Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Основна цел на проектното предложение е да се подобри работната среда в „НАР” ООД, чрез осигуряването на добри и безопасни условия на труд и инвестиции в развитието на персонала, което ще рефлектира положително върху производителността на труда в компанията. Преки бенефициенти по проекта са 70 работници и служители, от които минимум 3-ма са над 54 г. Предвидени са следните дейности за постигане на основната и специфичните цели: 
Дейност 1: Предоставяне на обучения на работното място; Изпълнението й ще се състои в обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното
ограничаване и предотвратяване;
Дейност 2: Подкрепа за практики за усъвършенстване системите за управление на човешките ресурси и опазване на околната среда. Дейността ще се състои в разработване на политики за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;
Дейност 3: Осигуряване на средства за колективна защита, включително обезопасяване на съществуващи обекти и съоръжения, свързани с подобряване условията на труд;
Дейност 4:Закупуване на ЛПС и специално работно облекло;
Дейност 5:Осигуряване на социални придобивки за работещите; Закупуване на мобилни контейнери за отдих на работниците в строителните обекти.
В резултат от изпълнението на посочените дейности ще се постигнат по-адекватни условия на труд, които отговарят на нуждите на външната икономическа среда и на вътрешните нужди на работниците и служителите във фирмата. В допълнение проектът цели да генерира по-висока добавена стойност по отношение на преодоляването на икономическите и социалните различия в развитието на териториите и по-конкретно в МИГ "Момчилград-Крумовград".  Всички посочени по-горе дейности ще допринесат за подобряване на качеството на работните места,организацията на труд и управлението на човешките ресурси.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Предоставяне на обучения на работното място: Създаването на условия за безопасен труд и здраве е задача от първостепенно значение за държавата и работодателите. Чрез изграждане на адекватна на условията и рисковете нормативна база, икономически, организационни и технически мероприятия се цели да се създадат условия на работното място, които да съхранят живота и здравето на работещите. Основен фактор за решаване на проблема си остава самият работещ. Необходимо е целенасочено да се изгражда култура и формира поведение, които да предотвратяват и намаляват рисковете при работа. Цели се следното: - да се овладеят знания с приложна насоченост по безопасна и безаварийна работа; - да се усвоят основните изисквания на законите и нормативните документи; - да се формира убеденост в задължителната необходимост от прилагане на нормативните документи по охрана на труда. Дейността включва провеждане на обучение на лицата, извършващи строителни и монтажни работи общо 61 лица, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията/извършваната дейност и на индивидуалното работно място при изпълнение на строителните и монтажни работи. Тематиката и продължителността на обучението се съобразява с всички изисквания, регламентирани в специфичните за дадена дейност или вид работа нормативни актове, включително: - НАРЕДБА № 2 от 22.05.2004г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи; - НАРЕДБА № 7 от 23.09.1999г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване; - НАРЕДБА № РД - 07/8 от 20.12.2008г. за минималните изисквания за знаци и сигнали за безопасност и/или здраве при работа; - НАРЕДБА № 5 от 11.05.1999г. за реда, начина и периодичността на извършване на оценка на риска. СЪДЪРЖАНИЕ НА ОБУЧЕНИЕТО: 1.Общи правила и изисквания за безопасна работа при изпълнение на СМР: - План и инструкции по безопасност и здраве; - Фактори, увеличаващи риска при изпълнение на СМР; - Знаци и сигнали за безопасност и здраве при работа. 2. Безопасно извършване на земни -изкопни работи: - Общи изисквания за безопасност при изпълнение на изкопни работи; - Изпълнение на неукрепени изкопи; - Изпълнение на укрепени изкопи; - Извършване на насипни работи и вертикална планировка. 3. Изграждане на стоманобетонни конструкции: - Подготовка за изпълнение на стоманобетонни конструкции; - Общи изисквания за безопасност при извършване на кофражни работи; - Изисквания за безопасност при изпълнение на пълзящ кофраж; - Изисквания за безопасност при изпълнение на едроразмерен кофраж; - Изисквания за безопасност при изпълнение на пакетно-повдигани плочи; - Изисквания за безопасност при извършване на армировъчни работи; - Изисквания за безопасност при полагане на бетон. 4. Изграждане на зидани и покривни конструкции: - Изпълнение на зидани стени и конструкции; - Изпълнение на покривни конструкции. 5. Монтаж на строителни конструкции, технологично оборудване, тръбопроводи и инсталации: - Общи изисквания за безопасна работа; - Монтаж на строителни конструкции; - Монтаж на стоманени конструкции; - Монтаж на технологично оборудване и тръбопроводи; - Монтаж на инсталации. 6. Извършване на изолационни и довършителни работи: - Изпълнение на строителни изолации; - Изпълнение на торкрет и мазилки; - Изпълнение на облицовки и остъкляване; - Извършване на бояджийски и тапетни работи; 7. Разрушаване на сгради и съоръжения. 8. Извършване на товаро-разтоварни работи и складиране при СМР. 9. Практическо занятие (анализ и оценка на риска за безопасността и здравето на работещите при изпълнение на изкопните работи и определяне на необходимите мерки за контрол на риска) След приключване на обучението, на служителите на „НАР“ ООД ще бъдат връчени съответните сертификати. 7 930.00 7 930.00
Подкрепа за практики за усъвършенстване системите за управление на човешките ресурси и опазване на околната среда: Извършваните от "НАР"ООД услуги в областта на строителството са в съответствие на нормативните изисквания, изискванията на клиентите, възложители и заинтересовани страни, при осигурени здравословни и безопасни условия на труд и предотвратяване и ограничаване вредното въздействие върху околната среда. Фирмата се стреми към ефективно използване на наличните материални, човешки и финансови ресурси и капитали с цел удовлетворяване изискванията на възложители, клиенти и обществото. Предпазване и защита на околната среда от замърсяване при извършване дейността на фирмата в съответствие с нормативните изисквания, ефективно управление на генерираните отпадъци и контролирано потребление на природните ресурси. Поради спецификата на строителните дейности и влагането на значителни количества ръчен труд, ефективното управление на човешките ресурси е от изключително значение за повишаване на конкурентоспособността на „НАР“ ООД и устойчивото развитие на компанията в дългосрочен план.Направените вътрешно фирмени анализи на организационната среда открояват определени слабости в прилаганите, към момента, системи за: подбор, развитие, оценка и заплащане на персонала. Отчита се липсата на структуриран анализ на работните процеси и обезпечаването им с необходимите човешки ресурси. Липсва система, определяща изискванията към кандидатите за заемане всяка конкретна длъжност. Липсва система от критерии за избор на най - подходящия кандидат. Липсват системи за въвеждане на служителите, планиране и извършване текущи обучения, оценка, мотивиране и заплащане според постигнатите резултати. Всички тези слабости, понижават качеството на работните места, влошават средата и създават риск от понижаване мотивираността и производителността на работниците. Реализирането на дейността има за цел да неутрализира идентифицираните слабости и да доведе до качествено оптимизиране на управлението на човешките ресурси в „НАР“ ООД. Дейността се състои в следното: - Разработване и въвеждане в дейността на компанията на Система за развитие на човешките ресурси, включваща взаимно свързани политики и организационни практики за: * Обезпечаване с човешки ресурси - планиране, подбор, наемане и назначаване, провеждане на въвеждащи обучения на работното място, вътрешно кандидатстване, планиране на кариерата; * Развитие на човешките ресурси - анализ на потребностите и планиране на обучения, повишаване на квалификацията на служителите, кариерно развитие; * Оценка, мотивиране и възнаграждение на служителите - атестация и оценка на трудовото представяне; проучване ангажираността на служителите; заплащане на труда; гъвкава система на възнаграждения, обвързана с индивидуалните резултати; *Подобряване вътрешната комуникацията и координацията между отделните звена в компанията; При разработването на политиките, особен фокус ще бъде поставен на политиките за удължаване професионалния живот на служителите над 54 годишна възраст; Друг важен акцент във всяка политика и процедура ще бъде опазването на околната среда. Ще се разработят мерки, насочени към опазване на околната среда и формирането на екологосъобразно самосъзнание и поведение от страна на работниците при извършване на ежедневните им дейности (намаляване на хартиения документооборот, въвеждане на разделно събиране на отпадъците в офиса, в склада и на обектите, и др.). Описаните политики и практики ще бъдат разработени на база на извършения при подготовката на проекта детайлен анализ на настоящото състояние на управлението на човешките ресурси, ще бъдат съобразени със стратегията за развитие на компанията и ще се основават на свързаната с нея потребност от организационни промени. Разработените политики ще бъдат изключително практически насочени и ще бъдат въведени в компанията чрез изрична писмена заповед на управителя. Реализирането на дейността ще обхване всички длъжности и служители на компанията. Така, целева група по конкретната дейност ще бъдат всички 70 служители, включително и 3 лица над 54 г. 8 000.00 7 900.00
Осигуряване на средства за колективна защита и обезопасяване на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд: Основната цел на тази под-дейност е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд в предприятието при изпълнение на присъщите му дейности. Основни усилия на ръководството са насочени към осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд и тяхното непрекъснато надграждане. В тази връзка, избраните за закупуване средства за колективна защита, вкл. средства за обезопасяване на съществуващи обекти. Фирмата изпълнява строителни дейности по няколко обекта: "Подмяна на вътрешна водопроводна мрежа за с.Чобанка, мах.Кедикчал" и Жилищна сграда с гаражи и хранителен магазин, кв.56, гр.Момчилград. Основните под-дейности и етапи на изпълнение са следните: 1.Осигуряване на защита от навлизане в опасна зона на работниците чрез закупуване на: -Мобилна оградна система-. Използва се за защита и ограждане на строителни обекти, изкопи, шахти, зони с падащи предмети и др. -Конуси и сигнализация, които се използват за сигнализация на строителните дейности; 2.Осигуряване на защита от падащи предмети на работниците чрез закупуване на фасадна защитна мрежа за скеле; 3.Осигуряване на защита от падане от височина и падане при придвижване по стълби или наклон за работниците чрез зкакупуване на стойка за предпазен парапет; Стойките за предпазен парапет намират приложение при направа на предпазни ограждения по периферията на строежите при височина над 3 м, като предпазен парапет при изграждане на кофраж за плочи, по периферията на декофрирани стоманобетонни плочи преди изпълнението на ограждащата зидария, за обезопасяване отвори за шахти, обезопасяване на стълбища преди поставяне на проектния парапет 4.Осигуряване на защита на работниците при извършване на изкопи чрез закупуване на: - Сигнална мрежа за ограждане на строителни площадки; Спецификация: Сигналната мрежа е по-добър вариант за сигнализация на опасностите, защото осигурява по-добра видимост, не се къса лесно и може да се използва многократно за разлика от сигналната лента. -Боксово укрепване, При дълбочина на траншеиния изкоп до 4 метра и диаметър на полаганите тръби до 600мм е нужно използването на боксови укрепителни системи. Използва се за укрепване стените на изкопи при извършване на изкопни работи за ВиК, канализации и др. Осигурява пълна безопасност и предпазва работниците от свличане на земни маси. - Осигурителни линии ; Спецификация: До момента не са се използвали такива линии. Защитата се е осигурявала чрез система от въжета закрепени за части от конструкцията. Чрез тях, ще се даде възможност за по-голяма свобода на работа, по-добра защита, по–лесно осигуряване на хората и по-безопасно изпълнение. Ще се ограничи възможността от спъване в системата от въжета 5.Осигуряване на защита от пожар и взрив чрез закупуване на пожарогасители. Дейността е планирана след направен анализ на риска на изпълнявани в момента строителни обекти от предприятието, който е приложен към настоящето проектно предложение. 20 667.80 20 609.62
Закупуване на ЛПС и специално работно облекло: Закупуването на ново и модерно работно облекло и ЛПС за работниците, ще доведат до по-добри условия на труд и е предпоставка за намаляване на риска от трудови злополуки и заболявания. Извършването на много трудоемки манипулации и работата при лоши метеорологични услови води до много рискове свързани със здравето и безопасността на работа, което от своя страна води до висок риск от най различни наранявания, както и документирани случай на трудови злополуки. При работа в зимни условия много често се случва отсъствието на работници поради общи заболявания или вирусни инфекции. Работата която извършват строителните работници предразполага към бързото износване както на работното им облекло, така и на личните им предпазни средства, защото се захабяват и износват от прекия контакт с металите и това предполага до честото пране или почистване което уврежда самите тъкани, като това не съответства на полезният им живот които се регламентира от органите на Инспекцията по труда. Предвиждаме закупуване на модерно работно облекло, с високо качество, което да отговори на изискванията на законодателството и да обезпечи трудовият процес във фирмата. Основната цел на тази под-дейност е осигуряване на ЛПС и специално работно облекло за 61 работника при изпълнение на възложените им дейности, което ще подобри значително нивото на безопасност при работа. Изготвен е Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло, изготвен въз основа на извършена оценка на риска на работните места.Списъкът е изготвен в съответствие с чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Във фирмата е извършена оценка на риска и въз основа на нея е изготвен списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло. Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове, но все още има възможност за подобрения и надграждане в следните области: - При студозащитното облекло – подходящо е да се повиши ветроустойчивостта и водонепропускливостта чрез използване на хидрофобиран плат, а не само на самфооризиран - При лятното облекло – използваният за производство на облеклата плат е хидрофобран, но здравината му би могла да се повиши чрез самфооризиране; - Използваните полугащиризони могат да осигурят допълнителна защита при падане, удар, триене и други механични въздействия в областта на коляното, чрез вграждане на допълнителни джобове за поставяне на наколенки; - При работните обувки има възможности за подобряване на комфорта на работещите като се намалят предпоставките за изпотяване на краката, олекотяване на обувката, с метално противоударно бомбе , противопрободна стелка от метал, масло- киселиноустойчиви, намаляване на риска от подхлъзване, чрез използване на самопочистващ се грайфер, повишаване на издържливостта на обувката чрез промяна на типа на използваната лицева кожа, повишаване на защитата от вода, осигуряване на допълнителна защита от навяхване чрез използване на подходяща анатомична стелка,осигуряване на по-висока степен на антистатичност на ходилото, постигане на по-висок енергоабсорбиращ и ергономичен ефект; - Да се постигне по-добра защита за главата чрез позиционно захващане на вътрешната към външната част на каската. Каската трябва да бъде с улеи за поставяне на антифони, шлем и други допълнителни предпазни средства; - По мнение на работещите досега използваните предпазни очила се запотяват относително бързо. Други техни недостатъци са надраскването на повърхността и ограничението на зрителното поле. Поради това ще се търсят очила, които са противонадраскващи и незапотяващи, гъвкави, с увеличено зрително поле; 23 548.40 23 415.65
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Строително-монтажните работи се считат за една от най-опасните дейности в Европейския съюз, а коефициентът на трудовия травматизъм е един от най-високите в страната. Колкото и дейностите да са познати за работещите в сектора, всеки обект е уникален със специфични особености и опасности, работната среда се променя ежедневно. Работната среда е изключително динамична и криеща често трудно предвидими опасности. Осигуряването на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи е нормативно регламентирано от българското законодателство. Строителните и монтажните работи излагат работещите на широк кръг здравни проблеми. Организацията на дейността на работната площадка играе ключова роля в осигуряване на безопасността на строежа. Добрата организация пести средства, осигурява здраве, безопасност и комфорт при работа. Работещите са изложени целогодишно на метериологичните условия- дъжд, вятър, сняг, слънце. Строителните работници на нашите обекти имат нужда от периодично затопляне и почивка през зимата, охлаждане при прегряващ климат през лятото и място за хранене през обедната почивка. Използваните в момента контейнери са остарели и имат нужда от подмяна с нови. Препоръчано от Службата по трудова медицина и мерките за намаляване на риска и опозване здравето на работещите, видно и от изготвената оценка на риска, както и в съответствие с НАРЕДБА № 2 ОТ 22 МАРТ 2004 Г., имаме желание да закупим 2 нови мобилни контейнера за строителство, които да поставим на 2 наши строителни обекта, в които работещите ще имат възможност комфортно и ергономично да починат, да се нахранят през обедната почивка, да се затоплят през зимата и охлаждат през лятото. Опазването на здравето на нашите работещи е важно за нас. По данни на Профил по ЗБР за икономическа дейност „Строителство”,Изпълнителна агенция „Главна инспекция по труда“ на едва 65% от работещите им е осигурена възможност за почивка на работното място. Поради спецификата на сектора, некачествената почивка на работниците е голям проблем по отношение на тяхната работоспособност през целия ден, тъй като по-голяма част от ежедневните служебни задължения са свързани с работа с тежки предмети и тежка физическа работа. Имено заради това, е наложително работниците да бъдат обезпечени с възможност за ефективна почивка и нормални условия за хранене. В дейността е предвидено закупуване и доставка на 2 бр. мобилни фургона (контейнери) за почивка и хранене на работниците по строителните обекти. Фургоните представляват преместяеми съоръжения без двигател, които се явяват единствения възможен начин за осигуряване на място за отдих, хранене и преобличане на работниците. Целевата група, която ще бъде пряко засегната от тази дейност на практика наброява почти всички наети в дружеството, но ежедневно ще бъдат използвани от минимум 25 работници и технически ръководители. Дейността се състои в закупуване на 2 броя мобилни контейнери, оборудвани за краткотраен отдих, хранете и хигиенни нужди на строителните работници „на обекта“. Контейнерите представляват мобилно пространствено решение, изградено: от метална конструкция, сандвич - панели (8 см.), под от водоустойчив шперплат, PVC дограма, ел. инсталация и вътрешно оборудване (по спецификация на клиента). За нуждите на „НАР“ ЕООД всеки от контейнерите ще бъде оборудван за: 1. Хранене: - Хладилник; - Диспенсер за вода; - PVC маса за хранене; - Столове; 2. Преобличане, съхраняване и изсушаване (при необходимост) на работно и лично облекло; 3. Кратък отдих; 4. Лична хигиена на работниците; 15 673.44 19 198.96

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.