Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Фирма "Булкор" ЕООД е създадена през 2006 г. Заминава се с производството на хартиени гилзи (шпули) и бобини с широко предназначение. Основният предмет на дейност е 17.29 „Производство на други изделия от хартия и картон”, която е обект на настоящия проект. За да запази конкурентноспособността си на пазара и затвърди позициите си, дружеството инвестира в материалните си бази и се грижи за персонала си, отговорящ за изпълнението на специализираната дейност. Фирмата е утвърдила името си като коректен партньор, но и като лоялен работодател, стремящ се към подобряване качеството и условията на труд на работните места. Цел на дружеството е подкрепа за активното поведение на пазара на труда, осигуряване на по-добри, здравословни и безопасни условия на труд и доходи с оглед подобряване качеството и производителността на труда и повишаване на инвестициите в човешкия капитал. Настоящият проект цели да създаде по-добра работна среда и качествени условия на труд на заетите в „Булкор” ЕООД. Целите на проекта съответстват напълно на целите на ОПРЧР, а именно - подобряване качеството на живот на хората в България чрез подобряване на човешкия капитал, постигане на високи нива на заетост, повишаване на предлаганите услуги и засилване на социалното включване Проектът предвижда следните дейности:
-Осигуряване на средства за колективна защита, вкл. модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения;
-Закупуване на ЛПС и специално работно облекло;
-Сформиране на екип по организация и управление на проекта;
-Информиране и публичност.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Подобряване условията на труд в “Булкор” ЕООД чрез осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения: Производственият цех, в който се произвеждат хартиените гилзи (шпули) и бобини е с площ 460 кв.м. и се систои от двуетажна сграда, в която се помещават работните помещения, складова и административна част на втория етаж. Намира се на ул. Липа №1 в гр. Костенец. И на двата етажа се извършват производствени дейности, като част от първия етаж е отделена за складова база. Ръководството на фирмата се стреми да подобрява постоянно условията на труд със собствени средства, но тези подобрения не са достатъчни и ефекасни. По предписание на СТМ за подобряване на микроклимата в работните помещения трябва да се осигури оптимална температура за работещите в целия цех, за да бъдат спазени изискванията на Наредба №РД-07-3 от 18.07.2014 г. Ето защо е необходимо закупуването на климатици за осигуряването на оптимална температура целогодишно, сътветстваща на граничните стойности, залегнали в чл. 5 от наредбата. Предвижда се закупуването, монтирането и пускането в екслоатация на 5 бр. климатика, които да осигурят спазването на изискванията по отношение на оптималните стойности за температура в работните помещения. В настоящата дейност се предвижда подобряване на условията на труд при работа с тежести. При производството на хартиени шпули се използва вид хартия, която се доставя на големи ролки, които се поставят на специализирани машини, които разролват хартията, слепват я и оформят крайният продукт. Ролките, които се използват са големи, обемисти и тежки, поради което се налага персонала да ги мести и подрежда на ръка. Съгласно предписанията на СТМ тази дейност следва да се извършва с помощта на електрически транспортьори, както и високо повдигаща техника, за да се намали напрежението и риска от увреждане на опорно-двигателния апарат, да се ограничи работата с тежести, както и да се организира работния процес така, че да се минимизира риска за здравето на работниците. По този начин ще се осигури спазването на изискванията, залегнали в Наредба №16 от 31.05.1999 г. Предвидено е закупуването, монтирането и пускането в експлоатация на товарна платформа, която да замени съществуващата такава, с помощта на която ще може да се преместват суровините от първия на втория етаж и обратно. Подмяната е крайно необходима, тъй като в момента платформата е необезопасена, крайно амортизирана и съществува голям риск за здравето и безопасността на персонала. Освен това се налага пренасянето на някои ролки да се преместват ръчно, което натоварва опорно-двигателния апарат (ОДА) на работниците и увеличава риска за тяхното здраве. Не на последно място се предвижда и закупуването на 2 бр. електрически транспортьори, снабдени с електромотори, които повдигат товара и осигуряват лесното му преместване с минимални усилия от страна на работника. По този начин отново се намаля работата с тежести при преместването на суровините и продукцията в производствените помещения и товаренето им. В момента се използват колички, без хидравлика, които упражняват натоварване върху ОДА на работниците, както и съществува риск от наранявания, травми и злополуки. Описанието на дейността продължава в следващата дейност... 87 370.70 76 150.50
Продължение на дейност "Подобряване условията на труд в “Булкор” ЕООД чрез осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация и/или реконструкция и/или обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, машини и съоръжения": Продължение на дейност 1: За осигуряването на оптимална температура в работните помещения за подобряването на микроклимата се предвижда подмяна на съществуващата дограма на първия етаж на цеха. Съществуващата дограма е стара и недобре уплътнена, поради което прониква студ и вятър от вън и температурата е ниска през зимните месеци. Съгласно предписания на СТМ за подобряване на микроклимата следва да се подменят прозорците с нови. Предвижда се поставянето на нови прозорци на първия етаж на сградата, за да се намали риска от заболяване на работниците и спазване на изискванията на Наредба №РД-07-3 от 18.07.2014 г. Освен това се предвижда и подмяна на входните врати (на първи и втори етаж) и товарната врата, отново за подобряване на микроклимата в помещението и с цел повишаване на температурата в производствените части. На първия етаж е поставена машина за рязане на шпулите до определен размер по желание на клиента. При рязането се отделя прах, които се засмуква от вентилационна система, но част от този прах не може да бъде уловен и се отлага под машината. За да се намали разпръскването му, машината е отделена от останалата част от производственото и складово помещение със стара дограма, която с годините се е амортизирала и част от този прах се разнася из цеха. Освен това машината е с по-шумен режим на работа и по този начин ще се отдели от останалата част на помещението. Така ще се подобрят факторите на микроклимата, шума и праха в производственото помещение. На първия етаж част от помещението е отделена с дебели завеси, в която се съхраняват лепилата, използвани при производството. За да се изолират вредните и токсични вещества, отделяни от тях следва тази част да се обособи като отделно помещение чрез поставянето на 1 бр. врата. Новобособеното помещение ще е жизнено необходимо за здравето на работниците и осигуряването им на добри и безопасни условия на труд. Също така поставянето на вратата ще спомогне за подобряване и на температурата в работното помещение, тъй като лепилата изискват определена температура на съхранение, която е по-ниска и отделянето му от останалата част е необходима. Подобряването на условията на труд на работниците, чрез осигуряването на средства за колективна защита ще създаде по-здравословни условия, намаляване на напрежението при работа с тежести, ще подобри производствения капацитет на служителите и ще направи условията им на труд по-комфортни и здравословни. 0.00 15 766.67
Дейност по осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: В „Булкор” ЕООД работят 7 служители, които заемат следните длъжности: 1 бр. организатор производство и 6 бр. машинен оператор производство на картонени изделия. Във връзка с ежедневните дейности е необходимо закупуване на ЛПС и специализирано работно облекло за всяка една от посочените длъжности. Към момента ръководството на „Булкор” ЕООД осигурява работно облекло и ЛПС, които служат за минимална защита на работещите. Във връзка с честите предписания от страна службата по трудова медицина и спецификата на работа на служителите е необходимо да се закупи ново и по-модерно работно облекло и ЛПС, които да осигурят по-висока защита по време на работа.По този начин риска от трудови злополука се намалява значително. Основните рискови фактори, които с квалифицирани по време на работа от службата по трудова медицина са простудни заболявания, защита от замърсявания, предпазни функции от захващане и др. Във връзка с предотвратяване на травми и удари с различна степен на тежест и защита от опасност от режещи и пробождащи елементи и мех. увреждания на ходилата, фирмата предвижда закупуване на специални обувки със защитно бомбе.Непромокаемостта на обувките и изработката им ги правят изключително устойчиви на всякакъв вид условия, падания и тежки инциденти. Вградената метална пластина в ходилото на обувките би предотвратило всякакъв вид наранявания от пробождане с твърди предмети, както и удари вследствие от пренасянето на стока. Това от своя страна ще осигури удобство и безопасност по време на изпълняване на служебните задължения на заетия персонал в „Булкор” ЕООД. Препоръките на Службата по трудова медицина са свързани с осигуряване на качествени ЛПС и работно облекло, които да предотвратят тежки инциденти по време на работа. В утвърдения списък на ЛПС и работно облекло по видове длъжности, който е неразделна част от проектното предложение са посочени всички необходими ЛПС и работно облекло за осигуряване на добри и безопасни условия на труд в „Булкор” ЕООД, като същите са обект на закупуване по настоящото проектно предложение. 2 898.00 2 898.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.