Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект е насочен към удовлетворяване на потребността от подобряване на условията на труд, насърчаване на  географската мобилност на работната сила и превенция на риска за здравето на работниците при протичане на трудовия процес в ЕТ "Христина - Христина Ганджулова" , с. Костенец, Община Костенец. Изпълнението му ще осигури възможност за надграждане на качеството на разкритите работни места чрез изпълнение на планирани мероприятия, свързани с комфорта, безопасността и здравето при работа на заетите лица. Дружеството се занимава с производство на натурална  билкова козметика. В предприятието работят 8 лица, наети по трудово правоотношение на пълно работно време.
Целевата група на проекта обхваща целия екип на дружеството - 8 работници, като 3 от тях са хора, на възраст над 54 г., а 1  - лице с намалена работоспособност.
Цел на проекта: подобряване на работната среда в производственото предприятие чрез надграждане на качеството на работните места и осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за заетите лица.
Очаквани резултати: подобрена организация при работа; повишено качество на работните места и като съвкупно следствие - повишена удовлетвореност и ниво на устойчива заетост за екипа; намалена миграция на квалифициран персонал, увеличена производителност на труда, нарастанала кокурентоспособност на дружеството.
Дейности: 1.Разработване и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси с акцент върху удължаване трудовия живот на служителите над 54 г. и лицата с намалена трудоспособност; 2.Осигуряване на организиран транспорт за сметка на  работодателя до и от работното място на заетите лица, за период от 12 месеца. 3.Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез осигуряване на средства за колективна защита, специално работно облекло и ЛПС.; 4. Осигуряване на социални придобивки за работниците; 5. Дейности за информация, комуникация, организация и управление на проекта.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. "Осигуряване на организиран транспорт за сметка на работодателя до и от работното място на заетите лица за период от 12 месеца".: Дейността включва осигуряване на организиран транспорт за сметка на работодателя от местоживеене до месторабота за 4 бр. лица, постоянно наети в ЕТ "Христина - Христина Ганджулова", за период от 12 месеца, в рамките на изпълнение на проекта. Производствените помещения на дружеството се намират в с. Костенец, Община Костенец. В него целогодишно работят 9 лица, постоянно наети на пълно работно време при осемчасов режим на работа – редовна смяна, 5- дневна работна седмица. Работниците живеят в различни селища на Община Костенец - гр. Костенец, гр. Момин проход, с. Долна Василица, с. Горна Василица. Нуждата от осигуряване на организиран транспорт е породена от сравнително голямото разстояние между местоживеене и месторабота и липсата на редовна транспортна връзки между населени места в общината. Тези обстоятелства създават дискомфорт по отношение на организацията на работа както за служителите, така и за работодателя - нарушаване на работното време; затруднен производствен цикъл; продължително пътуване до и от работното място; удължен работен ден, съкратено време за почивка; нарушен личен живот на работниците. Липсата на междуселищен транспорт определя автомобилните превози - лични или таксиметрови, като единствена алтернатива за придвижване до работното място. Това води до чувствително намаляване на доходите на заетите лица. Част от тях са изправени пред невъзможността да осигуряват за собствена сметка придвижването си до и от работното място, което води до напускането му. Веднъж напуснали, хората са застрашени от трайна безработица, ниски доходи, изпадане в бедност и социално изключване. Проблемът е възлов за мениджмънта на дружеството. Неразрешаването му би довело до определяне на работните места в дружеството като неатрактивни, до високо текучество, липса на висококвалифицирани служители с необходим професионален опит, ниско качество на продукцията и влошена конкурентоспособност. Възможността за подкрепа на работодателите чрез настоящата процедура е определяща за ЕТ "Христина - Христина Ганджулова" по отношение разрешаване на проблемите с териториалната мобилност на заетите лица. Превозът ще бъде организиран по 1 маршрут, изпълнявани в 2 бр. курсове на ден - в началото и края на работния ден, през 5 работни дни от седмицата.Транспортната схема е приложена в Секция 12. "Прикачени електронно подписани документи". Тя е разработена съобразно местоживеенето на хората и работното време на дружеството. Всички работници в предприятието на ЕТ "Христина - Христина Ганджулова" отговарят на изискванията за целевите групи, посочени в т. 15 от Условията за кандидатстване, а именно: 􀀀 местонахождението на работното място е извън населеното място, където лицата са регистрирани по настоящ адрес, но на не повече от 100 км. в едната посока; 􀀀 не са командировани по смисъла на Наредбата за командировките в страната; 􀀀 трудовата им дейност не е обичайно свързана с пътуване; 􀀀 не са наети да осъществяват дейности в сферата на селското стопанство, рибарството и аквакултурите; 􀀀 не са заети на служебно, трудово или приравнено на него правоотношение в държавната администрация, администрацията на органите за местно самоуправление, системите на народната просвета, Министерство на вътрешните работи и Министерство на отбраната и предприятия, ползващи преференции за организиран транспорт по чл. 57а от Закона за насърчаване на заетостта. Превозът ще бъде извършван от външна фирма, с която ще се сключи договор за организиран транспорт до и от работното място на заетите лица в ЕТ "Христина-Христина Ганджулова" за срок от 12 месеца. 7 347.00 6 735.41
Дейност 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд за заетите лица чрез придобиване на средства за колективна защита.: Д-та включва придобиване на средства за колект. защита за превенция на риска от трудови злополуки и професионални заболявания. Кандидатът произвежда натурални козметични продукти. Производственият цикъл включва приемане, обработка, складиране и съхранение на необходимите суровини, производство на козметични продукти, опаковане, складиране на продукцията, доставка до крайния потребител. Сградите на предприятието са двуетажни и едноетажни. На всеки етаж са разположени по едно производствено помещение, лаборатория и склад. На първия етаж се намира и компресорно помещение. Всички работници участват в различните етапи на производствения цикъл. Всеки от тях е изложен на професионални здравни рискове, идентифицирани от Служба "Трудова мед." - физическо натоварване; алергични реакции; неблагоприятен микроклимат; високо ниво на шум, микробно замърсяване. Към настоящия момент са изпълнени минималните законови изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд - работните места са организирани, съобразно спецификата на работа; в производствените помещения периодично се извършват текущи ремонти за поддържане на изискуемата за този вид производство хигиена; обособено е отделно компресорно помещение, в което е поставен компресора за сгъстен въздух за производствени нужди с цел намалено ниво на шум. Липсата на свободен финансов ресурс не позволява последващо надграждане на качеството на работната среда, с оглед превенцията на риска от: 1.Тежко физическо натоварване при извършване на ръчна работа с тежести. В момента, след доставка, суровините за производството се пренасят и подреждат ръчно от работниците в складовите помещения. Пренасянето им до производствените цехове и лаборатории също се извършва чрез прилагане на физическа сила. По същия начин се складира и готовата продукция. Липсва товаропреносно и товароподемно оборудване за замяна на човешкия труд. В една от производствените сгради е наличен спрян от движение товарен асансьор, обявен като негоден за експлоатация от съответния контролиращ орган. 2. Неблагоприятен микроклимат - висока степен на влажност на въздуха, поради използването на технологична вода и пара за производството; затруднено поддържане на оптимална температура в работните помещения; риск от развитие на алергии от отделянето на различни миризми при производствения процес. В предприятието липсват влагоуловители, климатици и аспиратори. 3. Хронични заболявания, предизивкани от продължително седене в неправилна поза за работниците, обслужващи производствената линия. Липсват ергономични мебели. 4. Високи нива на шум поради липса на изолация на компресорното помещение; 5. Замърсена питейна вода в завода, негодна за употреба. 6. Недостатъчна осветеност на помещенията. В изпълнение на Програмата за минимизиране на риска от трудови злополуки и профсионални заболявания се предвижда закупуване на: 1.За превенция на риска от тежко физическо натоварване: складови и транспалетни колички; газокар; ръчноводим ел.стакер; товарен асансьор. Оборудването се планира като технически средства за заменяне на ръчната работа с тежести, в изпълнение на мерките, предписани от Служба "Трудова медицина", на база направен анализ и оценен риск при ръчна работа с тежести, съобразно чл.12 от Наредба № 16/31.05.1999 г.част от Оценката на риска на дружеството. 2. За превенция на риска от неблагоприятен микроклимат - студ, горещина, влажен и замърсен въздух, миризми: професионални влагоуловители, климатици, аспиратори. 3. За превенция на риск от хронични заболявания, причинени от продължително седене в неправилна поза: ергономични столове и маси.; 4. За превенция от високи нива на шум - шумоизолация прегради на компресорното помещение. 5. За превенция на риска от приемане на замърсена питейна вода - система за пречистване на питейната вода, монтирана към водопровода за битови нужди в завода. 6. За превенция от недостатъчна осветеност на производствените помещенията в сградите на фабриката LED осветителни тела. 77 900.00 77 900.00
Дейност 3. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на ЛПС и специално работно облекло за заетите лица.: Дейността предвижда закупуване на специално работно облекло и ЛПС за работниците в предприятието. В дружеството работят общо 8 лица, назначени на постоянен трудов договор на пълен работен ден. Всички работници са назначени на длъжност "Опаковач", а двама от тях изпълняват на ротационен принцип и работата на "Складов работник". Работниците - опаковачи обслужват производствената линия. Работните им места се намират в цеховете и лабораториите за козметика. Складовите работници изпълняват задълженията си в складовите помещения на предприятието. Кандидатът планира закупуване на ЛПС и специално работно облекло за всички заети лица - 8 бр. Типа на работното облекло и ЛПС са съобразени с функционалните характеристики на заеманата длъжност и възможните здравословни рискове при изпълняването й. Осигуряването на ЛПС и специално работно облекло е от съществено значение за предотвратяване на трудови злополуки, травми и професионални заболявания на персонала. Видът и количеството им, планирани в проекта, са съобразени с посоченото в утвърдения Списък на специално работно облекло и ЛПС, изготвен съгласно чл.17 от Наредба №3/19.04.2001 г. на МТСП и МЗ. и регламентираните изисквания за поддържане на хигиена, прилагани към този тип производство - ежедневна смяна на работното облекло с оглед превенция от възможни микробни зарази, които, при проникване в козметичните продукти, биха увредили човешкото здраве. Кандидатът ежегодно осигурява за своя сметка изискуемото работно облекло и ЛПС. Изпълнението на проекта ще позволи за закупуване на по-качествени и функционални специално рабтно облекло и ЛПС, отговарящи на изискванията на международно признати стандарти и задоволяващо по-пълно нуждите на работниците. Цели се свеждане до минимум на риска от трудови злополуки, травми и професионални заболявания. Основните рискови фактори за целия екип на дружеството, класифицирани по време на работния процес от Служба "Трудова медицина" са: риск от микробно замърсяване по време на производствения процес; физическо натоварване при извършване на ръчна работа с тежести при пренасяне и складиране на суровини, материали и готова продукция; неблагоприятен микроклимат - влага, студ, топлина; алергични реакции в следствие на миризми в работните помещения по време на производствения процес; хронични заболявания, предизивкани от продължително седене в неправилна поза; високи нива на шум, замърсена питейна вода, недостатъчна осветеност на помещенията. Превенцията от заболявания, предизвикани от изброените рискови фактори изисква придобиване на специалните работни облекла и ЛПС, включени в проектното предложение. Количествата са изчислени на база срок на износване/годност на артикулите, посочен в Утвърдения списък за специално работно облекло и ЛПС за времето на изпълнение на проектното предложение - 15 месеца. В изпълнение на Условията за кандидатстване по настоящата процедура, кандидатът не предвижда придобиване на резервни бройки работни облекла. 5 820.00 5 408.00
Дейност 4. Осигуряване на социални придобивки за работниците в ЕТ "ХРИСТИНА - ХРИСТИНА ГАНДЖУЛОВА": Дейността включва оборудване на помещения за хранене и отдих за работниците. До момента те не разполагат с такива. Това се отразява негативно върху цялостното изпълнение на професионалните им задължения. Помещението за хранене ще удовлетвори съществена нужда за екипа на предприятието. Производственият процес е строго регламентиран във времево отношение. Обслужването на производствената линия налага стриктно спазване на началото и края на работния ден и регламентираните почивки. Липсата на помещения за хранене налага търсене на варианти извън рамките на предприятието; загуба на време в придвижване до и от местата за хранене; нарушаване на работното време. Резултатът е непълноценен отдих за служителите и загуба за работодателя. Работодателят предвижда оборудване на помещение за отдих с оглед създаване на условия за пълноценна почивка за работниците по време на работния ден. Изпълнението на служебните им задължения е свързано с физическо натоварване и продължително седене в постоянна поза, което натоварва тялото и създава риск от хронични заболявания на гръбначен стълб, схващания, главоболие и др. Възможността за регламентиран отдих в спокойно и удобно място ще позволи разтоварване на нервната система и облекчение от физическото натоварване. Обособяването на помещение за отдих ще гарантира качеството на почивките в рамките на работния ден. Кандидатът предвижда обособяване на две отделни помещения за отдих и за хранене. Те се намират в една от производствените сгради, позиционирана в рамките на двора на фабриката. Сградата е собственост на кандидата, част от нея се използва като складова площ, а останалото са производствено помещение, лаборатория, санитарно битови помещения и компресорно помещение, което позволява изпълнение на настоящата дейност. Проектът предвижда разходи за пълно оборудване на двете помещения, както следва: 1. За помещението за отдих: мека мебел - дивани и фотьойли; ниска масичка. 2. За помещението за хранене: трапезни маси и столове; кухненски шкафове; електроуреди. За по-лесно поддържане на необходимата чистота на работните облекла ще бъдат закупени професионални перални и сушилни машини. 4 110.00 4 110.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.