Спасени дървета
Благодарение на потребителите на ИСУН бяха спасени 54 959 дървета
English

Програма: Развитие на човешките ресурси

Район за планиране: Всички

Описание

I. Потребност за удовлетворяване.
   Според СВОМР основните проблеми на територията на МИГ Павликени–П.Тръмбеш са свързани с неблагоприятните условия на труд, които водят до напускане на квалифицирани служители и невъзможност за задържане на младите хора, които предпочитат по-добрите условия на труд, осигурени в големите градове и чужбина. 
   Въвеждането на мерки за подобряване условията на труд е начин повече хора да останат да работят на територията на МИГ Павликени–Полски Тръмбеш, както и да бъдат привлечени работници от съседни населени места.

II. Специфични цели–насочени към решаване проблемите на целевата група
 Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите чрез средства за колективна защита и ЛПС
 Осигуряване на социални придобивки за работещите

III. Целеви групи
- Заети лица на трудов договор и самостоятелно заети лица в Личев-Генов ООД-9 лица
- Приоритетни групи: хора с увреждания - 1 лице

IV. Основни дейности за постигане на целите
1. Осигуряване на средства за колективна защита-микроклимат и ергономия
2. Осигуряване на нови, по-модерни ЛПС и работно облекло
3. Осигуряване на социални придобивки за работещите

V. Резултати за постигане
1. Заети, включени по проекта-9 лица
2. Подобрени средства за колективна защита(микроклимат)
3. Модернизирани средства за здравословни условия на труд-ергономични работни места-2 бр
4. Осигурени нови, по-модерни ЛПС и работно облекло-за 9 лица
5. Осигурено и оборудвано помещение за хранене и спорт
6. Внедрени мерки в областта на политиката по околната среда
Дейности
Дейност Договорена стойност Отчетена стойност
Осигуряване на средства за колективна защита - защита от неблагоприятен микроклимат.: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд, един от основните фактори, които определят правилната работа в затворени помещения са условията на средата: • Осветлението следва да е подходящо – да не дава отблясъци и да не води до болка в очите; • Нивата на шума трябва да са ниски, по този начин се предотвратява загубата на слух и стресът; • Температурата, влажността и скоростта на въздушната струя следва да се поддържат на комфортни за тялото нива. Анализът на състоянието за безопастността и здравето в предприятието направен от СТМ и съобразен с международните и европейските стандарти за здравословни и безопасни условия на труд обуславя необходимостта от настоящите дейности. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието, като са отчетени не само опасностите, но и наличните вредности при взаимодействие на работниците и служителите с тях. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите в помещенията на Кандидата, СТМ препоръчва като мярка за ограничаването им да се подобрят условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор микроклимат. От сегашното състояние на работните помещения, основния проблем, който следва да бъде решен е подобряване основните характеристики на фактор микроклимат – температура и влажност. Това ще се осъществи чрез извършване на дейност за подобряване характеристиките(модернизиране) на дограма (подмяна с нова с по-добри показатели със стъклопакет 4 сезона). Целогодишно в работните помещения, в които се трудят всички работещи има влажност около граничните стойности. Ниските стойности на температурата през зимата и преходните периоди на годината увеличават влажността в помещението. Тази влажност създава предпоставки за увреждане на техниката и създават и дискомфорт у работещите. През зимата и лятото, когато има големи температурни амплитуди, работната температура в помещенията е около пределните нива за работа. За поддържане на постоянна температура, влажност и чистота на въздуха, както и за намаляване обема на помещенията за постигане на максимален комфорт, хигиена и постигане на по-добра ресурсна ефективност, ще се монтират нова дограма със стъклопакет 4 сезона. В резултат на реализацията на дейността се очаква трайно създаване на безопасни и здравословни условия на труд за работещите в предприятието, отговарящи на изискванията на Закона за здравословни и безопасни условия на труд, Наредба № 7/ 23.09.1999 г. за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд на работните места и при използване на работното оборудване. Подобрените условия на труд непосредствено ще допринесат за подобряване на качеството на предоставяните на услуги. В тази връзка, в средносрочен и дългосрочен план се предвижда повишаване ръста на предоставяните услуги и съответно броя на заетите лица. В допълнение, реализацията на настоящия проект е част от средно-срочната стратегия за развитие на предприятието. Като краен резултат чрез дейностите по подобряване топлоизолацията на помещенията и подобряване на микроклимата, се подпомагат мерките за развитие в областта на политиката по околната среда и ресурсната ефективност. 2 460.78 2 460.00
Осигуряване на средства за колективна защита - ергономия при работа.: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси: • Проблеми, свързани с положението на тялото: дължат се на работата в седнало положение, дълго време в статични пози и работа в неудобни пози; • Дълги периоди на работа с клавиатура, съпътствана от често повтарящи се движения на ръката/китката, висока степен на концентрация и информационно претоварване. Проучване на МЗО показва, че всеки 2-ма от 3 служителя се оплакват от дискомфорт или болки в гърба, кръста и раменете. Вече над 55% страдат от гръбначни изкривявания. Най-проблемните зони са кръст (67%), шийни прешлени (53%), раменен пояс (38%), китки (29%). При това положение, ако не се използват ергономични столове и стойки, гърбът, гръбначните прешлени, шията и ставите се натоварват, което може да доведе до хронични болки и травми. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността в офис и работа в принудителна седяща поза с компютър и монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите, СТМ препоръчва предприемане на мерки, касаещи модернизация на условията на труд в предприятието, относно параметрите на фактор ергономия-столове, стойки за монитор и поставки за клавиатура и крака. Характеристиките на ергономичното оборудване при работа с видеодисплеи (работен стол, стойка за монитор, клавиатура и поставка за крака), трябва да са в приложното поле на чл.2 до 5 от Приложение № 1 към Наредба № 7 /ДВ бр.70 от 2005 г/. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез модернизиране: - Подмяна на обикновените офис столове с ергономични офис столове с определени параметри за регулиране; - Монтиране на ергономични стойки за монитори, клавиатури и поставки за крака с определени параметри за регулиране; Предимствата на ергономичните столове e, че те могат да се регулират за всеки тип хора и телосложнение. Тези столове позволяват регулиране на подлакътниците, облегалката за гръб и за глава, височината на седалката в зависимост от структурата на всеки човек, като се постига правилното положение на тялото (при което гръб, рамене и шия изпитват най-малко натоварване при продължителен престой в седнало положение). Ергономичния стол позволява заемане на равновесно положение по време на работа, като намалява мускулното напрежение и избягва последващи травми и болки в гърба и раменете. Предимства на ергономичните стойки за монитори е, че се регулира височината така, че горната част на екрана трябва да е на линията точно под линията на нивото на очите на служителя. Също така се постигат и другите изисквания за безопасна работа и мониторът да е разположен на разстоянието на дължината на ръката и изравнен с тялото, да е разположен перпендикулярно на прозорците и/или под източниците на светлина и да е наклонен назад. Поставките за крака осигуряват леко полюшване на краката по същия начин, по който люлеещият се стол прави това за тялото. Това полюшване натоварва повечето от мускулите в долната част на краката и подобрява здравословното кръвообращение. Също така се избягва и хлъзгането на ходилата. Характеристиките на работния стол и клавиатура са в приложното поле на Наредба №7 за работа с видеодисплеи (посочени в т.3 и 5 от Приложение към чл.4, ал.1). Ключов компонент на ергономичното работно място, добре проектираната подвижна поставка за клавиатура функционира заедно със стойката за монитор и ергономичния стол, за да осигури здравословна, комфортна позиция за тялото. Всичко това ще допринесе за подобрени и модернизирани условия на труд. 2 630.00 2 630.00
Закупуване на лични предпазни средства - за офис.: Според Европейска агенция за здравословни и безопасни условия на труд съществуват редица рискове, на които са изложени служителите в офиси. Основните здравословни проблеми, които могат да произтекат от тези рискове, дължащи се на средата в офиса, са: • Умора на зрението: въпреки че клиничните свидетелства сочат, че използването на компютри не е свързано с постоянно увреждане на очите, някои служители е възможно да изпитват временна умора на зрението. Тази умора може да доведе до непълноценна ефективност на зрението, главоболие и умора, зачервяване и пресушаване на очите. Причината за тези симптоми може да бъде продължителното концентриране върху екрана, мигащи екрани, отблясъци, бликове; В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти на дейността при работа с монитор, които могат да причинят вреди за работещите в предприятието. СТМ препоръчва следните мерки - след преглед от офталмолог да се осигурят нови ЛПС-очила за синя светлина и филтриращи UVA и UVB лъчи и ел.магнитни излъчвания. В момента използваните ЛПС-очила осигуряват само антирефлексно покритие и не осигуряват тези характеристики. Затова е необходимо закупуването на нови, по-модерни ЛПС-очила. 1. Основни проблеми при работа с компютър и монитор: 1.1. Излъчване на синя светлина – синята светлина заема началото на спектъра на видимата светлина в диапазона 380-500 nm (виолетова и синя светлина). Тя притежава най-голяма енергия и се разсейва най-силно в атмосферата. Това е причината и небето да се вижда синьо. Естествения източник на синя светлина е Слънцето, а изкуствените източници са led осветлението и екраните на електронните устройства (компютър, тв, таблет, телефон и др.). Като част от видимия спектър, синята светлина играе важна роля за цветното зрение. До около 470 nm тя обаче има и негативен ефект за: - зрението – защото притежава голям заряд и е силно разпространима, тя заслепява, предизвиква очно раздразнение, сухо око, зрителна умора и др.; - очите – уврежда пигмент-епитела и фоторецепторните клетки на ретината – причина за развитие на свързаната с възрастта макулна дегенерация (увреждане на жълтото петно, върху което се проектират възприеманите образи). 1.2. Електромагнитното излъчване – влияе неблагоприятно върху човешкото здраве. Ефектът върху организма зависи от това, дали излъчването е от по-ниските честоти или от високочестотния спектър. Вълните с високи честоти, каквито са тези, излъчвани от компютър, радио, безжични телефони, предизвикват топлинен ефект. Там, където се поглъща енергията, температурата на тялото се вдига. Счита се, че повишение с над 1 градус е опасно за здравето, защото натоварва терморегулацията на организма. Има опасност тази топлина да попадне в т.нар. критични, кухинни органи на тялото, като очите и др. Тъй като тези органи имат по-различно кръвоснабдяване от останалите, техните функции могат да се нарушат. 1.3. Компютърно видимо излъчване – възприемането на образите от компютърния монитор напряга зрението. Дигиталните изображения и текст са в пъти по-неясни и по-слабо контрастни от печатните. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на ЛПС-специализирани очила за работа с компютър с лещи, осигуряващи комплексна защита на очите. Тези очила ще решат следните проблеми: 2.1. Блокират енергията на синята светлина: - моментен ефект – очите не са напрегнати и раздразнени, не изсъхват бързо, няма умора; - дълготраен ефект – забавят стареенето на вътрешния слой на окото – ретината. 2.2. Предпазват от електромагнитните излъчвания – специално нанесения EMI слой (електромагнитна интерференция), като част от антирефлексното покритие, филтрира електромагнитните излъчвания, попаднали в неговата верига. 2.3. Филтрират 100% от вредните UVA и UVB лъчи – абсорбират ултравиолетовата радиация с дължина на вълната до 400 nm, причиняваща катаракта, очно възпаление, сухо око, конюктивит, фотокератит и др. 1 352.00 1 352.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло - за производствена дейност.: Ангажиментът за „изравняване” до най-добрите практики, които се прилагат понастоящем в EС, е въплътен в правно обвързваща Рамкова директива (89/391/ЕИО), която не само установява обширни указания за здравето и безопасността, но и налага на работодателите абсолютното задължение „да гарантират безопасността и здравето на служителите на работното им място”. Кандидатът като работодател ще спазва всички отговорности, които му налага Директивата за използване на лични предпазни средства 89/656/ЕИО (по-специално чл. 3, 4, 5 и 6). Всички ЛПС, които ще се закупуват ще се изисква да отговарят на Директивите за ЛПС на ЕС и по-специално на 89/686/ЕИО и измененията и с Директива 93/95/ЕИО за следните типове лични предпазни средства: • За предпазване на глава; • За предпазване на очите и лицето; • За предпазване от вдишване на вредни емисии или прах; • За защита на ръцете; • За защита на част от тялото; • За защита на цялото тяло; • Предпазно оборудване за защита от падане от високо. В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички аспекти при извършване на ремонтни и сервизни дейности. СТМ препоръчва необходимите ЛПС да се закупуват периодично и ритмично, съгласно записаните срокове за използване в списъка с работните места и необходимите ЛПС. Също така препоръчват ЛПС, които са с по-добри и съвременни експлоатационни качества. 1. Основни проблеми при извършване на медицински дейности: - Повечето ЛПС са за кратка употреба и затова е необходимо стриктно да се следят сроковете за използване на ЛПС и своевременно да се доставят и подменят ЛПС; - Наличните лични предпазни средства и работно облекло са с понижени експлоатационни качества. В предприятието са закупувани ЛПС и работно облекло преди повече от 3 години и повечето от тях са с понижени свойства и качества. Това налага подмяна и закупуване на нови по-модерни/АКТУАЛНИ и високо ефективни лични предпазни средства и специализирано предпазно облекло.Те ще осигурят повишена защита на работниците от нараняване и ще минимизират рисковете за здравето и безопасността на работещите; - Работниците работят целогодишно както във вътрешни помещения, така и на открито. По тази причина е необходимо специалното работно облекло да бъде и в летен и в зимен вариант. 2. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез доставката на необходимите количества на ЛПС и съгласно разписаните правила за работа, отговорниците да следят за своевременната доставка и подмяна на ЛПС. Поръчката и доставката по вид и количества ще е съобразена с изготвения от СТМ и утвърден списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и специално работно облекло. Също така количествата ще се съобразят със записания срок за износване на ЛПС и периода за изпълнение на проекта. Ще се даде възможност да се използват съвременни и иновативни предпазни средства и така ще се осигурят подобрени условия на труд. Целите на дейността са да се осигурят съвременни и качествени лични предпазни средства и специално работно облекло за нуждата на служителите на предприятието, съответстващи на динамиката на работния процес и оценката на риска. 4 590.00 4 590.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите.: В оценката на риска изготвена от Служба по трудова медицина са анализирани всички тези аспекти, произтичащи от дейността в предприятието на Кандидата. С цел предотвратяване настъпването на неблагоприятни последици върху здравето и безопастността на работещите при работа в продължителна статична поза, ще се предприемат мерки, касаещи условията за отдих, почивка и спорт в предприятието. Решаването на тези проблеми ще се осъществи чрез обзавеждане и оборудване на: - помещение/място за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - помещение/място за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. В сградите на Кандидата съществуват самостоятелни и неизползвани помещения. Ще се обособят 2 помещения - ще се ползва за хранене, отдих и почивка(администрация и производство) и другото за спорт. Тези помещения ще се ползват от целия персонал. В помещенията ще се организира храненето на служителите в рамките на работния ден с предвидени места за хранене и създаване на условия за почивка в рамките на работния ден, предварително регламентирани като време. Организирането на местата за отдих и почивка ще е с оборудване за апарати предоставящи кафе, свежи напитки, вода, приготвяне и съхранение на храна. Ще се обособят кът за хранене с маси и столове и кът за отдих с малък диван. Мястото за почивка ще е достъпно за всички работници и служители. Ще се организира и помещение осигуряващо физическо натоварване, с цел по-здравословен начин на живот. Мястото ще бъде оборудвано с фитнес уреди разтоварващи напрежението в работния процес и съоръжения за спорт, превантиращи нарушения в опорно двигателния апарат и/ или нервно напрежение в следствие на стресори на работното място. Целта на това място за спорт е да се избегне професионалното прегаряне и да намали равнището на акумулиран стрес от работата. Уредите ще бъдат основно 2 вида - единият за работа на долната част на тялото, а другият за горната част на тялото и за силови натоварвания на всички мускули. Тези уреди ще задоволяват потребностите за всички видове спорт, движения и натоварвания. Мястото за спорт също ще е достъпно за всички работници и служители. Всички тези мерки ще доведат до физическото разнообразие, редовните почивки и/или спортни упражнения в течение на работния ден и ще улесняват отпускането на мускулите. Спортните упражнения също улесняват ободряването на тялото и ума. В резултат от тези мерки ще се увеличава производителността и намаляват дискомфорта и оплакванията, като така се свеждат до минимум рисковете, свързани с дейностите, извършвани от работниците и служителите. 13 575.00 13 575.00

Забележки:

Елемент в светло синьо позволява показване на детайли при избирането му
Всички суми са в български лева (BGN) /1 EUR = 1,95583 BGN
Проектът се финансира от Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.
В изпълнение на проект BG05SFOP001-4.002-0003 „Повишаване на ефективността и ефикасността на Централното координационно звено“.