Социална и професионална интеграция на представители на уязвимите групи в сектора на социалната икономика: Лицата в неравностойно положение на пазара на труда и хората с увреждания, често са подложени на дискриминация и изолация. Причината затова са съществуващите предразсъдъци сред обществото, че хората с увреждания и други социално изключени лица са „втора ръка” т.е имат ограничени възможности за работа, липса на образование, опит, доверие. Преодоляването на тези нагласи и интегриране на безработните от тази целева група, създаването на условия за нормален живот и социална интеграция и реализация в достъпни професии и специалности са едни от ключовите приоритети на провежданата политика по заетостта. За постигането им е от изключителна важност прилагането на съвременни практики за социална и професионална интеграция. Преодоляването на социалните последици от икономическата криза и мобилизирането на трудовия потенциал с оглед осигуряване на необходимата работна сила в условия на растеж на икономиката, изисква интегриран подход за социално включване и активиране на лицата от неравнопоставените групи за търсене на работа.
С цел социална и професионална интеграция на 6 лица от целевата група ще бъде предоставено професионално ориентиране, съобразено със спецификите на всеки отделен случай, както и работа с коуч относно дейности, които поощряват автономността и независимостта на уязвимите групи в сектора на социалната икономика. Ще бъдат обхванати 6 лица за период 4 месеца от проекта.
Професионалното ориентиране е процес на предоставяне на съдействие на лица, с цел получаване на определени познания и адаптиране на тяхната жизнена философия към изискванията на пазара на труда. Това е процесът, в рамките на който специализирано лице предлага съдействие в съответствие с ограничена методологична рамка на друго лице (клиент), което получава тази помощ, за да може да вземе добри решения за професионалния си живот.
Работата с дипломиран коуч е иновативна услуга и ще включва: провеждане на консултации с цел съдействие за изясняването на жизнените и кариерни цели; подпомагане на лицата да поддържат личната си автономност, да осъзнаят личните си способности и ресурси, да намерят собственото си жизнено пространство; дейности по прилагане и интерпретиране на неформални и формални средства за оценка на способностите и интересите и за установяване на възможностите за реализация на пазара на труда; насърчаване на дейности за проучване на различни възможности за развитие, посредством поставяне на задачи и планиране; предоставяне на възможности за подобряване на уменията за взимане на решения; оказване на съдействие за по-доброто осъзнаване на интеграцията на професионалната с останалите житейски роли; осигуряване на подкрепа на лицата. Коучът ще помогне лицата от целевата група да разгърнат потенциала си и изработят модели и стратегии, които водят до траен успех, което от своя страна ще повиши ефективността на заетите лица и ще рефлектира положително върху техните семейства. |
0.00
|
6 164.30
|
Предоставяне на обучения на лица, за които е осигурена заетост в социалното предприятие.: С цел повишаване професионалната квалификация на новоназначените лица, ще бъдат проведени професионални обучения, пряко свързани с работните места в съответствие с установените нужди и длъжността, която ще заеме всяко едно от лицата. За постигане на тази цел, се предвижда провеждането на:
1. Професионално обучение на 3 от новоназначените лица за придобиване на професионална квалификация по професия 762030 „Помощник – възпитател“, специалност 7620301 Помощник- възпитател в отглеждането и възпитанието на деца - III СПК, част от професия 600 учебни часа, 300 учебни часа теория и 300 учебни часа практика;
2. Професионално обучение на 3 от новоназначените лица за придобиване на професионална квалификация по професия 762040 Социален асистент, специалност 7620401 Подпомагане на деца - II СПК, част от професия 300 учебни часа, 150 учебни часа теория и 150 учебни часа практика.
Професионалните обучения ще бъдат възложени на външен изпълнител по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС 160/01.07.2016г. Процедурата ще бъде обявена в 1 проектен месец. В 1 проектен месец ще се проведе подбор на лицата от целевата група. Изискване за изпълнителя, да е лицензиран от НАПОО, съгласно действащата нормативна уредба.
Обученията за професионална квалификация на 6 лица включени в бюджетно перо 1/1.1 ще започнат от 2 проектен месец.
Те ще включват теория и практика по предварително уточнен график при спазване на изискванията за провеждане на професионални обучения и в съответствие със ЗПОО. Обучаемите ще получат учебни материали и литература по съответната професия. Ще се изготвят присъствени списъци, материални книги, протоколи, анкети и лични картони на обучаемите.
Чрез провеждане на предвидените обучения ще се повиши професионалната квалификация, умения и производителност на пазара на труда и ще се създадат 6 устойчиви работни места, което са две от специфичните цели на проекта. Професионалното обучение е инвестиция в човешкия капитал, която акумулира знания и умения и е гаранция за трайно интегриране на лицата на трудовия пазар. В тази връзка изпълнението на дейността пряко ще допринесе и за постигане на общата цел на проекта, а именно осигуряване на подкрепа за социално включване на 6 представителя на уязвими групи чрез създаване на условия за тяхната професионална интеграция. Този извод произтича от факта, че обученията на лицата пряко ще рефлектират в увеличаване на компетенциите, уменията, производителността, което от своя страна ще осигури професионална реализация и интеграция на трудовия пазар на лицата.
В допълнение може да се посочи, че изпълнението на тази дейност от проекта ще допринесе за преодоляване на структурните предизвикателства пред българския пазар на труда – несъответствието на знанията и уменията на работната сила с търсените на пазара на труда. Осигуряването на такова съответствие е ключ за справянето с предизвикателствата на високите нива на безработица. "Тиара 2016" ЕООД ще осигури 12 месеца заетост на 6 лица, преминали предвидените обучения, с което ще бъдат затвърдени и надградени придобитите знания и умения чрез тяхното прилагане в реална работна среда и по този начин ще се допринесе за тяхната устойчивост и развитие. След приключване на проектните дейности 6 те новоназначени лица ще останат в заетост до 4 седмици, като минимум 50% от тях ще продължат своята трудова заетост в сдружението. Всяко едно от лицата останало в заетост ще получава възнаграждения в размер на 100% от сумата на МОД за съответната длъжност за период не по-малко от 6 месеца, след приключване на проекта.
|
0.00
|
15 101.51
|
Закупуване на оборудване за новосъздадените 6 работни места в "Тиара 2016" ЕООД: Дейността предвижда закупуване на оборудване, което е необходимо за изпълняване на задълженията и функциите за новоназначените лица. Ще бъдат назначени 6 лица за изпълнение на дейности в социално предприятие.Целта на настоящата дейност е насочена към осигуряване на необходимата работна среда в социалното предприятие за практическа професионална реализация на наетия персонал. За целта ще бъде подсигурена материално-техническата база, като се оборудва всяко ателие взависимост от предоставяната дейност чрез закупуване на:
1. Ателие "Свят и наука"
- Лаптопи -1бр. Лаптопа е неизменна част от съвременния учебен и работен процес. Използването на лаптоп ще обогати както подготовката на помощник възпитателите и социалните асистенти, така и ще допринесе за активизиране дейността на децата. Електронното обучение дава широки възможности за личностно познавателна изява и съвместна работа. Електронното обучение внася промени в мисленето и действията, създава нови оценъчни критерии за стойността и значението на знанията, променя стила и метода на обучаеми и обучаващи.
- Маси - 2бр. и столчета - 10бр. необходими за децата – Учебните маси и столчета ще бъдат необходими за осигуряване възможността за провеждане на занимания.
- Интерактивна дъска -1 бр.– едно от важните предимства на интерактивната дъска е усвояването на знания по интерактивен и забавен начин.
2. Ателие "Музика и танци"
- Музикална уредба - 1бр. с микрофони, пулт, тонколони - децата ще изразяват себе си чрез музика, движения и танц.
3. Ателие "Аз творя" - закупуване на материали и консумативи за приложно изкуство - бои, фигури за оцветяване, цветна хартия и др. В това ателие ще се постигне и арт терапия за децата със специални образователни способности. Децата ще придобият знания и умения за овладяване на изразните средства, овладяване на техниките за рисуване, опознаване качествата на цветовете и прилагането им, формиране на собствен начин за творческо себеизразяване.
4. Ателие "Аз играя" - закупуване на модулни центрове за игра. Децата от всички векове, всички страни, всички времена и народи играят. Игрите са толкова естествени, така нужни за физическото, интелектуалното, емоционалното, моралното и социалното им развитие. Игрите помагат на децата бързо да се ориентират в обкръжаващата ги действителност и да реагират адекватно, помагат им да изградят правилно отношение към съучастниците в играта, да сверят и коригират своите действия съобразно реакциите на другите.
5. Ателие "Театрално изкуство" - прекрасна възможност децата да вложат част от своята неизчерпаема енергия в развитието на собствената си личност и потенциал, защото заниманията с актьорско майсторство ще развият тяхното въображение, творческо мислене, ще разширят тяхната обща култура, ще провокират интереса им към четенето, ще ги научат по-свободно и с различни средства да изразяват себе си, ще ги направят по-убедителни и целеустремени, ще подпомогнат развитието на тяхното творческо самочувствие и лидерски качества, ще ги научат на работа в партньорство и в екип, ще развият тяхната физика, ритмичност и музикалност, техните гласово-говорни данни, ще възпитат в тях усет и вкус към естетичното и красивото в театъра и в изкуството и не на последно място - ще канализират тяхната енергия в процес на творческо създаване и себеизява. Необходимо е закупуване на театрални костюми за деца.
Посоченото оборудване е необходимо за извършване на основните трудовите дейности на назначения персонал и допринасящо за нормално протичане на работния процес в социалното предприятие.
- Закупуване на образователни игри, конструктори, учебни пособия, бои, цветни моливи, флумастери и други материали необходими за провеждане на различните ателиета по интереси.
- Включен е и разход за наем зала, застраховки на закупените активи и трудова медицина. |
0.00
|
28 841.29
|
Подкрепа за осигуряване на заетост за период до 12 месеца: Наемането на хора с увреждания и лица в неравностойно положение на пазара на труда и други социално изключени лица за срок от 12 месеца е задължителна дейност и е в пълно съответствие със заложените обща и специфични цели в раздел 1. Дейността ще стартира през 2 месец от план-графика на проекта. Включването в заетост на хора от уязвими групи ще ги върне към социален живот, ще допринесе за повишаване на техните граждански функции и на техните доходи. В косвен план ще допринесе и до благосъстоянието на техните семейства. При набирането на представителите на целевата група, които да вземат участие по проекта ще се спази процедурата за подбор, одобрена от Програмата, УО и АЗ в лицето на ДБТ. При подбора на бенефициентите ще се преценява тяхната мотивация за участие в проекта, желанието и готовността им да започнат работа, осъзнатата необходимост от преодоляване на социалната изолация, в която са изпаднали.
Кандидатите ще отговарят на изискванията, поставени в програмата.
Длъжностите на които ще се назначат лицата са следните:
- 3 лица на длъжност Помощник възпитател в бюджетен ред 1.1, с код по НКПД 53123003 х 544.46 х 3 лица х 12 месеца = 19 600,56
Неговите задължения ще бъдат свързани с оказване на помощ при провеждане на възпитателно-образователни дейности; практическо ръководство на игрови и образователни дейности с деца; подпомагане на децата в центровете по интереси.
- 3 лица на длъжност Социален асистент в бюджетен ред 1.1, код по НКПД 53221003 х 544.46 х 3 лица х 12 месеца = 19 600,56
„Социален асистент“ е лице, предоставящо комплекс от услуги, насочени към социална работа и консултации на потребителите и свързани със задоволяване на потребностите от организация на свободното време и осъществяване на контакти. Задълженията на соц. асистент ще бъдат насочени в работа с деца със СОП и техните конкретни характеристики.
--1 безработно или неактивно лице Ръководител на социалното предприятие в бюджетен ред 2.6, код по НКПД 12196021 х 1148.09 х 12 месеца = 13 777.08 лв. С лицето ще бъде сключен трудов договор за период от 12 месеца, който ще остане в заетост най-малко до 4 седмици след приключване на проекта.
Основни отговорности на ръководителя са организация и контрол на цялостната дейност на соц. предприятие.
|
0.00
|
50 495.25
|