Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение насърчава трансфера и прилагането на социални иновации за заети лица на възрат 50+ (трата възраст) и техните работодатели на базата на иновативни корпоративни модели, прилагани в Румъния, които гарантират по-дълъг активен трудов живот. 
Проектът предвижда: 
- създаване на нова корпоративна среда (Ресурсен център за управление на различията), която ще осигури подпомагане и обучение на лица на възраст над 50 години, необходима за тяхното адаптиране към новите изисквания на пазара на труда, предизвикани от променените демографски и икономически условия. Ресурсният център за управление на различията  ще бъде създаден по подобие на този в Румъния; 
- трансфериране и адаптиране на методика и програма за обучение на хора на възраст 50+, основана на модели, прилагани  от румънския партньор, както и обучение на кариерни консултанти за придобиване на специфични умения за работа с тази целева група и насърчаване за учене в късната фаза от живота. Обучените по новата методика и учебната програма за кариерно консултиране и работа с персонал на възраст 50+ ще бъдат в услуга както на заети лица от тази възрастова група, така и на техните работодатели;  
- работа с фирми и организации, чиито екипи се състоят от представители на различни поколения, вкл. въвеждане на нови методи за междупоколенчески диалог чрез пилотни обучения. 
Методите на работа и обученията, ориентирани към адаптирането на заети лица от третата възраст, не са прилагани от бизнеса у нас до настоящия момент. Прилагането им ще бъде иновативен елемент, допринасящ за адаптиране към новите модерни пазарни условия. Проектното предложение отговаря на изискванията за подобряване на междурегионалното и транснационалното сътрудничество между партньори от страни-членки на ЕС чрез трансфер и въвеждане на социални иновации в областта на пазара на труда за по-добро качеството на работните места.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Проучвания и анализи на социалните политики, корпоративните парктики и потребностите на целевите групи в Румъния и България, в сферата на адаптиране към новите демографски условия и пазара на труда на хора на възраст 50+ (трета възраст).: Дейността има за цел запознаване със социалните политики и корпоративните парктики в Румъния и България, както и с потребностите на целевите групи по отношение на адаптирането на хората на възраст 50+ към изменените условия и динамиката на трудовия пазар. Запознаването с румънският опит в активното приобщаване на възрастните на трудовия пазар и идентифицирането на успешни иноватовни корпоративни практики и модели е важна предпоставка за внедряване на този модел в България. Близостта в географско отношение, в традициите и манталитета на хората от двете страни ще даде възможност и за установяване на устойчиво транснационално сътрудничество по отношение на обмена на опит и добри практики. 68 464.16 66 686.89
Повишаване на капацитета на партньорите по отношение запознаването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи чрез организиране на работна среща и учебно посещение на място, с цел насърчаване обмена на опит, обмена на информация, добри практики и иновативни подходи между партньорите, експерти и представители на целевите групи. : Осъществяване на обмяна на опит между експерти от България и Румъния с цел запознаване с добрите практики от социалния експеримент на Румъния с оглед прилагането в България на успешния социален проект в Румъния за приобщаване и задържане на хората над 50 години на пазара на труда. Запознаването с румънския опит е важна предпоставка за внедряване на този доказал ефективността си иновативен модел и в България. Близостта в географско отношение, в традициите и манталитета на хората от двете страни ще даде възможност и за повишаване на капацитета на партньорите и установяване на устойчиво транснационално сътрудничество. Преглед и дискусии относно изготвените анализи в дейност 1 от настоящото проектопредложение. 18 322.08 24 506.98
Трансфер, адаптиране и внедравяне на социални модели и иновативни корпоративни практики от Румъния : В рамките на тази дейност ще се извърши практически трансфер на иновативни корпоративни практики, прилагани от партниращата организация в Румъния: 1. Трансфериране и адаптиране на създадената от партньора методика и програма за обучение и консултиране на заети лица на възраст 50+. У нас за момента не съществува разработена специална методика на преподаване за хора на възраст 50+, което в много случаи води до използване на неправилни методи на преподаване от страна на обучителите и бизнес консултантите. При трансферирането и адаптирането на методиката и програмата ще бъдат отчетени очакванията на целевите групи - заети лица от третата възраст и техните работодатели и мениджъри, ще бъдат описани методи за планиране на обучения и консултации, ще бъдат дадени насоки за това как да се подбира съдържанието на обучителните модули, как да се отчитат нуждите от обучение и неговата ефективност. 2. Обучение на кариерни консултанти за хора на възраст 50+, работодатели и мениджъри, с цел подпомагане задържането и активното включване в пазара на труда на хората 50+. Необходимостта от специално подготвени обучители и кариерни консултанти за хора на възраст 50+ възниква поради повишаващият се брой на хората от тази възрастова група, които излизат на пазара на труда поради необходимостта да търсят ново работно място, поради възрастова дискриминация в новите модерни корпоративни условия на труд или защото имат нужда от подобряване на знанията и уменията си, вкл. свързани с новите технологични инструменти за работа, както и поради факта, че мениджърите и работодателите изпитват трудности при подбор на персонал на възраст 50+ или мотивация за учене и развитие на съществуващия вече персонал от тази възрастова група. Кариерните консултанти ще бъдат обучени за справяне с конфликтни ситуации, със съществуващия у част от обучаемите страх от промяна, подходи за активирането и въвличането им в процеса на обучение. Прилагането на нови, по-подходящи методи и подходи на преподаване и консултиране ще бъдат от полза за мотивацията и събуждане на желанието за придобиване на нови знания и умения на възрастните обучаеми. Това ще помогне от една страна на тези, които работят, да се справят по-добре и по-ефективно с поставените им задачи от фирмата/организацията, а на тези, които са в процес на търсене на работно място, да се представят по-добре и да се адаптират към новите изисквания на трудовия пазар. 3. Създаване на "Ресурсен център за управление на различията" - организационна структура за обучение, услуги и дейности, предназначени за заети лица на възраст 50+ за приобщаването им към съвременните изисквания на пазара на труда. Ресурсният център ще организира обучения и консултации на лица на възраст 50+, базирани на разработените обучителни и консултантски учебни материали програми и пособия, като обученията и консултациите ще се провеждат от подготвените за тази цел кариерни консултанти. Ресурсният център за управление на различията ще бъде също и в услуга на работодатели и мениджъри, желаещи да организират специфични обучения за персонал на възраст 50+, интергенеративни обучения или фирмени инициативи. Като устойчиво развитие след приключването на работата по проекта, Ресурсният център за управление на различията ще предлага мениджърски подходи, практики, консултации, модели и обучения и за лица в неравностойно положение, трайно безработни, за преодоляване на стереотипи и дискриминация по възраст, етнически произход, религиозни убеждения, сексуални и други различия. 44 157.56 36 567.12
Пилотно обучение за тестване на ефективността и качеството на трансферираната методика и програма за обучение в микро, малки и средни предприятия. : Удължаването на възрастта за пенсиониране и формирането на екипи от представители на различни поколения затруднява все по-често комуникацията между тях поради разликата в жизнения, професионалния опит, наличните знания и умения, възрастовите специфики, нерядко и поради възрастова дискриминация на пазара на труда. Затруднената комуникация между работодатели и мениджъри от една страна и работници от различни възрасти от друга страна, води до по-ниска ефективност на работата, а между служителите и работниците на различна възраст – до недобър работен климат поради специфики на поколенията - "традиционалисти”, “представители на бейби-бума”, “поколението Х”, “децата на хилядолетието. Ето защо обучените кариерни консултанти на базата на трансферираната методика и учебна програма, ориентирана към заети лица от третата възраст, мениджъри и работодатели, ще проведат пилотни обучения. Резултатите от тези обучения ще покажат нагледно ползата от въвеждането на трансферираните иновативни модели пряко в работата на фирмите и организациите. Пилотното тестване на трансферираните модели ще да де възможност да се направи оценка на устойчивостта с цел определяне на потенциала за въздействие на иновацията. 10 693.40 15 378.08
Дейности за оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи.: Оценката на постигнатите резултати ще проследи логическата връзка между заложеното във Формуляра за кандидатстване и неговото реално изпълнение. Оценката ще проследи на практика следните параметри: • Отчитане на измерими индикатори за постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група; • Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; • Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. 3 200.00 3 200.00
Дейности за разпространение на постигнатите резултати: Ще се създаде платформа за он-лайн обучение и консултиране на лица на възраст 50+ - иновативен инструмент за промотиране на добрите практики и идеи, информация и знания, необходими на представителите на работещите от третата възраст за по-добро итгериране и ре-интегриране в работна среда. Учебните материали и добрите практики, които ще се предоставят чрез нея, ще спомогнат за развиване както на знанията и уменията на по-възрастните служители за успешното им справяне с новите условия на съвременната работна среда, на техните нагласи за интергенеративна работа и общуване, така и на техните работодатели и мениджъри за по-ефективно управление на човещкия потенциал. Ще бъде проведена кръгла маса, таргетирана към целевата група 50+ за обсъждане нуждите от адаптация и обучение и квалификация за хора на възраст 50+. Резултатите от анкетното проучване и анализ на нуждите от обучение за придобиване на нови или подобряване на съществуващи умения и компетенции на заети лица на възраст над 50 години ще бъдат представени на кръглата маса. Целта е да се информират целевите групи за необходимостта и ползите от обучение в по-късен етап от живота и да се дискутира необходимостта от придобиване на нови знания и компетенции, които биха помогнали на хората на възраст 50+ да се адаптират по-лесно на пазара на труда. Особено важно е да се привлекат в диалога за правилното използване на интелектуалния и професионален ресурс на хората на възраст 50+ институции и местни власти, с оглед икономическите измерения на проблема и икономическата ефективност от неговото решаване. Ресурцният център за управление на различията (дейност 3), създаден като организационна структура за обучение, услуги и дейности, предназначени за заети лица на възраст 50+ за приобщаването им към пазара на труда, с оглед устойчивото развитие на тази структура впоследствие, ще започне да обслужва и други целеви групи, като ще разгърне по-широко своята дейност и ще предлага мениджърски подходи, практики, консултации, модели и обучения освен за възрастни работещи, също и за лица в неравностойно положение, трайно безработни, за преодоляване на стереотипи и дискриминация по възраст, етнически произход, религиозни убеждения, сексуални и други различия, интергенеративни практики. 26 554.72 20 400.00
Дейност за информация и комуникация: Дейността цели осигуряване на благоприятна, добронамерена информационна среда за широка обществена подкрепа и информиране на целевите групи и заинтересованите страни. При стартирането на проекта ще се проведе пресконференция. Ще бъдат изработени брошури , които ще бъдат разпространени на територията на изпълнение на проекта. Ще бъдат направени 4 публикации в местната преса. На офиса на проекта ще бъде поставена информационна табела. Резултатите от изпълнението на проекта ще бъдат разпространение чрез издаването на информационен лист. Тази дейност включва реализацията на: - Провеждане на начална пресконференция - Изработване и отпечатване на информационни брошури с информация за проекта, целите, дейностите и резултатите; - Изработване на информационни табели за визуализация и популяризиране на проекта, оперативната програма и ЕС. - Обозначителна табела -Публикации за напредъка на проекта Дейностите за информация и публичност са задължителни според Насоките с оглед осигуряване на широка информираност за проекта и финансиращите органи. Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. 1 891.64 1 891.64
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е - коректно и законосъобразно управление и изпълнение на проекта, спазване на времевата рамка, отлична финансова и техническа отчетност. Дейността включва цялостно управление на дейностите по проекта, наблюдение на индикаторите и вътрешна оценка на изпълнението на проекта, финансова и техническа отчетност, координация между членовете на екипа. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, ще се следи работата на изпълнителите и спазването на договореностите с тях, ще се прави оценка на резултатите и ще се изготвят необходимите технически и финансови отчети. Дейността е основополагаща за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. Дейността ще се изпълнява от екип за изпълнение на проекта – 1 бр.Ръководител, 1 бр. Администратор на проекта и Счетоводител. Разходи за организация и управление са съгласно съгласно чл. 67 (1), точка г., чл. 67 (5), точка а, (i) и (ii) и чл. 68 (1) буква (а) от Регламент 1303/2013 г. 17 328.36 16 881.07

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.