Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проектът ще подкрепи социалното включване и професионалната интеграция на уязвимата група на дълготрайно безработни, неактивни и лица с увреждания, включително такива до 29 и над 54 годишна възраст, чрез създаването на ново социално предприятие в структурата на "КАСИТЕ ЕООД и разкриването на 9 нови работни места за представителите на уязвимата целева група. 
Проектните дейности включват оборудване на новосъздадените работни места и осигуряване на заетост за лицата от целевата група за период до 12 месеца. Чрез постигане на резултат ОБОРУДВАНИ 9 РАБОТНИ МЕСТА и ОСИГУРЕНА ЗАЕТОСТ ЗА 9 ДУШИ, ще спомогнем за постигане целите на проекта и за промяна на специфични социални нагласи у местните общности на територията на МИГа за съпричастност към създаването на социално отговорно общество, подкрепящо групи в неравностойно положение. 
Като част от проекта ще бъдат извършени и дейности за организация и управление, както и за информираност и публичност. Специфични обучения за приготвяне и популяризиране на местни рецепти, работата с читалищата, като носители на културното наследство на общността, като част от кампанията за публичност и популяризиране на социалното предприятие ще допринесат не само за популяризиране и разбиране на териториалната идентичност, но и за разпознаването на социалната икономика като реален сектор с потенциал за решаване на обществени проблеми и важен за развитието на българското общество.
В резултат на изпълнението на дейностите ще бъде създадено функциониращо и устойчиво социално предприятие - пекарна, отлично позиционирано на пазара вследствие на прецизна работа на ръководителя на предприятието и организатора производство. 
Със собствени средства КАСИТЕ ЕООД ще осигури редом с осигуряването на заетост за 9 лица от уязвими групи за период до 12 месеца, обучения и психологическа подкрепа на работното място, ще допринесе за повишаване на икономическата автономност и независимостта на лицата от целевата група и социалната им интеграция.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Оборудване на новосъздадените работни места: Оборудването, което ще бъде закупено е съобразено с производствения процес в предприятието и броя на персонала. В новото социално предприятие - пекарна - ще се произвеждат тестени и хлебни изделия, традиционни закуски и сладкарски изделия. Производственият процес започва с размесването на тестото. Ще бъде закупена тестомесачка. След като се размесят суровините, е необходим работен плот за формоване на изделията, който също ще бъде осигурен. Ще бъдат закупени форми за хляб, набор от тави, както и различни допълнителни приспособления. Впоследствие за същинското приготвяне на тестените изделия са необходими високо качествени фтасални камери и фурни или комбинирана фурна с фтасална. За излагането, съхранението и продажбата им - хладилни и топли витрини и хладилници за съхранение на суровини и готова продукция, щанд за продавача. Ще бъде оформен и малък клиентски кът за консумация на място. За персонала ще има отделен санитарно - битов кът, оборудван с гардероб или закачалки за съхранение на личното облекло и вещи. Ще бъде оформен и изолиран кът или шкаф за съхранение на препаратите и инвентара за почистване. Висококачественото оборудване ще бъде гаранция за високото качество на изработваната продукция и ефективно разходване на суровините, като с това се даде възможност за по-голяма норма на печалба и от там - по-голяма възможност за отделяне на средства за целевата група - не само за работни заплати, но и за бъдещи мерки, свързани с повишаване на самооценката им и мотивиране за работа. Оборудването е бюджетирано като единна ставка в бюджетно перо 2.1. на т. 5 Бюджет от формуляра и е включено в размера на 40% ОТ ДОПУСТИМИТЕ ПРЕКИ РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ. 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за лицата от целевата група за период до 12 месеца: Като част от дейността ще бъдат наети девет лица от целевата за проекта група, идентифицирани според нейните характеристики, нужди и проблеми, подробно описани в т. 11.3., където е детайлно разписан и подходът, който ще се прилага при подбора на представителите на целевата група. Създаването на социално предприятие в сферата на хранителната промишленост е нова дейност за организацията и поражда необходимостта от обезпечаване на дейността с персонал, който да бъде пряко ангажиран в процеса на работа. За целта се предвижда да бъдат наети девет безработни лица на следните позиции: - пекар - 1 бр. - сладкар - 2 души на сменен режим - ръководител - 1 бр. - организатор производство/технолог - 1 работник. - продавач - 2 души на сменен режим; 2 бр. на едносменен режим; Производството ще бъде обезпечено с 6 пряко ангажирани работници, от които 4 на сменен режим (продавачи и пекари). За следенето на пазара и търсенето на услугите ще отговаря ръководителят на предприятието, който ще извършва и договарянето на готовата продукция - освен на място, пекарната се предвижда да сключи договори за доставка на хлебни изделия с различни магазини и заведения за обществено хранене. Особено през летния туристически сезон предвиждаме тази услуга да бъде много търсена. Ще отговаря за доброто позициониране на продуктите на пазара и ще търси възможности за реализиране на продукцията. Организаторът производство ще се грижи за заявките на суровини, рецептите, постоянния производствен процес. Той/тя ще бъде отговорен/а и за организацията на обученията за представяне на традиционните рецепти и връзката с читалищата, описани в т. 11.4. на този формуляр. Хигиенистът ще отговаря за чистотата на помещението (подове, плотове, фурни, витрини) и на съдовете за печене, както и на останалото кухненско оборудване - тави, форми за хляб, за хлебни изделия и за сладкарски изделия. Ще бъдат подбрани най-подходящите кандидати, представители на целевите групи на проекта. Всички те ще бъдат назначени на трудови договори, за което ще получават възнаграждение за период до 12 месеца. От кандидатите за обявените позиции, особено тези, които са заети в прякото производство, няма да се изисква опит и квалификация, те може да бъдат и с ниско ниво на квалификация, ще им бъде предоставено допълнително обучение по време на работа и психологическа подкрепа, описани в т. 11. 7. на формуляра. Малкият екип за управление на социалното предприятие е продиктуван от стремежа за ефективно и ефикасно разходване на средствата. Всички разходи за персонал, който ще бъде зает в социалното предприятие са описани в т.5 Бюджет, както следва: - разходите за възнаграждения и осигуровки на 9 бр. лица от целевата група - в бюджетен ред 1.1. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения по реда на ЗДСл на всяко лице, включено в заетост при работодател - в размер на 100 % от сумата на минималния осигурителен доход за съответната длъжност (по професии в съответствие с НКПД 2011 г.) и всички дължими вноски за сметка на работодателя върху договореното възнаграждение, съгласно националното законодателство, за период до 12 месеца, както следва по кодове от НКПД, брой работници, заплати, осигуровки, общо: 75122010 Пекар - 1 x (560,00+102,48) =7.949,76 (или сходен код) 75121021 Работник, сладкарско производство – 2 х (560,00+102,48)= 15.899,52 (или сходен код) 11207023 Организатор, производство - 1х (582,00+106,51) = 8.262,07 (или сходен код) 52120002 Продавач, закуски и напитки - 4 х (560,00+102,48) = 31.799,04 (или сходен код) 11207023 Управител социално предприятие 1 х (831,00+152,07) = 11796,88 (или сходен код). Общо за 12 месеца - 75.707,27 10 % Предвидено увеличение на МОД за 2020 г. - 7.570,73 Общо разходи за трудови възнаграждения - 83.277,99 лв 0.00 80 923.24

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.