Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектното предложение съответства на целите, заложени в Приоритетна  ос 2 „Намаляване на бедността и насърчаване на социалното включване”, Инвестиционен приоритет 3 „Повишаване достъпа на услуги, които са на достъпна цена, устойчиви и висококачествени, включително здравни и социални услуги от общ интерес” по ОП „Развитие на човешките ресурси”2014-2020, чрез изпълнението на заложените дейности по Мярка 12 от СОВМР: МИГ ЛОМ.
Предоставянето на социални услуги на лица с трайни увреждания и възрастни с ограничения или невъзможност за самообслужване в домашна среда ще подкрепи както самите лица, така и зависимите членове на семейството и ще даде възможност за активното им участие в социално- икономическия живот на общността. 
Реализирането на настоящия Проект ще създаде нужните предпоставки за:
- Децентрализиране на почасовите услуги в домашна среда;
- Предотвратяване настаняването в специализирани институции на лица с трайни увреждания;
- Ще подкрепи целевите групи за равно участие в обществения живот;
- Ще включи голяма група хора в реална трудова заетост. 
Дейностите, включени в настоящото проектно предложение са съобразени с допустимите дейности, описани в Насоките за кандидатстване и с установените потребности на потенциалните потребители на услугите. Заложената стратегия за реализация на проектните дейности е насочена към постигане на високо качество на предоставяните услуги, създаване на добри практики и тяхното устойчиво мултиплициране в условията на децентрализирано предоставяне на услугата.
Анализът на последиците от променящата се социално-икономическа среда в община Лом показва, че социалният статус на хората  с увреждания е значително понижен - ръстът на безработицата, структурните икономически промени са допринасящи фактори за социалната изолация  на тази група хора. СВОМР  констатира и налага извода, че са необходими различни по вид и обхват социални услуги за хората с трайни увреждания, насочени към  задоволяване на конкретните им нужди.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1.Предоставяне на подкрепящи услуги - социални и здравни -в т.ч. интегрирани междусекторни услуги в общността или в домашна среда според индивидуалните потребности на лицата с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Изготвяне на Методика. Назначаване на социални асистенти за предоставяне на почасова социална услуга. Класиране на кандидат-потребителите на услугата.: Стъпка 1: Изготвяне на Методика. Изготвяне на Методика за целите на настощия проект. Начало на Изпълнение 1 -ви месец Продължителност: 1 месец Методиката ще бъде разработена, за да подпомогне постигането на целите на схемата,формулирани в Насоките за кандидатстване като гарантира равно третиране на желаещите да ползват услугите по проекта. Ще бъдат разработени детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Разходите са заложени в 1. ПРЕКИ РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ. ( фонд: ЕСФ , режим на финансиране: de minimis , допустим ) 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по КТ, възнаграждения, определени по реда на ЗДСл и възнаграждения, произтичащи от договори за услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД на лицата, ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, както и доплащания, съгласно националното законодателство и при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 За разработването на Методика за целите на настоящия проект в бюджета са предвидени разходи - ангажираност 100 часа общо и почасово заплащане - 21,50лв. Разходите са съобразно Таблица за определяне на допустимите часови ставки - Приложение към насоките. ОБЩ РАЗХОД ЗА ИЗРАБОТВАНЕ НА МЕТОДОЛОГИЯТА: 2534,40 ЛЕВА (влкючени заплата и осигуровки за сметка на работодателя) Стъпка 2: Начин на подбор и назначаване на социални асистенти за предоставяне на почасова социална услуга. Кандидатстване,подбор и назначавана на Социалните асистенти за предоставяне на почасова социална услуга Начало на Изпълнение 2 -ри месец Продължителност: 14 месеца Чрез данни, предоставени от Д"БТ"-Лом ще се създаде база данни за обучени безработни лица като "Социални асистенти" и други сходни професии, притежаващи предишен опит знания и практически умения за качествено предоставяне на почасови услуги на лица с увреждания в домашна среда. По настоящия проект Приоритетно ще се набират кандидати, обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. Един социален асистент ще може да работи с 1 (един) потребител на услугата по настоящия проект, или с повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време и в зависимост от нуждите на Потребителя на социалната услуга. Създаването на база данни "Регистър на социални асистенти и", притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на почасови услуги за лична помощ за комунално-битови дейности е процес, който включва не само подбор, но и осъществяване на Супервизия на персонала. Стъпка 3: Подaване за заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугата. Начало на Изпълнение - 2 -ри месец. Продължителност: 15 месеца Разходите са заложени в Раздел1. Възнагражденията са за служители на Дирекция "Социално подпомагане" - 3 лица. със ангажираност по 60 часа по проекта или 180 бр. часове общо и почасово заплащане по 15,00 лв. ПРЕДВИДЕН РАЗХОД: 2700.00 ЛВ. Осигурен достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в Проекта целева група и обективна оценка на потребностите му. Възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и участва при определянето на индивидуалните му нужди за ползване на услугата. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извършва от по утвърдена методика за целите на настоящия проект, като по този начин ще бъде въведен допълнителен контролен механизъм за гарантиране на достъпа на действително нуждаещи се лица. Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. ОБЩО ЗА ДЕЙНОСТТА 5234,40 0.00 0.00
Дейност 2. Създаване на Супервизия на екипа от Социални асистенти. Запознаване на персонала със спецификата на изискванията по Проекта за иновативните изисквания за предоставяне на почасова социална услуга. Провеждане на Първоначален инструктаж за спазване на изискванията за Безопасни условия на труд на работното място и Опазване на околната среда. Спазване на Етичен кодекс.: Период за изпълнение на дейността: 1-ви месец от назначаването и 6-и месец - втори етап. Екипът за управление изготвя и представя списък с лицата, които следва да бъдат включени в трудовия процес за изпълнение на длъжността "Социален асистент" по Проекта. При изготвянето на списъка екипът взема предвид изискването, че е задължително да бъдат включени всички лица, независимо дали са преминавали на различни инструктажи и/или обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност. Експертът-юрист ще проведе инструктаж за спазване на изискванията за Безопасност при изпълнение на работното място и за Опазване на околната среда. Председателят на Сдружението, в качеството си на Работодател ще запознае екипът с Етичния кодекс на СНЦ "АПОКК", ще бъдат обсъдени нуждите от работно облекло и лични предпазни средства. Екипът по Проекта, Работодателя и Експертите ще обучат наетите за "Социални асистенти" лица как да реагират при възникнали критични ситуации на работното място, при възникнали непредвидени проблеми в семейство и всякакви нестандартни ситуации, които биха попречили при осъществяване на дейността им. Ще бъде проведен инструктаж, относно спазване на трудовата дисциплина, своевременно известяване за възникнали препятствия за изпълняване на трудовите задължения в установения режим на работа и съобразно изготвения график и др. На всеки назначен по трудов договор "Социален асистент" ще бъде предоставено работно облекло, лични предпазни средства и изготвен бадж, съдържащ имената на лицето, длъжността и номера на Договора за БФП по Оперативната програма Развитие на човешките ресурси 2020, чрез подхода ВОМР , МИГ ЛОМ Екипът за управление ще организира редовно срещи с одобрените "Социални асистенти" по Програма, утвърдена от Ръководителя на Проекта. Изготвят се присъствени форми за всяка група инструктирани "Социални асистенти и всяко лице ще полага своя подпис. За всеки "Социален асистент", включен в базата данни, се създава лично досие, което съдържа подадените от него документи, но и декларация, че е запознат с изискването за така наречената Супервизия на персонала. Екипът ще организира срещи между потребители и одобрени "Социални асистенти", съобразно изразените предпочитания на потребителя и/или социални асистент. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, избрания социален асистент и провеждащия срещата член на екипа за управление. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и на социалния асистент. РАЗХОДИТЕ ПО ДЕЙНОСТТА ВЛИЗАТ В II. ЕДИННА СТАВКА 2. Единна ставка – тук следва да се включват всички присъщи разходи, свързани с изпълнение на проектните дейности и са в размер на 40 % от допустимите преки разходи за персонал, съгласно чл. 6, ал. 1 от ПМС 189/28.07.2016 г.ТЕЗИ РАЗХОДИ ЩЕ БЪДАТ СЛУЖЕБНО ОТРАЗЕНИ ОТ СТРАНА НА ОЦЕНИТЕЛНАТА КОМИСИЯ И СА В РАЗМЕР НА 40 % ОТ ДОПУСТИМИТЕ ПРЕКИ РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ ПО ПРОЕКТА ( фонд: ЕСФ , режим на финансиране: de minimis , допустим) 0.00 0.00
Дейност 3. Предоставяне на подкрепящи услуги - социални и здравни -в т.ч. интегрирани междусекторни услуги в общността или в домашна среда според индивидуалните потребности на лицата с увреждания и хората над 65 г. в невъзможност за самообслужване. Предоставяне на почасова социална услуга за лична помощ и комунално - битови дейности: Описание Подготовка на дейността: 1-ви - 4-ти месец Изпълнение на дейността: 5 - ти месец Продължителност: 12 месеца Изпълнението на дейността ще осигури качествено предоставяне на почасовите услуги за лична помощ и комунално-битови дейности на потребителите на услугата с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Рисковете за здравето и безопасността на всяко от лицата, ангажирани в предоставянето и ползването на услугата ще бъдат минимизирани на база Оценка на риска. Социалната услуга ще се предоставя на потребители, живеещи в гр. Лом и 6 населени места в общината, в продължение на 12 месеца. Предоставянето на почасови услуги по Проекта в домашна среда, стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Работодателят/Бенефициент на проекта и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методика за предоставяне на социалната услуга, разработена специално за този проект. Спецификите на хората от различни рискови групи и създаването на предпоставки те да не се чувстват изолирани от останалите граждани е причината в СВОМР да заложи мерки за „по-добър достъп до устойчиви услуги на достъпна цена, вкл. здравни и социални услуги – интегриран подход” от ПО 2 на ОПРЧР. Въпреки че мрежата от социални услуги за възрастни на територията на МИГ ЛОМ е добре развита - предоставяните услуги не достигат до всички нуждаещи се и над 250 души са регистрирани над капацитета на социалните услуги. На територията на МИГ-ЛОМ се предоставят социални услуги „личен асистент“, „социален асистент“, „домашен помощник“, които удовлетворяват нуждата от ежедневни грижи в домашна среда на малка част от тези целеви групи, но извън системата на социалните услуги остават голям брой лица в риск. В проведено през м. септември 2018 г. проучване и анализ на потребностите от социални услуги на лицата от рисковите групи на територията на МИГ-Лом, категорично е заявена потребността от наистина индивидуален подход и реализиране на комплексни социални услуги. Проектното предложение предвижда в настоящата дейност Лицата от целевата група, подали заявления за услуги по други проекти, направена им е оценка, но поради недостиг на финансов ресурс не получават услуги, да подадат ново заявление за включване в услугите по Проекта и да им се направи нова оценка на нуждите, предвид интегрирания и иновативен характер на услугите. ОБОСНОВКА на заложените разходи за конкретната дейност в Бюджета на проекта: Разходите са заложени в Раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ на бюджета и включват:т. 1.1 Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица предоставящи услуги за лична помощ на потребителите (например: личен асистент, социален асистент, домашен помощник и др.) в центъра, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя. Ще бъдат назначени 30 броя лица по НКПД: 53221003 СОЦИАЛЕН АСИСТЕНТ КИД 88.10 СОЦИАЛНА РАБОТА БЕЗ НАСТАНЯВАНЕ НА ВЪЗРАСТНИ ЛИЦА И ХОРА С УВРЕЖДАНИЯ 88 - Социална работа без настаняване 0.7% ТЗПБ и средно стаж средно 20 години МОД за 2020 година 610,00 ЛВ. -ДАННИТЕ СА ВЗЕТИ ОТ СРЕДНОСРОЧНА БЮДЖЕТНА ПРОГНОЗА НА МФ. 19 лица ще бъдат назначени на 8 часов работен ден, 814,50 лева на месец с всички осигуровки на човек по 12 месеца по 19 човека =185706,00 лева 11 лица ще бъдат назначени на 4 часов работен ден. 407,25лв. на месец по 12 месеца по 11 лица=53757,00 ОБЩ РАЗХОД ЗА СОЦИАЛНИ АСИСТЕНТИ: 239463,00 лева 0.00 0.00
Дейност 4. Предоставяне на услуги за подобряване достъпа до здравеопазване и промоция на здравето за лицата с увреждания и възрастните хора над 65 г. невъзможност за самообслужване. Осигуряване на достъп до здравни услуги, психологическа и мотивационна подкрепа за потребителите на услуги както и консултиране на персонала.: ДЕЙНОСТТА ЩЕ БЪДЕ ВЪЗЛОЖЕНА НА ВЪНШНИ ИЗПЪЛНИТЕЛИ -предоставящ здравни услуги, съгласно ЗУСЕСИФ, ПМС и други нормативни разпоредби на Българското и европейското законодателство и указанията на УО. Подготовка на дейността: 1 -ви - 4-ти месец Изпълнение : 5 - ти месец Продължителност: 12 месеца Основна цел на дейността е да се предоставят интегрирани услуги за хора в невъзможност за самообслужване и за хора на 65 г. възраст, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, както социални така и здравни услуги в общността или в домашна среда. Услугите се базират на индивидуалните потребности на лицето с увреждания и да подпомагат неговата интеграция.В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правото им на личен избор, съобразен с техните възможности и специфични потребности.Ще бъде оказана мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.Ще бъде оказана мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите и на персонала, предоставящ услугите, според тяхната потребност. След индивидуална оценка на потребностите и възникване на кризисна ситуация ще се оказва психологическа или мотивационна подкрепа. Психологическата подкрепа се осъществява на базата на оценка на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, които са разработени и се актуализират на всеки 3 месеца. В рамките на предоставяне на социалната услуга по проекта Изпълнителят-ДЗУ ще проведе 2 групови супервизии на домашните Социалните асистенти. Супервизията да бъде насочена към подобряване на директната работа на Социалните асистенти и осигуряване на професионална подкрепа. Изпълнението на дейностите по проекта ще бъдат фокусирани към нуждите на отделния човек, заявил желание да ползва услуги по този проект, ще бъдат оценени неговите индивидуални потребности – социални и здравни, а предоставяните услуги ще са ориентирани към потребителя и подобряване качеството му на живот в общността. Възрастните хора и лицата с увреждания ще имат гарантирана възможност да им бъде указана медицинска помощ и достъп до дългосрочна здравна грижа. Според специфичните потребности на лицето в неравностойно положение са: - Придружаване на лице до или в лечебно заведение; - Манипулации, които могат да бъдат извършени извън лечебно заведение - Осигуряване на достъп до здравни услуги - придружаване до личен лекар или лекар специалист - Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя - Рехабилитация, поставяне на инжекция в домашни условия - Предоставянена съвети за хигиена и хранене - Измерване на витални показатели (кръвно налягане; пулс; телесна температура) - Мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услугите - Изготвяне на режим на хранене за болните от диабет. Потребители на социални услуги и обучение на Социални асистенти, които приготвят храната на болните в домашни условия Разходите са заложени в Раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ на бюджета, 1.1 Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица предоставящи услуги за лична помощ на потребителите (например: личен асистент, социален асистент, домашен помощник и др.) в центъра, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя.при спазване на Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. ЩЕ БЪДАТ осигурени 2 ЛИЦА СПЕЦИАЛИСТИ, С АНГАЖИРАНОСТ ПО 240 ЧАСА (ПО 20 ЧАСА НА МЕСЕЦ) и 2 БРОЯ КОНСУЛТАНТИ (Медицинско лице и психолог) С АНГАЖИРАНОСТ ПО 180 ЧАСА ( 15 ЧАСА НА МЕСЕЦ) ОБЩО ПО Т. 1.1 ЗА ДЕЙНОСТТА са предвидени 22000,00 лева. 0.00 0.00
Дейност 5. Местни социални дейности за социално включване: Правната рамка на социалното включване на хората с тежки интелектуални затруднения Конвенцията на Организацията на обединените нации (ООН) за правата на хората с увреждания, ратифицирана от Европейския съюз през 2010 г.,цели да насърчава, защитава и гарантира пълното и равноправно ползване на всички човешки права и основни свободи от всички лица с увреждания и насърчава зачитането на присъщото им достойнство. Социалното включване, като един от водещите принципи на Конвенцията е залегнало в различни нейни членове, сред които Достъп до правосъдие; Независим живот и включване в общността. За да се спазват правилата на Конвенцията, е разработена "Стратегия на Европейската комисия за хората с увреждания (2010-2020 г.)",която насърчава активното включване и пълноценното участие на всеки член на обществото. Стратегията на МИГ ЛОМ в областта на хората с увреждания е фокусирана върху принципи, изцяло съответстващи на Европейското виждане не само за осигуряване на достъпност на услугите, съобразно индивидуалната потребност на всеки индивид, включен в Проекта, но и за равноправно включване в обществения живот. Участието на целевите групи в настоящата дейност е гарант, че хората с увреждания ще се ползват с всички придобивки като Външни действия, като насърчаване на правата на хората с увреждания на международно равнище. Дейността предвижда провеждане на: 1. Културно-развлекателни дейности в общината: 1.1. Посещение на концерт - 2 бр., 1.2. Организиране на обществено мероприятие - 1 бр., 1.3. Екскурзия - 1 бр. 2. Организиране на кръгла маса - 2 бр., където лицата от целевата група да поставят свои виждания: 2.1. За включване в активно участие в обществения и културния живот на града, чрез притежавани от тях умения и таланти 2.2. За провеждане на Неформално Обучение на лицата за придобиване на трудови умения и навици, необходими за трудовата им реализация и повишаване на жизнения им стандарт и придобиване на умения по фотография; 2.3. Да изразят видовете необходимост от социални, правни и консултативни услуги; 2.4. За необходимост от развиване способностите и насърчаване на предприемачеството сред хората с увреждания за стартиране на собствен бизнес и др.; 2.5. За необходимост от Консултантски услуги по време на стартиране и развиване на избрания от лицето бизнес 2.6. За пряка работа с хора в неравностойно положение за създаване на умения и изграждане на навици като равноправни членове на обществото, Дейността ще бъде възложена на Външен изпълнител с опит в организирането на семинарни прояви и организиране на културни мероприятия за лица с различни видове увреждания. РАЗХОДИТЕ ПО ДЕЙНОСТТА ВЛИЗАТ В ЕДИННА СТАВКА. 0.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.