Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще удоволетвори потребността на заетите в "Тякове" ЕООД от по-добра работната среда и условия на труд. 
Целевата група на проекта включва всички заети в предприятието - 6 бр. служители и един управител. 
Дейностите, които ще се реализират са:
Дейност 1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.
Дейността включва осигуряването на средства за колективна защита - монтиране на климатици . 
Дейност 2. Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка.
Дейността предвижда осъществяването на ремонт и оборудване на помещение за почивка, съблекалня и санитарните възли.
Очакваните резултати от изпълнението на проекта са:
- Осигурени безопасни и здравословни условия на труд
- Повишаване на производителността, подобряване на ресурсната ефективност и опазване на околната среда
- Осигурени социални придобивки за работещите- места за отдих, хранене и почивка.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите.: Дейността по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите включва осигуряването на средства за колективна защита - изграждане на вентилационна система, доставка и монтиране на климатици и осветителни тела. "Тякове" ЕООД възнамерява да осигури средства за колективна защита от неблагоприятен микроклимат и защита от прах, токсични и други вредни вещества, съгласно предвидените в Дейност 1.1 от Условията за кандидатстване по процедурата обявена от МИГ "Куклен - Асеновград" мерки за защита. Работният цех на предприятието е с обща площ 125 кв. м. , като обособените помещения са 3 броя, съответно по 41 кв. м., 50 кв. м. и 34 кв. м. Микроклиматът в затворени помещения е постоянно действащ елемент на работната среда, който има 4 компонента: температура на въздуха, влажност, скорост на движение на въздуха и топлиннооблъчване. Последният компонент е характерен за работните места в предприятието, поради използване на машини и съоръжения с високи технологични температури, които са източници на допълнително топлинно натоварване. От комбинираното въздействие върху организма на температура, влажност и скорост на движение на въздуха, на фона на организацията на въздухообмена, степента на физическо натоварване, вида на работното облекло и индивидуалната чувствителност, зависи степента на топлинно усещане. При високи температури, висока влажност и ниска скорост усещането за горещо се засилва. Тези взаимодействия върху терморегулацията на тялото са в основата на подходящите подходи за справяне с неблагоприятния микроклимат и осигуряване и поддържане на оптимални микроклиматични параметри. Нормативният документ, който регламентира допустимите норми за температура, влажност и скорост на движение на въздуха и инфрачервена радиация при работа в затворени помещения, е БДС 14776/87г. „Работни места в производствени помещения. Санитарнохигиенни норми за температура, относителна влажност, скорост на въздуха и топлинно облъчване”. В сектор "Производство на изделия от какао,шоколадови и захарни изделия" преобладаващият брой работни места са от категория работа 2 по БДС 6776/87 г. Това е работа, свързана с постоянно ходене, пренасяне на неголеми тежести /до 10 кg/ и дейности, които се извършват непрекъснато в стоящо положение. В конкретния случай извършените замервания на микроклимата обосновават необходимостта от инвестиция в климатична и вентилационна система, осигуряващи следните компонента температура на въздуха, влажност, скорост на движение на въздуха. Паралелно с това в работното помещение се работи с материали, които съдържат амоняк и се влагат при производството на захарните изделия. Това налага освен защита от неблагоприятен микроклимат да се предвидят колективни средства за защита и от прах, токсични и други вредни вещества, каквото е амоняка. Посочените обстоятелства обясняват необходимостта от закупуването и монтирането на вентилационна система и 3 броя колонни климатици. Етапи на изпълнение на Дейност 1. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите. 1. Избор на външни изпълнители за осъществяване на дейностите предвидени по проекта. 2. Извършване на предвидените дейности от избраните изпълнители. 3. Приемане на извършените доставки и монтажни дейности. Съставяне и подписване на двустранни приемо-предавателни протоколи. 30 300.00 30 030.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка.: Дейността предвижда осъществяването на ремонт и оборудване на помещение за почивка, съблекалня и санитарните възли. Физиологичния режим на труд и почивка има за цел да постигне оптимален баланс между състояние на покой и работна дейност като се цели да се минимизира умората и износването на организма и да се увеличи работоспособността. Почивките, които са необходими на работещите в "Тякове" ЕООД са пасивните почивки включващи четене, музика, психично разтоварване. Провеждат се в седяща или друга свободна поза. Пасивна почивка се прилага при заетите с физически труд, висок темп на работа, принудителна работна поза. Работниците от "Тякове" ЕООД извършват физически труд с висок темп и принудителна работна поза, което поражда необходимостта да се осигури подходящо помещение за отдих и почивка. Съществуващата към момента стая за почивка е 16 кв. метра и е с компроментирана дървена дограма, като няма обособено място за хранене на работещите в преприятието. Банята и санитарните възли се нуждаят от ремонт. Съблекалнята е 13,5 кв. метра, а банята и санитарните възли ( 2 бр) са общо 9 кв. метра. Ремонтираните помещение за отдих и почивка, съблекалня и санитарните възли е необходимо да бъдат обзаведени и оборудвани с подходящ инвентар, за да могат да изпълняват предназначението си и да удовлетворяват нуждите от ефективна почивка. Помещението за отдих и почивка ще може да се използва в почивките, преди началото и след края на работния ден. През работно време ще бъде социално място за индивидуални обсъждания на професионални въпроси в по-спокойна и удобна обстановка. Етапи на изпълнението на Дейност "Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка": 1. Избор на външен изпълнител за осъществяване на ремонтните дейности. 2. Извършване на ремонтни дейности от избрания изпълнител. 3. Приемане на ремонтните дейности от предприятието. 4. Избор на доставчик на оборудване за помещението за почивка, съблекалнята и санитарните възли. 5. Доставка на оборудването за помещението за почивка, съблекалнята и санитарните възли. 6. Приемане от предприятието на доставеното оборудване. 7. Инструктиране на персонала за работа с новото оборудване 23 455.13 28 803.18

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.