Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 957 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

Настоящият проект се реализира в изпълнение на чл. 6 от Регламент 1304/2013 г. и представлява съвместни действия на социалните партньори (синдикати и работодателски организации).

Настоящото предложение е разработено изцяло в обхвата на целевата сфера "усъвършенстване на социалния одит, социалния диалог, подобряване на условията на труд и колективното трудово договаряне". Проектът е в отговор на предизвикателствата на пазара на труда, породени от развитието на икономическите процеси и директно допринася за повишаване уменията и адаптивността на работната сила, като отразяват и специфичните потребности на целеви групи.
Проектът има национален обхват и третира проблемите на адаптивността, гъвкавостта и сигурността на заетите от гледна точка на потребности и ангажименти в областта на колективното трудово договаряне, което допринася за гъвкавостта и сигурността в прилагането на политики, които работят едновременно на съвременните пазари на труда, за подобрена организация на труда и трудовоправни отношения и за модернизиране на социалната сигурност и сигурността на заетостта. При формирането на националната политика в тази сфера, КНСБ активно подпомага достигането на гъвкавост и сигурност, което в този проект се характеризира с ангажирането на социалните партньори, както и с отчитането на специфични национални дадености и потребности  при предвиждането на конкретни, съвместни дейности и предложения на социалните партньори.

Съвместно провеждане от партньорите по проекта (КНСБ, КРИБ, БСК и АИКБ) на консултации по икономически, социални, екологични, трудово-правни и други въпроси и развитие на обхвата и тематичното съдържание на колективните трудови договори е гаранция за практическата приложимост на резултатите сред работодателите. Участието на най-големите представителни организации на работодателите и работниците и служителите в един общ проект е и гаранция за устойчивостта на резултатите, като и на висок ефект на мултипликация на постигнатите резултати.
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Дейност 1. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на национално ниво: Реализацията на дейността включва следните под-дейности: 1.1. Анализ на процесите на договаряне и на сключените отраслови/браншови колективни трудови договори (О/БКТД); 1.1.1. Разработване на критерии и разпределяне, групиране на основните членове на КНСБ и браншовите им партньори, на база следните критерии: • Браншови структури на БСК, КРИБ и АИКБ, страна по действащи О/БКТД със страна основни членове на КНСБ (основен критерий) Допълнително, в критериите ще се включат и: • Устойчивост на двустранния диалог и партньорството, както и добри традиции в колективното трудово договарянето в отраслите/браншовете, по предприятия/; • Проблемни сектори, без О/БКТД, но с изградени структури на партньорите; • Иновативни сектори, без представителство на интереси и структури на партньорите; • Наличие на специфични равнища на договаряне в отделни сектори с изградени структури на партньорите; • Постигане на максимално сходство на браншовете и предприятията вътре в секторите, с оглед създаването на ефективно партньорство за колективно договаряне и • възходяща конвергенция на заплатите. Определените целеви отрасли/браншове обхващат следните сектори: Сектор "Бюджет" 1 средно образование 2 държавно управление 3 здравеопазване 4 селско стопанство 5 култура и изкуство Сектор "Услуги" 6 транспорт - воден транспорт, въздушен транспорт, железопътен транспорт, ж.п. строителство, пътен транспорт, логистика и пътно строителство, градски транспорт 7 водоснабдяване 8 енергетика 9 търговия, туризъм и услуги 10 строителство Сектор "Индустрия" 11 машиностроене 12 електроника 13 металургия 14 лека промишленост 15 химия и индустрия 16 добивна промишленост 17 хранителна промишленост 1.2. Анализ и обобщаване на опита от прилагане на Европейските секторни споразумения /ЕСС/ в България; • Анализ на добри и на негативни практики: координация на действията с европейски секторни федерации; анализи за установяване на несъответствията и дисбалансите в заплащането и на възможностите за координиране процеса на договаряне на работните заплати в поделенията на МНК; създаване на информационни база данни за целите на координиран процес на договаряне на работните заплати; разработване на варианти за действие, проекти на рамкови споразумения; тактика и стратегия за преговори. 1.3. Анализ на проблемите на тристранен и двустранен диалог и колективно трудово договаряне по сектори и браншове, в това число и по общини, за дейности, финансирани от общинските бюджети; 0.00 166 551.96
Дейност 1. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на национално ниво (продължение): Продължение: 1.4. Обсъждане и подготовка на консенсусни за партньорите предложения за законодателни промени: • Подготовка на предложения за промени в законодателството по отношение процедурите на функциониране на органите на двустранен диалог и преговорите за сключване на О/БКТД; - Подготовка на анализ на нормите на Конвенция № 151 на МОТ от 1978 г. за защита на правото на организация и процедури за определяне на условията на заетост в държавната администрация и Конвенция № 154 на МОТ от 1981г. за колективното договаряне с цел: - ускоряване на процеса по ратификацията им от Република България; - внедряването и усъвършенстване на националното законодателство в областта на колективното трудово договаряне. - развитие и надграждане на идеи и предложения за промени в правната рамка на секторното колективно договаряне и легално определение на понятия „отрасъл/бранш”, „сектор – икономическа дейност, група икономически дейности”, за целите на договарянето; - изследване съответствието/несъответствието на сключваните и действащите О/БКТД и икономическите дейности/ групата от икономически дейности, за които те се отнасят, със секторните граници по КИД 2008.; - изследване на субектите в процеса на договаряне – на въпроса „Кой, кой е” на това равнище на договаряне; ясно идентифициране, „диференциране и интегриране”, „подреждане” на партньорите за целите на диалога и договарянето на секторно равнище; - Уреждане на процедури, срокове, информационно осигуряване и логистична подкрепа от страна на държавата на това равнище на договаряне; - Договарянето на специфични равнища и уреждане на въпроса за „браншовото” договаряне в структурите на държавната администрация; - Разрешаването на споровете и конфликтите по повод колективното трудово договаряне; - Актуализация на конкретни предложения за разпростиране и разширение на О/БКТД. Преосмисляне на постигнатото и реалния наш опит - анализ и оценка на въздействието от разпростирането на О/БКТД. Разработка на типови процедури. Обсъждане предметното поле от договорени клаузи за разпростиране, на база на секторни и браншови анализи, балансиращи интересите на страните с обществения интерес. - Обогатяване на предмета на преговорите,(с предвиждане включване на нови аспекти, в т.ч. и породени от интелигентно производство и дигитализация); - Възстановяване на отпаднали или предвиждане на нови равнища и механизми, в т.ч. регионални или общински преговори за бизнес-организации, преговори за групи предприятия, преговори за професионални групи и групи с особен трудов статус –работещи от разстояние, надомни работници, работещи чрез АВР, (за рамкови споразумения); - Рамкови споразумения за работещи в компании на общ собственик/собственици , в т.ч. и МНК, без статут на КТД; - Нормативни механизми за по-добро приложение на транснационалните споразумения в компаниите и европейските секторни / меж • Развитие и надграждане на идеи и предложения за промени в правната рамка на секторното колективно договаряне; • Предложение за промяна на правната рамка, уреждаща КТД по предприятия и КТД по общини; • Подготовка и обсъждане със социалните партньори на Проект на концептуално предложение за Европейска Директива за развитие на колективното трудово договаряне; 0.00 0.00
Дейност 2. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на секторно и браншово ниво: Целта на дейността е: - Преодоляване на кризата в диалога и предприемане на реални стъпки за сключване на О/БКТД в конкретни сектори - лека промишленост, хранително-вкусова промишленост, химическа промишленост и др.; - Овладяване и управление от браншовите социални партньори на естествените процеси на децентрализация на КТД от секторите и укрепване на договарянето на равнище предприятие, с особено внимание в критични сектори, с тенденция за намаляване на КТД на равнище предприятие; - Транспониране на добрите практики на „продуктивно” договаряне в по-малко успешните сектори и предприятия, с цел формиране на нагласи и мотиви за подновяване на „замразени” преговори; - Възможностите за договаряне в нови, специфични равнища на договаряне: икономически обвързани субекти – холдинги, група предприятие с единна собственост и управление и др.; - Повишаване на качеството на КТД. Разширяване на предметно поле на договаряне с гъвкави иновативни решения в КТД за обсъждане на фирмени стратегии за цифровизация и обучения по дигитални умения, др. - Сближаване на позициите на браншовите партньори относно споровете по разпростиране и разширение на О/БКТД. Обсъждане предметното поле от договорени клаузи за разпростиране, на база на секторни и браншови анализи, балансиращи интересите на страните с обществения интерес. - Идентификация на необходимата институционална и логистична подкрепа от страна на Държавата на двустранния социален диалог и колективно трудово договаряне на секторно равнище. 2.1. Разработване на инструментариум и методология за обработка и анализ на данни Продължава в следващото поле. 0.00 279 760.91
Дейност 2. Развитие на партньорски взаимоотношения между организации на работниците и служителите и организации на работодателите на секторно и браншово ниво (продължение): Продължение: 2.2. Разработка на Секторни анализи на действащи О/БКТД, с релация КТД в предприятия (в т.ч. и поделения на МНК) от селектираните браншове, за добри практики в областта на договарянето по: - условия на заетост, работното време, безопасността и здравето при работа; - работни заплати, (в т.ч. допълнителни възнаграждения по нормативни актове, бонуси и други допълнителни възнаграждения, съществуващи практики на „продуктивно” договаряне); - допълнително доброволно социално осигуряване и други социални придобивки, спазване на индивидуални трудови права; - иновативни системи за управление на ч.ресурси и др.; - анализ на договорените специфични условия на заетост, работно време, безопасност и здраве при работа, заплати, социални придобивки, индивидуални права и други за наетите, чрез атипични и нови форми на заетост/работа. - социалният диалог в контекста на производителността на труда, в т. ч. анализ на съществуващи практики на „продуктивно” договаряне (както от България, така и чужд опит), при които има ясни и максимални ползи и за двете страни. (Преговори, обвързващи при ясни и справедливи условия работниците и синдикатите в процеса на сключване на КТД и договаряне ръст на работните заплати, като ги ангажират с по-голяма активност и действия за подобряване производителността, дисциплината, качеството и др).; - въведени иновативни системи за управление на човешките ресурси, в т.ч.: добри практики, засягащи действия на партньорите относно квалификация и заетост в контекста на адаптация към новите технологии(дигитализация, автоматизация, роботизация и др.), промени в организация на труда и работно време и последици за квалификацията, уменията и БЗУТ; обвързване на заплатите с новите изисквания към работните места и залагането на такива мерки в КТД; - проблеми, породени от промяна на собствеността, работодателя, сливане и поглъщане на предприятия, разделяне, аутсорсване на дейности; взаимоотношения с доставчици и подизпълнители; - работодателска инициатива за въвеждане на нови стандарти в областта на антидискриминацията, равенството на половете, съвместяване на семейния и трудовия живот; - програми и действия на партньорите на секторно и фирмено равнище за превенция на стреса и насилието на работното място; подготовка на предложения към проект на Национално споразумение между социалните партньори за съвместни действия относно стреса и насилието на работното място. 2.3. Дълбочинно изследване на бипартитния социален диалог и колективното трудово договаряне на отраслово/браншово равнище - добри практики и основни проблеми и тенденции, очертаващи кризата на това равнище на партньорство и договаряне в определени сектори. Извършва се на базата на подготвените секторни анализи, като се извеждат основните положения, принципи на работа и проблеми. 0.00 0.00
Дейност 3. Подобряване на социалния диалог и изработване на общи стратегии за секторни споразумения и колективно трудово договаряне: В рамките на дейността се извършва (1) подготовка на проекти на КТД на отраслово/браншово и на равнище предприятие и (2) Консултации по подписване на КТД на отраслово/браншово и на равнище предприятие, чрез: 1.Изследване/анализ на КТД на равнища предприятие и сектор за включването в КТД на клаузи свързани с недопускане на дискриминация в рамките на трудовите правоотношения. 2.Разработка на модел от въпроси и примерни клаузи за КТД, свързани с възможността чрез КТД да се провежда антидискриминациионна съвместна с работодателите дейност. 3. Предоставянето на консултации на МСП, в това число работници и служители в тематичните области на КТД: 1. Икономически аспекти на управлението на предприятията: 1.1. Възможности за финансиране на бизнеса: програми и проекти, свързани с развитието на МСП, специализирани кредитни линии, оптимизация на разходите, търсене на пазари за продукцията на МСП; Общи икономически аспекти на управление на предприятията. 1.2. Управление на специфичните икономическите процеси в предприятията, в т.ч. отраслови/браншови стандарти по качеството; Спазване правилата на добро фирмено управление. 1.3. Икономически и организационни измерения на управление и развитие на човешките ресурси и трудовите отношения, в т.ч.: •Осигуряване, заетост и рационално използване на компетенциите и качествата на персонала; •Достъп до програми за подкрепа квалификация и преквалификация на работниците и служителите; •Добри практики в поделенията на многонационалните компании и големи български предприятия. 1.4. Управление на трудовите възнаграждения, системи по заплащане на труда, въпроси,свързани с оценка на изпълнението и обвързване заплащането производителността на труда; 2. Социални аспекти на управление на предприятията и трудовите отношения: 2.1. Трудово-правни аспекти на заетостта: •Общи въпроси на индивидуалните трудови правоотношения, включително защита от дискриминация в трудова среда; •Привличане на чуждестранни работници; •Гарантирани вземания на работниците. 2.2. Развитие на мерки, подобряващи условията и безопасността на труд в МСП: •Оценка на риска на работното място; •Оптимизация на работните процеси - гъвкави форми на заетост, ЛПС и др; •Обучения по безопасност и здраве при работа; •Безплатна храна и добавки към нея. 2.3. Социално-защитни аспекти: •Осигуряване на работниците/служителите; •Обезщетения и помощи от Държавното обществено осигуряване; •Въпроси, свързани с правата на осигурените работници/служители; •Задължително и доброволно осигуряване и възможности за избор. Продължава в следващото поле. 0.00 493 268.32
Дейност 3. Подобряване на социалния диалог и изработване на общи стратегии за секторни споразумения и колективно трудово договаряне (продължение): Продължение: 3.Екологични аспекти на дейността на предприятията и защита на потребителите. 3.2. Допълнително, с цел осигуряване реализацията на самите консултации в МСП, ще се разработят и подкрепящи материали: отпечатване на хартиен носител базов набор от разработените в рамките на дейността, спомагателни печатни материали (въпросници за МСП, дипляни за подготовка, презентационни материали, анкетни карти на всички включени в консултациите лица и др.), размножаване на въпросници, анкетни карти, комплекти за консултираните лица (програма на консултацията, листа за писане, химикалка) когато е приложимо. 3.3. Провеждане на надграждащо/въвеждащо обучение на експертите, работещи по дейността Организиране на 1 брой обучение на експертите, включени в дейността. Обучението ще осигури единен подход и методика при осъществяване на консултациите, както и спазване правилата на комуникация и публичност при осъществяване на дейности, финансирани по ОП РЧР. 3.4. Провеждане на национална кампания за подпомагане партньорите в процеса на договаряне и предоставяне на конкретни консултации целта е да се популяризира дейността по проекта, чрез серия от прес-конференции, срещи с различни целеви групи (представители на регионални, местни власти, браншови и секторни организации на партньорите) 3.5. Провеждане на секторни, регионални и национални дискусионни форуми на партньорите Провеждане на секторни, регионални и национални дискусионни форуми на партньорите за обсъждане на направените анализи и подготвените препоръки: - Възможностите за единен, за конкретни сектори координиран процес на договаряне, в това число и по отношение обогатяване на съдържателната страна на договорите с приложими добри практики от ЕСС; - Общи за браншовите социални партньори стратегии и конкретни стъпки, за разширяване на представителството на интереси, двустранния диалог и покритието с КТД в традиционни сектори и в конкретни иновативни сектори; - Възможностите за договаряне в нови, специфични равнища на договаряне: икономически обвързани субекти – холдинги, група предприятие с единна собственост и управление и др.; - Създаването на специфичен за отделните сектори между отраслов /между браншов координационни механизми за подкрепа на КТД на равнище предприятие (напр. енергетика, въгледобив и др.) , при наличие на специфични равнища на договаряне и криза в отношенията на диалог между партньорите; - Повишаване на качеството на КТД. Разширяване на предметно поле на договаряне с: механизми за посредничество при КТС с генезис КТД; гъвкави иновативни решения в КТД за обсъждане на фирмени стратегии за цифровизация и обучения по дигитални умения, др. - Овладяване и управление от браншовите социални партньори на естествените процеси на децентрализация на КТД от секторите и укрепване на договарянето на равнище предприятие, с особено внимание в критични сектори, с тенденция за намаляване на КТД на равнище предприятие; - Преодоляване на кризата в диалога и предприемане на реални стъпки за сключване на О/БКТД в конкретни сектори - лека промишленост, хранително-вкусова промишленост, химическа промишленост и др.; - Сближаване на позициите на браншовите партньори относно споровете по разпростиране и разширение на О/БКТД и увеличаване на покритието на наетите с КТД на секторно равнище; - Обсъждане проблемите и конкретни мерки за информационно осигуряване и повишаване капацитета на партньорите за преговори и сключване на КТД по общини, за дейности, финансирани от общинските бюджети. - Необходимата институционална и логистична подкрепа от страна на Държавата на двустранния социален диалог и колективно трудово договаряне на секторно равнище. - Други теми със специфично секторно измерение. За изработката и реализацията на всички под-дейности, ще се следват разпоредбите за визуализация и публичност на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 0.00 891.90
Дейност 4. Разработка на иновативни инструменти и подходи от страната и чужбина, с цел прилагането им в практиката: Целта на проекта е да разработи конкретни инструменти, практики и приложими в предприятията, като в края на проекта и в резултат на реализацията на дейност 3, разработките ще бъдат практически внедрени в минимум 300 предприятия. 4.1. Разработване на инструментариум и методология за обработка и анализ на данни, съдържащи се: - в секторни КТД, КТД на равнище предприятие, в т.ч. и за проучване на добри практики в областта на: договарянето по условия на труд; работни заплати в т. ч. съществуващи практики на „продуктивно” договаряне; иновативни системи за управление на ч.ресурси и др.; анализ на договорените условия на труд, заплати и други на наетите чрез атипични и нови форми на заетост; - в колективни споразумения, сключвани в звената на държавната администрация; - в КТД по общини, за дейности, финансирани от общинските бюджети. Колективното трудово договаряне е основен инструмент за въздействие върху пазара на труда, използван от социалните партньори, за постигане на баланс на интересите между работодателите и наетите работници и служители. Ето защо разработването на този инструментариум е базов за подобряване на ефективността на КТД и съответно ще подобри свободното движение на стоки, услуги, капитал. Подготовка на методически и помощни материали, насочени към усъвършенстване на дейността по подготовка на проекти за КТД и водене на преговори за сключването йм. 4.2. Изготвяне на пособие насочено към: - статута на заетите при атипични форми на заетост лица; - надграждане на индивидуалните им права, чрез колективно трудово договаряне; - усъвършенстване на колективното договаряне на обхват на работещи, чрез предприятия, осигуряващи временна работа, както и за работещи дистанционно, надомно и чрез други атипични форми на труд (самонаети и др.) . 4.3. Наръчник за колективно трудово договаряне - методическо и практическо помагало при набиране на информация и подготовка на проект за КТД и за провеждане на преговори по проекти за колективен трудов договор на равнище предприятие. Наръчникът представлява обща част, относима към всички равнища и сектори, и специализирани части, съдържащи специфични въпроси и практики на договаряне за отделни сектори (определените за участие в проекта от икономическата сфера). нивата на заплащане и на заетост, на образователен и квалификационен ценз на персонала, работно време и отпуски, съвместяване на семейния и трудов живот, на прилагането на европейските норми и стандарти. Продължава в ледващото поле. 0.00 291 304.88
Дейност 4. Разработка на иновативни инструменти и подходи от страната и чужбина, с цел прилагането им в практиката (продължение): Продължение: 4.4. Недопускане на дискриминация, вкл. предприемане на мерки за отстраняване на последиците от дискриминация, чрез колективно трудово договаряне. Методическо ръководство за включване на клаузи, които гарантират анти-диксриминация и превенция на стреса и насилието на работното място в текстовете на КТД. 4.5. КОЛЕКТИВНОТО ТРУДОВО ДОГОВАРЯНЕ В КОНТЕКСТА НА ОБЩИЯ РЕГЛАМЕНТ ЗА ЗАЩИТА НА ЛИЧНИТЕ ДАННИ (GDPR) •В Модул правни аспекти на GDPR се разглеждат: структурата и съдържанието на регламента; новите моменти в правото на ЕС относно защитата на данните; промените в българското законодателство и отражението му в процеса на КТД; бработване на специални категории лични данни; кодекси за поведение; задължителни фирмени правила; тенденции, делегирани актове и актове за изпълнение; случаи с трансгранично значение и др. Модулът включва и правен обзор на контролната дейност на КЗЛД. •В Модул технически аспекти на GDPR се разглеждат: новата стратегия на ЕС за защита на данните; очаквани технически трудности при прилагането на GDPR в областта на КТД; определяне на средствата на обработването на лични данни в процеса на КТД; оценка на риска; оценка на ефективността на техническите мерки; оценка преди започването на дейностите за обработване; механизми за демонстриране на спазването на регламента в процеса на КТД и др. •В Модул организационни аспекти на GDPR се разглеждат: определяне на естеството, обхватът, контекст и цели на обработването на лични данни за целите на КТД; оценка на въздействието върху защитата на личните данни; определяне на отговорности за изпълнение на задълженията по регламента; роли и връзки на съвместни администратори процеса на КТД; създаването и поддържането на регистри на дейностите по обработване на лични данни, свързани с КТД; ролята на DPO в процеса на КТД. 4.6. Практическо помагало за „ФИНАНСОВА КОМПЕТЕНТНОСТ НА БЪЛГАРСКИТЕ РАБОТНИЦИ“ Повишаване на компетенцията на работещите относно финансова компетентност, спомагаща за оптимизиране и повишаване на ефективността на колективното трудово договаряне. 4.7. БЪДЕЩЕТО НА ТРУДА И КОЛЕКТИВНОТО ТРУДОВО ДОГОВАРЯНЕ •Създаване на работни места в нови сектори, свързани с нови продукти и нови услуги; •Промяна на работни места: дигитализация, интелигентен машинен интерфейс, нови форми на мениджмънт; •Унищожаване на работни места: като следствие от автоматизация и роботизация; •Изместване на работни места: дигитални платформи, споделена икономика. •трудовото законодателство и фундаменталните права на самонаетите работници •формите на защита на организационните елементи (времева заетост- срок; работно време; условия на труд; възнаграждение; почивка; обучение; социално осигуряване; •колективно договаряне; право на информиране и консултиране; съвместяване на трудовия със семеен и личен живот; защита на личните данни и др. •формите на представителството на самонаетите работници •мерките за ограничаване на действащите самонаети в сферата на сивата икономика 0.00 0.00
Дейност 5. Надграждане на съществуващи инструменти, информационни системи или платформи за проследяване на развитието на КТД: Дейността предвижда (1) надграждане с нови функционалности на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа, разработена по договор в BG 051 PO 001-2.1.03 и (2) осигуряване на поддръжката им в рамките на договора. 1) Надграждане с нови функционалности на съществуващата Интегрирана интернет базирана много-модулна платформа, разработена по договор в BG 051 PO 001-2.1.03 за целите на КТД Развитието на КТД е в пряка зависимост от няколко фактора: • Популяризиране на соц. диалог като ефективен способ за намиране на решения • Наличие на експертен потенциал в участниците • Информираност (навън и навътре) в социалните партньори, споделянето на добри практики и опит повишава качеството на КТД; • Споделяне на информация и добри практики между социалните партньори. Изграждането на работещи информационни канали е в пряка връзка с повишаване адаптивността на работниците. Това се постига както чрез идентифициране качествата и потребностите на работещите, така и до предоставянето на специфични, индивидуални услуги и форми на обучение и квалификация. В рамките на договора, същесвуващата платформа ще се надгради към следните нови групи: Разработка на модули 1.1. „Мрежа по Комитет по условия на труд/Група по условия на труд“, 1.2. „Информиране и консултиране“ (или Национален център по информиране и консултиране). 1.3. Изграждане на база данни за нуждите на КТД и КТС (колективни трудови спорове) 1.4. Разработка на калкулатори (за обезщетение при безработица,) (2) осигуряване на поддръжката им в рамките на договора. Усъвършенстване на функционалността на системата (особено що касае автоматизиране вкарването на различни данни и изходящи справки). 1. Развитие на вътрешните пространства на осн.членове. Развитието на федералните раздели (информационно, методологически, консултантски и т.н) би преодоляло някои вътрешни дефицити, а и ще стимулира ползването на цялата платформа. Тук осъзнавам потребността от това, но силно се притеснявам от „съучастието“ на федерациите. В този смисъл дейността е рискова (да си спомним предния проект) 2. Актуализация на структурата и съдържанието на сегашните модули. Съдържанието да е синтезирано и насочено към синд.членове. 3. Разработка на мобилно приложение, позволяващо ползването на платформата от целевите групи. 0.00 64 284.25
Дейност 6. Разработване и пилотно тестване на нови механизми, социални стандарти и инструменти за въздействие върху организацията на труда и качеството на заетостта в предприятията, колективното трудово договаряне и социалния диалог;: 7.1. Прилагане на координирани политики по колективното договаряне и заплащането на труда - Разработване на стратегически цели за постигане на съществен напредък и усъвършенстване на КТД и политиките по заплащане в средносрочен план съобразно принципите на ЕССП; - Анализ на ефективността на участието на социалните партньори в Европейския семестър – положителен и негативен опит; - Разработване на анализ за съответствието между прилаганите мерки и политики на Европейския семестър с принципите на ЕССП; - Разработване на предложения и механизми за въздействие в рамките на Европейския семестър и съдържателно подобрение на основните документи; - Изготвяне на становища и позиции за синдикалните приоритети на семестъра, мерки и политики, адекватни на целите, заложени в Партньорството по колективно договаряне и конвергенция на заплатите; - Обмяна на информация с ЕКП по резултатите от Европейския семестър, изпълнението на Плана по ЕССП и Партньорството. 7.2. Мониторинг и прилагане на „КТД и РЗ - скорборд” - Разработване на инструментариум за мониторинг на показателите от „КТД и РЗ – скорборда” и план за действие, с оглед информационното им обезпечаване; - Поддържане и обновяване на база данни по „КТД и РЗ – скорборда”; - Изготвяне на периодичен анализ на степента на съответствие на индикаторите със заложените целеви показатели по приоритетни направления: - Приоритетно направление 1 „Спазване на златното правило – ръст на реалната работна заплата не по-малък от ръста на производителността на труда + инфлация”; - Приоритетно направление 2 „Изграждане, възраждане и усъвършенстване на свободното автономно колективно договаряне”; - Приоритетно направление 3 „Реализиране на възходяща социална и доходна конвергенция чрез повишаване ефективността на КТД”; - Приоритетно направление 4 „Борба с явлението работещи бедни посредством ускорено повишение на ниските заплати и ниските доходи в домакинствата със зависими членове”; - Приоритетно направление 5 „Повишаване на солидарността, намаляване на неравенствата и премахване на различията (с механизмите на колективното договаряне)”; - Разработване на нов Раздел в Годишния доклад по доходите и колективното трудово договаряне на КНСБ – Напредък на България по „Социален скорборд” и „КТД и РЗ – скорборд”. 0.00 193 762.81
Дейност 7. Надграждане на обучителна програма "Индустриални отношения", необходимо за въвеждането в практиката на изработените нови решения и механизми в широк кръг предприятия, в т.ч. по отношение на колективното трудово договаряне;: Надграждане на обучителна програма "Индустриални отношения" Обучителна програма "Индустриални отношения" цели подобряване адаптивността на заетите и повишаване капацитета им чрез реализиране на комплексна програма за системно надграждащо обучение в контекста на стратегията за Учене през целия живот, като елемент от гъвкавата сигурност. Програмата е едно от иновациите на КНСБ, създадена в рамките на проект "Сигурност чрез закона, гъвкавост чрез КТД", реализиран с финансиране по ОП РЧР 2007-2013 год. Чрез учебната програма се цели да се подпомогне придобиването и развитието на основни знания и умения, които ще Ви позволят да осъществите необходимите подходи за осъществяването на индусриални отношения (преговори по КТД и КТС). Темите на обучението са обединени в 7 модула: ∙ Визия, мисия, цели; ∙ Трудови и осигурителни отношения; ∙ Колективно трудово договаряне; ∙ Трудови спорове; ∙ Икономика на труда; ∙ Икономика, социална политика и мениджмънт; В рамките на настоящия проекта, съществуващите модули ще се надградят с: 1. Модул „Колективно трудово договаряне“ - надграждане и осъвременяване на съществуващия модул в учебната програма, и 2. Модул „Специфика на колективното трудово договаряне в съответния сектор/бранш“ Тази дейност цели на постигане на практически умения по КТД в минимум следните области: 1.транспорт 2. машиностроене, металообработване 3. електроника 4. публични услуги - водоснабдяване и канализация; енергетика 5. Частни услуги - строителство 6. Заети лица в сферата на селското стопанство 7. Хранителната промишленост 8. Лека промишленост Като пилотно тестване на новосъздадените модули, ще се реализират обучения на минимум 3 000 работници и служители (заети лица) по: 1. Модул „Колективно трудово договаряне“ - надграждане и осъвременяване на съществуващия модул в учебната програма, и 2. Модул „Специфика на колективното трудово договаряне в съответния сектор/бранш“ 3. Останалите модули на „Индустриални отношения“ 4. Ключова компетентност от наличните за дистанционно обучение Разработените модули ще бъдат апробирани (тествани) сред минимум 3 000 представителите от целевата група заети. Те ще имат право на обучение 16 учебни часа по: Всеки обучаем ще бъде отчитан като ЕГН (чрез попълване на анкетна карта по образец и таблица с микроданни) само веднъж в рамките на проекта. 0.00 145 356.11
Дейност 8. Окончателна оценка на въздействието от разработваните нови инструменти, модели и практики и тяхната приложимост и устойчивост.: С цел осигуряване на прозрачност на изпълнението на проекта, поддържане на работеща обратна връзка за предприемане при необходимост на своевременни корективни действия за гарантиране на успешно управление на проекта и устойчивост на резултатите му по време на проектния цикъл и след неговото приключване. Посредством изпълнението на дейността ще се верифицира: 1) практическата приложимост на всички разработки по проекта 2) степента на постигане на заложените в проекта индикатори (количествени и качествени) 3) приноса на проекта за постигането на основната цел на операцията и целевата сфера "Развитие на социалния диалог, подобряване на условията на труд и КТД" 0.00 14 151.62

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.