Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

През последните години броят на младите хора от 15 до 29 годишна възраст, които не учат, не работят и не са в обучение (Not in Education, Employment or Training-NEET), икономически неактивните и социално изключени млади хора нараства. Факторите за това са обективни и се предопределят от състоянието на пазара на труда (безработица, заетост, доходи, условия на труд) и субективни – пасивност и слаба мотивация за учене и работа. В същото време, предвид липсващия им професионален опит и трудови навици, те често не са предпочитани от работодателите. Не на последно място, част от младите хора са напуснали преждевременно образователната система, те са с ниска степен на образование и/или професионална квалификация и шансовете им за реализация без посредничество и подкрепа за повишаване пригодността им за заетост са минимални.
Тази група от младежи не е хомогенна и включва подгрупи със специфични социално - демографски характеристики. Точното идентифициране на икономически неактивните младежи и определянето на техните специфични потребности е задължително условие, както за правилното насочване на съществуващите услуги и мерки за тяхното активиране, така и за разработване и прилагане на нови диференцирани услуги и мерки за обучение и заетост в бъдеще.
Проектът е насочен към идентифициране, активиране и мотивиране на социално изключени 60 неактивни младежи (от които не по-малко от 50% роми), които са потенциал за увеличаване на предлагането на труд на територията на общините Русе и Ветово, Област Русе. 45 младежи ще бъдат включени в професионално обучение. 36 лица от целевата група ще получат субсидирана заетост до 6 месеца, след преминаване на обучение по част от професия за професия - шивач на облекло при работодател - ИНДУСТРИЯ МОДА МАРКАМ АД (Кандидат по проекта). 15 от групата на идентифицираните и активирани лица, ще бъдат насочени към връщане в образователната система и/или регистриране към Дирекции Бюра по труда на територията на Област Русе.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Идентифициране и активиране за включване в пазара на труда: 1. Идентифициране на 60 икономически и социално неактивни младежи до 29 годишна възраст на територията на Община Русе и Община Ветово (най-малко 50% от които роми). Идентифицирането ще се извършва съгласно Методология за идентифициране и активиране за включване в заетост на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст, които не учат, не работят и не са в обучение, разработена от партньора по проекта - СДРУЖЕНИЕ "БЪЛГАРО - РУМЪНСКИ ТРАНСГРАНИЧЕН ИНСТИТУТ ПО МЕДИАЦИЯ", гр.Русе. 2. Активиране 2.1. информационни кампании; 2.2. индивидуална работа с идентифицираните 60 лица: • оценка на потребностите и изготвяне на индивидуален профил; • оценка на потенциалните възможности като основа за професионално ориентиране; • психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда; • насочване към образователни институции за продължаване на образованието на младежи, ранно напуснали образователна среда; • насочване към включване в обучение на 60 лица; • насочване към професионално обучение и трудова заетост в шевната индустрия; • насочване към активно търсене на работа и подпомагане на регистрация на неактивните лица в дирекции „Бюро по труда“ към Агенция по заетостта. 40 534.93 15 408.08
Предоставяне на мотивационни обучения: В рамките на дейността ще бъде разработен инструментариум, включващ методите и подходите за мотивиране на младежите от целевата група за активно включване на пазара на труда, както и такива инструменти за обратна връзка, мониторинг и контрол на изпълнението. Мотивационните обучения имат за цел стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. към придобиване на професионална квалификация и/или заетост. В рамките на мотивацията (групови тренинги и индивидуална работа с психолози), младежите от целевата група следва да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост (подготовка на документи за кандидатстване за работа, усвояване на умения за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, усвояване на умения за успешно представяне пред работодател). В работата с младежите от целевата група ще вземат участие: 1 консултант, разработил инструментариума и методологията за мотивиране; 2 ма консултанти-психолози извършващи групова и индивидуална мотивация, 1 консултант – организатор (организира обученията и подпомага психолозите по време на обученията, изготвя графици, следи за участието на младежите в дейността, както и за тяхното поведение и развитие); функционален експерт за връзка с целевата група, чиято роля е подпомагаща, цели да подобри комуникацията и да осигури удовлетворяване на потребностите на целевата група, експертите и екипа за управление на проекта; функционален експерт по юридическите въпроси със строго определени часове на работа - за подготовката и спазване на правила и разпоредби, при сключване на трудови договори, след приключване на професионалното обучение, както и гарантиране на правата на всички включени лица в мотивационното обучение. 54 030.04 4 585.08
Обучения за придобиване на професионална квалификация: Обучението ще се извърши от лицензиран доставчик, избран по реда на ПМС №118, съгласно регламентите на ЗПОО на МОН. Кандидат по проекта е предприятие, производител на конфекция и професионалната квалификация ще бъде насочена за удовлетворяване на професионалните потребности на предприятието. Потребностите на работодателя са свързани с обучение по професия - шивач на облекло. Изпълнението на дейността по проекта ще доведе до придобиване на трудови навици и повишаване конкурентоспособността на трудовия пазар на обучените младежи. Ще се спомогне за адаптирането им към икономическия и социален живот в региона, ще се повиши жизненият им стандарт и намали маргинализацията им. Процесът на обучение ще повлияе върху начина на мислене, личностното поведение, моралните ценности и издигане в социалната стълбица, промяна в социалния статут предаден по наследство. Все по-важна става индивидуалната идентичност на обучените младежи включително и от малцинствен произход, което е основа за тяхната устойчивост и непроменливост в света. По този начин възниква условие за социална мобилност – промяна на местожителството, промяна на местоработата, промяна на социалния статус. Целева група за обучение – 45 безработни младежи на възраст от 15 до 29 години, (50: от които роми) за придобиване на първа степен на професионална квалификация. 1. Наименование и код на професията, и код на специалността: 1.1. Професионално направление - 542 Производствени технологии – текстил, облекло, обувки и кожи Наименование на професията - 542110 Шивач Наименование на специалността - 5421101 Шивачество Степен на професионална квалификация – І степен Обучаеми лица – 45 лица, съгласно Рамкова програма на МОН 2. Хорариум на обучението - Общият брой учебни часове за част от професия по първа квалификационна степен са 200 учебни часа по 45 минути всеки. 2.1. Теория: 80 часа 2.2. Практика: 120 часа 3. Брой на обучаваните лица - 45 безработни младежи на възраст от 15 до 29 години, за придобиване на част от професия по първа квалификационна степен по рамкова програма на МОН. 4. Документ доказващ завършеното обучение - Свидетелство за професионална квалификация за част от професия Разходи: - 45 лица по 400 лева за 200 учебни часа за част от професия по първа квалификационна степен - 18 000.00 лв. - Стипендии за включените в професионално обучение лица по 15 лв. на ден – 45 лица по 34 дни по 15 лв. (обучение извън населеното място) –22 950.00 лв. 40 950.00 0.00
Осигуряване на трудова заетост на 36 лица от целевата група в ИНДУСТРИЯ МОДА МАРКАМ АД: Осигуряването на трудова заетост за период от 6 месеца ще се осъществи от Кандидата по проекта - ИНДУСТРИЯ МОДА МАРКАМ АД. След провеждане на обучението за получаване на част от професия, ще се извърши и разпределение по работни места, раздаване на работно облекло и инструктаж при работодателя - ИНДУСТРИЯ МОДА МАРКАМ АД. Провеждане на инструктаж, който включва опознаване на спецификата на работодателя, реда и хигиената в него, запознаване с основните изисквания по безопасност, хигиена на труда и противопожарна охрана. Запознаване с възможните рискове и с изискванията към поведението на заетите лица с оглед опазване на тяхното здраве. Запознаване с изискванията за поддържане на машините и инструментите в изправност и с правилника за вътрешния трудов ред. Инструктираните лица ще се подписват в специална за целта книга на работодателя. Разходи: - Възнаграждения за 36 лица, включени в заетост при работодателя за професия - шивач: 36 лица по 6 месеца по 454.00 лв./месец (МОД 2015-ред 27 от таблицата, 4 клас) – 98 064.00 лв. 98 064.00 0.00
Информиране и публичност: Целта е повишаване на информираността на общността за планираните действия, целенасочена работа за положителна промяна в нагласите към целевите групи, включително и достъпно разясняване какво е идентифициране и активиране на неактивни лица и за кого е предназначена. Дейността е планирана, съобразно изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Печатните материали разработените в рамките на проекта, ще съдържат данни за името на проекта, приоритетната ос, логото на ЕС и логото на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. Ще бъде поставен акцент на големия социален и обществен ефект от реализацията му. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на проекта се предвиждат регулярни публикации в сайта на Сдружението. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна конференция. В рамките на проекта се предвижда изготвянето и отпечатването на следните информационни материали: - Брошури – общо 500 броя за оповестяване на дейностите на проекта; - Табели по проекта - 2 броя, които ще се поставят на офиса Кандидата и на Партньора; - Банери – 2 броя, които ще се използват при кампаниите, мотивационните тренинги и обучението. - Плакати – 30 броя., които ще се поставят на видни места в общините и кметствата. За по-широко информиране на обществеността и популяризиране на проекта се предвиждат и други информационни подходи като: Публикации в местни вестници и регулярни публикации в сайта на Кандидата и Партньора. При приключването на дейностите по проекта ще се организира заключителна пресконференция, на която ще бъдат поканени представители на местните медии, Агенция по заетостта, местните Дирекции Бюра по труда, общинска администрация, медии, местната общност и работодатели. Ръководителят на проекта ще представи резултатите от проекта с мултимедийна презентация. Разходи: - Брошури (цветни, сгънати на две): 500 бр. - 750.00 лв. без ДДС - Информационни табели (цветни): 2 броя - 100 лв. без ДДС - Банери (80х200 см., цветни): 2 бр. – 160 лв. без ДДС - Плакати (цветни, формат А 3): 30 броя - 150,00 лв. без ДДС - Публикации в местни печатни издания на територията на Област Русе - 4 бр. по 100.00 лв. - 1440.00 лв. без ДДС - дипляни - 640 бр х 1,50 лв - 960 лв 2 620.00 1 370.00
Организация и управление на проекта: С тази дейност се цели създаване на организация за ефективно управление, контрол на дейностите и успешно реализиране на проекта. Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Сформиране на екип в състав – Ръководител, координатор, счетоводител и технически сътрудник. Разпределението на задълженията на екипа за управление се фиксират както следва: Ръководител: - Управлява цялостното изпълнение на проекта. - Ръководи и координира работата на екипа. - Отговаря за постигане целите на проекта при спазване на изискванията на ОП „РЧР”. - Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики; - Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на дейностите и резултатите на проекта. - Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети. - Отговоря за отчитането на проекта към Договарящия орган; - Представлява проекта пред местните институции. - Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. Координатор: - Организира подготовката и изпълнението на дейностите по проекта. - Осигурява методическа и административна подкрепа на Ръководителя на проекта за: организиране и провеждане на обучения; екипни срещи; отчитане по проекта и др. - Следи за работата на експертите свързани с преките дейности. - Осъществява вътрешен мониторинг на дейностите. - Работи под прякото ръководство на Ръководителя на проекта и подпомага дейността на останалите членове на екипа. Счетоводител: - Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане; - Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на ОП РЧР; - Води финансовата и счетоводна документация на проекта; - Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне пред Договарящия орган; - Подпомага екипа при отчитане на проекта; - Организира цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; - Носи отговорност за първичните счетоводни документи; - Своевременно регистрира счетоводните операции; - Отговаря за правилното съставяне на първичните и вторичните документи съгласно Закона за счетоводството и следи за спазването на финансовата и бюджетна дисциплина. Технически сътрудник: - Следи за движението на входящата и изходяща кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта и отговаря за спазването на сроковия контрол по нея; - Завежда всички подадени документи за участие в набора и подбора на кандидатите; - Подпомага ръководителя при подготовката на месечните доклади, като събира и обработва база данни, набира необходимата информация за дейността на екипа; - Води протоколи на работните срещи; - Води входящата и изходящата кореспонденция.Екипът за управление провежда процедурите за избор на изпълнители по реда на ПМС 118. 26 244.12 3 673.73

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.