Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 743 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Обща цел на проекта: Създаване на условия за трудовата интеграция на 22 бенефициенти – 10 икономически неактивни и 12 безработни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл.  от Русе -  предпоставка за професионалното им развитие, социално приобщаване и независим живот. Специфична цел 1: Включване на 10 икономически неактивни младежи в риск от Русе в пазара на труда; Специфична цел 2: Увеличаване капацитета за заетост на общо 22 бенефициенти /10 икономически неактивни и 12 безработни младежи в риск/ чрез мотивационно и квалификационно обучение по социално значими и търсени на пазара на труда професии „Социален асистент”, „Сътрудник социални дейности” и „Оператор на компютър”; Специфична цел 3: Насърчаване професионалното развитие и социалното приобщаване на бенефициентите чрез осигуряване на заетост по придобитите квалификации и подкрепа чрез наставничество; Бенефициенти: общо 22 лица от целевата група на Компонент 1, от които 12 безработни и 10 икономически неактивни младежи в  риск от 16 до 29 г. вкл. от гр. Русе;  Основни дейности: Дейности за идентифициране и активиране на 10 икономически неактивни младежи от Русе, които не са в образование или обучение, за включване в пазара на труда; Включване в проекта на 12 безработни младежи в риск от Русе, предоставяне на мотивационно и обучение за придобиване на професионална квалификация на общо 22 бенефициенти по проекта; Осигуряване на 6-месечна заетост  на минимум 18 бенефициенти, успешно  преминали през обучението за ПК; Осигуряване на 3-месечна професионална подкрепа на бенефициентите чрез трудово наставничество; Оборудване и обзавеждане на новоразкритите за бенефициентите работни места. Индикатори за резултат: минимум 18 бенефициенти – неактивни и безработни млади хора в риск от Русе след приключване на проекта са получили квалификация и имат работа.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
1.1.Информационна кампания за идентифициране на 10 икономически неактивни младежи от 16 до 29 г. в риск от Русе.: Цел на дейността: Да бъдат идентифицирани и включени в проекта 10 икономически неактивни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл., извън образование и обучение, от гр.Русе. За изпълнение на дейността е ангажиран консултант - експерт трудово посредничество и професионално ориентиране. 1.1.1. Информационна кампания, насочена към целевата група. Информационната кампания, насочена към целевата група на Компонент 1 на процедурата от гр.Русе, цели да привлече интереса й към възможностите на проекта - социално включване и независим живот чрез интегриране в пазара на труда, обучение за професионално развитие и заетост. Средствата за постигане на целта са: - разпространение на информационни материали /500 листовки и 320 дипляни/, които ще информират целевата група от гр.Русе за целите на проекта и предстоящите информационни събития, контактни данни на екипа на проекта. Изработват чрез възлагане. Графичното оформление и съдържание ще съответства на изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014 – 2020 г. Разпространяват се на ключови за целевата група места – развлекателни заведения, спортни и фитнес зали, местни институции на социалното подпомагане и пазара на труда, квартали, населени с компактно ромско население; - провеждане на 4 информационни събития, адресирани към целевата група. На събитията ще се дискутират с участниците проблемите на целевата група и възможностите за преодоляването им чрез участие в проекта - ползите и условията за включване в него. В края на срещите желаещите да се включат в проекта попълват анкетни карти с контактни данни; 1.1.2. Провеждане на работни срещи със заинтересовани общности – Консултантът и екипът по проекта ще информират представители на следните местни институции и НПО, за да осигурят съдействието им в процеса на идентификация: специализирани институции и резидентни услуги в Русе - за получаване на данни за младежи, напуснали институциите, ненастанени или напуснали резидентните услуги в общността; Община Русе /Дирекция „Социални дейности и здравеопазване”/, Дирекция „Социално подпомагане” - данни за лица, ползващи соц. услуги в общността; ОС ”Изпълнение на наказанията”, сектор „Пробация”-Русе - данни за подходящи за включване в проекта лица; ДБТ-Русе - данни за отпаднали от регистрация безработни младежи до 29 г.; ромски медиатори и НПО, работещи с местната ромска общност, с младежи-жертви на насилие и експлоатация. На територията на община Русе Кандидатът е идентифицирал в предпроектния период 9 доставчици на социални услуги в общността – 5 дневни центрове за младежи, вкл. с увреждания, Център за обществена подкрепа, Център за социална рехабилитация и интеграция за бездомни и лица в риск, Кризисен център за жертви на трафик и всички форми на насилие, Кризисен център за лица, пострадали от домашно насилие и трафик на хора - с ръководствата на които ще влезе в контакт за идентифициране на подходящи за целите на проекта икономически неактивни младежи в риск, вкл. с увреждания. 1.1.3. Идентифициране на 10 лица от целевата група, подходящи за включване в проекта. Информационната кампания приключва с обобщаване на събраната информация за подходящи лица от целевата група, провеждане на срещи с тях и подбор на 10 лица, които се включват като бенефициенти на проекта. Подборът се извършва при спазване на хоризонталния принцип за баланс на половете и прилагане на следните критерии: - отговарящи на характеристиките на целевата група на Компонент 1 на процедурата; - отговарящи на условията на проекта по отношение степента на образование – подходящо входящо образователно равнище за планираните обучения по ПК; - степен на лична мотивация за включване в проекта. Оценката на кандидатите и идентифицирането на 10 лица-бенефициенти на проекта се извършва от консултанта. 4 392.40 0.00
1.2. Активиране на 10-те идентифицирани икономически неактивни младежи от Русе за включване в пазара на труда.: Цел на дейността: Да бъдат активирани 10-те идентифицирани икономически неактивни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл., извън образование и обучение, от гр.Русе, за интегриране в пазара на труда: 1.2.1. Индивидуална работа с 10-те идентифицирани лица с цел да се установят индивидуалните потребности на лицата от различни видове услуги /психологически, мотивационни, квалификационни, социални/. Констатирането на тези потребности ще улесни набелязването на подходящи мерки за интегрирането им към пазара на труда, включването в обучение и заетост. Дейността се изпълнява от консултант – специалист, социални дейности. В рамките на 4 ч. всяко от лицата ще бъде анкетирано и интервюирано. Проучването приключва със създаване на доклад /24 ч./, обобщаващ резултатите. Извършеното проучване създава база за изготвяне на индивидуални профили и планове за действие с идентифицираните лица. Индивидуалната работа се извършва в периода II-III проектен месец; 1.2.2. Изготвяне на индивидуални профили и планове за действие на 10-те идентифицирани лица. Въз основа на констатираните потребности и дефицити консултантът - специалист, социални дейности планира специфични мерки за ограничаването им с цел улесняване на трудовата и социалната интеграция на лицата. Профилирането и изготвянето на индивидуални планове за действие се извършва от консултанта - специалист, социални дейности в рамките на 20 ч./лице. Профилирането и изготвянето на индивидуални планове се извършва в периода III-V проектен месец; 1.2.3. Психологическо подпомагане – въпреки вътрешната разнородност на групата, обща между лицата в нея е нуждата от психологическа подкрепа, поради което формите за психологическо подпомагане ще бъдат групова и индивидуална. Всеки от бенефициентите ще получи 30 ч. индивидуална подкрепа, насочена към индивидуалните му дефицити и ограничения, а груповите занимания /2 гр. х 5 лица/, насочени към специфичните потребности на целевата група, ще имат продължителност 18 ч. Непосредствена задача на психологическото подпомагане е мотивиране на идентифицираните лица за включване в пазара на труда. Извършва се от двама консултанти – психолози в периода IV-VI проектен месец; 1.2.4. Насочване и подпомагане на 10-те икономически неактивни младежи при регистрацията им в ДБТ-Русе. Извършва се от консултант – експерт трудово посредничество и професионално ориентиране, който подпомага идентифицираните лица при интегрирането им към пазара на труда – запознава ги с механизмите, по които функционира той; с търсенето и предлагането на работни места; с информационните източници за свободни работни места и работата с тях; с търсени професии на националния и регионалния пазар на труда. В рамките на 4 ч. всяко лице ще бъде подпомогнато при подготовката на документите и регистрацията си в ДБТ-Русе. Насочването, подпомагането и регистрирането се извършва в периода V-VI проектен месец. На всяко от идентифицираните лица по време на изпълнението на дейността ще бъдат предоставени 66 ч. индивидуални и 18 ч. групови консултации. 10 207.66 0.00
2. Включване на 12 безработни от целевата група в проекта, предоставяне на мотивационно и обучение за придобиване на професионална квалификация на общо 22 бенефициенти по проекта.: Цел на дейността – Да бъдат включени 12 безработни младежи в риск в проекта, да бъдат мотивирани общо 22-та бенефициенти /неактивни и безработни младежи в риск/ за активно поведение на пазара на труда и включване в заетост чрез професионална квалификация по търсени на пазара на труда и социално значими професии. 2.1. Подбор на 12 безработни младежи в риск от 16 до 29 г. вкл. Екипът по проекта информира ръководството на ДБТ-Русе за целите на проекта и търси съдействие на експертно ниво за подбор по документи на безработни, според критериите на Компонент 1 /възраст и социален статус/ и изискванията по проекта за входящо образователно равнище, необходимо за вида на обученията по ПК. С подходящите безработни се провеждат информационни срещи в ДБТ, на които екипът по проекта ги запознава с възможностите, които проектът предлага за повишаване капацитета им за заетост чрез обучение и включване в заетост по придобитата квалификация. След срещите екипът извършва окончателен подбор на 12 безработни бенефициенти по проекта; 2.2. Мотивационно обучение – Обучението ще се проведе от чрез възлагане по реда и условията на ПМС №160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ. Освен общите познания за механизмите, по които функционира пазарът на труда, практическите умения за работа с различни информационни източници за свободни работни места, умения за представяне пред работодател и подготовка на документи за започване на работа, Кандидатът ще предяви пред Изпълнителя изискване обучението да бъде насочено и към мотивиране на бенефициентите за предстоящите конкретни видове обучения по ПК по проекта и заетостта по професиите, по които ще бъдат наети след обучението. Учебното съдържание ще формира активно отношение към професионалното развитие чрез обучение и към заетостта като жизнена стратегия. Продължителността на обучението ще бъде 5 учебни дни по 6 уч.ч./ден или общо 30 уч.часа, с продължителност от 45 мин. След завършване на мотивационното обучение обучаемите ще получат сертификати. 2.3. Обучение за професионална квалификация – Изборът на видовете квалификационно обучение се обуславя от перспективността на тези професии на пазара на труда в сектора на социалните услуги и от профила на целевите групи, които познават нуждите на потребителите на тези услуги. Обучението се извършва се чрез възлагане по реда и условията на ПМС №160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ по следните професии и специалности: 2.3.1. По професията „Сътрудник социални дейности”, код 762020, специалност „Социална работа с деца и семейства в риск”, код 7620201, III ст. – 4 бенефициенти с входящо образователно ниво - придобито право за явяване на държавни зрелостни изпити или завършено средно образование , 1 гр. Общият хорариум на обучението за III кв. ст. е 960 уч.часа, по 6 уч. ч./ден, с обща продължителност 160 дни; 2.3.2. По професията „Социален асистент”, код 762040 – общо 16 бенефициенти с входящо образователно ниво - завършен първи гимназиален етап, от които: - по специалност „Подпомагане на деца”, код 7620401, II ст. – 8 бенефициенти, 1 гр.; - по специалност „Подпомагане на възрастни“, код 7620402 , II ст. – 8 бенефициенти,1 гр. Общият хорариум на обучението за II кв. ст. е 660 уч.часа, по 6 уч. ч./ден, с обща продължителност 110 дни. 2.3.3. По професията професията „Оператор на компютър”, код 482030, специалност „Текстообработване”, 4820301, I кв. ст. – 2 бенефициенти със завършен начален етап от основното образование, 1 гр. Общият хорариум на обучението за I кв. ст. е 300 уч.ч., по 6 уч. ч./ден, с обща продължителност 50 дни. Успешно завършилите обучението по съответните професии и специалности ще получат свидетелства за професионална квалификация, съгласно чл. 38, ал. 2, т. 2, от ЗПОО. По време на обучението за придобиване на професионална квалификация бенефициентите ще получават стипендии, в съответствие с условията на процедурата. 54 360.00 0.00
3. Осигуряване на заетост на минимум 18 бенефициенти от целевата група на проекта, успешно преминали през обучението за професионална квалификация.: Цел на дейността: Предоставяне на възможност на минимум 18 бенефициенти /82%/, успешно преминали през обучението за ПК, да бъдат наети по трудово правоотношение от фирмата-Кандидат по придобитите по проекта професии за 6 месеца, както следва: 2 лица на длъжност „Сътрудник, социални дейности”, код по НКПД 34123006; 15 лица на длъжност „Социален асистент”, код по НКПД 53221003; 1 лице на длъжност „Оператор, въвеждане на данни”, код по НКПД 41321001. Осигуряването на последваща обучението заетост по проекта е комплексна мярка за улесняване достъпа до пазара на труда на бенефициентите – неактивни и безработни младежи в риск. Възможността за придобиване на трудов опит /за бенефициентите, които нямат такъв/ или за реинтеграция в заетостта /за тези, които са изпаднали в състояние на безработица/ ще допринесе за придобиване или възстановяване на трудови навици, социален опит. Осигурената заетост е по придобитите от тях нови професии по проекта. Трудовите и осигурителните отношения на наетите по трудово правоотношение бенефициенти се уреждат по условията и реда на българското трудово и осигурително законодателство. Работодател е Кандидатът ИППОН ЕООД - доставчик на социални услуги /въз основа на удостоверение № 01790-0002 за услугата „Социален асистент”, изд. от АСП и удостоверение № 01790-0001 за услугата „Личен асистент“, изд. от АСП/. Условията на заетостта ще бъдат договорирани при спазване нормите на трудовото законодателство. Договорът ще определи характера на трудовата дейност, мястото, където ще бъде изпълнявана, размера на възнаграждението, правата и задълженията на страните по договора, свързани със спазване на установените правила на трудовата дисциплина, условията на труд и пр. Договорът ще определи и срока на заетостта – 6 месеца, при трудова ангажираност по 8 часа/ден. Наетите по проекта 18 лица ще представляват нетно увеличение на числеността на персонала на ИППОН ЕООД в сравнение със средния брой на персонала през последните дванадесет месеца. Наетите по проекта лица няма да бъдат бивши служители на фирмата, съгласно Условията на процедурата. 78 344.50 0.00
4. Осигуряване на наставници от работодателя за наетите 18 бенефициенти по време на заетостта.: Цел на дейността: Осигуряване на подкрепа на 18-те бенефициенти за приспособяването им към работната среда и съдействие за професионалното им развитие чрез трима наставници за период от 3 месеца. Наставничеството е незаменим компонент на съвременната корпоративна култура. Най-общо то се определя като предаване на опит и трудови навици от опитен работник/служител на новопостъпил или с по-ограничени опитности. В по-широк смисъл наставникът е квалифициран специалист, притежаващ достатъчен опит във фирмената дейност, който помага на новопостъпилите да се адаптират във фирмената структура, съдейства за професионалното им развитие и участва в оценката на тяхната работа. За постигане на тази цел Кандидатът ИППОН ЕООД ще осигури за 3-месеца, според условията на процедурата, трима наставници с релевантни професии с професиите на 18-те бенефициенти и с опит, като всеки наставник ще отговаря за минимум 3 и максимум 7 от новоназначените по проекта лица. Съобразно ангажиментите им по проекта като наставници, ИППОН ЕООД ще уреди взаимоотношенията си наставниците с допълнителни споразумения, с които ще се определят работното време, времето за изпълнение на функциите им като наставници и всички други условия на наставничеството. В съответствие с условията на процедурата, всеки от наставниците ще отчита минимум 40 отработени часа месечно като наставник. 2 745.00 0.00
5. Оборудване и обзавеждане на новоразкритите работни места в ИППОН ЕООД, създадени за 18-те бенефициенти по проекта.: Цел на дейността: Да се създаде работна среда за осигуряване трудовата дейност на наетите на работа 18 бенефициенти по проекта, успешно завършили обучението за професионална квалификация. Оборудването и обзавеждането на новоразкритите 18 работни места ще се извърши чрез възлагане по реда и условията на ПМС №160/01.07.2016 г. и ЗУСЕСИФ. Оборудването и обзавеждането се разпределя, според вида на работните места, респективно професиите на наетите, както следва: - за длъжността „Сътрудник социални дейности”, код по НКПД 34123006 - наети 2 лица ще бъдат доставени: 2 компютърни системи All in one c мишка и клавиатура; 2 органайзера за бюро; 2 пефоратора; 2 офис бюра, тип маса; 2 офис стола за бюро; 2 етажерки за документи; 2 офис коша за отпадъци; - за длъжността „Социален асистент”, код по НКПД 53221003 - наети 15 лица, ще бъдат доставени: флипчарт; 2 офис шкафа за документи; 12 стола за заседателна маса; заседателна маса за 12 души; 2 електронни апарата за кръвно налягане; 2 стоманени сгъваеми инвалидни колички; 2 четириопорни алуминиеви регулируеми бастуни; 2 сгъваеми проходилки за трудно подвижни 110 кг.; 4 канадки, подлакътни патерици за ходене; мултифункционално устройство лазер принт печат; климатик инвертор; закачалка; 2 посетителски канапета; посетителска маса; - за длъжността „Оператор, въвеждане на данни”, код по НКПД 41321001, наето 1 лице ще бъдат доставени: компютърна система All in one c мишка и клавиатура; органайзер за бюро; перфоратор; офис бюро, тип маса; етажерка за документи; стол за бюро; офис кош за отпадъци. Изпълнението на дейността се извършва от екипа за управление на проекта. 11 200.00 0.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.