Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 969 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът на "Скилс Дивелъпмънт България" ЕООД е насочен към развитие на предприемачеството и предприемаческата инициатива на територията на общините Долни Чифлик и Бяла чрез популяризиране стартирането на самостоятелна стопанска дейност като възможна форма за осигуряване на заетост и доходи за безработни и заети лица, организиране на специализирани обучения за придобиване на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения, и предоставяне на целенасочена консултантска и менторска подкрепа за подготовка за самостоятелна стопанска дейност. В общините Долни Чифлик и Бяла се наблюдава ниско ниво на предприемаческа активност, високо равнище на безработица и висок дял на икономически неактивните лица, както и липса на подходяща подготовка, знания и умения сред безработните и заети лица за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Това обуславя необходимостта от стимулиране на предприемаческите активности и оказване на подкрепа за учредяване на нови МСП, чрез които потенциалната работна сила да се ангажира в трудова дейност и по този начин да се осигури устойчива заетост за безработни и заети лица от територията на МИГ. Проектът предвижда провеждането на широка кампания по популяризиране и утвърждаване на предприемачеството и предприемаческата инициатива в общините Долни Чифлик и Бяла, която да обхване над 85 % от населените места. За преодоляване на идентифицираните предизвикателства пред целевите групи, породени от липсата на подходяща квалификация, предприемачески, управленски и бизнес умения, проектът предвижда предоставяне на комплекс от обучителни и консултантски услуги, които да подпомогнат участниците в преценката и развитието на предприемаческите им идеи, а оттам и в разработването на бизнес идеите в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. Проектът поставя акцент върху насърчаване на предприемачеството в структуроопределящи отрасли за местната икономика и сектори с потенциал да осигурят устойчив, приобщаващ и интелигентен растеж.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Популяризиране на стартирането и развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество : Популяризирането на предприемачеството като възможна форма за заетост и доходи сред безработни и заети лица на територията на МИГ "Долни Чифлик и Бяла" е ключова дейност за успешното реализиране на проекта. Целта на дейността е достигането до максимално широк кръг представители на целевите групи (безработни и заети лица), ангажиране и мотивиране за участие в проекта, формиране на позитивна представа за предприемачеството и предпримаческия дух, утвърждаване на успешни примери от практиката, разясняване на перспективите пред предприемачите и окуражаване на целевите групи за стартиране на собствен бизнес и осигуряване на заетост чрез самонаемане. Целта ще бъде постигната чрез 4 основни подхода: 1. изработване на информационно-мотивационни печатни материали - плакати и брошури с мотивиращо съдържание за стартиране на самостоятелна стопанска дейност, които да бъдат разпространени в ДБТ, общините, читалищата, културните центрове и други популярни обществени места на територията на МИГ /търговски обекти, спортни зали и др./, както и по време на всички мероприятия по проекта. Печатните материали ще бъдат с ясни послания и достъпно съдържание с цел да изградят позитивна нагласа към предприемачеството и да насочат целевите групи към последващо участие в проекта; 2. изработване на цялостна концепция и заснемане на видео с интерактивно мотивиращо съдържание, което да бъде прожектирано по време на организираните мероприятия по проекта, разпространено на ел. носител (CD дискове) в ДБТ, общините, читалища и др. обществени места на територията на МИГ, и таргетирано популяризирано в социалните мрежи (сред лица с местоживеене в двете общини). Видеото ще бъде динамично, емоционално и съдържателно - ще има за цел изграждане на предприемачески ценности и култура, развиване на увереност у кандидат предприемачите чрез представяне и споделяне на реални примери и добри практики на стартирали предприемачи; 3. провеждане на таргетирана кампания по информиране, мотивиране и популяризиране на предприемачеството като форма на заетост, вкл. разработеното информиращо и мотивиращо видео в социалните мрежи (facebook и youtube); 4. организиране и провеждане на еднодневни информационно-мотивационни семинари в 20 населени места на територията на МИГ с общ брой участници минимум 200 представители на целевите групи (140 безработни и 60 заети лица). Семинарите имат за цел да популяризират предприемачеството на територията на МИГ, като постави акцент върху възможностите за развитие на собствен бизнес в структуроопределящите отрасли и сектори с потенциал да осигурят устойчив и интелигентен растеж на територията на МИГ. По време на семинарите всеки участник ще попълни карта за участие в проекта /по образец на УО/ и специализирана анкета/въпросник, с цел определяне на потребностите от специализирана психологическа подкрепа, обучение по предприемачество и/или консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност; 5. Провеждане на индивидуални мотивационни сеанси с 50 безработни лица за психологическо подпомагане и професионално ориентиране във връзка с инициативи за предприемачество. Участниците в мотивационните сеанси ще бъдат както безработни лица, научили за проекта от информационно-мотивационните срещи, така и посредством останалите информационни канали, и попълнили въпросник за определяне на потребностите. Продължителността на индивидуална работа с всяко безработно лице ще бъде 8 часа, в рамките на които ще бъде изграден личностен профил на участника, ще бъдат анализирани неговите силни страни и таланти, ще му бъде оказана психологическа подкрепа за повишаване на увереността в собствените възможности, мотивиране и насочване към конкретна професионална област, в която лицето да стартира собствен бизнес. Общата продължителност на дейността е 6 месеца, като от тях 1 месец е предвиден за подготвителни дейности, избор на изпълнители съгласно ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 и сключване на договори, и 5 месеца за провеждане на останалите планирани мероприятия. 0.00 12 716.00
Предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност : Целта на Дейност 2 по настоящия проект е да удовлетвори идентифицираните нужди на целевите групи от предоставяне на специализирани обучения, насочени към развитието на предприемачески, управленски и бизнес умения като основа за успешното стартиране на самостоятелна стопанска дейност. Разработването на обучителните материали и предвидените интерактивни подходи за провеждане на обученията ще бъдат практически ориентирани и съобразени с изискванията на пазара на труда, бизнес средата в двете области и най-добрите практики в провеждането на обучения по предприемачество, включващи обучителни модули, посветени на съвместната работа в мрежа и сътрудничество между предприемачите на територията на МИГ „Долни Чифлик и Бяла“ като основна предпоставка за развитие на устойчив бизнес на територията на МИГ. Дейността ще обхване общо 65 представители на целевите групи по проекта, от които 45 безработни лица и 20 заети лица. В дейността по предоставяне на специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения се предвиждат 3 поддейности, а именно: 1. разработване на Наръчник на предприемача, съдържащ подходящи обучителни материали въз основа на програмата за обучението с практическа насоченост и интернет платформа за работа в мрежа и сътрудничество между обучаващите се предприемачи; 2. подготовка и организация на обученията и 3. провеждане на обученията и връчване на сертификати на успешно преминалите обучение по предприемачество. Обученията ще бъдат с обща продължителност 150 лекторски часа и ще включват 2 групи модули: фундамелнтални и надграждащи, които ще предоставят на участниците необходимите знания за създаване и управление на устойчив собствен бизнес, основан на икономика на знанието, бизнес сътрудничество и работа в предприемачески мрежи. Първият комплекс от обучителни модули се състои от 9 фундаментални модула с обща продължителност 120 лекторски часа, а именно: Модул 1. Личностни характеристики и мотивация на предприемача /12 часа/ - в този модул участниците ще научат кои са основните типове предприемачи и ще приложат на практика мотивационни техники, подпомагащи успешното предприемачество; Модул 2: Оценка и избор на бизнес идеи /12 часа/- този модул има за цел да научи участниците как да оценяват и избират бизнес идеи въз основа на техния потенциал; Модул 3. Разработване на бизнес план /16 часа/, посветен на основните елементи и методики за разработване на бизнес план; Модул 4. Маркетингов план /16 часа/ - в този модул участниците ще научат как да разработват ефективен маркетингов план, вкл. как да извършват анализ на конкуренцията и как да разработят конкурентна маркетингова страгеия Модул 5. Финансово планиране и финансов план /16 часа/-има за цел да научи участниците как да извършват финансово планиране и бюджетиране; Модул 6. Капитал и видове източници на капитал /16 часа/-в този модул участниците ще се запознаят с видовете и източниците на капитал, и основните форми за финансиране на стартиращ бизнес; Модул 7. Видове персонал и правни отговорности /12 часа/ - има за цел да научи участниците да разграничат функционално видовете персонал и да научат какви са правните отговорности при управлението му; Модул 8. Форми на търговска дейности /8 часа/, формиращ базови знания за основните характеристики, предимства и недостатъци на различните форми на търговска дейност; Модул 9. Стартиране на бизнеса /12 часа/ - имащ за цел да запознае участниците с основните стъпки при стартиране на собствен бизнес. Вторият комплекс модули е с обща продължителност 30 лекторски часа и включва следните 3 надграждащи модула: Надграждащ модул 1. Умения за презентиране пред клиенти, инвеститори и партнъори /12 часа/ и Надграждащ модул 2. Насърчаване работата в мрежа и бизнес сътрудничеството /12 часа/; Надграждащ модул 3. Бизнес етика /6 часа/. Общата продължителност на дейността е 8 месеца и стартира през шестия месец от изпълнението на проекта при формиране на първите групи обучаеми лица. 0.00 42 104.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност, и дейности за подкрепа : Основната цел на дейността е да предостави необходимата подкрепа на представителите на целевите групи за започване на реална стопанска дейност и намиране на подходящи източници на финансиране, като осигури достъп до консултантски услуги и менторство за развитие на бизнес. Дейността предвижда предоставяне на консултации и менторски услуги на 100 представители на целевите групи по проекта за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група, вкл. подпомане при разработването и преценката на предприемаческите им идеи и превръщането им в жизнеспособни планове за реализация на реална стопанска дейност. От всички участници в дейността 60 участника ще бъдат представителите на безработните лица (60 %), а 40 участника на заетите лица. Консултациите ще бъдат индивидуални с оглед удовлетворяване на индивидуалните нужди и потребности на всяко едно лице, участващи в дейността, съобразно изготвените и актуализирани индивидуални планове. Консултациите ще бъдат с обща продължителност 40 часа за всяко лице, включено в дейността, и ще бъдат предоставени в рамките на 6 месеца от стартиране на подкрепата по тази дейност за всяко от лицата. Консултантските и менторски услуги в рамките на дейността предвиждат предоставяне на следните конкретни консултации и подкрепа: - консултации във връзка с разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации във връзка с подготовка на бизнес планове; - консултации относно достъпа до финансиране за стартиращи предприятия, вкл. консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др.; - оценка на риска при стартирането на собствен бизнес и механизми за управление на риска; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. По време на консултациите ще се прилагат съвременни подходи и техники за изготвяне на цялостни бизнес проекти, дефиниращи дългосрочна стратегия за развитие и устойчив растеж на новосъздадените предприятия, вкл. чрез насърчаване на зелената икономика и създаването на зелени работни места чрез самонаемане, насърчаване на иновациите и прилагането на ИКТ при стартирането и развитието на бизнес, като основа за постигане на интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж. Консултантските услуги и менторската подкрепа ще бъдат предоставяни от двама квалифицирани и опитни консултанти, назначени на трудов договор в дружеството-кандидат, с цел постигане на крайните резултати от дейността, а именно минимум 10 % от получилите консултации – 10 лица да стартират реална стопанска дейност до 4 месеца след приключване изпълнението на проекта. Общата продължителност на дейността е 13 месеца, като 1 месец е предвиден за подготовителни дейности и 12 месеца за предоставяне на консултации и менторска подкрепа на всички 100 лица /в рамките на 40 консултантски часа за 1 лице/. Индивидуалната подкрепа от 40 консултантски часа за всяко 1 лице ще бъде предоставена в рамките на не повече 6 месеца от включването на лицето в консултации. Подготвителните дейности ще стартират през четвъртия месец от изпълнението на проекта, а същинските дейности по предоставяне на консултации през четвъртия месец, когато кампанията по популяризиране на предприемачеството /в рамките на дейност 1/ вече ще е в своя напредък, което ще позволи да бъдат идентифицирани първите потенциални кандидати, желаещи да получат консултации за стартиране на собствен бизнес. 0.00 84 880.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.