездно общо ползване на национално ниво от всички заинтересовани страни
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Национално проучване на причините за текучеството на работната сила в предприятията и на факторите, определящи динамиката и трендовете му.: Текучеството на работната сила може да бъде определено като един от ключовите показатели, характеризиращи качеството, както на човешките ресурси, така и на цялостната система на тяхното управление в дадено предприятие Проблемът, свързан с напускането на служители, е много актуален в българските компании през последните години. Това се дължи на обстоятелството, че относително високият икономически растеж и негативните демографски тенденции в страната доведоха до дефицит на човешки капитал – както в количествен, така и в качествен аспект. Компаниите губят кадри, в които са инвестирали и все по-трудно намират нужните им служители, притежаващи необходимите знания, умения и квалификация. Освен това, напускането на служителите води и до допълнителни проблеми за работодателя, свързани с търсенето и подбора на подходящи специалисти, отговарящи на изискванията на работното място. За разрешаването на това предизвикателство кандидатът Българска търговско-промишлена палата /БТПП/ и партньорите КТ Подкрепа и КНСБ ще подготвят кохерентен инструментариум за превенция на текучеството. Трите организации - БТПП в качеството си на представителна организация на работодателите на национално равнище и КТ Подкрепа и КНСБ в качеството им на национално представителни организации на работниците и служителите - ще разработят методология за изследване на причините и факторите, влияещи върху текучеството на работната сила в предприятията и върху неговите трендове и динамика, въз основа на която ще се подготвят трите типа анкетни карти: - Първият тип са насочени към работодателите - Вторият тип - към заетите лица - Третият тип - към браншови организации, социални партньори, бизнес общности, Бюра по труда и други заинтересовани лица На базата на разработените чрез тази методология анкети кандидатът БТПП и партньорите КТ Подкрепа и КНСБ със съдействието на регионалните им структури ще проведат национално представително многопластово проучване на причините за текучеството в предприятията по сектори и региони, от една страна и на ефекта му върху бизнеса, от друга. За целите на проучването анкетните карти ще са специфично ориентирани, таргетирани към различните групи респонденти, така че получените отговори да създадат необходимата база за разработване на задълбочен анализ на събраната информация. Дълбочинните интервюта ще са част от теренното проучване и ще бъдат структурирани или полуструктурирани в зависимост от характеристиката на селектираното интервюирано лице. Те ще обхванат не по-малко от 60 работодатели и заети лица. Секторният разрез на проучването ще обхване основната част от секторите в българската икономика, като ще се отчитат различията в темповете на текучество в различните сектори. Проучването ще има национален мащаб и ще обхване всички административни области на страната. Регионалният фокус на проучването има за цел да отчита разликите в динамиката и трендовете на текучеството на работната сила по региони. Самото проучване ще се осъществи чрез: • теренно анкетно проучване на мнението на работодателите, на заетите лица в балансирано избраните предприятия и на членовете на КТ Подкрепа и КНСБ за причините за текучеството на работната сила, като същевременно се отчитат и мненията на социалните партньори, браншовите организации, Бюрата по труда и регионалните бизнес общности. • дълбочинни интервюта с предварително селектирани представители на цепевите групи относно причините за текучеството на работна сила в предприятията • он-лайн проучване до: - предприятията по региони /основно членове на БТПП/ - браншовите организации на национално и регионално ниво - бизнес общности - социалните партньори Събраната в резултат на проучването информация ще се обработи, обобщи и структурира като се подготви за нуждите на анализа, необходим за създаването на кохерентен инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията. 0.00 186 648.88
Анализ на резултатите от проведеното проучване за групиране на факторите, влияещи върху динамиката и трендовете на текучеството по сектори и региони в страната и за оценка на ефекта на текучеството върху предприятията.: След структурирането на събраната информация в резултат на проведеното проучване ще се организират дванадесет фокус-групи - по две в различни градове във всеки един регион по планиране. Във фокус-групите след провеждането на националното проучване ще вземат участие експерти от: - национално представителните организации на работодателите (АИКБ, БСК, КРИБ и ССИ) и на работниците и служителите (КТ "Подкрепа" и КНСБ) - регионалните структури на БТПП - регионалните търговско-промишлени палати/камари (РТПП/К) и регионалните структури на КТ "Подкрепа" и КНСБ - браншови организации - Бюрата по труда - държавните, областните и общинските администрации - работодатели и синдикалисти - заети лица и други заинтересовани страни. На участниците във фокус групите ще бъдат представени резултатите от проучването. Целта на тези фокус-групи е да допълват и верифицират стуктурираната информация от проучването, както и да дискутират и да дадат предложения относно основните насоки в подготовката на анализа. Въз основа на структурираните данни от националното проучване и допълнената и верифицирана информация от фокус-групите, ще се подготви задълбочен анализ в различни разрези за групиране на факторите, влияещи върху причините и върху динамиката и трендовете на текучеството по сектори и по региони в страната. Тази информация ще се използва и при оценката на ефекта на текучеството върху предприятията. Анализът ще бъде подготвен и структуриран в шест разреза: - Анализ на позициите на работодателите по отношение на причините за текучеството на работната сила в предприятията по региони - Анализ на позициите на заетите лица по отношение на причините за текучеството на работна сила по региони - Анализ на позициите на работодателите по отношение на причините за текучеството на работната сила в предприятията по сектори - Анализ на позициите на заетите лица по отношение на причините за текучеството на работна сила по сектори - Анализ на позициите на браншовите организации, Бюрата по труда и бизнес общностите по отношение на причините за текучеството на работната сила в предприятията - Анализ на позициите на социалните партньори по отношение на причините за текучеството на работна сила На базата на анализите в тези разрези ще се изготви цялостен обобщен анализ на факторите, влияещи върху текучеството на работната сила и на динамиката му в предприятията по региони и по сектори. Ще се анализират и трендовете в текучеството на работната сила по сектори и по региони. Въз основа на данните от проучването ще се направи и задълбочена оценка за ефекта на текучеството на работната сила върху предприятията в различни аспекти: - производствения процес или процеса на предоставяне на услуги - междуличностните отношения на работното място - екипността в работния процес - фирмените разходи БТПП и партньорите й ще представят подготвения обобщен анализ и направената оценка за ефекта на текучеството върху фирмите на Агенцията по заетостта (АЗ), Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара (БСК) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), в качеството им на асоциирани партньори по проекта, за коментари и предложения, които впоследствие ще се отразят в разработките. Анализът на причините за текучеството на работната сила в предприятията и оценката на ефекта на текучеството върху фирмите в завършения им вид ще се представят на Министерството на труда и социалната политика, Агенцията по заетостта и на останалите социални партньори. Те ще се публикуват на сайтовете на БТПП http://www.bcci.bg/, КТ "Подкрепа" http://Podkrepa.org/ и КНСБ http://www.knsb-bg.org/. Обобщеният анализ в шестте си разреза и Оценката за ефекта на текучеството върху бизнеса ще бъдат изходната база, върху която ще се подготви анализът на риска и ще се разработят Индексът на риска от текучество и Инструментариумът за превенция на текучеството на работната сила в предприятията. 0.00 49 118.02
Анализ на риска от текучество на работната сила. Разработване на „Индекс на риска от текучество на работната сила”, базиран на Матрица за степенуване на рисковите фактори, влияещи върху текучество, подготовка на Ръководство за измерване на Индекса и Мобилно приложение за използването му.: Въз основа на разработения анализ в шест разреза и на оценката за ефекта на текучеството на работната сила върху предприятията се планира подготовка на Анализ на риска от текучество на работна сила в българските предприятия с отчитане на вътрешните и външните рискови фактори по отношене на текучеството в икономическите субекти в България. Целта на този Анализ на риска е да се идентифицират рисковите фактори и да се намерят подходи за преодоляването им. На базата на Анализа на риска ще се подготви Матрица за степенуване на рисковите фактори. Матричната структура ще се използва за организационно структуриране на рисковите фактори, от които зависи рискът от текучеството на работната сила и неговата динамика и трендове по сектори и региони. Подготвената Матрица за степенуване на рисковите фактори ще послужи за основа за разработването на Индекс на риска от текучеството, чрез който всеки работодател ще може да прогнозира риска от текучество на работната сила в своето предприятие, като изхожда от сектора и региона, в който функционира фирмата. За улесняване използването на Индекса на риска от текучество ще се подготви Ръководство за измерване на Индекса. То ще е практически ориентирано и лесно за ползване. За целите на практическото ползване на Индекса ще се разработи и Мобилно приложение. Планира се организиране на дванадесет фокус-групи (по 2 в различни градове на всеки един от шестте региона по планиране) за представяне и обсъждане на подготвените Анализ на риска, Матрица за степенуване на рисковите фактори, Индекс на риска от текучество на работната сила, Ръководство за измерване на Индекса и Mобилно приложение за прилагането му. Очаква се участниците във фокус-групите да обсъждат представената им информация, да правят коментари върху разработките и да дават предложения и препоръки за усъвършенстването им. Представените на дванадесетте фокус-групи разработки ще бъдат допълнени с направените от участниците в тези дискусии коментари, предложения и препоръки. Анализът на риска, Матрицата за степенуване на рисковите фактори, Индексът на риска от текучество на работната сила, Ръководството за измерването му и Мобилното приложение за прилагането му ще бъдат предварително съгласувани с партньорите КТ Подкрепа и КНСБ и впоследствие ще бъдат представени на Агенцията по заетостта (АЗ), Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара(БСК) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) в качеството им на асициирани партньори, за информация, коментари и предложения, които след това ще се отразят в разработките. Анализът на риска, Матрицата за степенуване на рисковите фактори, Индексът на риска от текучество на работната сила, Ръководството за измерването му и Мобилното приложение за прилагането му в завършения им вид ще бъдат публикувани на сайтовете на кандидата БТПП http://www.bcci.bg/, и на патньорите КТ "Подкрепа" http://Podkrepa.org/ и КНСБ http://www.knsb-bg.org/. 0.00 107 744.94
Идентифициране и анализиране на приложимостта на съществуващи практики и на иновативни инструменти и подходи в страната и чужбина, свързани с установените проблеми в целевата сфера - управление на човешките ресурси, таргетирано към превенция на текучество на работната сила в предприятията.: Кандидатът БТПП и партньорите КТ Подкрепа и КНСБ ще идентифицират и набират съществуващи добри практики, иновативни инструменти и подходи на национално и международно (предимно европейски) ниво и ще анализират приложимостта им в България. БТПП ще идентифицира добри европейски практики и използвани иновативни инструменти и подходи, свързани с превенцията на текучеството на работна сила в предприятията, прилагани от членовете на палатите, членки на Асоциацията на европейските търговско-промишлени палати /ЕВРОПАЛАТИ/ и добри международни практики и иновативни механизми и решения на проблема с текучеството на работна сила в предприятията, прилагани от работодателите, членове на палатите, членуващи в Международната търговска камара (МТК)-Париж и в Асоциацията на Балканските палати /АВС/. БТПП ще идентифицира и добри национални практики, прилагани от нейните членове и от фирмите-членове на регионалните търговско-промишлени палати/камари.Ще се проучи опита на работодателите, членуващи в браншовите асоциации. КТ Подкрепа и КНСБ ще идентифицират и набират съществуващи добри практики, инструменти и подходи за превенция на текучеството на работната сила, прилагани от останалите членове на Европейската конфедерация на профсъюзите /ЕКП/ и на Международната конфедерация на профсъюзите /МТК/ и ще анализират приложимостта им в страната. Ще се направи анализ на приложимостта на всички идентифицирани добри практики, инструменти и подходи в България, както и на възможностите за адаптирането им към специфичните характеристики на националната бизнес среда, действащата нормативна уредба и спецификата на работната сила в отделните сектори и региони в страната. Ще се вземат под внимание и установените в разработения анализ на резултатите от проведеното проучване фактори, определящи динамиката и трендове в текучеството по сектори и региони.Идентифицираните добри национални и международни (предимно европейски) практики, които са с доказана приложимост към българските условия, ще бъдат представени на Агенцията по заетостта (АЗ), Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара (БСК) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) в качеството им на асоциирани партньори за коментари и допълнителни предложения.Ще бъде изготвен уеб-базиран Регистър на приложимите добри практики, който ще се ползва при разработването на Инструментариума за превенция на текучеството на работната сила в предприятията и който ще е обект на текуща актуалзация.Той ще се публикува на сайтовете на БТПП http://www.bcci.bg/, на КТ Подкрепа http://Podkrepa.org/ и на КНСБ http://www.knsb-bg.org/. Идентифицираните добри национални и международни (предимно европейски) практики, които са приложими по отношение на действащата нормативна уредба и характеристиката на бизнес средата в България, ще се използват при разработването на Инструментариума за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията. 0.00 75 196.12
Разработване на иновативен инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията.: На базата на: - Анализа на резултатите от проучването на причините за текучеството на работната сила в предприятията и на факторите, определящи трендовете и динамиката му - Дефинираните в резултат от анализа трендове в текучеството на работната сила - Анализа на риска от текучество - Индекса на риска от текучеството на работната сила - Проучените, идентифицирани и адаптирани към българските условия приложими добри национални и международни (основно европейски) практики, инструменти и подходи за превенция на текучеството на работната сила в предприятията ще се разработи иновативен инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията, състоящ се от пакети от мерки за превенция на това текучество. Иновативният инструментариум ще включва пакети от мерки за управление и превенция на текучеството на работната сила в предприятията. При разработването му ще се отчитат секторните и регионалните специфики на динамиката и трендовете в текучеството, както и образователните, възрастовите и други характеристики на заетите лица. За целта ще се подготвят типови образци на структурирани профили на работещите в дадено предприятие въз основа на следните критерии: - образование/квалификация/умения - възраст - семейно положение - пол - етнокултурна принадлежност Разработените пакети от мерки за превенция на текучеството на работната сила в предприятията ще бъдат ориентирани към съответните групи заети лица, обособени на базата на видовете структурирани профили. Освен това, пакетите ще бъдат съобразени и със спецификата на секторните и регионалните особености на средата Планира се всеки пакет да включва: - широко прилагане на практиките на корпоративната социална отговорност по отношение на работниците и служителите - мерки за подобряване условията на труд - мерки за подобряване на междуличностните отношения в предприятието - насърчаване на работата в екип - мотивационни модели за оставане на работното място - иновативни подходи и модели за кариерно развитие - стимули и възможности за личностна изява - въвеждане по възможност на гъвкаво работно време и дистанционна работа - въвеждане по възможност на допълнителни финансови стимули - инвестиране в професионалното и квалификационното развитие на служителите и др. Консултанти от браншовите органзации ще дефинират секторните особености на прилагането на инструментариума Ще се организират 12 фокус-групи в по 2 града във всеки един от районите по планиране за обсъждане на пакетите за превенция на текучеството на работната сила в предприятията, съставляващи инструментариума. Участници в тях ще са работодатели, заети лица и синдикалисти, представители на социалните партньори, РТПП/К, браншовите организации, ДБТ, държавните и общинските администрации и други заинтересовани страни. Направените по време на дискусиите коментари, предложения и препоръки ще се отразят в представените пакети за превенция на текучеството След отразяване на коментарите разработките ще се представят на АЗ, АИКБ, БСК, и КРИБ в качеството им на асоциирани партньори за мнения и препоръки, които ще се вземат под внимание в подготовката на окончателния вариант на структурираните пакети на инструментариума В завършения им вид подготвените пакети за превенция на текучеството на работната сила ще се представят на МТСП и АЗ. Освен това ще се публикуват на сайтовете на БТПП http://www.bcci.bg/, КТ Подкрепа http://Podkrepa.org/ и КНСБ http://www.knsb-bg.org/ Планира се подготовката на пътна карта за тестването и апробирането на инструментариума за превенция на текучеството на работната сила в предприятията За успешното му тестване и апробиране ще се използва и Индексът на риска от текучество на работната сила с Ръководството за измерването му и Мобилното приложение за прилагането му, а за внедряването му - надградената Виртуалната социална академия www.vsa.bcci.bg с платформа за он-лайн консултации за работодателите 0.00 136 111.69
Изготвяне на предварителна (ex ante) оценка на въздействието на иновативния инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията.: Предварителната (ex ante) оценка на въздействието от прилагането на иновативния инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията има за цел още преди въвеждането му и превръщането му в част от кадровата политика на фирмите, да дефинира какви са очакванията за качествени и количествени промени от финансова, кадрова, конкурентна и друга гледна точка за предприятията и как пакетите от мерки за превенция на текучеството на работната сила, съставляващи иновативния инструментариум, ще се отразят върху качеството на управление на човешките ресурси в тези предприятия. Предварителната (ex ante) оценка на въздействието от прилагането на иновативния инструментариум ще се осъществи на базата на проучване между работодателите за предваритерната им оценка относно преимуществата и негативите от въвеждането на такъв иновативен инструментариум за превенция на текучеството. За нуждите на предварителната оценката ще се прилага аналитичен подход за измерване на потенциалните разходи, последствия и евентуални странични ефекти за предприятията от прилагането на инструментариума. Фокусът при предварителната оценка на въздействието на инструментариума се планира да бъде върху оценката на "пределните разходи и пределните ползи" (marginal cost and marginal benefit), както и върху вероятностното разпределение (probability estimates) на възможностите за настъпване на негативни въздействия от въвеждането на пакетите от мерки за превенция на текучеството на работната сила. Изготвената предварителна (ex ante) оценка на въздействието на пакетите от мерки, представляващи иновативния инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията ще бъде представена за информация, коментари и съгласуване на партньорите Конфедерация на труда Подкрепа и Конфедерация на независимите синдикати в България (КНСБ). След съгласуването с партньорите предварителната оценка на въздействието ще се предостави за предварителна информация на Агенцията по заетостта (АЗ), Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара (БСК) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ), в качеството им на асоциирани партньори, преди да бъде публикувана. Техните коментари също ще бъдат взети под внимание. Окончателно съгласуваната предварителна (ex ante) оценка на въздействието на инструментариума ще се публикува на интернет сайтовете на кандидата БТПП http://www.bcci.bg/, и на партньорите КТ "Подкрепа" http://Podkrepa.org/ и КНСБ http://www.knsb-bg.org/. 0.00 69 771.70
Пилотно тестване и апробиране на разработения инструментариум. : Въз основа на разработената пътна карта за апробиране на инструментариума, разработените пакети от мерки за превенция на текучеството, съставляващи иновативния инструментариум, пилотно ще се тестват в предприятия от различни сектори и в различни региони. Целта на тестването им е да се провери тяхната надеждност, приложимост и ефективност за нуждите на апробирането им. За нуждите на пилотното тестване и апробиране на инструментариума ще се разработят типови програми и методически указания, необходими за въвеждането в практиката на пакетите от мерки на инструментариума за превенция на текучеството на работната сила, приложими за широк кръг предприятия. Пилотното тестване и апробиране на инструментариума ще се извърши в не по-малко от 100 предприятия, баласирано селектирани по сектори и региони. При тестването на ефективността на разработените пакети от мерки за превенция на текучеството в предприятията за целите на апробирането му активно ще бъдат включени, освен работодателите, така и браншовите организации, както и регионалните структури на Българската търговско-промишлена палата и на КТ Подкрепа и КНСБ. За нуждите на пилотното тестване и апробиране на пакетите от мерки за превенция на текучеството, съставляващи иновативния инструментариум, ще се организират обучения на не по-малко от 20 консултанти-обучители, които ще обучават и инструктират ръководствата на фирмите и техните специалисти по човешки ресурси за прилагането на пакетите на инструментариума. Консултантите-обучители ще са представители на: - регионалните структури на Българската търговско-промишлена палата, Конфедерацията на труда "Подкрепа" и КНСБ. - браншови организации Във всяко предприятие консултантите-обучители ще организират инструктаж, обучение и текущо съдействие на ръководството на предприятието и/или на специалистите по управление на човешките ресурси във връзка с прилагането на разработените пакети от мерки за превенция на текучеството на работната сила на всеки един от етапите от въеждането му При пилотното тестване на ефективността на инструментариума и при апробирането му във всяко избрано предприятие, обект на апробиране, се планира: - да се организира двудневно обучение/инструктаж на ръководството на предприятието и/или на работещите в него специалисти, отговарящи за управлението на човешките ресурси за стъпките на прилагане на разработените пакети от мерки за превенция на текучеството на работната сила - да се измери риска от текучество в предприятието чрез използването на „Индекса на риска от текучество на работната сила” - да се разработят индивидуални структурирани профили на заетите в предприятието лица чрез използването на типовите образци на структурирани профили, на базата на които са разработени пакетите от мерки за превенция на текучеството - да се направи аргументиран избор на приложимите пакети - да се тестват и апробират приложените пакети от мерки - да се направи оценка на резултатите от тестването и апробирането на инструментариума на ниво предприятие Консултантите-обучители ще съдействат при всички фази на цялостния процес на апробиране на пакетите от мерки за превенция на текучеството на работната сила. Обобщената оценка на резултатите от пилотното тестване и апробиране на инструментариума в реална среда ще се извърши от експерти на БТПП, КТ Подкрепа и КНСБ Тази оценка ще се представи за предварителна информация, коментари и предложения на Агенцията по заетостта (АЗ), Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българската стопанска камара (БСК) и Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) в качеството им на асоциирани партньори. Тя ще се представи за информация и на останалите социални партньори. Оценката ще бъде публикувана на сайтовете на БТПП http://www.bcci.bg/, КТ "Подкрепа" http://Podkrepa.org/ и КНСБ http://www.knsb-bg.org/ Апробирането на инструментариума ще е предпоставка за неговото последващо масово безвъзмездно въвеждане. 0.00 247 264.70
Изготвяне на окончателна (ex post) оценка на въздействието на апробирания инструментариум.: Окончателната (ex post) оценка на въздействието от прилагането на иновативния тестван и апробиран инструментариум за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията след пилотното му тестване и апробиране има за цел да се оцени реалният ефект на разработените пакети за превенция на текучеството на работната сила върху тенденциите в промените на качеството на управлението на човeшките ресурси в производствената сфера и в сферата на услугите, както и върху трендовете на текучество по сектори и региони в страната. Крайната цел на оценката на въздействието е да се подобрят качествените характеристики на апробирания инструментариум. За нуждите на подготовката на окончателната (ex post) оценка на въздействието от прилагането на пакетите от мерки на иновативния инструментариум ще се проведе проучване сред предприятията, в които тези пакети са тествани пилотно и апробирани. Проучването ще обхване всичките 100 предприятия, в които инструментариумът е пилотно тестван и апробиран . При подготовката на окончателната (ex post) оценката ще се прилага аналитичен подход за измерване на реалните разходи, последствия и и настъпилите странични ефекти за предприятията от въвеждането на пакетите от мерки за превенция на текучеството на работната сила, съставляващи иновативния инструментариум. Фокусът на оценката се планира да бъде върху оценяването на т.нар. "разходи по съобразяване" (compliance costs), които работодателите са направили във връзка с въвеждането на пакетите от мерки за превенция на текучеството на работната сила. Подготвената окончателна (ex post) оценка на въздействието от прилагането на пакетите от мерки на иновативния инструментариум ще се приеме от БТПП и ще се представи за информация и съгласуване на партньорите КТ "Подкрепа" и КНСБ. Съгласуваната с партньорите окончателна (ex post) оценка на въздействието от прилагането на пакетите от мерки за превенция на текучеството, съставляващи инструментариума, с отразените от тях коментари и препоръки, ще се предостави за предварителна информация на Агенцията по заетостта, АИКБ, БСК и КРИБ в качеството им на асоциирани партньори преди публикуването й. След това окончателната (ex post) оценка на въздействието от прилагането на пакетите от мерки на инструментариумаще се публикува на сайтовете на кандидата БТПП http://www.bcci.bg/, и на партньорите - КТ "Подкрепа" http://Podkrepa.org/ и КНСБ http://www.knsb-bg.org/. 0.00 74 810.33
Действия за създаване на предпоставки за безвъзмездно масово въвеждане на инструментариума от всички заинтересовани лица.: БТПП ще предприеме конкретни действия за създаването на условия за безвъзмездното и масово въвеждане на консолидираните пакети от мерки за превенция на текучеството, съставляващи иновативния инструментариум, като целта на тези действия е инструментариумът да се въведе в не по-малко от 70 предприятия. 1. Ще се организират шест кръгли маси в шестте района по планиране за обсъждане на резултатите от пилотното тестване и апробиране на пакетите от мерки, съставляващи инструментариума, както и на окончателната (ex post) оценка на въздействието от пилотно тествания и апробиран инструментариум за превенция на текучеството. Участници в дискусиите ще са работодатели, заети лица и синдикалисти, представители на социалните партньори, РТПП/К, браншови организации, ДБТ, държавните и общинските администрации и други заинтересовани страни на секторно и регионално ниво, от които се очаква да правят конкретни коментари и предложения, които ще се отразят в подходите и политиките на Палатата по отношение на масовото въвеждане на инструментариума 2. Ще се определят промотери на инструментариума, които ще насърчават и подпомагат масовото му въвеждане, - експерти от: - БТПП, в качеството си на бенефициент - КТ Подкрепа и КНСБ, в качеството им на партньори - Социалните партньори в качеството им на асоциирани партньори - Регионалните търговско-промишлени палати/камари - Регионалните структури на КТ Подкрепа и КНСБ - Браншовите организации Агенцията по заетостта и Министерството на труда и социалната политика ще са институционални промотери на пакетите. 3. За улесняване на прилагането на инструментариума ще се надгради електронната платформа на Виртуалната социална академия http://www.vsa.bcci.bg/ с възможност за он-лайн консултации за работодатели, които искат да въведат пакетите от мерки за превенция на текучеството на работната сила в предприятията си. 4. БТПП, КТ Подкрепа и КНСБ ще подготвят аргументирани предложения за промени в нормативната уредба, насочени към превенция и ограничаване на текучеството на работната сила в предприятията. Те ще бъдат съгласувани с асоциираните партньори (АЗ, АИКБ, БСК, КРИБ) и ще бъдат представени пред съответните компетентни органи. 5. В края на проекта ще се организира заключителна конференция в София, целта на която е да се представят за широко обсъждане: - Разработеният консолидиран иновативен инструментариум с неговите пакети от мерки за управление, контрол, превенция и противодействие на текучеството на работната сила в предприятията - Резултатите от пилотното тестване и апробиране на пакетите от мерки, съставляващи инструментариума - Окончателната (ex post) оценка на въздействието на пилотно тествания и апробиран инструментариум - Обобщените препоръки, направени по време на кръглите маси в шестте района по планиране - Подготвените и направени предложения за подобряване на нормативната уредба с цел превенция на текучеството - Добри практики от апробирането в реална среда на пакетите от мерки за превенция на текучеството - Индексът на риска от текучество, Ръководството за измерването му и Мобилното приложение за ползването му - Надградената платформа на Виртуалната социална академия http://www.vsa.bcci.bg/ с възможност за он-лайн консултации за работодатели, желаещи да въведат инструментариума Участници в заключителната конференция ще са представители на: - МТСП и АЗ - социалните партньори - регионалните търговско-промишлени палати/камари - регионалните структури на КТ Подкрепа и на КНСБ - държавни, общински и областни администрации - браншови организации - работодатели - заети лица и синдикалисти - НПО, граждани и други заинтересовани лица. 6. Всички разработки и продукти в процеса на изпълнението на дейностите по проекта, вкл. инструментариумът, ще се предоставят безвъзмездно на Министерството на труда и социалната политика и на АЗ за институциализирането им и за масовото им въвеждане от всички заинтересовани лица 0.00 59 630.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.