Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Проект „ОТВЪД ХОРИЗОНТА“ е създаден с идеята да подпомогне усилията на институции и организации за съвместно преодоляване на проблемите и трудностите в процеса на деинституционализация. Неговата основна цел е свързана със социалното приобщаване на децата и младежите, настанени в резидентни социални услуги на територията на гр. Враца, посредством реализиране на приобщаващи програми и инициативи в подкрепа на тяхното личностно развитие, умения за самостоятелност, учене и работа. С изпълнението на проекта ще бъдат подкрепени 36 деца и младежи до 29 г. (вкл. с увреждания), настанени в Центровете за настаняване от семеен тип и Преходно жилище в гр. Враца. 

В рамките на проектните дейности е предвидено разработването и прилагането на специализирани програми в отговор на нуждите, ограниченията и проблемите на целевите групи. 

Дейностите в подкрепа на децата и младежите, настанени в ЦНСТ, предвиждат реализирането на Интегрирана програма за: психологическа помощ, логопедична подкрепа, арт- и музикотерапия, както и Специализирана програма за компенсиране на трудностите в двигателното развитие. Оказаната професионалната подкрепа ще повлияе позитивно върху цялостното развитие на децата, вкл. в посока подобряване на уменията за самостоятелност.

Подпомагането на децата и младежите, настанени в Преходно жилище, цели подобряване на тяхното личностно развитие, мотивация, умения за учене и работа. За изпълнението на тези цели, дейностите по проекта включват прилагане на Консултативно-мотивационна програма, подкрепа за достъп до образование и участие в курсове за дигитална компетентност. 

В хода на проекта ще бъдат проведени и местни приобщаващи инициативи, които чрез средствата на изкуството, културата и спорта ще допринесат за по-ефективното социално приобщаване на децата и младежите от резидентните услуги и позитивна промяна в общественото мнение. 

Проектът е с продължителност 28 месеца и ще бъде съвместно изпълнен от Сдружение „Алианс Балкани“ и Община Враца.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Разработване на интегрирана програма за специализирана подкрепа и арт-дейности за приобщаване на деца и младежи, настанени в Центровете за настаняване от семеен тип, гр. Враца: Цел: Създаване на условия и предпоставки за реализиране на качествена и ефективно организирана работа за социално приобщаване на деца и младежи в риск посредством разработване на интегрирана програма за специализирана подкрепа и арт-дейности Концепция: Дейността предвижда разработване на холистична програма с фокус върху подобряване на уменията за самостоятелност и възможностите за приобщаване на деца и младежи, настанени в съществуващите ЦНСТ, гр. Враца. Същата ще съдържа единна методическа рамка (общи принципи, правила, норми) и четири специфични и взаимодопълващи се подпрограми за психологическа подкрепа, логопедична подкрепа, арт-терапия и музикотерапия, които да осигурят комплексно въздействие върху развитието на децата и младежите. Съществен момент при разработването на програмата е прилагането на т.нар. модел на планиране с участие, в който едновременно участват експерти-методисти, оперативни специалисти, които впоследствие ще прилагат програмата, представители на кандидата, общинската власт (партньора) и на резидентните социални услуги. По този начин се цели както методическа издържаност на програмата, така и практическа ориентация, която да гарантира спазването на принципа за защита на най-добрия интерес на детето и адекватното удовлетворяване на потребностите. Поради многокомпонентната си структура и холистична работа разработването на програмата е изнесено в самостоятелно обособена дейност. Етап 1: Сформиране на методически екип Етапът предвижда избор на висококвалифицирани експерти-методисти със специфичен практически опит и опит в разработването на програмни и/или методически документи. За целите на изготвянето на програмата ще бъдат избрани външни специалисти по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160: психолог/педагог-методист и методист в областта на арт-терапевтичните дейности (изкуство, музика и др.). С консултативни функции в екипа ще се включат представители на кандидата, партньора и на социалните услуги (ЦНСТ). Етап 2: Сформиране на оперативен мултидисциплинарен екип Този етап включва подбор и назначаване на експерти по реда на Кодекса на труда. В съответствие с ключовите професионални направления (подпрограми) ще бъде сформиран мултидисциплинарен екип, състоящ се от: психолог/зи, логопед, арт-терапевт/и и музикотерапевт/и, които ще вземат активно участие в разработването на програмата, след което ще продължат работата си по нейното изпълнение. По този начин се цели постигане на максимална приемственост между етапите на изготвяне и прилагане на програмата. Етап 3: Разработване на програмата Наетите специалисти ще разработят съвместна програма с обща методическа рамка и специализирани подпрограми за индивидуална и групова работа с децата и младежите. В общата рамка ще бъдат застъпени целите, приоритетите, принципите, общите подходи и правила, срокове за изпълнение и отчитане, взаимната допълняемост на подпрограмите, мерките за анализ, мониторинг, оценка и др. Основният ангажимент по разработването на тази част ще бъде на екипа от методисти, а оперативният екип ще има допълваща роля с оглед създаване на по-ефективна практическа приложимост. В специализираната част ще се конкретизира съдържанието на подпрограмите, видовете преки интервенции, специфичните консултативни и терапевтични техники и средства за работа с децата. Ще се определят сроковете за диагностика, индивидуална оценка на потребностите, разпределението на самостоятелна и групова работа, продължителността на сесиите за консултация/терапия и др. Подпрограмите ще съдържат и изисквания за изготвянето на индивидуален план за работа с всяко дете/младеж. Основният ангажимент по разработването на тази част ще имат специалистите от мултидисциплинарния екип, а допълваща – методистите, които ще очертаят насоки за прилагане на съвременни методи и подходи на работа. Програмата ще бъде консултирана и съгласувана от представители на: кандидата; Община Враца (която управлява социалните услуги и е партньор по проекта) и управителите на социалните услуги (ЦНСТ). 3 680.00 3 484.77
Прилагане на интегрирана програма за специализирана подкрепа и арт-дейности за приобщаване на деца и младежи, настанени в Центровете за настаняване от семеен тип, гр. Враца : Цел: Да допринесе за подобряване на комплексното развитие и уменията за самостоятелност на 30 деца и младежи, настанени в ЦНСТ, посредством прилагане на интегрирана програма за специализирана подкрепа и арт-дейности. Дейността предвижда прилагане на холистична програма, насочена към подпомагане развитието на деца и младежи. Тя ще бъде основана на синергията от прилагането на приобщаваща работа в четири взаимодопълващи се подпрограми: психологическа помощ; логопедична подкрепа; арт-терапия и музикотерапия.. Прилагането напрограмата ще бъде реализирано в продължение на 2 г. С оглед качественото й изпълнение в трите ЦНСТ и ефективното взаимодействие между специалистите, ще бъде назначен програмно-оперативен координатор. Той ще бъде отговорен за организацията на графиците, вътрешната координация между експертите, логистичната осигуреност, материалната обезпеченост, осигуряването на организирани дейности извън ЦНСТ и др. Подпрограма: Психологическа подкрепа Програмата за психологическа подкрепа е насочена към психологическо консултиране и терапевтична работа с оглед преодоляване на трудностите в развитието, разкриване потенциала на децата и младежите, подкрепа за придобиване на самоувереност и социализиране. Подходящите методи и техники за всяко дете/младеж ще бъдат основани на детайлна оценка на състоянието и потребностите. Интервенциите ще се базират на индивидуални планове за работа, които ще бъдат актуализирани на всеки 6 мес., съобразно развитието на децата. Психологическата подкрепа ще бъде оказвана от психолог/зи, нает/и по ТД. Тя ще включва индивидуални сесии и допълнителни групови сесии за формиране на социални умения, поведенчески навици, емпатия. Ще бъдат обхванати 14 деца и младежи. Подпрограма: Логопедична подкрепа Логопедичната програма предвижда интервенции за компенсиране на нарушенията на езиковата система, гласа, говора, артикулацията, дишането, както и на двигателната дейност на лицево-челюстната система. Подходящите методи и техники за всяко дете/младеж ще бъдат основани на детайлна оценка на състоянието. Предвиждат се индивидуални планове, които ще бъдат актуализирани на всеки 6 месеца. Програмата ще бъде прилагана от логопед, нает по ТД. Тя ще включва индивидуални и допълнителни групови сесии за формиране на социални умения и общуване. Ще бъдат обхванати 5 деца и младежи. Подпрограма: Арт-терапия Арт-терапевтичната програма предвижда творческа работа, основана на въздействието на методите на изобразителното и приложното изкуство. Чрез рисуване, моделиране, апликиране, изработка на предмети и др. програмата цели подобряване на фината моторика, когнитивните и социални умения, себеизразяването, емоционалната интелигентност и др. На основата на оценка на състоянието на децата ще бъде определена степента им на участието в различните практики. Дейностите ще бъдат организирани в групи и реализирани от арт-терапевт/и, нает/и по ТД. Ще бъдат обхванати 12 деца и младежи. Подпрограма: Музикотерапия Програмата предвижда работа, основана на ефекта на музиката и нейните елементи – звук, ритъм, мелодия. Тя ще включва пасивна подкрепа (слушане на музикални произведения) и активна подкрепа (в т.ч. пеене, музикални игри, боравене с музикални инструменти, движения в ритъм). Целта е подобряване на когнитивните и социалните умения, на комуникацията, стимулиране на координацията и др. На основата на оценка на състоянието на децата ще бъде определена степента им на участие в практиките за активни или пасивни занимания. Дейностите ще бъдат организирани в групи и реализирани от музикотерапевт нает по ТД, както и от асистент-терапевт, работещ по граждански договор. Ще бъдат обхванати 30 деца и младежи. Реализирането на подпрограмите за „Психологическа подкрепа“, „Логопедична подкрепа“ и „Арт-терапия“ ще бъде допълнително подкрепено от двама асистент- терапевти, назначени по ГД. В края на подпрограмите избраните методисти ще разработят аналитичен доклад за прилагането на интегрираната програма. 69 600.00 71 855.86
Разработване и прилагане на специализирана програма за компенсиране на двигателните трудности на младежи, настанени в Центровете за настаняване от семеен тип, гр. Враца: Цел: Да допринесе за подобряване на физическото състояние и моториката на младежи с увреждания, настанени в Центровете за настаняване от семеен тип в гр. Враца, чрез прилагане на специализирана програма за компенсиране на трудностите в двигателното развитие. Концепция: Дейността е свързана с разработване и прилагане на специализирана програма за подобряване на физическото състояние и двигателната активност на младежи с увреждания (церебрална парализа), настанени в Центровете за настаняване от семеен тип. Програмата предвижда индивидуална работа с младежите, в зависимост от типа на основното заболяване и съпътстващите дисфункции и нарушения. Основна част от процедурите ще бъдат ориентирани към т.нар. активна кинезитерапия и в частност към методите на лечебната физкултура. Изпълнението на програмата ще продължи 2 години. Поради специализирания характер на програмата нейното разработване и реализиране ще бъде възложено на външен изпълнител с опит, който задължително трябва да разполага с правоспособни медицински специалисти – рехабилитатори/кинезитерапевти. Етап 1: Избор на екип за разработване и прилагане на специализирана програма за компенсиране на двигателни трудности Етапът предвижда избор на екип правоспособни специалисти по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160: консултант-кинезитерапевт/рехабилитатор (за разработване на програмата) и оперативен кинезитерапевт/рехабилитатор (за разработване и за прилагане на програмата). По този начин се цели постигане на максимална приемственост между етапите на изготвяне и прилагане на програмата, както и оптимална практическа ориентация, която да гарантира адекватното прецизиране на рехабилитационните процедури. Етап 2: Разработване на програмата Избраният екип от медицински специалисти ще разработи програма с обща методическа рамка и специализирана част за индивидуална работа с младежите. В общата рамка ще бъдат застъпени целите, приоритетите, принципите, общите подходи и правила, срокове за изпълнение и отчитане, мерките за анализ, мониторинг и оценка и др.. В специализираната част ще бъдат конкретизирани преките рехабилитационни/кинезитерапевтични интервенции, специфичните техники, средства, уреди за работа и др. Ще се определят сроковете за диагностика, индивидуална оценка, продължителност на интервенциите и др. Тази част ще съдържа и изисквания за изготвянето на индивидуален план за работа с всеки младеж. Програмата ще бъде консултирана и съгласувана с личен лекар, лекар-специалист (при необходимост), представител на кандидата, Община Враца и управителите на съответните социални услуги (ЦНСТ). Етап 3: Прилагане на програмата Прилагането на програмата предвижда индивидуална работа за компенсиране на моторния дисбаланс при младежите, в зависимост от типа заболяване и съпътстващите дисфункции и нарушения. Подходящите интервенции за всеки младеж ще бъдат основани на детайлно обследване и оценка на потребностите и ще бъдат отразени в индивидуален план за работа. Плановете ще се съгласуват с личен лекар, а при необходимост и с лекар-специалист. Същите ще се актуализират на всеки 6 месеца, съобразно промяната в развитието. Програмата ще бъде реализирана в продължение на 2 години, като основните процедури ще бъдат от обхвата на активната кинезитерапия. Ще бъде прилагана лечебна физкултура, при която движенията се изпълняват целенасочено и организирано под формата на физически упражнения – дозирани и съобразени със състоянието и измененията във функциите на засегнатите зони. Интервенциите ще бъдат извършвани от правоспособен специалист-кинезитерапевт/рехабилитатор, като същите ще се реализират 2 пъти седмично със всеки младеж. При необходимост ще бъдат извършвани и допълнителни процедури. В програмата ще бъдат обхванати 10 младежи. 23 500.00 19 289.09
Разработване и прилагане на консултативно-мотивационна програма за активно приобщаване на деца и младежи, настанени в Преходно жилище, гр. Враца: Цел: Да насърчи личностното развитие и да подобри уменията за самостоятелност на 6 деца и младежи, настанени в Преходно жилище в гр. Враца, посредством прилагане на консултативно-мотивационна програма Концепция: Дейността е свързана с разработване и прилагане на консултативно-мотивационна програма за подобряване на уменията за самостоятелност, активното поведение и личностно развитие на децата и младежите, настанени в ПЖ. Предвижда се работа в две подпрограми: психологическа подкрепа и мотивационни обучителни сесии - с продължителност 2 години. Водещи ще бъдат принципите за защита на най-добрия интерес на детето, поставянето на детето в центъра и позоваването на силните му страни. Етап 1: Избор на външен експерт за разработване на консултативно-мотивационна програма Етапът предвижда избор на експерт-методист със специфичен практически опит и опит в разработването на програмни и/или методически документи. Изборът ще бъде осъществен по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160. С изпълнителя ще бъде сключен писмен договор. Етап 2: Сформиране на оперативен екип за разработване и прилагане на програмата Този етап включва подбор и назначаване на експерти по реда на КТ. В съответствие с основните подпрограми ще бъдат наети: психолог и двама експерти обучители/преподаватели, които ще вземат активно участие в разработването на програмата, след което ще продължат работата си по нейното изпълнение. По този начин се постига максимална приемственост между етапите на изготвяне и прилагане на програмата. Етап 3: Разработване на програмата Избраният експерт-методист и оперативния екип ще разработят програма с обща методическа рамка и специализирани подпрограми за пряка работа с децата и младежите. В общата рамка ще бъдат застъпени целите, приоритетите, принципите, общите подходи и правила, срокове за изпълнение и отчитане, взаимната допълняемост на подпрограмите, мерките за анализ, мониторинг и оценка и др. В специализираната част ще се конкретизира съдържанието на подпрограмите, преките консултативни и мотивационни методи, техники и средства за работа. Ще се определят сроковете за диагностика и индивидуална оценка на потребностите (където е приложимо), разпределението на самостоятелна и групова работа, продължителността на сесиите за консултация/мотивация и др. Програмата ще бъде консултирана и съгласувана от представители на кандидата, Община Враца и управителя на Преходното жилище. Етап 4: Прилагане на програмата Подпрограма: Психологическо консултиране Програмата предвижда психологическо консултиране с фокус върху превенцията на агресията и асоциалното поведение, подкрепа за адаптиране към промени, справяне с конфликтни взаимоотношения, постигане на личностно израстване, социална и професионална реализация на децата и младежите. Подходящите психологически интервенции ще бъдат базирани на детайлна оценка на потребностите на децата и младежите и отразени в индивидуален план за работа. Плановете ще се актуализират на всеки 6 мес., съобразно развитието на децата. Психологическата подкрепа ще бъде оказвана от психолог, нает по ТД. Тя ще включва индивидуални сесии и допълнителни групови сесии за формиране на социални умения, общуване, емпатия. Ще бъдат обхванати 6 деца и младежи. Подпрограма: Мотивационно-обучителни сесии за личностно развитие и самостоятелност Програмата предвижда провеждане на групови обучителни сесии в подкрепа на личностното развитие на децата и младежите, фокусирани върху: придобиване на умения за самостоятелно учене, умения за социално включване, самостоятелност при прехода и вземане на решения; активност в дейности на общността; критическо и креативно мислене с оглед формиране на позиция и др. Подкрепата ще бъде оказвана регулярно под формата на мотивационно-обучителни сесии от експерти в областта на хуманитарните и стопанските науки, наети по ТД. Ще бъдат обхванати 6 деца и младежи. В края на подпрограмите избраният експерт-методист ще разработи аналитичен доклад за цялостното прилагане на програма. 13 300.00 13 747.79
Провеждане на курсове за дигитална компетентност и подготовка за държавен зрелостен изпит по БЕЛ : Цел: Да подкрепи развитието на уменията за учене и работа и достъпа до образование на 6 деца и младежи, настанени в Преходно жилище в гр. Враца, посредством участие в курсове за дигитална компетентност и подготовка за държавен зрелостен изпит по БЕЛ. Концепция: Дейността е свързана с провеждане на практически курсове за придобиване на базова дигитална компетентност и подготовка за полагане на държавен зрелостен изпит по БЕЛ, който е задължителен за всички зрелостници в 12 клас. По този начин ще бъдат подкрепени уменията за учене и бъдеща професионална реализация на децата и младежите, настанени в Преходно жилище. Същевременно дейността цели и подкрепа на достъпа до висше образование, предвид възможностите за кандидатстване във висше училище с оценката от държавен зрелостен изпит. Дейността ще бъде възложена на изпълнител. Етап 1: Избор на изпълнител за провеждане на курсовете за дигитална компетентност и подготовка за държавен зрелостен изпит Етапът е свързан с избор на обучаваща организация/изпълнител за организиране и провеждане на следните обучения: курс за придобиване на знания по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ (базово ниво) и подготвителен курс за държавен зрелостен изпит по БЕЛ (за 12 клас). Изборът ще бъде осъществен по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 г. (без провеждане на процедура). В екипите за изпълнение следва да има съответно преподавател по ИТ и преподавател по БЕЛ - с висше образование и конкретен опит. Етап 2: Провеждане на курсове за дигитална компетентност и подготовка за зрелостен изпит Курс за придобиване на знания по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ Курсът предвижда практическо обучение за придобиване на компютърна грамотност на базово ниво. Планираното обучение е с поставен акцент върху прилагането и използването на бизнес приложения за компютърната текстообработка, електронни таблици, презентиране на информация, работа с интернет базирани приложения, електронна поща и др. Целта е по-висока адаптивност на децата и младежите в съвременните технологични условия и по-добър шанс за професионална реализация в бъдеще. Обучението е с планирана продължителност от 48 учебни часа и в него ще се включат 6 деца и младежи. След успешно приключване на курса участниците ще получат сертификат за придобита ключова компетентност. Подготвителен курс за полагане на държавен зрелостен изпит по БЕЛ за 12 клас Подготвителният курс за полагане на матура по БЕЛ за 12 клас предвижда обучение в следните основни модули, разпределени в 240 учебни часа: 1) българска граматика на теоретично и функционално ниво: фонетика, морфология, синтаксис, лексикология, стилистика; 2) литературно творчество на българските автори (изучавани в 11 и 12 клас) – анализ на творби, извеждане на логически постановки, образи и теми, запознаване с критически тези, поясняване на литературна терминология, съставяне на съчинения, конструиране на теза, създаване на резюме, упражнения за стил и изказ и др. Целта на обучителната подготовка е успешно полагане на изпита, завършване на средно образование и осигуряване на подкрепа за достъп до висше образование с оглед възможностите за кандидатстване във висше училище с оценката от държавен зрелостен изпит по БЕЛ. Обучението е с планирана ефективна продължителност 12 месеца и в него ще се включат 6 деца и младежи. 6 400.00 3 700.00
Организиране и провеждане на местни инициативи за социално приобщаване: Цел: Да подкрепи напредъка на деинституционализацията на местно ниво и възможностите за социална адаптация и приобщаване на 20 деца и младежи, настанени в резидентни социални услуги на територията на град Враца, посредством организиране и провеждане на местни социални инициативи. Дейността предвижда организиране и провеждане на Арт-спорт форум в две поредни години (2019, 2020 г.), включващ тематични инициативи в подкрепа на социалното приобщаване, вкл. чрез целеви действия, насочени към деца и младежи от резидентните услуги. Планирани са публични събития в областта на изкуството, културата и спорта, които целят социална промяна – в общественото мнение и действията за активно приобщаване на децата в живота на местната общност. Концепцията за провеждане на всяка инициатива включва 2 компонента: публичен/презентационен и практико-приложен. Етап 1: Подготовка и организация на Арт-спорт форум За подготовката, организацията и провеждането на форума ще бъде нает организатор-дейности по трудов договор. Подготвителната и организационна работа ще продължи 2 месеца през всяка от годините. Тя ще включва: обявяване на инициативите; изготвяне на покани; конкретно информиране на потенциалните участници за условията на конкурсите; популяризиране и разпространяване на информационни материали; разработване на програма за провеждане на инициативите; осъществяване на контакти с потенциални участници, гости и лектори и др. Планирано е двукратно организиране (в рамките на две години – 2019 г. и 2020 г.) на следните инициативи, вкл. с участието на деца, настанени в резидентни услуги: - спортен турнир ; - арт-форум; - литературно-театрален форум . Етап 2: Провеждане на Арт-спорт форум Провеждането на Арт-спорт форума ще обхване два месеца през 2019 г. и четири месеца през 2020 г. Ще бъдат реализирани: Спортен турнир под надслов „Да прескочиш хоризонта!“ Компонент 1: Провеждане на отборни игри, в които ще участват и деца от резидентните услуги. Игрите ще имат състезателен характер, като в тях ще бъдат използвани вкл. гимнастически упражнения от спектъра на лечебната физкултура (напр. фитбол). Компонент 2: Провеждане на практико-приложен панел за представяне на съвременни методи и техники в областта на кинезитерапията/лечебната физкултура – презентации и демонстрационни практики. Арт-форум за социално приобщаване Компонент 1: Провеждане на ученически конкурс за рисунка на тема „Отвъд хоризонта или важните неща – невидими за очите, видими за сърцето!“. Най-добрите творби ще бъдат изложени в арт-галерия, заедно с предмети, изработени от децата участници в програмата за арт-дейности по проекта. Компонент 2: Практико-приложна част с провеждане на уъркшопове за прилагането и въздействието на различни арт-терапевтични техники в процеса на социалното приобщаване. Литературно-театрален форум за социално приобщаване Компонент 1: Провеждане на детски конкурси за литературна творба и драматизация на същата тема - „Отвъд хоризонта или важните неща – невидими за очите, видими за сърцето!“. Най-добрите творби и постановки ще бъдат представени на сцена, на която ще участват и деца от резидентните услуги. Компонент 2: Практико-приложна част с провеждане на уъркшопове за прилагането и въздействието на различни методи и техники (приказкотерапия, пс иходрама, форум-театър и др.) за социалното приобщаване. През 2020 г. практико-приложният компонент (Компонент 2) за всяка от инициативите от Арт-спорт форума (спортен турнир, арт-форум и литературно-театрален форум) ще бъде реализиран двукратно в рамките на четири месеца. Освен организатор, който на този етап ще осъществява координация на програмата и участниците, за техническото осигуряване на инициативите е предвидено назначаване на техник, отговорен за подготовка на сцената, инструментално и техническо осигуряване, озвучаване, материална обезпеченост и др. 10 660.00 11 887.14
Реализиране на мерки за информация и комуникация: Цел: Осигуряване на публичност, прозрачност и широка осведоменост на обществеността за дейностите, напредъка и резултатите по проекта посредством мерки за информация и комуникация. Концепция: Дейността предвижда изпълнение на мерки за информация, комуникация и визуална идентификация на проекта в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Провеждането на публичните информационни събития ще бъде осъществено от кандидата и партньора по проекта, а изготвянето и печата на комуникационните материали ще бъдат възложени на изпълнител. Мерките за информация ще се извършват през целия проект. Те се отнасят до всички останали дейности и са поставени като финална дейност в последователността на плана за изпълнение. Етап 1: Реализиране на мерки за информация и комуникация от кандидата и партньора С оглед постигане на публичност и прозрачност в хода на изпълнението на проекта, кандидатът и партньорът по проекта ще реализират следните мерки: - Организиране и провеждане на 2 бр. публични събития (информационен ден за началото на дейностите и заключителна пресконференция). Целта е широката общественост да бъде запозната в детайли с целите, дейностите, очакваните/постигнатите резултати, напредъка, въздействието върху целевите групи и др. Публичните събития ще бъдат анонсирани по подходящ начин, като за представителите на медиите ще бъде изготвено прессъобщение (проектно резюме). - Публикуване на информация в интернет сайтовете на двете организации (за основните параметри на проекта, публични събития, инициативи). - Задължително позоваване на ролята на Общността, на ОП „РЧР“ 2014-2020 и ЕСФ при изяви и интервюта и информиране на участниците в проекта. - Посочване на наименованието на финансиращата програма - ОП „РЧР“ 2014-2020 и подкрепата на ЕСФ във всеки проектен документ и др. Етап 2: Изпълнение на мерки за информация и комуникация (от избрания изпълнител) Етапът предвижда избор на изпълнител (с опит в подготовката на сходни дейности), който да реализира мерките за информация и комуникация по проекта. Изборът ще бъде извършен по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 160/2016 г. За постигане на оптимална публичност, ефективна комуникация и визуализация ще бъдат изработени и разпространени различни комуникационни материали: 1. Изработка на 2 бр. постоянни обяснителни табели. Същите ще съдържат основна информация за проекта и ще бъдат поставени на видно място от кандидата и партньора, достъпно за широката общественост. 2. Предпечат и пълноцветен печат на информационни материали. - Информационна брошура (260 бр.). Същата ще отразява целите, дейностите, проведените инициативи, постигнатите резултати, работата на екипа, партньорите, заинтересованите страни, влиянието на дейностите върху развитието на децата и младежите и др. Брошурата ще бъде изготвена в края на проекта и разпространена на заключителната пресконференция сред публичната власт, НПО, социални, образователни, културни институции, общественици и др. - Плакати (60 бр.). Ще съдържат информация за: обща информация за проекта (4 бр., поставени в трите ЦНСТ и Преходно жилище); предстоящи публични събития; конкурси; изяви и др. - Флаери (500 бр.). Същите ще включват информация за инициативите в Арт-спорт форума и ще бъдат разпространявани сред деца и ученици в детски градини, училища и др. - Папки (120 бр.). Предназначени са за участниците в публичните събития и в практико-приложните панели на местните инициативи. 3. Други комуникационни материали: - Публикации (4 бр.), информиращи за напредъка и събитията по проекта. - Изработка на 4 бр. информационни стикери за обозначаване на оборудването по проекта. - Изработка на банер (със стойка). Ще бъде използван за визуализация при провеждане на публични информационни събития и местни социални инициативи. Всички печатни и други комуникационни материали ще съдържат задължителните реквизити, посочени в Единния наръчник на бенефициента. 2 600.00 2 503.50

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.